Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kärkiväli
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 36
    • Kempele

    Originally posted by Suorakuus View Post
    Mitäs öljyä porukka suosittelee moottoriin? 330i vm. 2001
    Itse oon käyttänyt tuossa omassa 2.8:ssa TB:n Diamond 5w-40.
    -E60 530i Msport -08
    -E46 328i -99
    -E36 M3 -97
    -MB W201 2.6E Sportline -92
    -Opel Omega GLS 2.0i -89
    -Ski-Doo XRS 800R -16
    -Suzuki VS1400 Intruder -94
    -Suzuki PV50 -94

    Comment

    • Jka
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 214
      • jyväskylä

      Castrolin magnatecciä oon käyttänyt omassa noin 300tkm eikä kuluta öljyä ja hyvin toimii.

      vaihtanut öljyt olen kun auto käskee niin tekemään, eli noin 25tkm
      E70 X5 4.8i
      ex: E46 325Ci

      Comment

      • Dj Niksperi
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 2437
        • Salo, Finland

        Originally posted by Dj Niksperi View Post
        Autona BMW E46 320iA 2002, moottori M54B22. Paisuntasäiliön pohjassa olevat o-renkaat, muistaako kukaan niiden mittoja? Yrittänyt kaivaa joka puolelta mutta juuri nyt ei löydy.
        Itse itselleni vastaten. Pienempi 21,82x3,53mm ja isompi 38x4mm.
        BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
        Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

        -Team Pussihousu-
        Salo///Works
        sigpic

        Comment

        • Zanddu
          Bimmer Rookie
          • Apr 2016
          • 44
          • Iitti

          Pystyykö e46 flektiä testaamaan suoralla virralla? Siihen menee kolme piuhaa plus, miinus ja joku kolmas(heräte?). Vai tuleeko sen kolmannen piuhan kautta ohjaus jostain muualta?

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            Originally posted by Zanddu View Post
            Pystyykö e46 flektiä testaamaan suoralla virralla? Siihen menee kolme piuhaa plus, miinus ja joku kolmas(heräte?). Vai tuleeko sen kolmannen piuhan kautta ohjaus jostain muualta?
            Mielestäni sillä kolmannella säädetään myös pyörimisnopeus eikä pelkkä on-off, eli siellä flektipaketissa on puhaltimen ohjauselektoniikkaa, joten en laittaisi suoraan mihinkään sähköön. Näin ainakin 330d, jossa jäähdyttimen edessä oleva puhallin on lähinnä ilmastointia varten ja mekaaninen viskotuuletin moottorin puolella. Toki se sähköflektikin lähtee päälle jäähdyttimen kuumetessa enemmän ilman ilmastointiakin.

            Omassa X5 on sama puhallin ja se hajosi juuri tuosta omasta ohjauselektroniikastaan. Ilmastoinnin kun laittoi päälle, puhallin hieman liikahti mutta ei pyörinyt.

            Puhallin todennäköisesti vaihtoon...
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by Zanddu View Post
              Pystyykö e46 flektiä testaamaan suoralla virralla? Siihen menee kolme piuhaa plus, miinus ja joku kolmas(heräte?). Vai tuleeko sen kolmannen piuhan kautta ohjaus jostain muualta?
              Ennen nyt ihan väärin muista, niin kolmanteen tulee PWM signaali, jolla puhaltimen toimintaa ohjataan. Et siis pysty pelkästään virrat kytkemällä testaamaan. Autossa kytkettynä ollessaan testaaminen onnistuu esim INPA:lla. Käytetyn jos meinasit laittaa, niin voi testata ennen asentamista kun laitat vaan liittimen kiinni ja flektin niin, että mitään ei pääse väliin kun se pyörii. Toki sulake voi olla autosta palanut, jos entinen flekti on oikosessa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • AnttiJuhani
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 2056
                • Kittilä

                E46 sedan -04. Keskuslukituksen kun aukasee niin ovet menee heti perään takasin lukkoon. Missä vika? Sama homma kaukosäätimen napista että keskikonsolin napista. Muutaman kerran kun tekee niin saattaa pysyä auki.

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1832
                  • Karjaa

                  Originally posted by Jka View Post
                  vaihtanut öljyt olen kun auto käskee niin tekemään, eli noin 25tkm
                  Toivottavasti ajat sitten pelkkää pitkää matkaa. Tolkuttoman pitkä vaihtoväli Suomen oloissa vaikka kuinka olisikin hyvät öljyt ja tehtaan siunaama tapa.
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • jonsered92
                    BTCF Member
                    • Jun 2012
                    • 470
                    • JKL

                    Originally posted by Wespa View Post
                    Toivottavasti ajat sitten pelkkää pitkää matkaa. Tolkuttoman pitkä vaihtoväli Suomen oloissa vaikka kuinka olisikin hyvät öljyt ja tehtaan siunaama tapa.
                    Jep, ite vaihtanu 10tkm välein. Nii vanhoja autoja jo että 25tkm jäätävän pitkä.. varmaa semmosta tervaa jo tulee ulos et..
                    Nyt:e60 530xda herkuilla
                    ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                    Comment

                    • Jka
                      BTCF Member
                      • Sep 2009
                      • 214
                      • jyväskylä

                      Originally posted by jonsered92 View Post
                      Jep, ite vaihtanu 10tkm välein. Nii vanhoja autoja jo että 25tkm jäätävän pitkä.. varmaa semmosta tervaa jo tulee ulos et..
                      Turhaa hifistelyä

                      Moottorillakin tulee puolenvuoden sisään 500tkm täyteen ja isoin remontti jonka sille olen tehnyt on talvimallin huohotin.

