Originally posted by Lebleb123
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
EGR:n poisto
Onkos kellään tullut katsastuksessa ongelmia vastaan jos on poistanut tuon egr:n kokonaan ja tukkinut letkujen päät. Huomaako katsuri tätä ja antaa noottia?------------------------------------------------------
E36 316i coupe -98
E30 316i touring -91
Forester 2.0 XT -04
Corolla 1,4 EcoTronic -96
Corolla Verso 1.6 -03
Ex. E46 330xda touring -02,
Ex. E46 320ia touring -01
Myynnissä E46 kamaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=364949
Comment
-
-
Lainaan omaa ja sori en jaksa editoida. edit: eli tarviit muutoskatsastuslapun jossa kaikki kohdat ohjearvoissa. samalla kannattaa viedä tuv-lappu, "koska nopeuttaa". tiä sit mitä ois käyny jos en ois vieny sitäkin. mut noilla kahdella pitäs pärjätä.
Originally posted by Henkka992 View PostRiittääkö säädettävälle alustalle ihan normaali nelipyöräsuuntaus ja sit muutoskatsastus?Originally posted by Kylli-Täti View PostItellä JOMin blueline korkeussäädettävä ja paljon parempi ajaa mitä ta-technixin korkeussäädettävä e36:ssa. Väittäisin, että tää jom on parempi mitä vakio m-sport alustae46:ssa. Ehkä vähän pintakova, mut ei paljoo. Renkailla tietenkin myös vaikutusta onko kiinalaiset ja matalaa profiilia. Suht normirenkailla ei todellakaan huono ajaa verrattuna vakioon.
Laillisekshan näitä on tosi vaikee muutoskatsastaa nykyään jos vähänkin madaltaa. Itellä just muutoskatsastus menossa kun tuli kahdesta kohtaa hylky. Kulmat pitäs olla kaikki ohjearvoissa, näin sanottiin ekalla konttorilla enkä edes muutoskatsastanu siellä koska kaikki kulmat on ihan päin vittua tietenkin, vaikkakin on ihan unelma ajaa kulmiensäädön jälkeen. Menin toiselle konttorille, jossa sanottiin samaa, mutta lappuun tuli vaan merkintä caster-kulmasta, eli ts. "liian matala". Vaikka ei oo ees alimmassa mahdollisessa kohdassa madallus niin jousi silti pyörii käsin, joka aiheutti toisen hylkykohdan muutoskatsastuslappuun. 1 kk aikaa korjata viat, eli käytännössä pitää nostaa alustaa ja toivoo et caster-kulmat asettuu raja-arvoihin ja kelpaa katsurille, vaikka muut arvot muuttuukin samalla ekasta katsastuskerrasta (eikä välttämättä vieläkään oo ohjearvoissa).
Kannattaa miettiä ennen madallusta saako tehtyä kulmiensäätölappua, jossa kaikki on ohjearvoissa, tai tunteeko ketään katsuria joka kattoo sormien läpi madallettua autoo ohjearvojen ulkopuolisilla arvoilla. Helpointahan on säätää kulmat normikorkeudessa ja toivoo et ne saa kaikki ohjearvoihin. Muutoskatsastuksen jälkeen vasta säätää autoo enemmän tonttiin jos näin haluaa, tosin sitä pitää sit joka vuos nostella ja laskeskella katsastusta varten.
edit: Unohdin kirjottaa tohon väliin, että halpissarjojen valmistajat ei oo tehny omia ohjearvoja ainakaan bemareille. Katsurille kun käy joko BMW:n ohjearvoihin säädetyt todistukset TAI jos madallussarjan valmistaja on julkassu alustalle omat käyvät ohjearvot niin ne kelpaa myös, mutta kuulemma niitä ei oo kuin Eibachilla, jos silläkään (kuulemma oli kuullu et ne ois julkasemassa sellasta, mut ei oo viel näkyny).Last edited by Kylli-Täti; 10-10-2016, 22:20.
Comment
-
-
Originally posted by Lebleb123 View PostPystyykö tuommonen n42b20 moottori kuluttaa öljyä n. 0.5l/1000km aikana jos öljy huohotin on rikki? Mielenkiinnosta kyselen ku kyseine moottori syö öljyä ja tullee sinisenä savuna ulos.
Kertokaa omia kokemuksia millä ootte saanu vian korjattua jos ootte saanuMenopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
Ongelmaa Absien / ajonvakautuksen kanssa ongelmaa ja vika paikantunut Abs pumpun yhteydessä olevaan controlleriin.
Voiko pelkän controllerin vaihtaa? Pitääkö koodata jos eri numerosarjalla?
Fiksuin ostaa vaan käytettynä molemmat jotka samaa numerosarjaa ja viskata paikoilleen?
Esim tässä näyttäisi olevan sekä pumppu, että controlleri oikeilla numerosarjoilla, joten sen pitäsi olla plug & play?.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostOngelmaa Absien / ajonvakautuksen kanssa ongelmaa ja vika paikantunut Abs pumpun yhteydessä olevaan controlleriin.
Voiko pelkän controllerin vaihtaa? Pitääkö koodata jos eri numerosarjalla?
Fiksuin ostaa vaan käytettynä molemmat jotka samaa numerosarjaa ja viskata paikoilleen?
Esim tässä näyttäisi olevan sekä pumppu, että controlleri oikeilla numerosarjoilla, joten sen pitäsi olla plug & play?.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tuli vaihdettua molemmat ajovalojen linssit jonka jälkeen auto rupesi herjaamaan molempia ajovaloja (lyhyitä), mutta silti ne toimivat? Missä mahtaa olla vika? E46 316i -04.
Edit: eli joo, parkkipolttimot molemmat palaneet tuossa vaihtorypäkässä. Erikoista mutta nyt toimii. Parkkipolttimot siis samassa vikavalossa muiden ajovalojen kanssa.Last edited by Pekkude; 13-10-2016, 13:03.E38 740i -95
Comment
-
-
Mites eikös näissä nelikuutioissa pitäisi olla joku öljyn vähyydestä ilmoittava valo? tuossa tänään huomasin että öljytikku hädintuskin kastui vaan mitään ilmoitusta ei ole antanut moottorina siis m54b30.. eikä ole kauaa kun viimeksi öljyt tarkistin elikkä jostakin syystä sitä näköjään syökin aikalailla...Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View PostMites eikös näissä nelikuutioissa pitäisi olla joku öljyn vähyydestä ilmoittava valo? tuossa tänään huomasin että öljytikku hädintuskin kastui vaan mitään ilmoitusta ei ole antanut moottorina siis m54b30.. eikä ole kauaa kun viimeksi öljyt tarkistin elikkä jostakin syystä sitä näköjään syökin aikalailla...
Comment
-
Comment