Originally posted by Nikke-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Nikke- View PostKellään kokemusta Ta Technix madallusjousista :think Lähinnä kiinnostaa meneekö jousitus löysäksi nyt msport alusta ja sopivan jäykkä, eteen nyt vain tarkotus laittaa -40mm ta technix jouset..Originally posted by jonsered92 View PostAinaki tuo Ta -sarja oli iha paska suoraan sanottuna. Entiiä jos pelkät jouset laitat.now: Mercedes Benz 350e AMG
ex: f30 320i M-Sport
ex: e46 320i M-Sport II
ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
ex: e36 316i Compact
ex: e39 530i M-Sport
ex: e46 320Cd M-Sport II
Comment
-
-
mittaristo ongelmaa.
Eli tälläistä ongelmaa tällä kertaa :
Lähdin pihasta ja n. 2km ajon jälkeen syttyi mittaristoon lähes kaikki varoitusvalot, hetki eteenpäin ja palamaan jäi ajonhallinta, luistonesto (punaisena, eli ns. käsijarrun merkkivalo) Sekä akun lataus (punaisena). Lämpömittari punaisella, kierrosmittari ei puhu mitään ja nopeusmittari näyttää n. 100kmh vauhdissa 200kmh. Eli puolet liikaa.
Vilkku ei pidä sitä naksutusta, mutta toimii kuitenkin, valot toimii ok yms.
Ajoin takaisin kotia, akku irti ja maadoitin plusjohdon eli konkat yms tyhjiksi. Ei vaikutusta. Ajoin kaverille vikakoodin lukuun, ja auto ei laske esim. mittaristoon/hallinta laitteisiin sisälle. Eli ei löydä niitä. Auto oli n.15min siinä ja kun olin lähdössä niin koko mittaristo pimeänä. Kotona virrat päälle uudestaan ja "mittaritestissä" syttyy vain absin valo.
Kaiken kukkuraksi autosta on ajoaika loppunut kun on päästöt niin päin mäntyjä, epäilen viaksi huonoa liitosta Immin ja koneenvälissä, letku oli huonosti, mutta eipä nyt pääse päästöjä testailemaan kun sähköt ihan sökönä.
Mistähän lähtisi vikaa hakemaan?
Virtalukonpohja?
Comment
-
-
Pari juttua yrittää hämmentää suht tuoretta nelikuuen omistajaa. Rupeaa pdc:n summeri huutamaan välillä kun kääntää virrat pois, itse pdc kuitenkin toimii. Mistä voisi moinen johtua? Toinen asia mikä on mietityttänyt on sadetutka, kuuluisiko sen kytkeytyä päälle jos auton käynnistäessä viiksi on tutka-asennossa?E36 320i cabrio -96
E46 330i sedan -00
F31 318d -14
Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61
Comment
-
-
Originally posted by World L View PostPari juttua yrittää hämmentää suht tuoretta nelikuuen omistajaa. Rupeaa pdc:n summeri huutamaan välillä kun kääntää virrat pois, itse pdc kuitenkin toimii. Mistä voisi moinen johtua? Toinen asia mikä on mietityttänyt on sadetutka, kuuluisiko sen kytkeytyä päälle jos auton käynnistäessä viiksi on tutka-asennossa?
Minkälaisia oireita noista vanoksen tiivisteiden väljyyksistä kuuluisi tulla? Mulla esim ilmastoinnin kompuran naksahtaessa päälle kierrokset tipahtaa 700:sta 500:aan ja nousee heti takaisin. Myös jos koittaa nostaa pienellä kaasulla kierrokset 900:aan, niin kone alkaa humppaamaan 800:an ja 1000:en väliä. vasta isoilla kierroksilla saa kaasun pysymään tasaisena.320IA Touring //M-sport 2003
Comment
-
-
Originally posted by Jonimies View PostMulla joutuu ainakin käyttämään joka käynnistyskerran jälkeen tuon sadetunnistimen nollassa ja laittamaan uudestaan päälle. Ei aktivoidu itsekseen, vaikka vettä tulisi kuinka paljon tahansa.
