Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nnuvi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 90
    • Härmä

    Mikähän nyt mättää? Omassa e46 325i automaatissa kun kierrokset on 2,5-3 tonnissa ja ajaa tasaisella kaasulla 100km/h niin välis kierrokset laskee ja vähän mooaa? Ja se tekee usein sitä.

    Just vaihdettu puola ja tulpat. Tympiiii..
    E46 325i Touring Facelift '02

    Comment

    • tonnizi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 1501
      • Mäntsälä

      Pientä kysymystä uutena E46 320d omistajana.

      Mihin laittaa ahtopainemittarin letkun, että näkee ahdot?

      Testattu on:
      Turbon vierestä, ja turbolta tuleva letku egr:än puolelta myös, mutta ei anna lukemia.

      Mistä mualta ton vois ottaa?
      Social Media:
      - Twitter
      - Instagram
      - Twitch

      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

      Nykyinen:
      E61 530d -04
      Ex:
      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

      Comment

      • Malagutisti
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 211
        • Kurikka/Tre

        Sopiva nippa vaikka siihen egr-mölttiin. Ahtopaineanturi on suoraan imusarjassa, joten et löydä letkua josta "näkisi" ahdot. Noi mitä oot koittanut ovat alipaineletkuja egr:n ja ahtimen ohjaukselle.
        BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
        BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
        E46 320d purettua palikkaa tarjolla

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          Inpalla voi myös kattoa jos ei tarvi kokoajan katsella.

          Comment

          • Jh5xx
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 496
            • Kiuruvesi

            e46 sedan vetää oikealle

            Mistähän lähtisi vikaa etsimään kun auto pyrkii ajokaistalla oikealle.ohjata saa koko ajan pienellä liikkeellä.autoon vaihdettu koiranluut oikean puoleinen väljä.käytetty nelipuörä suuntauksessa.pieni apu suuntauksen jälkeen mutta onko nuo 19" 235/265 renkaat syylliset..? Että vetelee mut outo sinänsä kun vain oikealle.tukivarsien puslat ehjät päällisinpuolin katsottuna sekä rengasraudalla väännellen ei väljät...

            Tietoa?
            Last edited by Jh5xx; 19-10-2015, 09:37.
            E70 X5 LCI
            - P-Sawo Connection -
            - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
            -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

            Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

            Ex: E91 318d
            Ex: E61 525d toukka
            Ex: E46 330d sedan
            Ex: E46 328 Coupe
            Ex: E39 530d Sedan

            Ex: E39 525i Sedan
            Ex: E39 523i Toukka
            + Useita ex kikottimia

            Comment

            • -Tk-
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 391
              • Jyväskylä

              Millainen startti on 330d:ssä, ei liene normaalia, että lähtee vähän nihkeästi pyörittämään, ts. ensimmäisen puristuksen yli pyörähtää vaivalloisesti ja sen jälkeen ihan ok? Akku vasta parivuotta vanha.
              325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3144
                • Tampere

                Originally posted by -Tk- View Post
                Millainen startti on 330d:ssä, ei liene normaalia, että lähtee vähän nihkeästi pyörittämään, ts. ensimmäisen puristuksen yli pyörähtää vaivalloisesti ja sen jälkeen ihan ok? Akku vasta parivuotta vanha.
                Oletan että moottorina on M57N eli sähköisellä lisälämmittimellä.

                Ensin pitää kysyä onko talviaikaan lämmöt heitelleet? Pakkasesta riippumatta lämpömittarin viisarin tulee vartissa nousta kello 12 asentoon ja pysyä siinä liimattuna. Jos putoaa maantienopeuksissa, taas nousee, putoaa, nousee niin sähköinen lisälämmitin tuuppaa lämpöä koneeseen kuluttaen akun varausta. Parinkin vuoden ikäinen akku voi hyytyä parin talven aikana.

                Ensimmäinen korjaus tällaiseen on vaihtaa uusi termostaatti (ja EGR-termari jos sellainen on).

                Toinen homma tietty on että startti vetää viimeisiään. Allekirjoittaneella E46 330d -04 startti hyytyi kolmisen vuotta sitten, uusi startti ja taas lähtee käyntiin kuin palmun alta. Kun startti pyörii vähän heikosti, se nostaa huonosti railpaineita --> startti joutuu pyörimään pidempään kuin tavallista ennenkuin painevaatimus täyttyy. Tämäkin kuluttaa akkua tietty.

                Comment

                • pablo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 732
                  • Pirkanmaa

                  Sopiiko lämmönsäätöpaneeli heittämällä pykälää alaspäin "navin" tieltä?

                  Niitä paneeleita on vissiin paria mallia ainakin mitä kuvissa on tullut vastaan. Oma vm 2000 ja paneeli on soittimen levynen ja se alempi kohtakin mihin oisin siirtämässä näyttäs saman muotoselta/kokoselta.

