Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1842
    • Lappeenranta, Finland

    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos löytyy malli irrallaan, niin kannattaa vilkaista paikallisen motonetin tarjonta, siellä on nykyisin aika paljon noita. Jos ainoastaan orkkis kelpaa, niin sitten ilmeisesti 52201964201 on oikea osanumero.
    Penkin verhoilu on osittain kiinni noilla, tuo osanumero viittaa ehkä vähän erilaiseen käikäleeseen. Mutta, pittää kurkata motonetin valikoimaa. Ei tarvi olla orkkis, kun ei näy mihinkään. Katkennut mallikappalekin on saatavilla

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by 525iiäxä View Post
      Penkin verhoilu on osittain kiinni noilla, tuo osanumero viittaa ehkä vähän erilaiseen käikäleeseen. Mutta, pittää kurkata motonetin valikoimaa. Ei tarvi olla orkkis, kun ei näy mihinkään. Katkennut mallikappalekin on saatavilla
      Itse arvoin vain tuo osanumeron tämän perusteella: http://bmwfans.info/parts-catalog/52108240495
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16419
        • Asikkala

        201-loppuinen näyttää olevan oikea ? https://www.google.fi/search?q=52+20...w=1143&bih=730 Googlen kuvahaku on kätevä...

        Comment

        • MPV
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1193
          • Muhos

          Originally posted by 525iiäxä View Post
          Penkin verhoilu on osittain kiinni noilla, tuo osanumero viittaa ehkä vähän erilaiseen käikäleeseen. Mutta, pittää kurkata motonetin valikoimaa. Ei tarvi olla orkkis, kun ei näy mihinkään. Katkennut mallikappalekin on saatavilla
          Mä ostin Motonetistä pussillisen noita kiinnikkeitä, joilla se etupenkin selkänojan verhoilu on kiinni alhaalta. Ihan 1:1 ei ollut, mutta ainoa ero taisi olla se, että se nastan kanta oli halkaisijaltaan pari milliä pienempi, kuin alkuperäisessä. Hyvin lähelle siis kuitenkin ja toimii.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17508
            • Turku

            Mites tällainen:

            Discover affordable items for your home and life needs. Enjoy our money back guarantee, frequent discounts, flat rate shipping (select markets), and more.
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16419
              • Asikkala

              Originally posted by Laku View Post
              Huono arvaus mutta luult. ei lähellekkään mikään... Tai sitten käy.
              https://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/.../52201964201/0 Numero ja hinta
              Last edited by jr66; 07-03-2018, 13:38.

              Comment

              • >bemari<
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 239
                • P-karjala

                Helou. Joo ois muutama kyssäri autona 323ia. Eli tyhjäkäyntiä humputtaa ihan kun kävis viidellä ja vetoja ei ole kyllä sitä mitä pitäs. Vikakoodeja ei antanut muuta kun mainitsi että sytkäkatkoksia 6SYL eli varmaa se puola? Sit välillä kun käynnistää kuuluu semmonen kolina pellin alta? Sitä taasen ei aina sit kuulu:think

                Comment

                • Jesse93
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 938
                  • Mustio

                  Originally posted by >bemari< View Post
                  Helou. Joo ois muutama kyssäri autona 323ia. Eli tyhjäkäyntiä humputtaa ihan kun kävis viidellä ja vetoja ei ole kyllä sitä mitä pitäs. Vikakoodeja ei antanut muuta kun mainitsi että sytkäkatkoksia 6SYL eli varmaa se puola? Sit välillä kun käynnistää kuuluu semmonen kolina pellin alta? Sitä taasen ei aina sit kuulu:think
                  Jos epäilet puolavikaa niin vaihda sen puolan paikkaa ja kato seuraako vikakoodi
                  E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    Kuvitellaan tilanne että jumalmoottori m47 öljyproppu ei kiristy kunnolla, onko mahdollista korjata kierteet paikallaan vai pitääkö öljypohja repii VEKS tai vaihtaa suoraan?
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • >bemari<
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 239
                      • P-karjala

                      Originally posted by Jesse93 View Post
                      Jos epäilet puolavikaa niin vaihda sen puolan paikkaa ja kato seuraako vikakoodi
                      kävin vaan muualla luettamassa koodit niin ei kehtais eestaas juosta monesti et onko nää yhtä yleisiä puolaongelmien kansssa mitä m50?

