Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonsered92
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 470
    • JKL

    Originally posted by Nikke- View Post
    Kellään kokemusta Ta Technix madallusjousista :think Lähinnä kiinnostaa meneekö jousitus löysäksi nyt msport alusta ja sopivan jäykkä, eteen nyt vain tarkotus laittaa -40mm ta technix jouset..
    Ainaki tuo Ta -sarja oli iha paska suoraan sanottuna. Entiiä jos pelkät jouset laitat.
    Nyt:e60 530xda herkuilla
    ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

    Comment

    • Enliz
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 1503
      • Espoo

      Originally posted by Nikke- View Post
      Kellään kokemusta Ta Technix madallusjousista :think Lähinnä kiinnostaa meneekö jousitus löysäksi nyt msport alusta ja sopivan jäykkä, eteen nyt vain tarkotus laittaa -40mm ta technix jouset..
      Originally posted by jonsered92 View Post
      Ainaki tuo Ta -sarja oli iha paska suoraan sanottuna. Entiiä jos pelkät jouset laitat.
      Älä pilaa iskareita, H&R etc jouset ei paljoa maksa ja saat kerralla hyvän. Ei jää jälkeepäin harmittaa
      now: Mercedes Benz 350e AMG
      ex: f30 320i M-Sport
      ex: e46 320i M-Sport II
      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
      ex: e36 316i Compact
      ex: e39 530i M-Sport
      ex: e46 320Cd M-Sport II

      Comment

      • MAKELA
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2011
        • 497
        • Kymenlaakso

        mittaristo ongelmaa.

        Eli tälläistä ongelmaa tällä kertaa :

        Lähdin pihasta ja n. 2km ajon jälkeen syttyi mittaristoon lähes kaikki varoitusvalot, hetki eteenpäin ja palamaan jäi ajonhallinta, luistonesto (punaisena, eli ns. käsijarrun merkkivalo) Sekä akun lataus (punaisena). Lämpömittari punaisella, kierrosmittari ei puhu mitään ja nopeusmittari näyttää n. 100kmh vauhdissa 200kmh. Eli puolet liikaa.

        Vilkku ei pidä sitä naksutusta, mutta toimii kuitenkin, valot toimii ok yms.

        Ajoin takaisin kotia, akku irti ja maadoitin plusjohdon eli konkat yms tyhjiksi. Ei vaikutusta. Ajoin kaverille vikakoodin lukuun, ja auto ei laske esim. mittaristoon/hallinta laitteisiin sisälle. Eli ei löydä niitä. Auto oli n.15min siinä ja kun olin lähdössä niin koko mittaristo pimeänä. Kotona virrat päälle uudestaan ja "mittaritestissä" syttyy vain absin valo.

        Kaiken kukkuraksi autosta on ajoaika loppunut kun on päästöt niin päin mäntyjä, epäilen viaksi huonoa liitosta Immin ja koneenvälissä, letku oli huonosti, mutta eipä nyt pääse päästöjä testailemaan kun sähköt ihan sökönä.

        Mistähän lähtisi vikaa hakemaan?

        Virtalukonpohja?

        Comment

        • World L
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2011
          • 270
          • Kellokoski

          Pari juttua yrittää hämmentää suht tuoretta nelikuuen omistajaa. Rupeaa pdc:n summeri huutamaan välillä kun kääntää virrat pois, itse pdc kuitenkin toimii. Mistä voisi moinen johtua? Toinen asia mikä on mietityttänyt on sadetutka, kuuluisiko sen kytkeytyä päälle jos auton käynnistäessä viiksi on tutka-asennossa?
          E36 320i cabrio -96
          E46 330i sedan -00
          F31 318d -14

          Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

          Comment

          • Jonimies
            Bimmer Rookie
            • Jan 2013
            • 48
            • Vääksy

            Originally posted by World L View Post
            Pari juttua yrittää hämmentää suht tuoretta nelikuuen omistajaa. Rupeaa pdc:n summeri huutamaan välillä kun kääntää virrat pois, itse pdc kuitenkin toimii. Mistä voisi moinen johtua? Toinen asia mikä on mietityttänyt on sadetutka, kuuluisiko sen kytkeytyä päälle jos auton käynnistäessä viiksi on tutka-asennossa?
            Mulla joutuu ainakin käyttämään joka käynnistyskerran jälkeen tuon sadetunnistimen nollassa ja laittamaan uudestaan päälle. Ei aktivoidu itsekseen, vaikka vettä tulisi kuinka paljon tahansa.

            Minkälaisia oireita noista vanoksen tiivisteiden väljyyksistä kuuluisi tulla? Mulla esim ilmastoinnin kompuran naksahtaessa päälle kierrokset tipahtaa 700:sta 500:aan ja nousee heti takaisin. Myös jos koittaa nostaa pienellä kaasulla kierrokset 900:aan, niin kone alkaa humppaamaan 800:an ja 1000:en väliä. vasta isoilla kierroksilla saa kaasun pysymään tasaisena.
            320IA Touring //M-sport 2003

            Comment

            • Rrooppee
              Bimmer Rookie
              • Jan 2015
              • 119
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Jonimies View Post
              Mulla joutuu ainakin käyttämään joka käynnistyskerran jälkeen tuon sadetunnistimen nollassa ja laittamaan uudestaan päälle. Ei aktivoidu itsekseen, vaikka vettä tulisi kuinka paljon tahansa.

