Originally posted by Joggeman
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Minkä verran 320d m47n koneen suuttimien paluuputkesta tulee normaalisti ainetta? Ja jos letkut irrottaa suuttimista kuuluuko ainetta tulla silloin myös letkusta pois?
Liitteessä kuva livedatasta suuttimien osalta? Kolmonen ilmeisen valmis ainakin ja kakkonenki menee kierroksilla mustaksi.
E. Ei kuva tullutkaan
Comment
-
-
Moro osaisko joku sano mistä lähtis vikaa etsimään? Eli moottorina on m43b19
ja kylmällä koneella tyhjäkäynti on normaali (700rpm). Kun kone lämpenee niin tyhjäkäynti on korkealla, noin 1100rpm ja pientä seilausta on myös havaittavissa. Huomasin että egr venttiilin alueella on nokea jonkun verran. Edellinen omistaja vaihtanut tyhjäkäynti moottorin.
Comment
-
-
330d manuaali täristää 2000~3000rpm välillä vedättäessä, varsinkin isommilla vaihteilla ja kovemmin vedättäessä. Ihan sen tuntuinen/kuuloinen täristys/jyrinä, kuin olisi kardaanin tukilaakeri kaput. Käytin auton nosturilla todetakseni, että rättinivel, tukilaakeri ja takapään cv nivel tuntuivat kaikki olevan kunnossa ja välyksettömiä. Voisiko perämurikan takapusla aiheuttaa tuollaista? Siinä oli pientä halkeilua havaittavissa ja raudalla sivusuunnassa kokeillen oli suht pehmosen tuntunen. Muistaakseni tuo ei kyllä edellisessä samanlaisessa aiheuttanut mitään tärinöitä, vaan pelkästään tömähdyksiä/kolahtelua vaihtaessa/liikkeelle lähtiessä.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by Jondis View Post330d manuaali täristää 2000~3000rpm välillä vedättäessä, varsinkin isommilla vaihteilla ja kovemmin vedättäessä. Ihan sen tuntuinen/kuuloinen täristys/jyrinä, kuin olisi kardaanin tukilaakeri kaput. Käytin auton nosturilla todetakseni, että rättinivel, tukilaakeri ja takapään cv nivel tuntuivat kaikki olevan kunnossa ja välyksettömiä. Voisiko perämurikan takapusla aiheuttaa tuollaista? Siinä oli pientä halkeilua havaittavissa ja raudalla sivusuunnassa kokeillen oli suht pehmosen tuntunen. Muistaakseni tuo ei kyllä edellisessä samanlaisessa aiheuttanut mitään tärinöitä, vaan pelkästään tömähdyksiä/kolahtelua vaihtaessa/liikkeelle lähtiessä.
Toi kierrosalue ja iso vaihde, ettei ois kaksoismassa? Paljon ajettu ja onko rempattu?G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Ei tietoa onko vaihdettu ikinä, edellinen omistaja oli kytkinrempan just tehnyt kun auton ostin mutten tiedä oliko vaihtanut sitä samalla. Autolla kyllä menty jo 370tkm. Mutta ei tuo ainakaan tyhjäkäynnillä kolise yhtään. Tuntuu kyllä että jyrinä tulisi muutenkin etupenkkejä taaempaa. Väljän ristikon kyllä yleensä tuntee käsinkin, mutta sellanen mieleen että voisikohan tuon tukilaakerin kumi tehdä tuota? Jos se on mennyt jo turhan pehmeeksi, vaikka laakeri olisikin ok.
Edit: ja tuo tulee esille siis kolmosella ja isommilla vaihteilla, välillä myös kakkosella. Kolmosella ravistaa myös välillä kevyemminkin kiihdytellessä.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View PostJahas emännän 320i jätti päiväkodin pihaan eilen. Toiminut normaalisti, edellisenä päivänä normaalia enemmän ajoa (ehkä 30-40km).
Aamulla normaalisti käyntiin ja pk:n pihaan. Mutta siellä sitten ei enää käynnistynyt. Virtaa riittää ja pyörittää konetta mutta ei edes lupaile / yritä käyntiin. Kävin kokeilemassa töiden jälkeen käyntiin mutta ei lupaile ei.