Minkälaisia oireita noista vanoksen tiivisteiden väljyyksistä kuuluisi tulla? Mulla esim ilmastoinnin kompuran naksahtaessa päälle kierrokset tipahtaa 700:sta 500:aan ja nousee heti takaisin. Myös jos koittaa nostaa pienellä kaasulla kierrokset 900:aan, niin kone alkaa humppaamaan 800:an ja 1000:en väliä. vasta isoilla kierroksilla saa kaasun pysymään tasaisena.BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport
EDELLISET
BMW F31 320d -13 ///M-sport
BMW F31 320d -14 sportline
BMW E46 330i -05 ///M-sport
BMW E46 328i -00
BMW E46 320i -02
Comment
-
-
Originally posted by Rrooppee View PostItellä oli ainaki edellisessä nelikutoses sellasta liittyen tohon vanos hommaan että löit kylmällä kelillä ja kun moottori oli kylmä niin auton käyntiin ja annoit käydä tyhjäkäyntiä niin rupes kierrokset humppaan n.700-1500rpm väliä. Tollasesta löytyy montaaki videoo juutuupista.Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
alusta
ostinpa tuomosen säädettävän alustan... muuten kaikki meni hyvin, mutta takajouseen ei saa mitenkään sopimaan niitä kumeja ylä ja alapäähän.. kuinka ne on tärkeitä???
yläpään kumi menee väkisin painamalla siihen säätö mutterin sisään, mutta yläpäähän ei sitten ole mitään sopivaa kumiabmw e65 730d vm - 05
ex:audi a6 2.7tdi vm-06
ex: BMW 320d vm-05
ex: seat cordoba vm-00
ex: mb 2.6 sportline vm-91
ex: e36 318tds vm-97
ex: e36 318is vm 93
Comment
-
-
Originally posted by Jonimies View PostMulla joutuu ainakin käyttämään joka käynnistyskerran jälkeen tuon sadetunnistimen nollassa ja laittamaan uudestaan päälle. Ei aktivoidu itsekseen, vaikka vettä tulisi kuinka paljon tahansa.
Tosta pdc:stä kellään käryä?E36 320i cabrio -96
E46 330i sedan -00
F31 318d -14
Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61
Comment
-
-
Originally posted by World L View PostPari juttua yrittää hämmentää suht tuoretta nelikuuen omistajaa. Rupeaa pdc:n summeri huutamaan välillä kun kääntää virrat pois, itse pdc kuitenkin toimii. Mistä voisi moinen johtua? Toinen asia mikä on mietityttänyt on sadetutka, kuuluisiko sen kytkeytyä päälle jos auton käynnistäessä viiksi on tutka-asennossa?
Comment
-
-
Originally posted by MAKELA View PostEli tälläistä ongelmaa tällä kertaa :
Lähdin pihasta ja n. 2km ajon jälkeen syttyi mittaristoon lähes kaikki varoitusvalot, hetki eteenpäin ja palamaan jäi ajonhallinta, luistonesto (punaisena, eli ns. käsijarrun merkkivalo) Sekä akun lataus (punaisena). Lämpömittari punaisella, kierrosmittari ei puhu mitään ja nopeusmittari näyttää n. 100kmh vauhdissa 200kmh. Eli puolet liikaa.
Vilkku ei pidä sitä naksutusta, mutta toimii kuitenkin, valot toimii ok yms.
Ajoin takaisin kotia, akku irti ja maadoitin plusjohdon eli konkat yms tyhjiksi. Ei vaikutusta. Ajoin kaverille vikakoodin lukuun, ja auto ei laske esim. mittaristoon/hallinta laitteisiin sisälle. Eli ei löydä niitä. Auto oli n.15min siinä ja kun olin lähdössä niin koko mittaristo pimeänä. Kotona virrat päälle uudestaan ja "mittaritestissä" syttyy vain absin valo.
