Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    Originally posted by Joggeman View Post
    Kaverikin kyllä totesi että sen minkä kutonen syö pikku hiljaa bensassa ja veroissa, menis N46:lla mahdollisiin remppoihin kerta rytkäsyllä. Jos huono tuuri käy. Pitänee kuunnella kaverin kantapään kautta oppimaa ja ostaa toinen kutonen.
    Kyllähän sitä mielummin 6cyl sulosointuja kuuntelee, muutenki ohituskiihtyvyys ja yleinen kulkupuoli parempi kuin 4cyl.
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • Sampoq
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 445
      • Orimattila

      Minkä verran 320d m47n koneen suuttimien paluuputkesta tulee normaalisti ainetta? Ja jos letkut irrottaa suuttimista kuuluuko ainetta tulla silloin myös letkusta pois?
      Liitteessä kuva livedatasta suuttimien osalta? Kolmonen ilmeisen valmis ainakin ja kakkonenki menee kierroksilla mustaksi.

      E. Ei kuva tullutkaan
      Last edited by Sampoq; 19-02-2018, 15:29. Reason: Kuva jäi

      Comment

      • Sampoq
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 445
        • Orimattila

        Kuva tässä
        Attached Files

        Comment

        • eekolmekyssine
          Bimmer Rookie
          • Nov 2014
          • 49
          • finland

          Moro osaisko joku sano mistä lähtis vikaa etsimään? Eli moottorina on m43b19
          ja kylmällä koneella tyhjäkäynti on normaali (700rpm). Kun kone lämpenee niin tyhjäkäynti on korkealla, noin 1100rpm ja pientä seilausta on myös havaittavissa. Huomasin että egr venttiilin alueella on nokea jonkun verran. Edellinen omistaja vaihtanut tyhjäkäynti moottorin.

          Comment

          • Jondis
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 698
            • Tuusula

            330d manuaali täristää 2000~3000rpm välillä vedättäessä, varsinkin isommilla vaihteilla ja kovemmin vedättäessä. Ihan sen tuntuinen/kuuloinen täristys/jyrinä, kuin olisi kardaanin tukilaakeri kaput. Käytin auton nosturilla todetakseni, että rättinivel, tukilaakeri ja takapään cv nivel tuntuivat kaikki olevan kunnossa ja välyksettömiä. Voisiko perämurikan takapusla aiheuttaa tuollaista? Siinä oli pientä halkeilua havaittavissa ja raudalla sivusuunnassa kokeillen oli suht pehmosen tuntunen. Muistaakseni tuo ei kyllä edellisessä samanlaisessa aiheuttanut mitään tärinöitä, vaan pelkästään tömähdyksiä/kolahtelua vaihtaessa/liikkeelle lähtiessä.
            MB E55 AMG -05
            E36 318TiA -96
            E34 535i -89 imolarot
            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

            Comment

            • janne30
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 2198
              • Vantaa

              Originally posted by Jondis View Post
              330d manuaali täristää 2000~3000rpm välillä vedättäessä, varsinkin isommilla vaihteilla ja kovemmin vedättäessä. Ihan sen tuntuinen/kuuloinen täristys/jyrinä, kuin olisi kardaanin tukilaakeri kaput. Käytin auton nosturilla todetakseni, että rättinivel, tukilaakeri ja takapään cv nivel tuntuivat kaikki olevan kunnossa ja välyksettömiä. Voisiko perämurikan takapusla aiheuttaa tuollaista? Siinä oli pientä halkeilua havaittavissa ja raudalla sivusuunnassa kokeillen oli suht pehmosen tuntunen. Muistaakseni tuo ei kyllä edellisessä samanlaisessa aiheuttanut mitään tärinöitä, vaan pelkästään tömähdyksiä/kolahtelua vaihtaessa/liikkeelle lähtiessä.
              Ei niitä kardaanin välyksiä tunnu välttämättä käsillä. Itellä kahdessa autossa ollu käsin välyksetön kardaani ja on tärinät loppunu ku ko-met korjannu ristinivelet kardaaneista.

              Toi kierrosalue ja iso vaihde, ettei ois kaksoismassa? Paljon ajettu ja onko rempattu?
              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


              1 x F20
              3 x E30
              2 x E36
              5 x E46
              3 x E9X

              Comment

              • Jondis
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 698
                • Tuusula

                Ei tietoa onko vaihdettu ikinä, edellinen omistaja oli kytkinrempan just tehnyt kun auton ostin mutten tiedä oliko vaihtanut sitä samalla. Autolla kyllä menty jo 370tkm. Mutta ei tuo ainakaan tyhjäkäynnillä kolise yhtään. Tuntuu kyllä että jyrinä tulisi muutenkin etupenkkejä taaempaa. Väljän ristikon kyllä yleensä tuntee käsinkin, mutta sellanen mieleen että voisikohan tuon tukilaakerin kumi tehdä tuota? Jos se on mennyt jo turhan pehmeeksi, vaikka laakeri olisikin ok.
                Edit: ja tuo tulee esille siis kolmosella ja isommilla vaihteilla, välillä myös kakkosella. Kolmosella ravistaa myös välillä kevyemminkin kiihdytellessä.
                MB E55 AMG -05
                E36 318TiA -96
                E34 535i -89 imolarot
                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                Comment

                • Jesuh
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 497
                  • Kouvola

                  Originally posted by väiski525 View Post
                  Jahas emännän 320i jätti päiväkodin pihaan eilen. Toiminut normaalisti, edellisenä päivänä normaalia enemmän ajoa (ehkä 30-40km).

