Originally posted by Georgios Terziakis
View Post
E46 kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Eikö ero ole kaksivaiheisuudessa, uudemmissa 2000-> on kaksivaiheinen paukku ?Originally posted by Wespa View PostOn perää, eroja on ainakin airbaggien osalta siten että ei mene kaikkiin vuosimalleihin ratit ristiin.
Miksi ihmeessä vaihtaisit tuon vanhemman hyvän näköisen slimmin ratin uudempaan muhkuun? :think
Tuo vanha salmiakkiratti on kyllä erittäin paljon hienompi ja käteen sopivampi kuin uudempi malli.
Comment
-
M43 kipinä hukassa
Eli M43b19 moottorisessa autossa 2 ja 3 sylinterin kipinä täysin hukassa ja toisioilmapumppu jää huutamaan eikä sammu ellei irrota liitintä.Vikakoodit luettu Boschin testerillä ja moottorinohjauksella ei ollut jatkuvia vikoja. Puolasarja mittausten perusteella ok ja apureleelle tulee virta. Ens viikolla ois tarkotus ottaa eculta puolille tuleva johtosarja oskiloskoopin kanssa tarkemmin syyniin, koska yleismittari ei sanonut juuta ei jaata.Jos se on ok niin mitä seuraavaksi? Kampiakselin asentoanturi vaihdatettu korjaamolla ja alkoi sen jälkeen käymään kolmen sylinterin sijaan kahdella. Sytytysennakot myös ok.
Pahoittelen jos sekavaa luettavaa
E46 318i M54B30
Comment
-
Käykö pre-faceftistä xenon boxit faceliftiin?
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Kesä: E36 cabrio m-sport
Talvi: E36 touring
Käyttis: E39 touring
Comment
-
Kyseessä bmw 316i N46 koneella ja boschin testeri ilmoitti seuraavia vikakoodeja:
29F4 Katalysaattorin tehoaste (lohko 1) liian pieni
2A70 Venttiilinnousun säätömoottori virranotto viallinen
2A67 Venttiilinnoston ohjaus ohjaus virheellinen
2A6B Moottoritehonrajoitus osa/toiminto aktivoitu
Onko jollain tietoa mitä osaa tohon kannattais lähtee vaihtamaan?
Comment
-
Katin tehoaste ja moottorin tehorajoitus saattaa olla seurausta tuosta venttiilinoston ongelmasta. Noiden kahden perusteella on kaksi mahdollisuutta: Joko valvetronikin epäkeskoakselin sähköinen säätömoottori on loppu (semi-yleinen ongelma) tai sitten epäkeskoakselin asentoanturi on vioittunut. Kannattaa laittaa perusteelliseen diagnostiikkaan koska ongelma voi myös olla mekaaninen mutta noiden perusteella valvetronic on vahvin ehdokas.Originally posted by MIKES View PostKyseessä bmw 316i N46 koneella ja boschin testeri ilmoitti seuraavia vikakoodeja:
29F4 Katalysaattorin tehoaste (lohko 1) liian pieni
2A70 Venttiilinnousun säätömoottori virranotto viallinen
2A67 Venttiilinnoston ohjaus ohjaus virheellinen
2A6B Moottoritehonrajoitus osa/toiminto aktivoitu
Onko jollain tietoa mitä osaa tohon kannattais lähtee vaihtamaan?Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
Helpoin on vaihtaa rek. otteeseen nimi omistaja-kohtaan...Originally posted by MIKES View PostKyseessä bmw 316i N46 koneella ja boschin testeri ilmoitti seuraavia vikakoodeja:
29F4 Katalysaattorin tehoaste (lohko 1) liian pieni
2A70 Venttiilinnousun säätömoottori virranotto viallinen
2A67 Venttiilinnoston ohjaus ohjaus virheellinen
2A6B Moottoritehonrajoitus osa/toiminto aktivoitu
Onko jollain tietoa mitä osaa tohon kannattais lähtee vaihtamaan?
Comment
-
ECU laskee etummaisen ja taaimmaisen lambdan erot ja päätteelee siitä toimiiko katalysaattori oikein. Itse nollailin kyseistä koodia parin viikon välein vuosikaudet vaikka päästöistä meni kirkkaasti läpi. Jostain luin että kun katin teho laskee 5% uuteen verrattuna saksalainen viher-insinööri on sitä mieltä että katti on uusittava, eli ECU ohjelmoitu ilmoittamaan tästä tällä tavalla.Originally posted by MIKES View PostMitä katalysaatorin tehoaste liian pieni käytännössä tarkoittaa? Eli varmaan bmw liikkeeseen joutuu viemään. Eikös tuon valvetronikin pysty diagnostiikalla testaamaan että toimii oikein?
Toisaalta nyt/kun ongelmia on valvetronikin puolella on seokset/päästöt pielessä ja katti ei välttämättä toimi niinkuin pitää, eli siksi tällainen koodi.
Marmoriliike osaa kyllä sitten laskuttaa mutta ei todellakaan löydä helpointa/halvinta ratkaisua. Kannattaa viedä johonkin asiantuntevaan nyrkkipajaan tai tiedustella -> https://www.btcf.fi/forum/showthread...ight=korjaajaaMenopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
E46 etu abs anturi.
Itsellä vasemmalla edessä viallinen, tilasin uuden tarvike mallisen. Autossa paikoillaan oleva on ns sealed mallinen, eli tasapaksu rungostaan. Tilattu malli taasen ns. avoin. Voiko tuollaista avointa mallia tuonne paikoilleen laittaa ?
autossa kiinni oleva viallinen :
ja ostettu uusi anturi :
Vai olenko nyt vaan tilannut väärän mallisen ?
F11 525 3.0 -10
Ex E46 330d Touring -00
Ex 316/325 '85
Comment
-
Tais olla niin että nuo liittimetkään ei mennyt ristiin, eli oikeanlainen anturi tilalle.BMW 335i coupe -06
BMW 330i coupe -00
Ja pari vanhempaa menOpeliä
Comment
-
Nuo riittää. Tosin jos ei ole salmiakki avaimet, niin helpompi vaan vaihtaa se ajoneston siru nykyisiin avaimiin, niin toimii kaikki lukot edelleen samalla avaimella. Salmiakkiavaimessakin toki onnistuu, mutta avaimen auki leikkaaminen ja siististi sulkeminen on vähän hankalampi homma.Originally posted by miikka97 View PostEli E46sen ecu pitäisi vaihtaa, joten tarvitsenko samasta purkuautosta avaimen, virtalukkopatruunan, DME ja EWS boksien lisäksi jotain muuta?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment