Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mx3r
    BTCF Member
    • Jul 2018
    • 23
    • Rovaniemi

    Originally posted by MPV View Post
    Niin, eli auton runkonumero on WBAEX91010PHXXXXX. Tuo EX91 kertoo mikä variatti kyseinen auto on, ja EX91 tarkoittaa vasemmalta ohjattavaa 330d touringia. Tuossa on joku listaus asiasta:
    https://www.facebook.com/47053570976...0545496431712/

    Juu, itse olen siitä tietoinen, mutta tämä ko henkilö ei sitä ymmärrä ja aiko hakea jonkun keskustelun täältä btcf foorumilta, jossa on kuulemma keskustelu siitä kun e46 on myyty e91 tuon ex91 takia

    Comment

    • mx3r
      BTCF Member
      • Jul 2018
      • 23
      • Rovaniemi

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Runkonumeron 7 viimeistä merkkiä kun laittaa vaikka mdecoder.com osoitteeseen se kertoo mikä auto on: tarkka valmistuspäivä, mallisarja, varusteet jne.

      Rekisteriotteessahan seisoo käyttöönotto ei valmistuspäivä joten esim. 2005 voikin olla valmistettu 2004 puolella jne.
      Jep, näin juuri. Katsotaan mitä herra keksii seuraavana, kun käyn sanomassa jos vieläkään menee perille.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16421
        • Asikkala

        Originally posted by mx3r View Post
        Jep, näin juuri. Katsotaan mitä herra keksii seuraavana, kun käyn sanomassa jos vieläkään menee perille.
        Googlesta e46 ja e91 kuvia, eikö ne melko erilaisia ole...

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1832
          • Karjaa

          Originally posted by jr66 View Post
          Googlesta e46 ja e91 kuvia, eikö ne melko erilaisia ole...
          Joo en kans ihan ymmärrä miks E46:sesta pitää yrittää E91 tehdä, ensin mainittu on kuitenkin niin paljon paremman näköinen.. :think
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • mx3r
            BTCF Member
            • Jul 2018
            • 23
            • Rovaniemi

            Originally posted by jr66 View Post
            Googlesta e46 ja e91 kuvia, eikö ne melko erilaisia ole...
            Kyllä, mutta tämä ei sitä kiinnosta, kun paperissa lukee muuta

            Comment

            • mx3r
              BTCF Member
              • Jul 2018
              • 23
              • Rovaniemi

              Originally posted by Wespa View Post
              Joo en kans ihan ymmärrä miks E46:sesta pitää yrittää E91 tehdä, ensin mainittu on kuitenkin niin paljon paremman näköinen.. :think
              Samaa mieltä!

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16421
                • Asikkala

                Originally posted by mx3r View Post
                Kyllä, mutta tämä ei sitä kiinnosta, kun paperissa lukee muuta
                Anna olla, myydessä se totuus sitten selviää...

                Comment

                • Pave407
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2017
                  • 84
                  • Helsinki

                  Morjesta taas, jälleen ois ropleemaa.

                  n42 syö ölppöstä tosiaan litran jo n. 700km ajossa. Savuttaa liikkeellelähdössä aika reippaasti.

                  Ajon jälkeen auton alle valuu aika voimakkaasti kirjasta nestettä, joka ei ole A. öljyä eikä B. jarrunestettä. Mielestäni oli sen verran kirkasta, ettei ole myöskään jäähdytysnestettä. Voiko tällaisilla keleillä mitä nyt on ollut, lämmintä loppukesän säätä, tosiaan kondensoitua noin paljon vettä? Vai onko tämä jokin ilmiö, jota en osaa yhdistää tuohon älyttömään öljynkulutukseen.

                  Vesi tulee tosiaan norona about öljyntyhjennysruuvin kohdalta.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Pave407 View Post
                    Morjesta taas, jälleen ois ropleemaa.

                    n42 syö ölppöstä tosiaan litran jo n. 700km ajossa. Savuttaa liikkeellelähdössä aika reippaasti.

                    Ajon jälkeen auton alle valuu aika voimakkaasti kirjasta nestettä, joka ei ole A. öljyä eikä B. jarrunestettä. Mielestäni oli sen verran kirkasta, ettei ole myöskään jäähdytysnestettä. Voiko tällaisilla keleillä mitä nyt on ollut, lämmintä loppukesän säätä, tosiaan kondensoitua noin paljon vettä? Vai onko tämä jokin ilmiö, jota en osaa yhdistää tuohon älyttömään öljynkulutukseen.