Kaiken kukkuraksi autosta on ajoaika loppunut kun on päästöt niin päin mäntyjä, epäilen viaksi huonoa liitosta Immin ja koneenvälissä, letku oli huonosti, mutta eipä nyt pääse päästöjä testailemaan kun sähköt ihan sökönä.
Mistähän lähtisi vikaa hakemaan?
Virtalukonpohja?
Nyt oli akusta piuhat irti päivän, tänään kokeilin niin mittaristossa paloi toi dtc sekä luistonestonvalo keltaisina. Abs anturissa vikaa? Miten muuten se voi oireilla? Vai onko nyt mennyt vettä johonkin väärään paikkaan..
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostEi nyt kuulosta pdc:ssä yleisimmältä vialta, inpalla voisi toki vilkaista koodit löytyykö sieltä mitään.E36 320i cabrio -96
E46 330i sedan -00
F31 318d -14
Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61
Comment
-
-
Originally posted by MAKELA View PostEli tälläistä ongelmaa tällä kertaa :
Lähdin pihasta ja n. 2km ajon jälkeen syttyi mittaristoon lähes kaikki varoitusvalot, hetki eteenpäin ja palamaan jäi ajonhallinta, luistonesto (punaisena, eli ns. käsijarrun merkkivalo) Sekä akun lataus (punaisena). Lämpömittari punaisella, kierrosmittari ei puhu mitään ja nopeusmittari näyttää n. 100kmh vauhdissa 200kmh. Eli puolet liikaa.
Vilkku ei pidä sitä naksutusta, mutta toimii kuitenkin, valot toimii ok yms.
Ajoin takaisin kotia, akku irti ja maadoitin plusjohdon eli konkat yms tyhjiksi. Ei vaikutusta. Ajoin kaverille vikakoodin lukuun, ja auto ei laske esim. mittaristoon/hallinta laitteisiin sisälle. Eli ei löydä niitä. Auto oli n.15min siinä ja kun olin lähdössä niin koko mittaristo pimeänä. Kotona virrat päälle uudestaan ja "mittaritestissä" syttyy vain absin valo.
Kaiken kukkuraksi autosta on ajoaika loppunut kun on päästöt niin päin mäntyjä, epäilen viaksi huonoa liitosta Immin ja koneenvälissä, letku oli huonosti, mutta eipä nyt pääse päästöjä testailemaan kun sähköt ihan sökönä.
Mistähän lähtisi vikaa hakemaan?
Virtalukonpohja?
Tarkistaisin ehkä ihan ensin akun kunnon. Alijännitteinen akku antaa mystisiä vikoja.
Käynnissä latausjännite pitäisi pyöriä 13,6....14,5 V huippeilla. Täysin nukkumakuntoinen pirssi kaikki konkat tyhjenneenä akun ollessa täydessä latingissa ja iskussa pitäisi tulla 12,6 V tai enemmän. Täysin tyhjä akku antaa 11,7 V tai alle. Jos yksi kenno on paskana, näyttää se noin 10,5V jännitettä: KLIK.
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostVirtalukonpohja on hyvä veikkaus, ääni sille. Ei ole vaikea vaihtaa, DIY:tä löytyy.
Tarkistaisin ehkä ihan ensin akun kunnon. Alijännitteinen akku antaa mystisiä vikoja.
Käynnissä latausjännite pitäisi pyöriä 13,6....14,5 V huippeilla. Täysin nukkumakuntoinen pirssi kaikki konkat tyhjenneenä akun ollessa täydessä latingissa ja iskussa pitäisi tulla 12,6 V tai enemmän. Täysin tyhjä akku antaa 11,7 V tai alle. Jos yksi kenno on paskana, näyttää se noin 10,5V jännitettä: KLIK.
Autossa ei "mittaritesti" pelitä kun laittaa virrat, eikö nopeus/kierros viisarit pitäisi liikkua?
Comment
-
Comment