Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DropIt
    BTCF Member
    • Feb 2004
    • 1081
    • Ylivieska

    #46
    Originally posted by MNi View Post
    Butyylinauhaa, osanumero 26127511140: KLIK.
    Tänks! Tuota nauhaa kun ei ollut saatavilla niin painoin sinne butyylimassat sitten alle. Ei pitäs jäädä liian tiukkaan kiinni.
    [Youtubessa]
    e70 X5 3.0sd
    e87 116i
    e36 328i cab :think
    -
    Ex e46 320d
    Ex e30 325i
    Ex e30 318i

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #47
      Originally posted by DropIt View Post
      Tänks! Tuota nauhaa kun ei ollut saatavilla niin painoin sinne butyylimassat sitten alle. Ei pitäs jäädä liian tiukkaan kiinni.
      Toimii oikein hyvin niinkin. Käsittääkseni butyylin tarkoitus on vaan poistaa potentiaaliset kolinat laakerin rungon ja pohjan välistä sekä estää ettei pohjaan tulee hankaumia.

      Comment

      • W-Baum
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1422
        • Kaustinen

        #48
        Potilas m47n koneinen 320d automaattina ja ongelmana pitkittynyt startti.

        Päivän ensimmäinen käynnistys: Avainta käännettäessä solenoidi naksahtaa ja 3-10 sekunnin viiveellä vasta alkaa pyörittää konetta, seuraavalla käynnistyskerralla lähtee heti pyörittämään

        Ollut koko omistusajan moinen (3kk)ja tekee saman kaikilla avaimilla.

        Akku uusi, hehkut toimii

        Onko startti vain hajoamassa? Vai ominaisuus? :think
        E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
        E36 /// M3
        E61 /// 535d M-sport touring

        Comment

        • Tuukka90
          Bimmer Rookie
          • Apr 2016
          • 68
          • Finland

          #49
          Bmw 330xda -01 automaatti

          Jees,

          elikkä laatikon turbiini tuli tuossa vaihdettua tehdaskorjattuun, jonka jälkee laatikko toiminut huomattavasti paremmin kuin ennen. Ainoa mikä on vielä tallella on tuo vaihto 3-4 joka töksähti jo ennen turbiinin vaihtoa ja töksähtää vieläkin, hieman ärsyttävä tapaus. Myöskin perä pitää ~60km/h ylöspäin matalataajuuksista ääntä, ei tietoa mistä voisi johtua?!

          Nyt huomannut toisenkin vian, eli ratissa väljää, eikä palauta hyvin kun kääntää oikealla, toivottavasti hammastanko ei ole väljä. Mistä lähteä etsimään tätä väljyyttä? Käännettäessä täristää rattiin vähäsen. Vuotaisiko hammastangon tiivisteet? Sisä ja ulompi nivel?

          Kiitos vastauksista.
          ------------------------------------------------------
          E36 316i coupe -98
          E30 316i touring -91
          Forester 2.0 XT -04
          Corolla 1,4 EcoTronic -96
          Corolla Verso 1.6 -03

          Ex. E46 330xda touring -02,
          Ex. E46 320ia touring -01

          Myynnissä E46 kamaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364949

          Comment

          • hartge e46
            BTCF Member
            • Aug 2006
            • 777
            • e-pohjanmaa

            #50
            mites tuo etuiskarin alapään katkennut pultti kannattais hoitaa? ajatuksena porata vanha pois, putsata kierteet jos niitä jää jäljelle ja pultilla ja mutterilla kasaan.
            z3 coupe
            Pari tojotaa
            ex.e36 wompatti alpinweissIII
            ex.e46 titansilber x2
            ex."//HARTGE E46"

            Comment

            • jonzze
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 77
              • Salo

              #51
              330d vinkuu kolmos ja isommilla vaihteilla siinä 2 tonnin jälkeen kovalla vedätyksellä. Menee raskaimman alueen yli vinkuminen loppuu... Vika turbossa vai missä? Turbon laakeri?
              Kortti lähenee niin kovi et ois kiva saada auto sellasee kuntoo et uskaltais huoletta jaa edes hetken..
              Ex: e46 330d farkku vm 2002
              Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

              Comment

              • Jampsu87
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1335
                • Rovaniemi

                #52
                Originally posted by hartge e46 View Post
                mites tuo etuiskarin alapään katkennut pultti kannattais hoitaa? ajatuksena porata vanha pois, putsata kierteet jos niitä jää jäljelle ja pultilla ja mutterilla kasaan.
                Tee talttapäälle lovi siihen pultin toiseen päähän. Itse lämmitin punaiseksi ja hakkasin iskumeisselillä mutta ei irronnut. Porailuksi meni. (Kummaltakin puolelta katkesi pultit etuiskareiden vaihdossa)
                E91 lci 330xd.

