Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i (Sedan) Huoltoa/Kunnostusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sisäänajettu
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2018
    • 507
    • Helsinki

    #91
    Kiitoksia avusta, tänään tuli taakse asenneltua madallusjouset ja iskarit, sain purettua vanhat pois, oli kyllä todella tiukassa 18mm iskarin pultti, 20min meni per puoli, kun oli pahasti ruostunut kiinni...

    Tuossa kun lähdin uutta jousta asentamaan kuljettajanpuolelle, niin jokin osa napsahti poikki, katselin hieman, että mikä hajosi ja kuten kuvassa näkyy niin tuollainen osa napsahti poikki, kun yritin kammeta hieman tilaa, että jousi mahtuisi pujahtamaan sisään, oli hieman haastavaa...

    Osaako joku heittää linkkiä motonetin sivuille, tuosta osasta niin saisin pikaisesti haettua uuden, kannattaako nuo vaihtaa molemmat kummaltakin puolelta ?

    Onko tämä oikea kun nopeasti katselin osan:

    Motonet osanumero: 18-23731 (OEM) ja 18-2373 (Tarvike, mitä merkkiä ?)

    Kannattaako pulittaa tuo 2€ alkuperäislaadusta ? Läheetkö tuo takavakaajan yhdystanko vaan yhdellä pultilla irti ja uusi tilalle ?

    Mikä olisi helpoin tapa sujauttaa jousi sisään ?

    Last edited by Sisäänajettu; 05-07-2018, 19:19.

    BMW i3 60Ah REx -14
    Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

    Comment

    • jluoma
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 685
      • Lappeenranta

      #92
      Jousipuristimia käytin apuna, kun en halunnut irrottaa tukivarsia enempää kuin on pakko. Kaksi sarjaa bilteman korvikkeita joista toiset lyhennetty takajousien asentamista varten. Varmaan on muitakin tapoja, mutta omani sain tehtyä.
      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

      Comment

      • Sisäänajettu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2018
        • 507
        • Helsinki

        #93
        Originally posted by jluoma View Post
        Jousipuristimia käytin apuna, kun en halunnut irrottaa tukivarsia enempää kuin on pakko. Kaksi sarjaa bilteman korvikkeita joista toiset lyhennetty takajousien asentamista varten. Varmaan on muitakin tapoja, mutta omani sain tehtyä.
        Jees, haetaan huomenna molemmille puolille nuo vakaajat ja jousipuristin, jolla voisi hieman helpottaa hommaa...

        Mitä noilla bilteman korvikkeilla tarkoitat, kun itsellä meni hieman ohi ?

        BMW i3 60Ah REx -14
        Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16418
          • Asikkala

          #94
          Originally posted by Sisäänajettu View Post
          Jees, haetaan huomenna molemmille puolille nuo vakaajat ja jousipuristin, jolla voisi hieman helpottaa hommaa...

          Mitä noilla bilteman korvikkeilla tarkoitat, kun itsellä meni hieman ohi ?
          Vakaaja on se minkä päihin nuo koiranluut tulee kiinni. Takajouseen vähän huono laittaa puristinta, tilaa rajoitetusti :think

          Comment

          • Sisäänajettu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2018
            • 507
            • Helsinki

            #95
            Originally posted by jr66 View Post
            Vakaaja on se minkä päihin nuo koiranluut tulee kiinni. Takajouseen vähän huono laittaa puristinta, tilaa rajoitetusti :think
            Jeps, tilaa todellakin rajoitetusti... Jos ei puristimilla onnistu, niin otetaan koiranluu irti jousen laiton ajaksi.

            BMW i3 60Ah REx -14
            Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

            Comment

            • jluoma
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 685
              • Lappeenranta

              #96
              Originally posted by Sisäänajettu View Post
              Jees, haetaan huomenna molemmille puolille nuo vakaajat ja jousipuristin, jolla voisi hieman helpottaa hommaa...

              Mitä noilla bilteman korvikkeilla tarkoitat, kun itsellä meni hieman ohi ?
              Halvat puristimet, hieman jännittää joka kerran kun käyttää. Laadukkaista pitäisi maksaa enemmän. Ja takajousien kanssa piti puristimen kierreosaa lyhentää jotta mahtuu, ei see liian helppo silti ollut.
              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #97
                Ainakin Coupesta takajousi putoaa lähes itsestään kun iskarin alapää on irti. Todella kevyesti painaa jarrulevyn päältä jalalla alas ja kaveri nyppäisee jousen pois jollei omat käsivoimat riitä samanaikaiseen toimintaan. Madallusjousi tuli ilman mitään toimia kääntämällä poikittain ja ottamalla vain pois.

