E46 330i (Sedan) Huoltoa/Kunnostusta

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• HTK12
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Kiitoksia paljon!

Kuinka pitkä lisävarsi pitäisi olla noitten kahden 8mm pultin irroittamisessa ikävästä paikasta?
    Ellei jatkoja ole jo valmiiksi, niin osta suosiolla joku tämän tyyppinen sarja https://www.motonet.fi/fi/tuote/7670...arja-14-3-osaa. Nuo on sellaiset jatkot, mihin saa hylsyn pienessä kulmassa kiinni, joten ei tarvitse olla täysin suoralinja.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Ota se uusi suodatin kouraan, marssi motonettiin. Ota sieltä yleismallin bensaletkua mikä menee hyvin siihen suodattimen lähtöihin. Sitten sieltä hyllystä oikea määrä lemmareita mitkä on sopivia siihen letkuun. Ne vanhat klemmarit mitä mulla oli, joku käsittämätön muotoinen työkalu olisi pitänyt olla.. no sopivan pieni hylsy ja 1/4 räikkä, niillä sain ne auki. Joku tuumakoko taisi olla. Ne vanhat lemmarit roskiin, ja noilla uusilla uus suodatin paikalleen.
    Varaa sitten niitä uusia lemmareita jokaista letkulähtöä kohti 2 minimissään.
    Alipaineletkussa ei muistaakseni ole lemmaria, se on vaan työnnetty suodattimen letkulähtöön paikalleen.

Tällänen rakennelma se oli mulla. Hyvin on suodattanut ja ei ole bensavuotoja.

Kiitoksia paljon!

Kuinka pitkä lisävarsi pitäisi olla noitten kahden 8mm pultin irroittamisessa ikävästä paikasta?

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Ota se uusi suodatin kouraan, marssi motonettiin. Ota sieltä yleismallin bensaletkua mikä menee hyvin siihen suodattimen lähtöihin. Sitten sieltä hyllystä oikea määrä lemmareita mitkä on sopivia siihen letkuun. Ne vanhat klemmarit mitä mulla oli, joku käsittämätön muotoinen työkalu olisi pitänyt olla.. no sopivan pieni hylsy ja 1/4 räikkä, niillä sain ne auki. Joku tuumakoko taisi olla. Ne vanhat lemmarit roskiin, ja noilla uusilla uus suodatin paikalleen.
    Varaa sitten niitä uusia lemmareita jokaista letkulähtöä kohti 2 minimissään.
    Alipaineletkussa ei muistaakseni ole lemmaria, se on vaan työnnetty suodattimen letkulähtöön paikalleen.

Tällänen rakennelma se oli mulla. Hyvin on suodattanut ja ei ole bensavuotoja.

Last edited by Antti O; 05-08-2018, 17:41.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tuskin se muoviletku miksikään menee. Eikö niitä voi mitata ? Bensaletku on sisältä 8 mm, ulkomitta luult. 13, riippuu kiristimen mallista ja vähän kuun asennostakin kummatko on sopivampia.
    Jeps, kiitoksia tästä

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Kiitoksia tarkennuksista

Onko tuo alipaineletku minkä kokoista ja kuinka pitkää ? Kuulemma kannattaa vaihtaa silikooniseen, koska muoviset nyt ovat mitä ovat...

Eli kumpaa kokoa siis nuo polttoaineletkut ovat, eli siis kumpia letkunkiristimiä ?
    Tuskin se muoviletku miksikään menee. Eikö niitä voi mitata ? Bensaletku on sisältä 8 mm, ulkomitta luult. 13, riippuu kiristimen mallista ja vähän kuun asennostakin kummatko on sopivampia.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Se ei ole huohotusletku jos sitä mustaa ohutta muoviputkea tarkoitat, se on alipaineletku joka menee imusarjaan. Huohotinletkua ei olekkaan, kaikki paksummat on bensaletkuja.

Ei puristimia eikä kuristimia vaan lemmareita tai letkunkiristimiä. Vahingoittaa letkuja ? Biltema 61-900, ruostumaton 9-13 mm. tai 61-850, 13-16 mm, 2 kpl. pussissa, punainen pahvietiketti, löytyy hyllystä mm. helsingin kaupasta ainakin sivujen mukaan jotka tosin ovat muutoksen jälkeen enemmän kuin syvältä.
    Kiitoksia tarkennuksista

Onko tuo alipaineletku minkä kokoista ja kuinka pitkää ? Kuulemma kannattaa vaihtaa silikooniseen, koska muoviset nyt ovat mitä ovat...

Eli kumpaa kokoa siis nuo polttoaineletkut ovat, eli siis kumpia letkunkiristimiä ?

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Kiitoksia tuosta linkistä.

Täytynee yrittää parhaan mukaan saada pelti irti. Oliko huohotusletku minkä kokoista ja kuinka pitkä mahtoi olla ?

