E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MNi
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    En ole vielä semmosta versiota löytänyt mikä toimisi tossa win7 home premiumissa.. ja tuolla xp:llä onnistuu muutenkin kaikki helpommin, sekä siinä koneessa akkukin kestää pitempään kuin 10min
    Ota 32-bit Win7 eikä tartte joka binäärille laittaa compatibility modea päälle.

    Väitettä että XP kuluttaisi vähemmän akkua kuin Win7 en kyllä ihan purematta niele.

    Leave a comment:


  • Mankuh
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Majoneesin muodostuminen on ihan normaalia. Jos sitä on vain vähän, niin eiköhän se siltä osin ole kunnossa. Veikkaisin, että sulla vuotaa vaan jäähdytysnesteet pihalle jostain.
    Häviääkö ne majoneesit sieltä jonnekkin vai sekoittuuko öljyyn? Ei se neste ainakaan ulos vuoda kun palasi sinne paisuntasäiliöön kun laittoi auton käyntiin? Toinen huolenaihe on luonnollisesti tuo vanos/nokkaketju jne. kompleksi, millä kilometreillä sinne puolellle tulee kalliita remontteja ja onko niille jotain ennaltaehkäisevää tehtävissä ja huomaako käynnistä?
    Last edited by Mankuh; 18-12-2016, 20:13.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Mankuh View Post
    Kysytäänpä täältä vielä ennenkuin laitetaan kansipahvia tilaukseen. Eli kyseessä BMW 316i 2004 paljon kehutulla ja luottamusta herättäneellä n42 koneella. Auton virtojen sammutuksen yhteydessä syttyi öljyvalo keltaisena. Katsoin öljytikun niin tikun päässä oli jonkin verran vaaleankeltaista mönjää? Avasin paisuntasäiliön niin oli aivan tyhjä. Kun laitoin auton käyntiin ja avasin taas nestekorkin niin oli lähes maksimirajassa. Öljykorkissa ei ole tuota mömmöä ja kun tikun putsasi ja kävi pikkulenkin niin siihenkään ei sitä enää tullut. Öljyt oli aikalailla minimirajassa vaikka öljynvaihdosta on noin 5tkm. Onko huolestuttavaa? Ja autolla ajettu 210tkm
    Majoneesin muodostuminen on ihan normaalia. Jos sitä on vain vähän, niin eiköhän se siltä osin ole kunnossa. Veikkaisin, että sulla vuotaa vaan jäähdytysnesteet pihalle jostain.

    Leave a comment:


  • Mankuh
    replied
    Kysytäänpä täältä vielä ennenkuin laitetaan kansipahvia tilaukseen. Eli kyseessä BMW 316i 2004 paljon kehutulla ja luottamusta herättäneellä n42 koneella. Auton virtojen sammutuksen yhteydessä syttyi öljyvalo keltaisena. Katsoin öljytikun niin tikun päässä oli jonkin verran vaaleankeltaista mönjää? Avasin paisuntasäiliön niin oli aivan tyhjä. Kun laitoin auton käyntiin ja avasin taas nestekorkin niin oli lähes maksimirajassa. Öljykorkissa ei ole tuota mömmöä ja kun tikun putsasi ja kävi pikkulenkin niin siihenkään ei sitä enää tullut. Öljyt oli aikalailla minimirajassa vaikka öljynvaihdosta on noin 5tkm. Onko huolestuttavaa? Ja autolla ajettu 210tkm

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    En ole vielä semmosta versiota löytänyt mikä toimisi tossa win7 home premiumissa.. ja tuolla xp:llä onnistuu muutenkin kaikki helpommin, sekä siinä koneessa akkukin kestää pitempään kuin 10min

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Egr on siis jumissa ja siihen en aio paneutua nyt, koska se tulee katoamaan konehuoneesta kokonaisuudessaan. Mutta täytynee maffi laittaa sitten tilaukseen.. ja inpa kyllä löytyy, mutta en ole saanut vielä xp läppäriä millä sitäsuunnalla pääsis käyttämään niin täytyy noita windows 7:lla toimivia vehkeitä käyttää siihen astikuntoon.
    Mihin sitä xp läppäriä tarvitsee? :think INPA:n saa toimimaan windows vista,7,8,8.1,10.. Kaikissa edellä mainituissa 32-bit ja 64-bit toimii.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Jos MAF antaa vikakoodia, se on todella lopussa. Yleensä seos menee sekaisin jo paljon aiemmin, MAF vaihtoon. Panosta mieluummin INPAan tai BMW Scanneriin kuin carsoftiin.

