Originally posted by BMWjunkie
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i (Sedan) Huoltoa/Kunnostusta
Collapse
X
-
Tuossa polttoaineensuodattimen vaihdossa ilmeni muutama ongelma.
Sain irti kolme pulttia, jotka ovat heti näkyvillä, kun menee auton alle, mutta 2 pulttia, jotka ovat piruullisessa paikassa siellä ylempänä ja ahtaammassa paikassa eivät meinaa mitenkään tulla pois, olen yrittänyt kaikilla ruosteenpoistoöljyillä saada hieman liikkeelle, mutta ei
Ovat niin ruostuneet pultit kiinni ja suodatin on ilmeisesti alkuperäinen, koska nuo polttoaineletkujen kuristimet olivat niitä "erikois" kuristimia, mitä ei saa kiinni oikein tavallisella ruuvarilla enään.
Miten tuota lähtisi nyt vaihtamaan, onko ainoa vaihtoehto vetää suojalevyä itseensä päin ja irrottaa kuristimet ja letkut suodattimesta ja uusi tilalle vai ?
Löytyykö motonetista sopivankokoisia kuristimia polttoaineletkuille ja uusi huohotinletku vai mikä olikaan kannattaa myös vaihtaa, onko tälläiseen kellään linkkiä laittaa, kiitos
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostOta se pelti kokonaan pois, yhden ko. suodattimen olen vaihtanut eikä siinä ainakaan ollut ongelmia
http://www.bmw330ci.net/maintenance/fuelfilter.php
Täytynee yrittää parhaan mukaan saada pelti irti. Oliko huohotusletku minkä kokoista ja kuinka pitkä mahtoi olla ?
Ja millaisia puristimia kannattaa laittaa kiinni, kun ilmeisesti normaalit kuristimet voivat vaurioittaa polttoainelerkuja....
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia tuosta linkistä.
Täytynee yrittää parhaan mukaan saada pelti irti. Oliko huohotusletku minkä kokoista ja kuinka pitkä mahtoi olla ?
Ja millaisia puristimia kannattaa laittaa kiinni, kun ilmeisesti normaalit kuristimet voivat vaurioittaa polttoainelerkuja....
Ei puristimia eikä kuristimia vaan lemmareita tai letkunkiristimiä. Vahingoittaa letkuja ? Biltema 61-900, ruostumaton 9-13 mm. tai 61-850, 13-16 mm, 2 kpl. pussissa, punainen pahvietiketti, löytyy hyllystä mm. helsingin kaupasta ainakin sivujen mukaan jotka tosin ovat muutoksen jälkeen enemmän kuin syvältä.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostSe ei ole huohotusletku jos sitä mustaa ohutta muoviputkea tarkoitat, se on alipaineletku joka menee imusarjaan. Huohotinletkua ei olekkaan, kaikki paksummat on bensaletkuja.
Ei puristimia eikä kuristimia vaan lemmareita tai letkunkiristimiä. Vahingoittaa letkuja ? Biltema 61-900, ruostumaton 9-13 mm. tai 61-850, 13-16 mm, 2 kpl. pussissa, punainen pahvietiketti, löytyy hyllystä mm. helsingin kaupasta ainakin sivujen mukaan jotka tosin ovat muutoksen jälkeen enemmän kuin syvältä.
Onko tuo alipaineletku minkä kokoista ja kuinka pitkää ? Kuulemma kannattaa vaihtaa silikooniseen, koska muoviset nyt ovat mitä ovat...
Eli kumpaa kokoa siis nuo polttoaineletkut ovat, eli siis kumpia letkunkiristimiä ?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia tarkennuksista
Onko tuo alipaineletku minkä kokoista ja kuinka pitkää ? Kuulemma kannattaa vaihtaa silikooniseen, koska muoviset nyt ovat mitä ovat...
Eli kumpaa kokoa siis nuo polttoaineletkut ovat, eli siis kumpia letkunkiristimiä ?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostTuskin se muoviletku miksikään menee. Eikö niitä voi mitata ? Bensaletku on sisältä 8 mm, ulkomitta luult. 13, riippuu kiristimen mallista ja vähän kuun asennostakin kummatko on sopivampia.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Ota se uusi suodatin kouraan, marssi motonettiin. Ota sieltä yleismallin bensaletkua mikä menee hyvin siihen suodattimen lähtöihin. Sitten sieltä hyllystä oikea määrä lemmareita mitkä on sopivia siihen letkuun. Ne vanhat klemmarit mitä mulla oli, joku käsittämätön muotoinen työkalu olisi pitänyt olla.. no sopivan pieni hylsy ja 1/4 räikkä, niillä sain ne auki. Joku tuumakoko taisi olla. Ne vanhat lemmarit roskiin, ja noilla uusilla uus suodatin paikalleen.
