Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vildemar
    Bimmer Rookie
    • Aug 2014
    • 75
    • Forssa

    Originally posted by Malagutisti View Post
    Jees 2 kappaletta ja punaiset on ainaki mulla, ei valittamista. Mukavan jämäkät mutta ei aiheuta mitään hillittömiä värinöitä.


    Huppista, ei ole hinnalla pilattu. Ei oo tullu koskaan ettittyä että mistä löytyis halvimmat Strongflexeissä kuitenkin menee se pari päivää ja jäis veroeurot suomeen (kai?). Loput puslat onkin sitten aivan poskettoman hintaisia.
    Tottakai kyseiset puslat ovat loppuneet. Ja katsastus painaa päälle...

    Comment

    • Malagutisti
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 211
      • Kurikka/Tre

      Jos kiire on kova niin sitten nämä nimimerkki MPV:n vinkkaamat powerflexit .
      Last edited by Malagutisti; 28-10-2015, 21:41. Reason: spedeilyä korjattu
      BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
      BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
      E46 320d purettua palikkaa tarjolla

      Comment

      • Vildemar
        Bimmer Rookie
        • Aug 2014
        • 75
        • Forssa

        Originally posted by Malagutisti View Post
        Jos kiire on kova niin sitten nämä nimimerkki MPV:n vinkkaamat powerflexit .
        No kuukausi on ajoaikaa jäljellä, joten ootellaan vielä noita halvempia.

        Comment

        • Lassi.E46
          Newbiemmer
          • Mar 2015
          • 17
          • Suomi

          320 2,0 bensa vm.00

          Kannnattaako korjauttaa ruostevaurioita kyseistä mallista kun kilometrejä on jo semmonen 310 000? Sen verran tiiän että ainakin toinen ovi ja etu kaari pitäis vaihtaa ja ruostetta myös molemmanpuolen helmoissa. eli hintaa tulis korjauksille todennäkösesti 1000-2000€
          Mahtaako moottori kestää enään montaakaan kymmentä tuhatta kilsaa? :think

          Comment

          • 426Hemi
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 621
            • Pälkäne

            Originally posted by Lassi.E46 View Post
            Kannnattaako korjauttaa ruostevaurioita kyseistä mallista kun kilometrejä on jo semmonen 310 000? Sen verran tiiän että ainakin toinen ovi ja etu kaari pitäis vaihtaa ja ruostetta myös molemmanpuolen helmoissa. eli hintaa tulis korjauksille todennäkösesti 1000-2000€
            Mahtaako moottori kestää enään montaakaan kymmentä tuhatta kilsaa? :think
            Kyllä kone kestää. Kannattavuus riippuu siitä mikä tuo auto tarkemmin on. Karvalakki neliovisen e46 saa jo tolla parilla tonnilla, joten järjen käyttö sallittua.
            ex: viitisenkymmentä bmw+muut

            Comment

            • Lassi.E46
              Newbiemmer
              • Mar 2015
              • 17
              • Suomi

              Joo siis kyseessä coupe.

              Comment

              • JnM3
                Newbiemmer
                • Nov 2015
                • 6
                • suomi

                ......
                Last edited by JnM3; 07-11-2015, 11:04.

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7087
                  • Forssa

                  Tuli vaihdettua automaattilaatikon öljyt pari viikkoa sitten.
                  Alkuun öljyn haju tuli autoon selvästi, pistin lievän sotkemisen piikkiin.
                  Nyt ei enää haise muuten öljy autoon mutta kun kone on lämmin ja pysähtyy vaikka valoihin, laatikonöljyt haisee autoon selvästi.
                  Kävin tänään auton alla eikä missään näkynyt vuotoja tai märkää. Tämän perusteella uskoisin ettei vuoda.
                  Silti selvä käry tulee sisälle kabiiniin.

                  Miten laatikon huohotus on toteutettu? Samalla tapaa kuin perän?
                  Voiko huohotuksen kautta tulla hajut? :think
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • toNmbbA
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2009
                    • 2329
                    • Espoo

                    Originally posted by MPV View Post
                    Mikä on huomattavasti halvempi? Autoracingiltä powerflexit toimituskuluineen 74 euroa, ja puslat oli kourassa alle 24h tilauksesta(matkahuollon kyydillä). Säästäähän siinä toki toista kymppiä, jos vain malttaa ootella.
                    Joensuusta sai Fixus liikkeestä hyllystä 65e hintaan.
                    Last edited by toNmbbA; 02-11-2015, 18:58.
                    Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                    Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                    Comment

                    • JTMD
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 834
                      • Helsinki

                      Kellään kokemuksia Smiedmannin tarjoamasta tarvike DISA venttiilistä? Hinta sen 185€, eli halvempi tosiaan kuin orkkis (232€ -> ). Kosjaussarjat ei juuri itseä napostele tässä tapauksessa.
                      -10 e93 325i
                      -04 e46 320i
                      -92 e31 850i 6speed
                      -92 e30 325 cab
                      -93 e36 M3
                      -91 e36 325

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by JTMD View Post
                        Kellään kokemuksia Smiedmannin tarjoamasta tarvike DISA venttiilistä? Hinta sen 185€, eli halvempi tosiaan kuin orkkis (232€ -> ). Kosjaussarjat ei juuri itseä napostele tässä tapauksessa.
                        Paremman saisit korjaussarjalla, muoviosat kun korvautuu metallisilla: KLIK. Koskee siis M52TU ja M54.