    EGR on alipaineohjattu eli siellä on kalvo jota alipaine vetää. EGR:n rungossa on pieni, parin millin reikä, josta korvausilma otetaan. Jos EGR on esim. putsattu upottaen puhdistusnesteeseen, kalvo on saanut myös puhdistuksen josta se ei välttämättä tykkää. Ota EGR irti, kokeile ruuvimeisselillä tms liikkuuko mäntä edes ollenkaan. Jos liikkuu, pätkä letkua nippaan kiinni ja yritä imeä mäntää liikkeelle. Jos ei ole vastusta, kalvossa on iso reikä. Jos saat männän liikkeelle, pidä kieltä letkun suulla. Jos mäntä valuu kiinni, kalvossa on pieni reikä. Jos ei liiku vaikka 10 sekuntiin, on riittävän tiivis.

    EGR sulkeutuu jousella, se on aika jäykkä kun ruuvimeisseliä näyttää. Erillinen alipainepumppu auttaa testaukseen, mutta semmoisia pieniä ja halpoja on kait vähän liikkeellä.
    Egr on siis jumissa ja siihen en aio paneutua nyt, koska se tulee katoamaan konehuoneesta kokonaisuudessaan. Mutta täytynee maffi laittaa sitten tilaukseen.. ja inpa kyllä löytyy, mutta en ole saanut vielä xp läppäriä millä sitäsuunnalla pääsis käyttämään niin täytyy noita windows 7:lla toimivia vehkeitä käyttää siihen astikuntoon.
    Edit: ja hain tuolla kysymyksellä siis sitä, että voiko olla jotain muuta vikaa joka vaikuttaisi niin että antaa tuota maffin vikakoodia? Jos esimerkiksi se egr on sen verran auki että pakokaasua pääsee imusarjaan kokoajan vähän.
    Last edited by Jondis; 18-12-2016, 15:12.

    Leave a comment:


  • väiski525
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miksi kysyä mikä on vikana jos ei ole mitään vikaa. Saatana.
    Luitko sen mun postauksen ihan ajatuksen kanssa??

    Nesteet ei tullut pihalle vaikka proput auki, itse lämppäri toimii kyllä minkä sait sieltä postauksesta poimittua..

    Leave a comment:


  • World L
    replied
    Originally posted by dabbe View Post
    Osaako kukaan sanoa varmuudella, onko sportti penkissä sama airbag tunnistinmatto kuin normi penkissä? realoemista en löytänyt vastausta ja bmwfansilta löysin vain tämän, enkä viisastunut yhtään.

    http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...bag#6921952_11
    Jos olisi erilainen, niin räjäytyskuvassa olisi varaosanumero molemmille erikseen. Eli sama matto on molemmissa.

    Leave a comment:


  • dabbe
    replied
    Osaako kukaan sanoa varmuudella, onko sportti penkissä sama airbag tunnistinmatto kuin normi penkissä? realoemista en löytänyt vastausta ja bmwfansilta löysin vain tämän, enkä viisastunut yhtään.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Vaihtelin loput letkut ja sain carsoftia toimimaan sen verran, että dde vikakoodit luettua. Löytyi seuraavaa:
    4501
    3FF1
    3F35
    Sekä kaikista hehkuista ja ohjainlaitteesta koodit.
    Eli jotain egr ja maf ropleemaa. Egr nyt ainakin oli näköjään jumissa, mutta voiko noihin maffiin liittyviin koodeihin olla muuta selitystä kuin maf itsessään? Auto siis toimii kylmällä ja viileällä koneella suht normaalisti(lue: kulkee edes jotenkin), mutta lämpösenä ei liiku sitten mihinkään. Tuntuu siis, että joku pistää vastaan tai ahdin heräisi ollenkaan. Pinta kaasulla ja lappu lattiassa kulkee samalla tavalla. Kunhan tuo egr:än tulppaus setti kilahtaa postiluukkuun, niin siitä hankkiudutaan eroon kokonaan niin sitä en enää lähde korjailemaan. Mutta näytti jumittuneen siis niin, että ei ole ihan kokonaan kiinni eli pakokaasu saattaa kiertää imusarjalle kokoajan ainakin vähän. Koitan nyt ajella autolla mahdollisimman vähän siihen asti, että sen saa poistettua.
    Jos MAF antaa vikakoodia, se on todella lopussa. Yleensä seos menee sekaisin jo paljon aiemmin, MAF vaihtoon. Panosta mieluummin INPAan tai BMW Scanneriin kuin carsoftiin.

