Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleH.
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2012
    • 560
    • Oulu

    Sopiiko sedanin kuskinoven ikkuna farkkuun.
    Bmw E21 320

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by VilleH. View Post
      Sopiiko sedanin kuskinoven ikkuna farkkuun.
      Pitäisi sopia, osanumero näyttäisi olevan sama. Kannattaa tosin vielä varmistaa vaikka bmwfans:sta.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • jj5
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1332
        • pks

        Originally posted by MNi View Post
        Onko automaatti, jos on niin onko EGR:n termari myös vaihdettu? Molempien on syytä olla tuoreita.

        Toimiiko jäähdyttimen kaihtimet?

        Kyllä pitäisi vartissa nousta jäähdytysnesteen lämpömittari tasan klo 12 positioon.
        Ei ole automaattinen, eli ei egr termaria. kaihtimetkin taitavat toimia. en ole kyllä sen tarkemmin tutkinut milloin aukeavat ja sulkeutuvat mutta molemmissa asennoissa olen ne nähnyt joten oletan että toimivat oikein.

        Kyllä se moottoritiellä/ maantiellä lämpiää melko kohtuullisessa ajassa ja pysyy sitten lämpimänä aika hyvin kun on kerran lämmennyt, vaikka siirtyykin tyhjäkäyntipainotteisempaankin ajoon. Pitäisikö tässäkin lämpöviisarin pysyä keskellä lämpimäksi ajon jälkeen vaikkapa -10c lämpötilassa tyhjäkäynnillä, jos laittaa sisäpuhaltimen täydelle teholle ja lämmöt täysille?

        Ei luulisi Febin termostaatinkaan olevan suoraan tehtaalta viallinen. Oliko jollain vinkkejä tuon sähkölämppärin suhteen?
        sigpic

        Comment

        • Suorakuus
          Bimmer Rookie
          • Sep 2016
          • 123
          • Etelä-Pohjanmaa

          Mikä mahtaa pitää pientä "muovista pirinää" tasakaasulla ajettaessa n. 3000rpm kohdilla? Moottorina m54b30. Ääni kuuluu kabiiniin.

          Comment

          • Sorvanpekka
            Newbiemmer
            • Jan 2018
            • 4
            • VESILAHTI

            Käynnistymisongelmia BMW 3-sarja E46, 318i Cuope -01, M43B19

            Elikkäs tosissaan E46 vm. -01, bensabemarissa semmosta vikaa, että ei halua lähtee käyntiin pakkaskeleillä. Autoon vaihdettu kuukauden sisään bensanpumppu, bensansuodatin, bensapumpun rele, tulpat, 1kpl tulpanjohto (4.) ja termostaattikotelo termostaatilla. Autossa on todennäköisesti uutena asennettu polttoainekäyttöinen moottorinlisälämmitin.

            Auto siis starttaa "hyvin" ja välillä kevyemmillä pakkasilla on lähteny käyntiin kun on startannu muutamia kertoja, mutta heikosti lähes joka kerta pakkasella. Nyt eilen kun oli n. -15astetta pakkasta ei auto enään lähteny ollenkaan. Myös kesällä auto lähti muutaman kerran heikosti käyntiin, mutta pääosin hyvin, eli häikkää aiheuttaa selvästi pakkanen. Autolla ajettu n. 200t km.

            Osaisko joku kertoo mikä vois olla vikana? Joku sano että moottorin lämpötila anturin vaihtokin voisi auttaa, mutta tiedä häntä, sitä koitetaan seuraavaksi.

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1832
              • Karjaa

              Eli startti pyörittää joka kerta hyvin, eikä siis "laiskan" kuuloisesti?
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17837
                • PKS

                Originally posted by Sorvanpekka View Post
                Autossa on todennäköisesti uutena asennettu polttoainekäyttöinen moottorinlisälämmitin.
                Mainitsit tämän, mutta et sitä oliko sitä käytetty siinä yhteydessä kun lähtee huonosti käyntiin.