              Minkälaisia oireita noista vanoksen tiivisteiden väljyyksistä kuuluisi tulla? Mulla esim ilmastoinnin kompuran naksahtaessa päälle kierrokset tipahtaa 700:sta 500:aan ja nousee heti takaisin. Myös jos koittaa nostaa pienellä kaasulla kierrokset 900:aan, niin kone alkaa humppaamaan 800:an ja 1000:en väliä. vasta isoilla kierroksilla saa kaasun pysymään tasaisena.
              Itellä oli ainaki edellisessä nelikutoses sellasta liittyen tohon vanos hommaan että löit kylmällä kelillä ja kun moottori oli kylmä niin auton käyntiin ja annoit käydä tyhjäkäyntiä niin rupes kierrokset humppaan n.700-1500rpm väliä. Tollasesta löytyy montaaki videoo juutuupista.
              BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport



              EDELLISET

              BMW F31 320d -13 ///M-sport
              BMW F31 320d -14 sportline
              BMW E46 330i -05 ///M-sport
              BMW E46 328i -00
              BMW E46 320i -02

              Comment

              • toNmbbA
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2009
                • 2329
                • Espoo

                Originally posted by Rrooppee View Post
                Itellä oli ainaki edellisessä nelikutoses sellasta liittyen tohon vanos hommaan että löit kylmällä kelillä ja kun moottori oli kylmä niin auton käyntiin ja annoit käydä tyhjäkäyntiä niin rupes kierrokset humppaan n.700-1500rpm väliä. Tollasesta löytyy montaaki videoo juutuupista.
                Mulla taas satunnaisesti notkahtaa melkein nollaan ja siitä takaisin ~800rpm. Vanoksen tiivisteet on to do listalla.
                Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                Comment

                • junga
                  BTCF Member
                  • Aug 2007
                  • 145

                  alusta

                  ostinpa tuomosen säädettävän alustan... muuten kaikki meni hyvin, mutta takajouseen ei saa mitenkään sopimaan niitä kumeja ylä ja alapäähän.. kuinka ne on tärkeitä???
                  yläpään kumi menee väkisin painamalla siihen säätö mutterin sisään, mutta yläpäähän ei sitten ole mitään sopivaa kumia
                  bmw e65 730d vm - 05

                  ex:audi a6 2.7tdi vm-06
                  ex: BMW 320d vm-05
                  ex: seat cordoba vm-00
                  ex: mb 2.6 sportline vm-91
                  ex: e36 318tds vm-97
                  ex: e36 318is vm 93

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

                    Sitä vanosta on helppo testata kun laitatte 1 vaihteen sisään ja nostatte varovasti kytkintä ilman että annatte yhtään kaasua. Ei pitäs sammua ja lähteä vetämään liikkelle..

                    Comment

                    • World L
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2011
                      • 270
                      • Kellokoski

                      Originally posted by Jonimies View Post
                      Mulla joutuu ainakin käyttämään joka käynnistyskerran jälkeen tuon sadetunnistimen nollassa ja laittamaan uudestaan päälle. Ei aktivoidu itsekseen, vaikka vettä tulisi kuinka paljon tahansa.
                      Ok, kai se sitten noin kuuluukin olla. :think

                      Tosta pdc:stä kellään käryä?
                      E36 320i cabrio -96
                      E46 330i sedan -00
                      F31 318d -14

                      Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        Originally posted by World L View Post
                        Pari juttua yrittää hämmentää suht tuoretta nelikuuen omistajaa. Rupeaa pdc:n summeri huutamaan välillä kun kääntää virrat pois, itse pdc kuitenkin toimii. Mistä voisi moinen johtua? Toinen asia mikä on mietityttänyt on sadetutka, kuuluisiko sen kytkeytyä päälle jos auton käynnistäessä viiksi on tutka-asennossa?
                        Ei nyt kuulosta pdc:ssä yleisimmältä vialta, inpalla voisi toki vilkaista koodit löytyykö sieltä mitään.

                        Comment

                        • MAKELA
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2011
                          • 497
                          • Kymenlaakso

                          Originally posted by MAKELA View Post
                          Eli tälläistä ongelmaa tällä kertaa :

                          Lähdin pihasta ja n. 2km ajon jälkeen syttyi mittaristoon lähes kaikki varoitusvalot, hetki eteenpäin ja palamaan jäi ajonhallinta, luistonesto (punaisena, eli ns. käsijarrun merkkivalo) Sekä akun lataus (punaisena). Lämpömittari punaisella, kierrosmittari ei puhu mitään ja nopeusmittari näyttää n. 100kmh vauhdissa 200kmh. Eli puolet liikaa.