Varaa sitten niitä uusia lemmareita jokaista letkulähtöä kohti 2 minimissään.
Alipaineletkussa ei muistaakseni ole lemmaria, se on vaan työnnetty suodattimen letkulähtöön paikalleen.
Tällänen rakennelma se oli mulla. Hyvin on suodattanut ja ei ole bensavuotoja.
Last edited by Antti O; 05-08-2018, 18:41.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostOta se uusi suodatin kouraan, marssi motonettiin. Ota sieltä yleismallin bensaletkua mikä menee hyvin siihen suodattimen lähtöihin. Sitten sieltä hyllystä oikea määrä lemmareita mitkä on sopivia siihen letkuun. Ne vanhat klemmarit mitä mulla oli, joku käsittämätön muotoinen työkalu olisi pitänyt olla.. no sopivan pieni hylsy ja 1/4 räikkä, niillä sain ne auki. Joku tuumakoko taisi olla. Ne vanhat lemmarit roskiin, ja noilla uusilla uus suodatin paikalleen.
Varaa sitten niitä uusia lemmareita jokaista letkulähtöä kohti 2 minimissään.
Alipaineletkussa ei muistaakseni ole lemmaria, se on vaan työnnetty suodattimen letkulähtöön paikalleen.
Tällänen rakennelma se oli mulla. Hyvin on suodattanut ja ei ole bensavuotoja.
Kuinka pitkä lisävarsi pitäisi olla noitten kahden 8mm pultin irroittamisessa ikävästä paikasta?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia paljon!
Kuinka pitkä lisävarsi pitäisi olla noitten kahden 8mm pultin irroittamisessa ikävästä paikasta?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Vaihteistoöljyksi on nyt valittu Redline D4 ATF, kun tätä kehuttiin paljon e46fanatics foorumilla kylmiin ilmastoihin.
Kuulemma MTL on liian paksua kylmään ilmastoon ja ei kovin kiva ajaa kylmänä...
Tuo lienee varmaan ihan ok valinta vai ? Onko MT-90 jollain tavoin parempi/miten eroaa ?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Mä miksasin noita 50/50. Sticky shifter pin ongelma katosi samana päivänä, kun nuo sai sisään lootaan ja vaihdoista tuli todella liukkaat. Vanhat öljyt oli ihan hyvät, joku nekin oli jo kertaalleen vaihtanut. Redline menee sitten pakkasella aika jäykäksi. Lämpenee kyllä suht nopeasti, mutta eka vaihdot ovat aika tahmeita. Jos nyt olisin vaihtamassa, niin laittelisin atf:ää ehkä vielä vähemmän. Mun mielestä semmonen hammaskosketuksen ulina voimistui pikkuhiljaa tuolla sekoituksella. Talvella sitä ei kuulunut ollenkaan (öljy varmaan paksumpaa), mutta kesällä kuumalla kelillä vaihteistosta kuului semmonen pieni ujellus.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostMä miksasin noita 50/50. Sticky shifter pin ongelma katosi samana päivänä, kun nuo sai sisään lootaan ja vaihdoista tuli todella liukkaat. Vanhat öljyt oli ihan hyvät, joku nekin oli jo kertaalleen vaihtanut. Redline menee sitten pakkasella aika jäykäksi. Lämpenee kyllä suht nopeasti, mutta eka vaihdot ovat aika tahmeita. Jos nyt olisin vaihtamassa, niin laittelisin atf:ää ehkä vielä vähemmän. Mun mielestä semmonen hammaskosketuksen ulina voimistui pikkuhiljaa tuolla sekoituksella. Talvella sitä ei kuulunut ollenkaan (öljy varmaan paksumpaa), mutta kesällä kuumalla kelillä vaihteistosta kuului semmonen pieni ujellus.
Ei kehtaisi 50€ maksaa öljyistä... Jos pitäisi yksi öljy valita niin D4-ATF vai ? Yksi purkki riittänee, kun laatikkoon kuitenkin jää jonkin verran vanhaa vai?Last edited by Sisäänajettu; 08-08-2018, 18:21.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostEli miksasit D4 ja MT-90 vai MTL ?
Ei kehtaisi 50€ maksaa öljyistä... Jos pitäisi yksi öljy valita niin D4-ATF vai ? Yksi purkki riittänee, kun laatikkoon kuitenkin jää jonkin verran vanhaa vai?
Comment
-
Comment