                  Aamulla normaalisti käyntiin ja pk:n pihaan. Mutta siellä sitten ei enää käynnistynyt. Virtaa riittää ja pyörittää konetta mutta ei edes lupaile / yritä käyntiin. Kävin kokeilemassa töiden jälkeen käyntiin mutta ei lupaile ei.

                  Vikakoodeja pikaseen lukasin mutta tuli vain koodit
                  - 227 lambda control tolerance bank 1
                  - 228 ---II--- bank 2

                  Läppärin akku loppui sekö auton akku joten enempää en kerennyt tutkia mikä riivaa.

                  Bensa ei ala haista ollenkaan vaikka kuinka sahailee, olisko bensapumppu pimeenä? :think:

                  Vai voiko lambda tehdä tuota viallisena?

                  Tai Miten liimaventtiili-tapaus oireilee?


                  Kuulostais kyllä pumppu vialta tai kampuran tunnistin pumpun pystyy testailee ku repii pumpun pois ja antaa suoraa virtaa pumppuun alkaako surisee
                  E46 330CI CSL Supercharger Clubsport
                  F10 M5 Individual
                  Emännän E61 LCI 535D💪

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16419
                    • Asikkala

                    Originally posted by Jesuh View Post
                    Kuulostais kyllä pumppu vialta tai kampuran tunnistin pumpun pystyy testailee ku repii pumpun pois ja antaa suoraa virtaa pumppuun alkaako surisee
                    Kampuran tunnistin pumppu ?? Eli... Mikä ?

                    Comment

                    • Jesuh
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 497
                      • Kouvola

                      oho tuli vähä vanhaa viestii vastattuu
                      E46 330CI CSL Supercharger Clubsport
                      F10 M5 Individual
                      Emännän E61 LCI 535D💪

                      Comment

                      • Beemer man
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 560
                        • Imatra

                        Missäs e46 avossa sijaitsee alkuperäinen vahvistin harman/kardon järjestelmällä 🤔 Kait siellä semmoinen on 🤔
                        Harley-davidson sportster -09
                        Yamaha R1 -02
                        e61 520d lci
                        micra

                        Exät
                        e24 635csi
                        e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
                        e34 520, 540, 535
                        e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
                        e46 316, 323
                        e39 523,520x2

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          Originally posted by Beemer man View Post
                          Missäs e46 avossa sijaitsee alkuperäinen vahvistin harman/kardon järjestelmällä 🤔 Kait siellä semmoinen on 🤔
                          Takakopassa, vasemman sivuverhoilun takana.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • fuckface
                            Newbiemmer
                            • Jul 2016
                            • 5
                            • Tuusula

                            Kävi tuossa pakkasaamuna niin että auto sytytti merkkivalon jäähdytysnesteen matalasta tasosta mutta sammui moottorin lämmetessä. Ajoin sitten töihin ja takaisin ja lämmöt pysyi normaalissa. Kotona lisäilin sitten nestettä maksimiin asti kun nestettä kyllä oli huvennut reilusti. Kyssäri on että kun jäähdytysneste pääsi noin alas että merkkivalo syttyi onko mahdollista että on mennyt ilmaa järjestelmään ja voinko luottaa tuohon lämpömittariin lämmöissä. Ettei anturissa esim ole jotain ilmakuplaa joka antaisi väärän lukeman? Nyt autossa on punaiset nesteet mutta olisiko syytä vaihtaa siniset?

                            Comment

                            • Jesse93
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2012
                              • 938
                              • Mustio

                              Originally posted by fuckface View Post
                              Kävi tuossa pakkasaamuna niin että auto sytytti merkkivalon jäähdytysnesteen matalasta tasosta mutta sammui moottorin lämmetessä. Ajoin sitten töihin ja takaisin ja lämmöt pysyi normaalissa. Kotona lisäilin sitten nestettä maksimiin asti kun nestettä kyllä oli huvennut reilusti. Kyssäri on että kun jäähdytysneste pääsi noin alas että merkkivalo syttyi onko mahdollista että on mennyt ilmaa järjestelmään ja voinko luottaa tuohon lämpömittariin lämmöissä. Ettei anturissa esim ole jotain ilmakuplaa joka antaisi väärän lukeman? Nyt autossa on punaiset nesteet mutta olisiko syytä vaihtaa siniset?
                              Punaiset nesteet sinne ei ainakaan kuulu :think
                              E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16419
                                • Asikkala

                                Originally posted by fuckface View Post
                                Kävi tuossa pakkasaamuna niin että auto sytytti merkkivalon jäähdytysnesteen matalasta tasosta mutta sammui moottorin lämmetessä. Ajoin sitten töihin ja takaisin ja lämmöt pysyi normaalissa. Kotona lisäilin sitten nestettä maksimiin asti kun nestettä kyllä oli huvennut reilusti. Kyssäri on että kun jäähdytysneste pääsi noin alas että merkkivalo syttyi onko mahdollista että on mennyt ilmaa järjestelmään ja voinko luottaa tuohon lämpömittariin lämmöissä. Ettei anturissa esim ole jotain ilmakuplaa joka antaisi väärän lukeman? Nyt autossa on punaiset nesteet mutta olisiko syytä vaihtaa siniset?
                                Tuskin meni ilmaa, tuleeko lämppäristä lämmintä ? Lämpömittari kusettaa ainakin e36 ja 46, puolivälissä jo 75 ast, perseestä. Anturi umpijööti ainakin e36 eli ei ole kuplia. Haittaako ne punaiset jotenkin koneen toimintaa ?

                                Originally posted by Jesse93 View Post
                                Punaiset nesteet sinne ei ainakaan kuulu :think
                                En tiedä mutta ei varmaankaan vaikuta mihinkään mitään ? Varsinkin jos on värin vaihdon yhteydessä huuhdeltu yhtään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