                  -Anssi

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by pablo View Post
                    Sopiiko lämmönsäätöpaneeli heittämällä pykälää alaspäin "navin" tieltä?

                    Niitä paneeleita on vissiin paria mallia ainakin mitä kuvissa on tullut vastaan. Oma vm 2000 ja paneeli on soittimen levynen ja se alempi kohtakin mihin oisin siirtämässä näyttäs saman muotoselta/kokoselta.

                    -Anssi
                    Siihen väliin pitää olla sovite, joka muuttaa reiän oikean malliseksi.

                    Mutua, kaikki automaatti-ilmastoinnilla olevat voi vain nakata sovitteen kanssa siihen alempaan. Manuali-ilmastoinnilla voi olla myös semmoinen versio vanhimmissa malleissa joka käyttää osittain vaijereita ja se ei sinne alempaan asetu mitenkään.
                    Olli.

                    Comment

                    • pablo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 732
                      • Pirkanmaa



                      Tossapa näkyykin olevan samanlaiset jutut menossa. Eli vissiin aika minimaalinen ero tolla kehyksellä. Saakohan omaa muokattua sen verran?

                      -Anssi

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Originally posted by pablo View Post
                        http://juubi.hlan.net/index.php?page...46touring/navi

                        Tossapa näkyykin olevan samanlaiset jutut menossa. Eli vissiin aika minimaalinen ero tolla kehyksellä. Saakohan omaa muokattua sen verran?

                        -Anssi
                        En tiedä, muista kertoa muillekin ku kokeilet.
                        Olli.

                        Comment

                        • pablo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 732
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Rocla View Post
                          En tiedä, muista kertoa muillekin ku kokeilet.
                          Kerrotaan jos toteutuu.. Näkyy olevan toi oma kehys ~80e. Sit pitäs vielä pähkäillä raskisko hommata soittimen

                          -Anssi

                          Comment

                          • -Tk-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 391
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by MNi View Post
                            Oletan että moottorina on M57N eli sähköisellä lisälämmittimellä.

                            Ensin pitää kysyä onko talviaikaan lämmöt heitelleet? Pakkasesta riippumatta lämpömittarin viisarin tulee vartissa nousta kello 12 asentoon ja pysyä siinä liimattuna. Jos putoaa maantienopeuksissa, taas nousee, putoaa, nousee niin sähköinen lisälämmitin tuuppaa lämpöä koneeseen kuluttaen akun varausta. Parinkin vuoden ikäinen akku voi hyytyä parin talven aikana.

                            Ensimmäinen korjaus tällaiseen on vaihtaa uusi termostaatti (ja EGR-termari jos sellainen on).

                            Toinen homma tietty on että startti vetää viimeisiään. Allekirjoittaneella E46 330d -04 startti hyytyi kolmisen vuotta sitten, uusi startti ja taas lähtee käyntiin kuin palmun alta. Kun startti pyörii vähän heikosti, se nostaa huonosti railpaineita --> startti joutuu pyörimään pidempään kuin tavallista ennenkuin painevaatimus täyttyy. Tämäkin kuluttaa akkua tietty.
                            Joo M57N, auto on ollut mulla vasta keväästä, joten en osaa sanoa lämmöistä talvella, lämpömittari jää kuitenkin 1-2mm keskikohdasta ja termari on menossa vaihtoon. Missäpäin se sähkölämmitin siellä on? Käynnistyy kyllä yleensä hyvin lyhyellä startilla, mutta startti lähtee pyörittämään vaan kovin vaivalloisesti.
                            325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

                            Comment

                            • Sandelsson
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2013
                              • 34
                              • Helsinki

                              Saiskos täältä suomenmaalta mistään aux-in johtoa -03 E46 ja millä osanumerolla? Siis sitä mikä tulee mankan taakse jonka asennuksen jälkeen mankan "mode"-valikosta pitäisi löytyä aux-vaihtoehto. Autosta löytyy tuo Business CD-radio ja harman kardonin hifit.

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3144
                                • Tampere

                                Originally posted by -Tk- View Post
                                Joo M57N, auto on ollut mulla vasta keväästä, joten en osaa sanoa lämmöistä talvella, lämpömittari jää kuitenkin 1-2mm keskikohdasta ja termari on menossa vaihtoon. Missäpäin se sähkölämmitin siellä on? Käynnistyy kyllä yleensä hyvin lyhyellä startilla, mutta startti lähtee pyörittämään vaan kovin vaivalloisesti.
                                Vesiventtiilin alla tuonnäköinen laatikko: KLIK.

                                Tarkista nyt kuitenkin akun kunto ensin, jos on kovin vanha akku niin ensin epäilyttää se. Tämän jälkeen lähtisin arpomaan jatkoa startin vaihdolla. Jos täysi akkukaan ei jaksa pyörittää starttia niin kuullostaa kovasti hyytyvältä startilta. Ei ole tarvikkeena pahan hintainen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