                Mitään jousipuristimia en alkaisi viritellä, jousi on sellaisessa paikassa että eihän niitä saa sinne kunnolla.

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1831
                  • Karjaa

                  #98
                  Samaa mieltä, taakse uudetkin jouset menevät ihan vaivatta ilman puristimia, jossei nyt mitään korotusjousia ole laittamassa. :think
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • Sisäänajettu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2018
                    • 507
                    • Helsinki

                    #99
                    Originally posted by Wespa View Post
                    Samaa mieltä, taakse uudetkin jouset menevät ihan vaivatta ilman puristimia, jossei nyt mitään korotusjousia ole laittamassa. :think
                    Jep jep, nyt kun tulee vaihdettua molemmille puolille nuo takavakaajat niin pitäisi aika helposti mennä sisään...

                    BMW i3 60Ah REx -14
                    Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16418
                      • Asikkala

                      Originally posted by Sisäänajettu View Post
                      Jep jep, nyt kun tulee vaihdettua molemmille puolille nuo takavakaajat niin pitäisi aika helposti mennä sisään...
                      Kyllä ne edelleen ovat koiranluut...

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Sisäänajettu View Post
                        Kiitoksia avusta, tänään tuli taakse asenneltua madallusjouset ja iskarit, sain purettua vanhat pois, oli kyllä todella tiukassa 18mm iskarin pultti, 20min meni per puoli, kun oli pahasti ruostunut kiinni...

                        Tuossa kun lähdin uutta jousta asentamaan kuljettajanpuolelle, niin jokin osa napsahti poikki, katselin hieman, että mikä hajosi ja kuten kuvassa näkyy niin tuollainen osa napsahti poikki, kun yritin kammeta hieman tilaa, että jousi mahtuisi pujahtamaan sisään, oli hieman haastavaa...

                        Osaako joku heittää linkkiä motonetin sivuille, tuosta osasta niin saisin pikaisesti haettua uuden, kannattaako nuo vaihtaa molemmat kummaltakin puolelta ?

                        Onko tämä oikea kun nopeasti katselin osan:

                        Motonet osanumero: 18-23731 (OEM) ja 18-2373 (Tarvike, mitä merkkiä ?)

                        Kannattaako pulittaa tuo 2€ alkuperäislaadusta ? Läheetkö tuo takavakaajan yhdystanko vaan yhdellä pultilla irti ja uusi tilalle ?

                        Mikä olisi helpoin tapa sujauttaa jousi sisään ?

                        Kyseessä tosiaan koiranluu kuten tuossa edellä todettiin ja kannattaa se 2€ sijoittaa, niin saa paremman osan. Ne halvimmat alustan osat kun on mitä on.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Sisäänajettu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2018
                          • 507
                          • Helsinki

                          Tänään tuli laitettua tuo toinen puoli, jossa oli katkennut koiranluu, tuon irrottaminen oli todella raastavaa, ei meinannut millään tulla pois vakajasta, mutta lopulta sain irti.

                          Uuden laittaminen oli myös hieman haastavaa, en saanut millilleen tuohon uraan kun ei suostunut menemään, mutta ei se tuosta irti lähde.

                          Motonetistä ei löytynyt oem osaa hyllystä, joten joutui tarvikkeella menemään.

                          Tässä kuvaa lopputuloksesta, tuo pölysuoja ja ”iskunpehmennin” tippuvat jatkuvasti alas, mielestäni ihan oikeassa järjestyksessä iskarin kasasin, eihän tuon pitäisi ajossa haitata vai, onko tuossa jokin ongelma ?


                          BMW i3 60Ah REx -14
                          Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                          Comment

                          • Georgios Terziakis
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 370
                            • Imatra

                            Väärässä järjestyksessä meni pölysuoja ja pohjaanlyönti"kumi".
                            BMW 335i coupe -06
                            BMW 330i coupe -00
                            Ja pari vanhempaa menOpeliä

                            Comment

                            • Amigo
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2012
                              • 167
                              • Turku

                              Ei tuossa muuta kuin pölysuoja takaisin pohjaanlyöntikumiin kiinni, onnistuu varmaan purkamattakin. Jos tuo kumi senkin jälkeen tippuu niin se vaihtoon, löystyvät iän myötä. Jos nuo on alhaalla niin iskarin pääsee paskaa ja katsastussetä ei varmaan tykkää, ei siinä muuta ajoa haittaavaa sinällään ole.
                              E46 328ci

                              Comment

                              • Sisäänajettu
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2018
                                • 507
                                • Helsinki

                                Eli pohjaanlyöntikumi ja pölysuoja päinvastaiseen järjestykseen vai ?

                                BMW i3 60Ah REx -14
                                Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