                Monestihan nuo lämmittämät jäähdytinnesteet lämpimäksi mutta ECU ei välttämättä osaa säätyä oikein ns todellisen tilanteen mukaisesti ja tulee huijatuksi epärealistisella lämpötilatiedolla.
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Sorvanpekka
                  Newbiemmer
                  • Jan 2018
                  • 4
                  • VESILAHTI

                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Mainitsit tämän, mutta et sitä oliko sitä käytetty siinä yhteydessä kun lähtee huonosti käyntiin.

                  Monestihan nuo lämmittämät jäähdytinnesteet lämpimäksi mutta ECU ei välttämättä osaa säätyä oikein ns todellisen tilanteen mukaisesti ja tulee huijatuksi epärealistisella lämpötilatiedolla.
                  Juu siis on koitettu ilman lisälämmitintä käynnistää ja sillai että on lämmittäny pitkän aikaa. Se lämmitin on semmosta mallia että pysyy päällä vajaan puoli tuntia ja sitten katkee, joko jollakin ajastimella tai jossain tietyssä lämpötilassa, tiedä häntä🤔 mutta joka tapauksessa kone ei "lupaakkaan" ollenkaan nyt kovilla pakkasilla.

                  Comment

                  • greivi
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 173
                    • Laihia

                    Nyt olisi taas hyvät neuvot tarpeen. Eli emännän e46 on tuo öljyntason anturi rikki eli se palaa aina käynnistäessä 5-10 sek ja sammuu jotenka olen ohjeistanut manuaalista öljynpinnan tarkastamista kun en ole kerennyt tuota anturia vaihtaa.

                    Nyt kuitenkin kun oli nämä kovat pakkaset niin tuli viesti että keltainen valo ei ollut sammunut koko ajon aikana töistä kotiin (25km) joten oli katsonut öljynpintaa tikusta ja sielähän ei ollut muutakuin ihan tippa tikun päässä ja lammikko autokatoksessa. Eli parissa päivässä kusasi kaikki öljyt pihalle.

                    Katselin tuossa äsken konehuonetta ja näyttäis että öljytikun putkesta tuutannu öljyt pihalle. Voisi varmaan päätellä että huohotin jäätynyt ?

                    Kuinkas tällästä kusemista rupeis ehkäisemään ?
                    Alle vuosi sitten huohotinjärjestelmää putsattu niin paljon kuin oli mahdollista ilman kannen irroittamista, samalla todettu että huohotin on vortex mallinen eikä tamppooni. Tuon kone on muutenkin ihan järkyttävän paskanen, kesällä vaihdoin alipaine letkut ja samalla irroitin imusarjan niin sekin oli ihan muurautunu siihen diesel/öljy/karsta paskaan, bräkleenillä liuottelin ja paineella puhaltelin niin kauheita köntsiä lenteli vaan.

                    Ja kyllä, kun antaa hanaa niin mustaa puskee.
                    Ja tosiaan öljyvalo ei ole palanut punaisena koskaan että painetta sielä toivottavasti on ollu
                    Edit. Tosiaan -03 320d kyseessä

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by Sorvanpekka View Post
                      Juu siis on koitettu ilman lisälämmitintä käynnistää ja sillai että on lämmittäny pitkän aikaa. Se lämmitin on semmosta mallia että pysyy päällä vajaan puoli tuntia ja sitten katkee, joko jollakin ajastimella tai jossain tietyssä lämpötilassa, tiedä häntä🤔 mutta joka tapauksessa kone ei "lupaakkaan" ollenkaan nyt kovilla pakkasilla.
                      Katsoisin tuosta vikakoodit ja live-datasta näyttääkö lämpötilat ym. järkeviltä. Ehjänä kyllä lähtee käyntiin ilman lämmitystäkin. Tampereella nyt mitään kunnon pakkasia ole edes ollut tänä talvena.

                      Originally posted by greivi View Post
                      Nyt olisi taas hyvät neuvot tarpeen. Eli emännän e46 on tuo öljyntason anturi rikki eli se palaa aina käynnistäessä 5-10 sek ja sammuu jotenka olen ohjeistanut manuaalista öljynpinnan tarkastamista kun en ole kerennyt tuota anturia vaihtaa.

