pirkka versio bc/d2.. ulkosilta mitoiltaan täysin vastaava.
ihan käypänen alusta katuautoon
tosin jos ta tuntuu ''jäykältä'' niin en tiedä saako tuotakaan sitte säädettyä niin pehmeäksi sun makuun..
Tuo ta-tekniksi tuntuu varmaan osittain senki takia niin jäykältä kun tuo korkeus säädetään jousen esijännitystä kiristämällä, tarkoitus ei kuitenkaan ole mersun pehmeyttä hakea. Lähinnä jos tulis ees tuntumaa että iskarit tekis omaa tehtävääsä tai tuntuis että siellä on jotain muutakin joustavaa kuin rengas
N42 vaihdelaatikon ja moottorin yhteenliittävät pultit. Mitä torx kokoja siellä on? Starttin kannat näytti pieneltä, isot pultit ilmeisesti E14? Mietin lähinnä että pärjääkö tuolla Motonetin hylsysarjalla jossa E8 ->
mikä lie vikana kun e46 318i -98 ei suostu starttia pyörittämään edes apukaapeleilla. akku ollut tyhjänä mutta nyt täynnä. inpalla obd pistokkeesta luettuna ei koodeja. testailin netin ohjeiden mukaan tuota ews dme syncciä mutta se herjailee jotain control unit not foundia :think vai pitäiskö nbäin vanhassa käyttää tuota konehuoneen pyöreetä liitintä?
mikä lie vikana kun e46 318i -98 ei suostu starttia pyörittämään edes apukaapeleilla. akku ollut tyhjänä mutta nyt täynnä. inpalla obd pistokkeesta luettuna ei koodeja. testailin netin ohjeiden mukaan tuota ews dme syncciä mutta se herjailee jotain control unit not foundia :think vai pitäiskö nbäin vanhassa käyttää tuota konehuoneen pyöreetä liitintä?
Pitäisi käyttää juuri sitä pyöreää. Siitä OBD2 liittimestä saa vain mottorinohjauksen tietoja.
Onko täällä kenelläkään kokemusta noista maxspeedingrods coilover alustasarjoista? Nykysellään alla ta-technix ja tämä ainakin vähän turhan jäykkä, mietin vaan kun tuossa "ebay spesiaalissa" ois 24 portainen jäykkyyden säätö :think
On kokemusta, yllätti "pehmeydellään", kun pelkäsin että olisivat ihan kivireki ajella. Takaiskarit kyllä hajos puolen vuoden ajelun jälkeen (toisesta hävis vaimennus ja toisesta alapään pusla irtos iskarin silmukasta). Ja painavat ainakin tuplaten verrattuna bc-racingin alustasarjaan. Mut ilman takaiskareitten hajoamista oon ollu tyytyväinen sarjaan.
BMW 335i coupe -06
BMW 330i coupe -00
Ja pari vanhempaa menOpeliä
Surullisen kuuluisa N42b18 paukahtanut. Osaako kukaan sanoa passaako N46b18 tilalle suoraan vai pitääkö esim vaihdelaatikko vaihtaa? Realoemissa ainakin kampiakseli, kytkin ja vaihteisto-osissa on eriävät varaosanumerot mutta onko siellä vaan osien väriä vaihdeltu vai onko ihan asennukseen vaikuttavia muutoksia? Siksi kysyn että N46 sattuisi löytymään sopuhintaan.
BMW e30 320I Coupe -85 Alpinweiss BMW e46 320I Sedan -03 M-Sport Schwarz II EX-BMW e46 316I Sedan -05 Mysticblau metallic EX-BMW e46 328I Sedan -98 Cosmosschwarz metallic EX-BMW e36 318I Sedan -97 Dunkelblau EX-BMW e36 318IS Sedan -93 Calypsorot metallic
On kokemusta, yllätti "pehmeydellään", kun pelkäsin että olisivat ihan kivireki ajella. Takaiskarit kyllä hajos puolen vuoden ajelun jälkeen (toisesta hävis vaimennus ja toisesta alapään pusla irtos iskarin silmukasta). Ja painavat ainakin tuplaten verrattuna bc-racingin alustasarjaan. Mut ilman takaiskareitten hajoamista oon ollu tyytyväinen sarjaan.