                          Vilkku ei pidä sitä naksutusta, mutta toimii kuitenkin, valot toimii ok yms.

                          Ajoin takaisin kotia, akku irti ja maadoitin plusjohdon eli konkat yms tyhjiksi. Ei vaikutusta. Ajoin kaverille vikakoodin lukuun, ja auto ei laske esim. mittaristoon/hallinta laitteisiin sisälle. Eli ei löydä niitä. Auto oli n.15min siinä ja kun olin lähdössä niin koko mittaristo pimeänä. Kotona virrat päälle uudestaan ja "mittaritestissä" syttyy vain absin valo.

                          Kaiken kukkuraksi autosta on ajoaika loppunut kun on päästöt niin päin mäntyjä, epäilen viaksi huonoa liitosta Immin ja koneenvälissä, letku oli huonosti, mutta eipä nyt pääse päästöjä testailemaan kun sähköt ihan sökönä.

                          Mistähän lähtisi vikaa hakemaan?

                          Virtalukonpohja?

                          Nyt oli akusta piuhat irti päivän, tänään kokeilin niin mittaristossa paloi toi dtc sekä luistonestonvalo keltaisina. Abs anturissa vikaa? Miten muuten se voi oireilla? Vai onko nyt mennyt vettä johonkin väärään paikkaan..

                          Comment

                          • World L
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2011
                            • 270
                            • Kellokoski

                            Originally posted by Antti O View Post
                            Ei nyt kuulosta pdc:ssä yleisimmältä vialta, inpalla voisi toki vilkaista koodit löytyykö sieltä mitään.
                            Summerista oli koodi, kun johto oli ollut irti. Nollattiin se, mutta huuto jatkui.
                            E36 320i cabrio -96
                            E46 330i sedan -00
                            F31 318d -14

                            Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by MAKELA View Post
                              Eli tälläistä ongelmaa tällä kertaa :

                              Lähdin pihasta ja n. 2km ajon jälkeen syttyi mittaristoon lähes kaikki varoitusvalot, hetki eteenpäin ja palamaan jäi ajonhallinta, luistonesto (punaisena, eli ns. käsijarrun merkkivalo) Sekä akun lataus (punaisena). Lämpömittari punaisella, kierrosmittari ei puhu mitään ja nopeusmittari näyttää n. 100kmh vauhdissa 200kmh. Eli puolet liikaa.

                              Vilkku ei pidä sitä naksutusta, mutta toimii kuitenkin, valot toimii ok yms.

                              Ajoin takaisin kotia, akku irti ja maadoitin plusjohdon eli konkat yms tyhjiksi. Ei vaikutusta. Ajoin kaverille vikakoodin lukuun, ja auto ei laske esim. mittaristoon/hallinta laitteisiin sisälle. Eli ei löydä niitä. Auto oli n.15min siinä ja kun olin lähdössä niin koko mittaristo pimeänä. Kotona virrat päälle uudestaan ja "mittaritestissä" syttyy vain absin valo.

                              Kaiken kukkuraksi autosta on ajoaika loppunut kun on päästöt niin päin mäntyjä, epäilen viaksi huonoa liitosta Immin ja koneenvälissä, letku oli huonosti, mutta eipä nyt pääse päästöjä testailemaan kun sähköt ihan sökönä.

                              Mistähän lähtisi vikaa hakemaan?

                              Virtalukonpohja?
                              Virtalukonpohja on hyvä veikkaus, ääni sille. Ei ole vaikea vaihtaa, DIY:tä löytyy.

                              Tarkistaisin ehkä ihan ensin akun kunnon. Alijännitteinen akku antaa mystisiä vikoja.

                              Käynnissä latausjännite pitäisi pyöriä 13,6....14,5 V huippeilla. Täysin nukkumakuntoinen pirssi kaikki konkat tyhjenneenä akun ollessa täydessä latingissa ja iskussa pitäisi tulla 12,6 V tai enemmän. Täysin tyhjä akku antaa 11,7 V tai alle. Jos yksi kenno on paskana, näyttää se noin 10,5V jännitettä: KLIK.

                              Comment

                              • MAKELA
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 497
                                • Kymenlaakso

                                Originally posted by MNi View Post
                                Virtalukonpohja on hyvä veikkaus, ääni sille. Ei ole vaikea vaihtaa, DIY:tä löytyy.

                                Tarkistaisin ehkä ihan ensin akun kunnon. Alijännitteinen akku antaa mystisiä vikoja.

                                Käynnissä latausjännite pitäisi pyöriä 13,6....14,5 V huippeilla. Täysin nukkumakuntoinen pirssi kaikki konkat tyhjenneenä akun ollessa täydessä latingissa ja iskussa pitäisi tulla 12,6 V tai enemmän. Täysin tyhjä akku antaa 11,7 V tai alle. Jos yksi kenno on paskana, näyttää se noin 10,5V jännitettä: KLIK.
                                Tänään mittaan laturin + akun kun menen kotiin.

                                Autossa ei "mittaritesti" pelitä kun laittaa virrat, eikö nopeus/kierros viisarit pitäisi liikkua?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