Sopiiko sedanin kuskinoven ikkuna farkkuun.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by VilleH. View PostSopiiko sedanin kuskinoven ikkuna farkkuun.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostOnko automaatti, jos on niin onko EGR:n termari myös vaihdettu? Molempien on syytä olla tuoreita.
Toimiiko jäähdyttimen kaihtimet?
Kyllä pitäisi vartissa nousta jäähdytysnesteen lämpömittari tasan klo 12 positioon.
Kyllä se moottoritiellä/ maantiellä lämpiää melko kohtuullisessa ajassa ja pysyy sitten lämpimänä aika hyvin kun on kerran lämmennyt, vaikka siirtyykin tyhjäkäyntipainotteisempaankin ajoon. Pitäisikö tässäkin lämpöviisarin pysyä keskellä lämpimäksi ajon jälkeen vaikkapa -10c lämpötilassa tyhjäkäynnillä, jos laittaa sisäpuhaltimen täydelle teholle ja lämmöt täysille?
Ei luulisi Febin termostaatinkaan olevan suoraan tehtaalta viallinen. Oliko jollain vinkkejä tuon sähkölämppärin suhteen?
Comment
-
-
Käynnistymisongelmia BMW 3-sarja E46, 318i Cuope -01, M43B19
Elikkäs tosissaan E46 vm. -01, bensabemarissa semmosta vikaa, että ei halua lähtee käyntiin pakkaskeleillä. Autoon vaihdettu kuukauden sisään bensanpumppu, bensansuodatin, bensapumpun rele, tulpat, 1kpl tulpanjohto (4.) ja termostaattikotelo termostaatilla. Autossa on todennäköisesti uutena asennettu polttoainekäyttöinen moottorinlisälämmitin.
Auto siis starttaa "hyvin" ja välillä kevyemmillä pakkasilla on lähteny käyntiin kun on startannu muutamia kertoja, mutta heikosti lähes joka kerta pakkasella. Nyt eilen kun oli n. -15astetta pakkasta ei auto enään lähteny ollenkaan. Myös kesällä auto lähti muutaman kerran heikosti käyntiin, mutta pääosin hyvin, eli häikkää aiheuttaa selvästi pakkanen. Autolla ajettu n. 200t km.
Osaisko joku kertoo mikä vois olla vikana? Joku sano että moottorin lämpötila anturin vaihtokin voisi auttaa, mutta tiedä häntä, sitä koitetaan seuraavaksi.
Comment
-
-
Originally posted by Sorvanpekka View PostAutossa on todennäköisesti uutena asennettu polttoainekäyttöinen moottorinlisälämmitin.
Monestihan nuo lämmittämät jäähdytinnesteet lämpimäksi mutta ECU ei välttämättä osaa säätyä oikein ns todellisen tilanteen mukaisesti ja tulee huijatuksi epärealistisella lämpötilatiedolla.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostMainitsit tämän, mutta et sitä oliko sitä käytetty siinä yhteydessä kun lähtee huonosti käyntiin.
Monestihan nuo lämmittämät jäähdytinnesteet lämpimäksi mutta ECU ei välttämättä osaa säätyä oikein ns todellisen tilanteen mukaisesti ja tulee huijatuksi epärealistisella lämpötilatiedolla.
Comment
-
-
Nyt olisi taas hyvät neuvot tarpeen. Eli emännän e46 on tuo öljyntason anturi rikki eli se palaa aina käynnistäessä 5-10 sek ja sammuu jotenka olen ohjeistanut manuaalista öljynpinnan tarkastamista kun en ole kerennyt tuota anturia vaihtaa.
Nyt kuitenkin kun oli nämä kovat pakkaset niin tuli viesti että keltainen valo ei ollut sammunut koko ajon aikana töistä kotiin (25km) joten oli katsonut öljynpintaa tikusta ja sielähän ei ollut muutakuin ihan tippa tikun päässä ja lammikko autokatoksessa. Eli parissa päivässä kusasi kaikki öljyt pihalle.
Katselin tuossa äsken konehuonetta ja näyttäis että öljytikun putkesta tuutannu öljyt pihalle. Voisi varmaan päätellä että huohotin jäätynyt ?