                Comment

                • hartge e46
                  BTCF Member
                  • Aug 2006
                  • 777
                  • e-pohjanmaa

                  #53
                  Originally posted by Jampsu87 View Post
                  Tee talttapäälle lovi siihen pultin toiseen päähän. Itse lämmitin punaiseksi ja hakkasin iskumeisselillä mutta ei irronnut. Porailuksi meni. (Kummaltakin puolelta katkesi pultit etuiskareiden vaihdossa)
                  Porailuksi meni täälläkin ja paikallisen ostoshelvetin terät ei pysty. Pitää kokeilla paremmilla terillä.
                  z3 coupe
                  Pari tojotaa
                  ex.e36 wompatti alpinweissIII
                  ex.e46 titansilber x2
                  ex."//HARTGE E46"

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #54
                    Originally posted by jonzze View Post
                    330d vinkuu kolmos ja isommilla vaihteilla siinä 2 tonnin jälkeen kovalla vedätyksellä. Menee raskaimman alueen yli vinkuminen loppuu... Vika turbossa vai missä? Turbon laakeri?
                    Kortti lähenee niin kovi et ois kiva saada auto sellasee kuntoo et uskaltais huoletta jaa edes hetken..
                    Vinkuu vai viheltää? Jos sais INPAn perään ja kaveri avuksi katsomaan miten ahdon pyynti (SOLL) ja saanti (IST) natsaa. Jos ei tule saantia riittävästi, voisi veikata halkeamaa ahtoputkissa, riittävästi painetta --> ahdot karkaa vihellyksen saattelemana. Pitäis tosin ääntää muillakin vaihteilla.

                    Toinen vaihtoehto on tietty laatikko jos toistuu vain tietyillä vaihteilla. Automaatista öljyt vähissä?

                    Comment

                    • jluoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2015
                      • 685
                      • Lappeenranta

                      #55
                      Originally posted by hartge e46 View Post
                      mites tuo etuiskarin alapään katkennut pultti kannattais hoitaa? ajatuksena porata vanha pois, putsata kierteet jos niitä jää jäljelle ja pultilla ja mutterilla kasaan.
                      Juuri noin tein oman kanssa, ei kierteistä jäänyt niin paljon jäljelle, että voisi luottaa ilman mutteria. Suurlujuuspultti on kovaa, poratessa menee jonkin verran aikaa, ja mahdollisesti enemmän kuin yksi poranterä.
                      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                      Comment

                      • jonzze
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 77
                        • Salo

                        #56
                        Originally posted by MNi View Post
                        Vinkuu vai viheltää? Jos sais INPAn perään ja kaveri avuksi katsomaan miten ahdon pyynti (SOLL) ja saanti (IST) natsaa. Jos ei tule saantia riittävästi, voisi veikata halkeamaa ahtoputkissa, riittävästi painetta --> ahdot karkaa vihellyksen saattelemana. Pitäis tosin ääntää muillakin vaihteilla.

                        Toinen vaihtoehto on tietty laatikko jos toistuu vain tietyillä vaihteilla. Automaatista öljyt vähissä?
                        Unohtoi mainita että manuaali.. Ja vinkuu eikä ole inpaa.. Ja siis kuuluu 3 4 ja 5 vaihteella. Pienemmillä ei tule sellasta vastusta että vinkuisi (luulen)
                        Ex: e46 330d farkku vm 2002
                        Nykyinen silmäterä: e30 325 mtech 2

                        Comment

                        • e30_M-tech1
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 340
                          • Tampere

                          #57
                          Kuvaa coupen takatilasta?

                          Onkos kellään heittää coupen takapenkit käännetty alas kuvaa?
                          Ei löydy sellasta mistään näemmä..
                          Näkis vähän et meneekö tarvittaessa joulukuusi ja sirkusteltta coupessa, ku on auton vaihto mielessä:think
                          Nykyiset:e39 530i & e36 325
                          ---------------------------------------------------
                          Exät:
                          vw golffi
                          e46 328 -00
                          e30 320 -87
                          e30 325 -83
                          e36 325 -91
                          e36 328 -98
                          e30 325 M-tech1 -87

                          Comment

                          • Masander
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2010
                            • 1395
                            • Dingolfing

                            #58
                            Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                            Onkos kellään heittää coupen takapenkit käännetty alas kuvaa?
                            Ei löydy sellasta mistään näemmä..
                            Näkis vähän et meneekö tarvittaessa joulukuusi ja sirkusteltta coupessa, ku on auton vaihto mielessä:think



                            Netistä muutama kuva..
                            sigpic

                            Comment

                            • Masander
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2010
                              • 1395
                              • Dingolfing

                              #59
                              Ja itse kysymykseen, oisko kellään heittää tarkkaa osalistaa fl coupen ulkopuoliseen m-sport retrofittiin tarvittavista osista?
                              sigpic

                              Comment

                              • MRX
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2014
                                • 108
                                • -

                                #60
                                Kellään tietoa jakaa seuraavasta: 328i -99 ja alle 2400rpm venakopan/imusarjan seudulta kuuluu rallatusta ja ihankuin kone vähän täristäisi. Tuosta kun mennään yli niin ääni häviää ja moottori lakkaa täristämästä. Voiko olla disa? Tai tietääkö joku mitä muuta kannattaisi tarkistaa/korjata/vaihtaa? Auto pitäs leimata vkl mennessä niin vaikuttaa nuo katsastikseen tai ei nii remppaa alottelis sen jälkeen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