Tuota kestävyyttäki oon toki miettinyt, tiiä sitten miten pärjää kun iskee 2 viikoksi reilummat pakkaset. Hinnan puolesta ei kyllä kannata mitään hirveitä odottaa, mutta jos nyt ei viikossa hajoais niin ois kova.
Tuota kestävyyttäki oon toki miettinyt, tiiä sitten miten pärjää kun iskee 2 viikoksi reilummat pakkaset. Hinnan puolesta ei kyllä kannata mitään hirveitä odottaa, mutta jos nyt ei viikossa hajoais niin ois kova.
Minulla maxspeedinrods etutolppien yläpäät kolmekutosessa. Muuten hyvät mutta laakerit ei oikein halua pyöriä, siis uutenakaan. on ne kai alkaneet pyöriä kun olen uittanut niitä öljyssä..
Olen myös ollut kolmekutosen kyydissä missä oli koko alusta laitettu kuntoon tällä laatutuotteella. Oli minusta aivan kivikova vrt. esim Ta technix, mutta en toki tiedä mihin asentoon säätöjä oli pyöritelty siinä ym.
Mitenkäs paljon nominal air-mass ja actual air-mass saisi poiketa toisistaan?
Omassa autossa eroa tyhjäkäynnillä noin 120 mg/Hub. 354.41/475.41 (Inpan arvoja) Suunnilleen samat erot vanhalla ja uudella ilmamassamittarilla. Uuden imm vaihdon yhteydessä imm adaptio arvot nollattu.
Onko arvojen ero normaalit? Vai mistä erot voisi johtua?
Kyseinen auto 330D vm 2004
M54b22 heittelee aina kylmänä käynnistäessä yleensä 2 pyttyä (1cyl aina ja joku satunnaisesti väliltä cyl4-6) pois pelistä, jos ei lähde heti liikenteeseen. Lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Vaihdettua: puolat 2kpl misfireä antaviin sylintereihin, kaikki tulpat, imuvuodot savutestattu, imusarjan takapään tulpat, huohotin kaikkine osineen, ICV puhdistettu, disa korjaussarja laitettu ja uusi o-rengas,
Sylinterien paineet myös mitattu, kaikki hyvät, eikä paineissa juuri eroja sylinterien välillä.
Mitään muita vikakoodeja kuin misfiret ei tule (inpalla luettu), kun vika ei päällä niin kaikki arvot livedatassa myös normaaleissa lukemissa.
Mitä tästä kannattaisi lähteä seuraavaksi tarkastelemaan?
M54b22 heittelee aina kylmänä käynnistäessä yleensä 2 pyttyä (1cyl aina ja joku satunnaisesti väliltä cyl4-6) pois pelistä, jos ei lähde heti liikenteeseen. Lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Vaihdettua: puolat 2kpl misfireä antaviin sylintereihin, kaikki tulpat, imuvuodot savutestattu, imusarjan takapään tulpat, huohotin kaikkine osineen, ICV puhdistettu, disa korjaussarja laitettu ja uusi o-rengas,
Sylinterien paineet myös mitattu, kaikki hyvät, eikä paineissa juuri eroja sylinterien välillä.
Mitään muita vikakoodeja kuin misfiret ei tule (inpalla luettu), kun vika ei päällä niin kaikki arvot livedatassa myös normaaleissa lukemissa.
Mitä tästä kannattaisi lähteä seuraavaksi tarkastelemaan?
Bensan syöttö? Ruiskutussuuttimien piuhat/liittimet?
Enhän minä mitään tiedä, mutta tuota osa-aluetta et vielä maininnut..
Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
Bensan syöttö? Ruiskutussuuttimien piuhat/liittimet?
Enhän minä mitään tiedä, mutta tuota osa-aluetta et vielä maininnut..
Joo tämä on itselläkin käynyt mielessä testata suuttimia ristiin ja bensan paine tukilta. Mutta vähän arveluttaa se että lämpimänä taas alkaa toimimaan täydellisesti:think
Comment