Ja millaisia puristimia kannattaa laittaa kiinni, kun ilmeisesti normaalit kuristimet voivat vaurioittaa polttoainelerkuja....
    Se ei ole huohotusletku jos sitä mustaa ohutta muoviputkea tarkoitat, se on alipaineletku joka menee imusarjaan. Huohotinletkua ei olekkaan, kaikki paksummat on bensaletkuja.

Ei puristimia eikä kuristimia vaan lemmareita tai letkunkiristimiä. Vahingoittaa letkuja ? Biltema 61-900, ruostumaton 9-13 mm. tai 61-850, 13-16 mm, 2 kpl. pussissa, punainen pahvietiketti, löytyy hyllystä mm. helsingin kaupasta ainakin sivujen mukaan jotka tosin ovat muutoksen jälkeen enemmän kuin syvältä.

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Ota se pelti kokonaan pois, yhden ko. suodattimen olen vaihtanut eikä siinä ainakaan ollut ongelmia

http://www.bmw330ci.net/maintenance/fuelfilter.php
    Kiitoksia tuosta linkistä.

Täytynee yrittää parhaan mukaan saada pelti irti. Oliko huohotusletku minkä kokoista ja kuinka pitkä mahtoi olla ?

Ja millaisia puristimia kannattaa laittaa kiinni, kun ilmeisesti normaalit kuristimet voivat vaurioittaa polttoainelerkuja....

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Ota se pelti kokonaan pois, yhden ko. suodattimen olen vaihtanut eikä siinä ainakaan ollut ongelmia

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Tuossa polttoaineensuodattimen vaihdossa ilmeni muutama ongelma.

Sain irti kolme pulttia, jotka ovat heti näkyvillä, kun menee auton alle, mutta 2 pulttia, jotka ovat piruullisessa paikassa siellä ylempänä ja ahtaammassa paikassa eivät meinaa mitenkään tulla pois, olen yrittänyt kaikilla ruosteenpoistoöljyillä saada hieman liikkeelle, mutta ei

Ovat niin ruostuneet pultit kiinni ja suodatin on ilmeisesti alkuperäinen, koska nuo polttoaineletkujen kuristimet olivat niitä "erikois" kuristimia, mitä ei saa kiinni oikein tavallisella ruuvarilla enään.

Miten tuota lähtisi nyt vaihtamaan, onko ainoa vaihtoehto vetää suojalevyä itseensä päin ja irrottaa kuristimet ja letkut suodattimesta ja uusi tilalle vai ?

Löytyykö motonetista sopivankokoisia kuristimia polttoaineletkuille ja uusi huohotinletku vai mikä olikaan kannattaa myös vaihtaa, onko tälläiseen kellään linkkiä laittaa, kiitos

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Olet laittanu ilmeisesti perään Castrolin öljyt? Miksi et vain katso Castrolin sivuilta rekkarin perusteella mikä sinuun laatikkoon käy? Itse tein noin noin ja hyvin on vaihteisto rokannu, ja ei tämä mitään rakettitiedettä ole
    Näin olisi varmaan pitänyt tehdä, mutta nyt nuo seisoo tuolla ylimääräisenä, täytynee kipaista motonettiin hakemaan Castrolin Syntrans B:tä...

Leave a comment:

• alpine3
    replied
    Olet laittanu ilmeisesti perään Castrolin öljyt? Miksi et vain katso Castrolin sivuilta rekkarin perusteella mikä sinuun laatikkoon käy? Itse tein noin noin ja hyvin on vaihteisto rokannu, ja ei tämä mitään rakettitiedettä ole

Leave a comment:

• Sisäänajettu
    replied
    Vielä varmistava kysymys:

Manuaalilaatikossa on siis tuo keltainen lappu, jossa on merkinnät:

MTF-LT-1 ja öljyn osanumero on: 23 00-1 434 404

Tuolla osanumerolla tulee erikaupoista aina GL-5 öljyä 75W-80.

Mulla on tuota Febin Nr. 32590, joka on GL-5 75W-90, mutta tämä ei siis taida laatikkoon mennä, koska ei ole OEM osanumerolistalla tuota "23 00-1..." ?

Autodocin asiakaspalvelussa sanottiin, että tuo mulla oleva Febi sopisi autoon, mutta uskoltaako tätä uskoa ?

Jos Febi ei mene niin miten tuo Comman GL-4 75W-80, sopiiko se varmasti ?

Kyseinen neste, motonetin sivuilla luki "EI JOS KELTAINEN TUNNISTEKILPI"

Osaako joka antaa varmaa vastausta asiaan, kiitos!

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Hankook olisi mun valinta keskihintaisista renkaista.
    Kyllä

Leave a comment:

• Antti O
    replied
    Hankook olisi mun valinta keskihintaisista renkaista.

Leave a comment:

Working...