Kuinkas tällästä kusemista rupeis ehkäisemään ?
Alle vuosi sitten huohotinjärjestelmää putsattu niin paljon kuin oli mahdollista ilman kannen irroittamista, samalla todettu että huohotin on vortex mallinen eikä tamppooni. Tuon kone on muutenkin ihan järkyttävän paskanen, kesällä vaihdoin alipaine letkut ja samalla irroitin imusarjan niin sekin oli ihan muurautunu siihen diesel/öljy/karsta paskaan, bräkleenillä liuottelin ja paineella puhaltelin niin kauheita köntsiä lenteli vaan.
Ja kyllä, kun antaa hanaa niin mustaa puskee.
Ja tosiaan öljyvalo ei ole palanut punaisena koskaan että painetta sielä toivottavasti on ollu
Edit. Tosiaan -03 320d kyseessä
Comment
-
-
Originally posted by Sorvanpekka View PostJuu siis on koitettu ilman lisälämmitintä käynnistää ja sillai että on lämmittäny pitkän aikaa. Se lämmitin on semmosta mallia että pysyy päällä vajaan puoli tuntia ja sitten katkee, joko jollakin ajastimella tai jossain tietyssä lämpötilassa, tiedä häntä🤔 mutta joka tapauksessa kone ei "lupaakkaan" ollenkaan nyt kovilla pakkasilla.
Originally posted by greivi View PostNyt olisi taas hyvät neuvot tarpeen. Eli emännän e46 on tuo öljyntason anturi rikki eli se palaa aina käynnistäessä 5-10 sek ja sammuu jotenka olen ohjeistanut manuaalista öljynpinnan tarkastamista kun en ole kerennyt tuota anturia vaihtaa.
Nyt kuitenkin kun oli nämä kovat pakkaset niin tuli viesti että keltainen valo ei ollut sammunut koko ajon aikana töistä kotiin (25km) joten oli katsonut öljynpintaa tikusta ja sielähän ei ollut muutakuin ihan tippa tikun päässä ja lammikko autokatoksessa. Eli parissa päivässä kusasi kaikki öljyt pihalle.
Katselin tuossa äsken konehuonetta ja näyttäis että öljytikun putkesta tuutannu öljyt pihalle. Voisi varmaan päätellä että huohotin jäätynyt ?
Kuinkas tällästä kusemista rupeis ehkäisemään ?
Alle vuosi sitten huohotinjärjestelmää putsattu niin paljon kuin oli mahdollista ilman kannen irroittamista, samalla todettu että huohotin on vortex mallinen eikä tamppooni. Tuon kone on muutenkin ihan järkyttävän paskanen, kesällä vaihdoin alipaine letkut ja samalla irroitin imusarjan niin sekin oli ihan muurautunu siihen diesel/öljy/karsta paskaan, bräkleenillä liuottelin ja paineella puhaltelin niin kauheita köntsiä lenteli vaan.
Ja kyllä, kun antaa hanaa niin mustaa puskee.
Ja tosiaan öljyvalo ei ole palanut punaisena koskaan että painetta sielä toivottavasti on ollu
Edit. Tosiaan -03 320d kyseessäe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View Post
Munuaiset tukkoon talveksi ja öljymerkki vaihtoon. Auto pitäisi nyt saada lämpimään sulamaan ja huohotusjärjestelmä taas puhdistaa.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostNäitä kyllä suosittelen, saa ihan merkkarilta
Toki reijät saa tehtyä, mutta kohta ja poraus siihen hieman vinosta suunnasta ei välttämättä tuo ihan kauhean siistiä lopputulosta, eli "oho" reikiä tulee muoviin helposti. Käyttis autossa tuskin haittaa, tuunatussa voi ottaa silmään.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostAinakaan 330d ei sovi heittämällä, puuttuu noiden tappien reijät, samoin yläreunan klipseille ei tartuntaa.
Toki reijät saa tehtyä, mutta kohta ja poraus siihen hieman vinosta suunnasta ei välttämättä tuo ihan kauhean siistiä lopputulosta, eli "oho" reikiä tulee muoviin helposti. Käyttis autossa tuskin haittaa, tuunatussa voi ottaa silmään.
Comment
-
Comment