                      Ja käykö m52 puolat tuohon tuplavanokseen? ovat erinäköiset päältä
                      Last edited by >bemari<; 08-03-2018, 09:41.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16419
                        • Asikkala

                        Originally posted by peltone View Post
                        Kuvitellaan tilanne että jumalmoottori m47 öljyproppu ei kiristy kunnolla, onko mahdollista korjata kierteet paikallaan vai pitääkö öljypohja repii VEKS tai vaihtaa suoraan?
                        Niin ettei vielä ole paskana mutta jos sattuisi menemään

                        No joo, jos sopii poraamaan suoraan niin mikä ettei, esim. kansityöstä varmaankin hyllystä suoraan 14x1,5 roppu ja kierretappi lainaksi (panttia vastaan ?) niin siitä vaan, aikoinaan m20 korjattiin noin mutta tilaa oli ylllin kyllin.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16419
                          • Asikkala

                          Originally posted by >bemari< View Post
                          kävin vaan muualla luettamassa koodit niin ei kehtais eestaas juosta monesti et onko nää yhtä yleisiä puolaongelmien kansssa mitä m50?

                          Ja käykö m52 puolat tuohon tuplavanokseen? ovat erinäköiset päältä
                          Taisi nämä puolaongelmat koskea non-vanos koneita joissa on vanhemmat x-merkkiset puolat :think

                          Comment

                          • Jesse93
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 938
                            • Mustio

                            Originally posted by >bemari< View Post
                            kävin vaan muualla luettamassa koodit niin ei kehtais eestaas juosta monesti et onko nää yhtä yleisiä puolaongelmien kansssa mitä m50?

                            Ja käykö m52 puolat tuohon tuplavanokseen? ovat erinäköiset päältä
                            Jos käy 5llä niin kokeile auton käydessä nyppää ykstellen puolan johto irti ja jos käynti muuttuu niin ainakin käy sillä pytyllä, jossei muutu niin se todnäk pimeenä näin itse testasin ja sit vielä vaihtaa sen mahd. rikkinäisen puolan paikkaa ja seuraako vika puolaa
                            E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                            Comment

                            • jluoma
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 685
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by peltone View Post
                              Kuvitellaan tilanne että jumalmoottori m47 öljyproppu ei kiristy kunnolla, onko mahdollista korjata kierteet paikallaan vai pitääkö öljypohja repii VEKS tai vaihtaa suoraan?
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Niin ettei vielä ole paskana mutta jos sattuisi menemään

                              No joo, jos sopii poraamaan suoraan niin mikä ettei, esim. kansityöstä varmaankin hyllystä suoraan 14x1,5 roppu ja kierretappi lainaksi (panttia vastaan ?) niin siitä vaan, aikoinaan m20 korjattiin noin mutta tilaa oli ylllin kyllin.
                              Vastaava vaiva on omassakin m47:ssa (118d), nyt sain vielä pitämään sen verran, että öljyt pysyy, mutta seuraavalla kerralla varmaan tarvitaan pykälää isompi tulppa +kierretappi.

                              Tokihan... jos silmäterän on oltava aivan täydellisen alkuperäinen, niin sitten ei auta muu, kuin ostaa uusi öljykoppa marmorilta ja maksettava niin paljon kuin ne pyytää.
                              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16419
                                • Asikkala

                                Originally posted by jluoma View Post
                                Vastaava vaiva on omassakin m47:ssa (118d), nyt sain vielä pitämään sen verran, että öljyt pysyy, mutta seuraavalla kerralla varmaan tarvitaan pykälää isompi tulppa +kierretappi.

                                Tokihan... jos silmäterän on oltava aivan täydellisen alkuperäinen, niin sitten ei auta muu, kuin ostaa uusi öljykoppa marmorilta ja maksettava niin paljon kuin ne pyytää.
                                Näyttää Nikon farkku olevan jo 15 v. paalausiässä joten ei kai se nyt niin justiinsa enää ole...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