    EGR on alipaineohjattu eli siellä on kalvo jota alipaine vetää. EGR:n rungossa on pieni, parin millin reikä, josta korvausilma otetaan. Jos EGR on esim. putsattu upottaen puhdistusnesteeseen, kalvo on saanut myös puhdistuksen josta se ei välttämättä tykkää. Ota EGR irti, kokeile ruuvimeisselillä tms liikkuuko mäntä edes ollenkaan. Jos liikkuu, pätkä letkua nippaan kiinni ja yritä imeä mäntää liikkeelle. Jos ei ole vastusta, kalvossa on iso reikä. Jos saat männän liikkeelle, pidä kieltä letkun suulla. Jos mäntä valuu kiinni, kalvossa on pieni reikä. Jos ei liiku vaikka 10 sekuntiin, on riittävän tiivis.

    EGR sulkeutuu jousella, se on aika jäykkä kun ruuvimeisseliä näyttää. Erillinen alipainepumppu auttaa testaukseen, mutta semmoisia pieniä ja halpoja on kait vähän liikkeellä.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Originally posted by Jondis View Post
    Alkoi 330d oikuttelemaan, välillä tuntuu että vetää ihan normaalisti ja silloin ahtaakin 1-1,1bar, välillä tekee jo 100-110kmh kiihdytys tiukkaa. Tällöin kulutusmittari ei nouse kuin vähän yli 10l ja ahtaa vain 0,5bar. Vika ilmeni termarin ja ahtimen säiliön ja alipainelähdön välisen uusimisen jälkeen. Antaa myös vikakoodia egr insufficient flow ja moottorin vikavalo palaa. Kysymys kuuluukin, että mihin kaikkialle siitä imusarjan alla olevasta alipainelähdöstä(4paikkaa) kuuluu mennä letkuja? Ahtimelle, imusarjan läppien kellolle ja egr:lle ainakin, mutta mikä on neljäs? Kaksi letkua oli jo aivan hauraita ja toinen niistä oli irti tuosta lähdöstä silloin, kun toimi. Nyt kaikki letkut on kiinni. Sitten neljäs letku oli jotain läpinäkyvää aftermarket tavaraa, josta ei tietoa mihin menee. Epäilen että nuo kaksi haurasta menee egr:lle ja läppien ohjaukseen, läpät tosin on poistettu mutta en tiedä onko kello vielä paikallaan. Autocomin testerillä en jostain syystä päässyt moottorinohjaukseen sisään, vaikka muualle pääsi.. Eli onko jotain perus juttuja mitä näistä hajoaa aiheuttaen tälläisiä oireita, vai voiko homma olla kiinni noista kahdesta alipaineletkusta? Auto siis facelift m57n koneella ja 220tkm ajettu.
    Vaihtelin loput letkut ja sain carsoftia toimimaan sen verran, että dde vikakoodit luettua. Löytyi seuraavaa:
    4501
    3FF1
    3F35
    Sekä kaikista hehkuista ja ohjainlaitteesta koodit.
    Eli jotain egr ja maf ropleemaa. Egr nyt ainakin oli näköjään jumissa, mutta voiko noihin maffiin liittyviin koodeihin olla muuta selitystä kuin maf itsessään? Auto siis toimii kylmällä ja viileällä koneella suht normaalisti(lue: kulkee edes jotenkin), mutta lämpösenä ei liiku sitten mihinkään. Tuntuu siis, että joku pistää vastaan tai ahdin heräisi ollenkaan. Pinta kaasulla ja lappu lattiassa kulkee samalla tavalla. Kunhan tuo egr:än tulppaus setti kilahtaa postiluukkuun, niin siitä hankkiudutaan eroon kokonaan niin sitä en enää lähde korjailemaan. Mutta näytti jumittuneen siis niin, että ei ole ihan kokonaan kiinni eli pakokaasu saattaa kiertää imusarjalle kokoajan ainakin vähän. Koitan nyt ajella autolla mahdollisimman vähän siihen asti, että sen saa poistettua.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by tuningki View Post
    Kytkin välillä jäykkä ja ottaa melkein pohjassa ja välillä toimii normaalisti... Pääsylinteri,työsylinteri loppu? Vaiko ilmaa nesteessä.? :think
    IMO voi olla melkein kumpi vaan.. Sama vaihtaa molemmat

    Leave a comment:


  • susi_ihminen
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Lue tämä tuore ketju: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=355439

    Ei ole erikseen M-Sport-yläpäätä, sama yläpää tavalliseen ja sporttimalliin.
    Kiitos! Tästä oli suuri apu

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Lue tämä tuore ketju: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=355439

    Ei ole erikseen M-Sport-yläpäätä, sama yläpää tavalliseen ja sporttimalliin.

    Leave a comment:

Working...
X