                      Nyt kuitenkin kun oli nämä kovat pakkaset niin tuli viesti että keltainen valo ei ollut sammunut koko ajon aikana töistä kotiin (25km) joten oli katsonut öljynpintaa tikusta ja sielähän ei ollut muutakuin ihan tippa tikun päässä ja lammikko autokatoksessa. Eli parissa päivässä kusasi kaikki öljyt pihalle.

                      Katselin tuossa äsken konehuonetta ja näyttäis että öljytikun putkesta tuutannu öljyt pihalle. Voisi varmaan päätellä että huohotin jäätynyt ?

                      Kuinkas tällästä kusemista rupeis ehkäisemään ?
                      Alle vuosi sitten huohotinjärjestelmää putsattu niin paljon kuin oli mahdollista ilman kannen irroittamista, samalla todettu että huohotin on vortex mallinen eikä tamppooni. Tuon kone on muutenkin ihan järkyttävän paskanen, kesällä vaihdoin alipaine letkut ja samalla irroitin imusarjan niin sekin oli ihan muurautunu siihen diesel/öljy/karsta paskaan, bräkleenillä liuottelin ja paineella puhaltelin niin kauheita köntsiä lenteli vaan.

                      Ja kyllä, kun antaa hanaa niin mustaa puskee.
                      Ja tosiaan öljyvalo ei ole palanut punaisena koskaan että painetta sielä toivottavasti on ollu
                      Edit. Tosiaan -03 320d kyseessä
                      Munuaiset tukkoon talveksi ja öljymerkki vaihtoon. Auto pitäisi nyt saada lämpimään sulamaan ja huohotusjärjestelmä taas puhdistaa.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • greivi
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 173
                        • Laihia

                        Originally posted by HTK12 View Post

                        Munuaiset tukkoon talveksi ja öljymerkki vaihtoon. Auto pitäisi nyt saada lämpimään sulamaan ja huohotusjärjestelmä taas puhdistaa.
                        Pääsin illasta räpläämään autoa, oli näköjään öljynsuodattimen kannentiiviste pullahtanu pihalle ja sieltä kusassu öljyt. Fiksasin sen tiivisteen oikeelle paikalle ja lisäsin koneeseen öljyä. Annoin olla lohkolämppärissä jokusen tunnin ja kävin koe ajolla. Toistaseksi vaikutti ihan normaalilta auto eikä kuulunu mitään häiritseviä ääniä.

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6935
                          • N/A

                          Näitä kyllä suosittelen, saa ihan merkkarilta



                          Comment

                          • Esal
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1344
                            • Lempäälä

                            Originally posted by Antti O View Post
                            Näitä kyllä suosittelen, saa ihan merkkarilta
                            Ainakaan 330d ei sovi heittämällä, puuttuu noiden tappien reijät, samoin yläreunan klipseille ei tartuntaa.
                            Toki reijät saa tehtyä, mutta kohta ja poraus siihen hieman vinosta suunnasta ei välttämättä tuo ihan kauhean siistiä lopputulosta, eli "oho" reikiä tulee muoviin helposti. Käyttis autossa tuskin haittaa, tuunatussa voi ottaa silmään.
                            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6935
                              • N/A

                              Originally posted by Esal View Post
                              Ainakaan 330d ei sovi heittämällä, puuttuu noiden tappien reijät, samoin yläreunan klipseille ei tartuntaa.
                              Toki reijät saa tehtyä, mutta kohta ja poraus siihen hieman vinosta suunnasta ei välttämättä tuo ihan kauhean siistiä lopputulosta, eli "oho" reikiä tulee muoviin helposti. Käyttis autossa tuskin haittaa, tuunatussa voi ottaa silmään.
                              Joo, ilmeisesti tota valmiutta ei kaikissa ole. Entisessä E46 325i 2003 oli ja tossa nykysessä lamamoottori 316 1.8 2005 on myös reijät valmiina.

                              Comment

                              • rodpe
                                Bimmer Rookie
                                • May 2016
                                • 83
                                • Kokkola

                                316i e46 bemarin huolto tulee ajankohtaiseksi. Auto on alkanut hiukan nykimään silloin tällöin ja ilmeisesti puolat on tulemassa taas tiensä päähän. Mitä puolia ja tulppia näihin suosittelette? Perus bosch vai joku muu?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