                      Edit: ja tosiaan perusteluna se että nämä m52 m54 koneet kestänee niin kauan tuolla vakio vaihtovälillä että se auto siitä ympäriltä hajoaa ensin
                      Last edited by Jka; 22-07-2017, 10:27.
                      E70 X5 4.8i
                      ex: E46 325Ci

                      Comment

                      • Jukkaah
                        Newbiemmer
                        • Jun 2016
                        • 3
                        • Riihimäki

                        Ongelmana venttiilikopan tiiviste ostin uuden alkuperäisen kl-varaosasta ja on ohan erilainen kuin vanha tiiviste.Onko näissä muuttunut tiiviste tai venttiilikoppa jossain vaiheessa?Moottorina N42B20A
                        Click image for larger version

Name:	IMG_7629.jpg
Views:	1
Size:	50.8 KB
ID:	4835426

                        Click image for larger version

Name:	IMG_7630.jpg
Views:	1
Size:	54.2 KB
ID:	4835427

                        Click image for larger version

Name:	IMG_7631.jpg
Views:	1
Size:	76.5 KB
ID:	4835428

                        Comment

                        • Suorakuus
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2016
                          • 123
                          • Etelä-Pohjanmaa

                          E46 coupe ja lämmitettävä takalasi. Revin takalasista tummennuskalvoja pois ja huomasin että jostain kohdista takalasin lämmitysraidoista lähti oranssi väri pois kun revin kalvoa, onko haittaa vai onko lämmitys entinen? Musta raita jäi kuitenkin lasiin.

                          Milläs porukka on poistanut laseista liimajäämiä?

                          Comment

                          • Esal
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1344
                            • Lempäälä

                            Originally posted by Suorakuus View Post
                            E46 coupe ja lämmitettävä takalasi. Revin takalasista tummennuskalvoja pois ja huomasin että jostain kohdista takalasin lämmitysraidoista lähti oranssi väri pois kun revin kalvoa, onko haittaa vai onko lämmitys entinen? Musta raita jäi kuitenkin lasiin.

                            Milläs porukka on poistanut laseista liimajäämiä?
                            Onko toi oranssi nyt sitten suojalakkaa kuparin päällä vai mitä? Jos johtimet jäi ehjäksi, toimiihan se ainakin jonkun aikaa, kupari vaan voi hapettua paljaana aika äkkiä vihreeksi ja syöpyy pois.

                            Liimoja voi poistaa vaikka sinolilla tai tarranpoistoaineilla (citrus tyyppinen) jota löytyy vaikka biltemasta spraynä.
                            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                            Comment

                            • Pave407
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2017
                              • 84
                              • Helsinki

                              Termos! Pitäisi tässä itse tilata korjaamolle purku- tai varaosia.

                              Kuulemma auton perä, taka-akseliston iso mötikkä on sökö ja pitäisi tilata uusi. Ei osannut korjaamomies tarkemmin sanoa osalle eksaktia nimeä, mutta käsittääkseni se on 2002 e46 touring 316i:ssä tasauspyörästö?

                              Mitä mun pitäisi tietää, kun tilaan purkutasauspyörästöä? Miten voin tilata väärän osan? Onko jotain väliä, onko perä 330d tai muu vastaava malli?

                              Takaiskarit olivat myös tyhjät, joten uudet sellaiset. Mistä niitä saa ja pitääkö niistäkin tietää jotain erityistä?
                              Last edited by Pave407; 28-07-2017, 09:53.

                              Comment

                              • MPV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1193
                                • Muhos

                                Originally posted by Pave407 View Post
                                Termos! Pitäisi tässä itse tilata korjaamolle purku- tai varaosia.

                                Kuulemma auton perä, taka-akseliston iso mötikkä on sökö ja pitäisi tilata uusi. Ei osannut korjaamomies tarkemmin sanoa osalle eksaktia nimeä, mutta käsittääkseni se on 2002 e46 touring 316i:ssä tasauspyörästö?

                                Mitä mun pitäisi tietää, kun tilaan purkutasauspyörästöä? Miten voin tilata väärän osan? Onko jotain väliä, onko perä 330d tai muu vastaava malli?

                                Takaiskarit olivat myös tyhjät, joten uudet sellaiset. Mistä niitä saa ja pitääkö niistäkin tietää jotain erityistä?
                                Tuolta http://bmwfans.info kun katselet oman autosi osat ja löydät sen tasauspyörästön, niin osan infosta löytyy missä kaikissa malleissa on käytetty samaa osaa. Silloin yhteensopivuuden kanssa ei tule ongelmia. Jos vaikka siinä 330d:ssä olisikin ulkoisesti samanlainen tasauspyörästö, niin välitys on sitten harvempi, jolloin ainakin kiihtyvyys todennäköisesti huononee.

                                Takaiskareissa ei liene muuta tietämistä kuin että ostaa laadukkaat kaasuiskunvaimentimet, jotka on tarkoitettu kyseiseen automalliin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