                    Vesi tulee tosiaan norona about öljyntyhjennysruuvin kohdalta.
                    Ilmastoinnin kondenssivettä?
                    Sitä tulee aika paljon. Koita ajaa ilman ilmastointia ja jos läikkä jää ilmestymättä on syy siinä.

                    Comment

                    • Pave407
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2017
                      • 84
                      • Helsinki

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Ilmastoinnin kondenssivettä?
                      Sitä tulee aika paljon. Koita ajaa ilman ilmastointia ja jos läikkä jää ilmestymättä on syy siinä.
                      Kiitos, testaan tätä!

                      Tuohon öljynkulutushommaan, tosiaan öljynvaihdon jälkeen öljynkulutus on noussut reilusti. Aiemmin söi 1l per 2000km, mikä oli, noh ei optimaalista, mutta menetteli. Nyt sitä menee litra helposti alle 1 000km.

                      Muistaakseni sisässä on 5w 40 täyssynteettistä. Voinko hommata jotain jäykempää öljyä (mitä se olisi?) ja alkaa lisäileen sitä mukaan, kun nykyinen kuluu pois? Vai onko jotain viskositeetti ongelmia sen sekoittumisen kanssa löysempiin.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16421
                        • Asikkala

                        Originally posted by Pave407 View Post
                        Kiitos, testaan tätä!

                        Tuohon öljynkulutushommaan, tosiaan öljynvaihdon jälkeen öljynkulutus on noussut reilusti. Aiemmin söi 1l per 2000km, mikä oli, noh ei optimaalista, mutta menetteli. Nyt sitä menee litra helposti alle 1 000km.

                        Muistaakseni sisässä on 5w 40 täyssynteettistä. Voinko hommata jotain jäykempää öljyä (mitä se olisi?) ja alkaa lisäileen sitä mukaan, kun nykyinen kuluu pois? Vai onko jotain viskositeetti ongelmia sen sekoittumisen kanssa löysempiin.
                        Vaihda takaisin samaan mitä oli aiemmin ? Tuo n42 on, no... Paska.

                        Comment

                        • Pave407
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2017
                          • 84
                          • Helsinki

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Vaihda takaisin samaan mitä oli aiemmin ? Tuo n42 on, no... Paska.
                          Samaa meni tilalle, mitä olikin. Auto tarkoitus saada vielä kerran kaksi leimalle ja kuutioksi, joten saattohoidossa se on.

                          Comment

                          • Sasu908
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 59
                            • Tre

                            Harkitsen tässä e46 320d ostoa ja myyjä sanoo että tähän on talvella vaihdettu turbo. Kilsoja yli 350tkm. Mitään muuta ei vuoda/kastu paitsi turbolle menevä ölkyputki hieman. Kuulostaako huolestuttavalle? Niin ja tässä ei ole moottorinlämmitinta ni onkohan talvella luvassa hankaluuksia?
                            E36 328i coupè Cosmosschwarz Metallic

                            Comment

                            • Wespa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2016
                              • 1832
                              • Karjaa

                              Kyllä kiisselin kanssa aika tuskaista Kuopion kovimmilla pakkasilla on. Jos helppo asennus on elinehto niin sitten Defan säteilijää, mutta asennustyöltään vaivalloisempi TT-Thermon letkulämmitin on taas sitten paljon tehokkaampi.
                              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                              Porsche 944 -86 (DE)
                              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                              Comment

                              • eekolmekyssine
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2014
                                • 49
                                • finland

                                Tuli hommattua tommone vm 2001 330d manuaali, autolla ajettu 250tkm tässä mietin että kuuluuko turbon sihahtaa vähän kun kiihdytyksen jälkeen päästää kaasun? Ikään kun ois dumppi. Ja välillä tuntuu siltä että ei vetäisi kunnolla ja välillä taas ei. Vikakoodia antaa ilmamassa mittarista.. Missä kohtaa näissä joutuu turbon uusimaan? Vai voiko johtua vaan tosta ilmamassa mittarista?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