                        Jos haluat uuden välttämättä, ottaisin originaalin.

                        Comment

                        • maukka86
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 490
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by JTMD View Post
                          Kellään kokemuksia Smiedmannin tarjoamasta tarvike DISA venttiilistä? Hinta sen 185€, eli halvempi tosiaan kuin orkkis (232€ -> ). Kosjaussarjat ei juuri itseä napostele tässä tapauksessa.
                          Itse ostin Profiteilestä Vaico-merkkisen Disa-venttiilin M52TU-koneeseen, eli siis tämän: https://profiteile.de/ventil-luftste...4-162?tid=9092

                          Löytyy myös M54 versio: https://profiteile.de/ventil-luftste...-162?tid=15452

                          Alkuperäisestä Disasta oli todennäköisesti kalvo hajalla, sillä se ei jaksanut kääntää läppää, muuta kuin sormella säätötangosta hieman avittamalla. Myös voimakas suhina kuului Disasta ja tätä kautta myös jonkunlainen imuilmavuoto aiheutui sitäkautta. Mekaanisesti Disa oli täysin kunnossa, läppä tiukasti kiinni rungossa.

                          Tilaamani Vaico-osa on toiminut hyvin. Näyttää ja tuntuu samanlaiselta kuin alkuperäinen.
                          f22 220i

                          Comment

                          • Niqqe
                            Newbiemmer
                            • Oct 2011
                            • 10
                            • Suomi

                            Käykö E46 -02 3.0i. Tuommonen sininen jäähdytysneste.



                            Ja onko vaihto näin yksinkertainen. -> nesteet ulos vesihuuhtelu alavesiletku irti. uuet sisään. Ilmausruuvin löysin eli kone käyntii ilmaruuvi auki kunnes tulee tavaraa ulos ilmausruuvista?
                            Pahoittelut sekavasta vististä.
                            Kiitos vastauksisa jo etukäteeen!
                            Terveisin uusavuton.

                            Comment

                            • Hege_
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 170
                              • Lappeenranta

                              Lämppäri täysille puhaltamaan lämmintä ja auto käyntiin oottelee et lämmöt normaalissa ja paisarissa nestettä.. Ni ei pitäs jäähä ilmaa. Omaan M54:seen laitoin punaset jäähytysnesteet, Ei oo ongelmia ollut, järjestelmä huuhdeltu ennen sitä. Kuskinpuolella on tyhjennys roppu sitten syylärin alakulmassa!

                              Mitenkäs Coupen hattuhyllyn irroitus? Omassa on aurinko haalistanut kankaan täytyis värjätä tummaks uudestaan.
                              E46 320i Coupé -02
                              ex E36 318ia Touring -96
                              ex E34 535ia -91
                              ex E34 525i -91

                              Comment

                              • JTMD
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2006
                                • 834
                                • Helsinki

                                Originally posted by MNi View Post
                                Paremman saisit korjaussarjalla, muoviosat kun korvautuu metallisilla: KLIK. Koskee siis M52TU ja M54.

                                Jos haluat uuden välttämättä, ottaisin originaalin.
                                Originally posted by maukka86 View Post
                                Itse ostin Profiteilestä Vaico-merkkisen Disa-venttiilin M52TU-koneeseen, eli siis tämän: https://profiteile.de/ventil-luftste...4-162?tid=9092

                                Löytyy myös M54 versio: https://profiteile.de/ventil-luftste...-162?tid=15452

                                Alkuperäisestä Disasta oli todennäköisesti kalvo hajalla, sillä se ei jaksanut kääntää läppää, muuta kuin sormella säätötangosta hieman avittamalla. Myös voimakas suhina kuului Disasta ja tätä kautta myös jonkunlainen imuilmavuoto aiheutui sitäkautta. Mekaanisesti Disa oli täysin kunnossa, läppä tiukasti kiinni rungossa.

                                Tilaamani Vaico-osa on toiminut hyvin. Näyttää ja tuntuu samanlaiselta kuin alkuperäinen.
                                Kiitoksia vastauksista. Mulla DISA piti sellaista nakuttavaa ääntä ja testerin lukemat viittasi imuvuotoon. Imusarjan päätytulpan tiivistys ja DISA:n laitoin uudelleen kiinni laittamalla tiivisteen tuntumaan hieman tiivistesilikonia. Viat ja nakunakuäänet poistui.
                                -10 e93 325i
                                -04 e46 320i
                                -92 e31 850i 6speed
                                -92 e30 325 cab
                                -93 e36 M3
                                -91 e36 325

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