Vikakoodeja pikaseen lukasin mutta tuli vain koodit
- 227 lambda control tolerance bank 1
- 228 ---II--- bank 2
Läppärin akku loppui sekö auton akku joten enempää en kerennyt tutkia mikä riivaa.
Bensa ei ala haista ollenkaan vaikka kuinka sahailee, olisko bensapumppu pimeenä? :think:
Vai voiko lambda tehdä tuota viallisena?
Tai Miten liimaventtiili-tapaus oireilee?
Kuulostais kyllä pumppu vialta tai kampuran tunnistin pumpun pystyy testailee ku repii pumpun pois ja antaa suoraa virtaa pumppuun alkaako suriseeE46 330CI CSL Supercharger Clubsport
F10 M5 Individual
Emännän E61 LCI 535D💪
Comment
-
-
Missäs e46 avossa sijaitsee alkuperäinen vahvistin harman/kardon järjestelmällä 🤔 Kait siellä semmoinen on 🤔Harley-davidson sportster -09
Yamaha R1 -02
e61 520d lci
micra
Exät
e24 635csi
e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
e34 520, 540, 535
e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
e46 316, 323
e39 523,520x2
Comment
-
-
Originally posted by Beemer man View PostMissäs e46 avossa sijaitsee alkuperäinen vahvistin harman/kardon järjestelmällä 🤔 Kait siellä semmoinen on 🤔Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Kävi tuossa pakkasaamuna niin että auto sytytti merkkivalon jäähdytysnesteen matalasta tasosta mutta sammui moottorin lämmetessä. Ajoin sitten töihin ja takaisin ja lämmöt pysyi normaalissa. Kotona lisäilin sitten nestettä maksimiin asti kun nestettä kyllä oli huvennut reilusti. Kyssäri on että kun jäähdytysneste pääsi noin alas että merkkivalo syttyi onko mahdollista että on mennyt ilmaa järjestelmään ja voinko luottaa tuohon lämpömittariin lämmöissä. Ettei anturissa esim ole jotain ilmakuplaa joka antaisi väärän lukeman? Nyt autossa on punaiset nesteet mutta olisiko syytä vaihtaa siniset?
Comment
-
-
Originally posted by fuckface View PostKävi tuossa pakkasaamuna niin että auto sytytti merkkivalon jäähdytysnesteen matalasta tasosta mutta sammui moottorin lämmetessä. Ajoin sitten töihin ja takaisin ja lämmöt pysyi normaalissa. Kotona lisäilin sitten nestettä maksimiin asti kun nestettä kyllä oli huvennut reilusti. Kyssäri on että kun jäähdytysneste pääsi noin alas että merkkivalo syttyi onko mahdollista että on mennyt ilmaa järjestelmään ja voinko luottaa tuohon lämpömittariin lämmöissä. Ettei anturissa esim ole jotain ilmakuplaa joka antaisi väärän lukeman? Nyt autossa on punaiset nesteet mutta olisiko syytä vaihtaa siniset?E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Originally posted by fuckface View PostKävi tuossa pakkasaamuna niin että auto sytytti merkkivalon jäähdytysnesteen matalasta tasosta mutta sammui moottorin lämmetessä. Ajoin sitten töihin ja takaisin ja lämmöt pysyi normaalissa. Kotona lisäilin sitten nestettä maksimiin asti kun nestettä kyllä oli huvennut reilusti. Kyssäri on että kun jäähdytysneste pääsi noin alas että merkkivalo syttyi onko mahdollista että on mennyt ilmaa järjestelmään ja voinko luottaa tuohon lämpömittariin lämmöissä. Ettei anturissa esim ole jotain ilmakuplaa joka antaisi väärän lukeman? Nyt autossa on punaiset nesteet mutta olisiko syytä vaihtaa siniset?
Originally posted by Jesse93 View PostPunaiset nesteet sinne ei ainakaan kuulu :think
Comment
-
Comment