E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    En oo mutta senhän mie vaihdoin jo, ja testasin myös kolmeysin omalla ennen uuden ostoa.
    Muuten toimii hyvin kunhan ei aja 120km/h tai pidä kierroksia liian kauan yli 3000. Kokeilin aiemmin pysähdyksistä kiihdyttää punarajalle, ja ei ongelmaa. Valo ei siis syty heti kun 120 on mittarissa, vaan vasta jonkun ajan päästä. Päivästä riippuen voi ajaa joko 2 tai 20 km yli 120. Välillä sen vian saa päälle ihan vaan tyhjäkäynnillä pitämällä kierroksia yli 3k, välillä ei sekään aiheuta mitään.
    Ohittaminenkin onnistuu kun eka kiihdyttää tarpeeks vauhtia ja loppumatkan pitää kytkimen pohjassa

    Voisi hyvinkin olla joku anturi ongelma tai sitten bensapumppu temppuilee välillä ja paineet tippuu -> hyytyy. Oletko kokeillut reilumpaa kiihdytystä esim. motarin rampilta? Ilta/yö aikaan kun ei ole juuri liikennettä, reilusti kaasu pohjassa rampilta kokeilemaan hyytyykö kesken kiihdytyksen. Tässä toki pitäisi olla sen bensanpainemittari kiinni tai sitten katsoa vaikka torquella tms. lambda arvoja, niin näkee riittääkö siellä polttoaine.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Katottiin tänään Muurahaisen kanssa tota autoa, bensanpaineita nyt ei ajaessa pystytty kattomaan kun ei ollu sopivaa laitetta, mutta tyhjäkäynnillä ja kierroksilla oli ok. Lambdat on ok. Ilmeisesti se siis alkaa käymään laihalla isommilla kierroksilla, Antti voi noista tarkemmin kertoa kun mie unohdin jo suurimman osan

    Mutta:


    Vikaahan on näköjään selvitelty jo kaks vuotta sitten ilman ratkasua. Meen huomenna sinne liikkeeseen vähän keskustelemaan tästä, mie en ihan hirveesti tee autolla mitään jossei sillä voi ajaa motarilla, kun suurin osa työmatkaa sattuu olemaan moottoritietä.
    Mietin tuossa tuota vaihdettua kampuran tunnistinta... kun lukiessani tuota aiempaa selvittelyä siellä lukee sen vaihdosta oireilleen tilalle ja nyt en oikein tiedä miten tuo ennen sitä käyttäytyi. Tunnistinhan on Hellan valmiste orginaalin sijaan.
    Miten herkkä MS43 on noille kampuran antureille? MS41 on aika armoton.

    Mutu-tuntuma sielussa sanoo että bensanpaine on OK

    Ja joo hankin kyllä pitkän letkun mittariin kun tässä ehdin
    Last edited by Muurahainen; 21-07-2020, 22:08.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ootko kokeillut ilman maf ajaa? Toimiiko tuo kaasupohjassa kiihdytyksessä?
    En oo mutta senhän mie vaihdoin jo, ja testasin myös kolmeysin omalla ennen uuden ostoa.
    Muuten toimii hyvin kunhan ei aja 120km/h tai pidä kierroksia liian kauan yli 3000. Kokeilin aiemmin pysähdyksistä kiihdyttää punarajalle, ja ei ongelmaa. Valo ei siis syty heti kun 120 on mittarissa, vaan vasta jonkun ajan päästä. Päivästä riippuen voi ajaa joko 2 tai 20 km yli 120. Välillä sen vian saa päälle ihan vaan tyhjäkäynnillä pitämällä kierroksia yli 3k, välillä ei sekään aiheuta mitään.
    Ohittaminenkin onnistuu kun eka kiihdyttää tarpeeks vauhtia ja loppumatkan pitää kytkimen pohjassa

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Katottiin tänään Muurahaisen kanssa tota autoa, bensanpaineita nyt ei ajaessa pystytty kattomaan kun ei ollu sopivaa laitetta, mutta tyhjäkäynnillä ja kierroksilla oli ok. Lambdat on ok. Ilmeisesti se siis alkaa käymään laihalla isommilla kierroksilla, Antti voi noista tarkemmin kertoa kun mie unohdin jo suurimman osan

    Mutta:


    Vikaahan on näköjään selvitelty jo kaks vuotta sitten ilman ratkasua. Meen huomenna sinne liikkeeseen vähän keskustelemaan tästä, mie en ihan hirveesti tee autolla mitään jossei sillä voi ajaa motarilla, kun suurin osa työmatkaa sattuu olemaan moottoritietä.
    Ootko kokeillut ilman maf ajaa? Toimiiko tuo kaasupohjassa kiihdytyksessä?

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Katottiin tänään Muurahaisen kanssa tota autoa, bensanpaineita nyt ei ajaessa pystytty kattomaan kun ei ollu sopivaa laitetta, mutta tyhjäkäynnillä ja kierroksilla oli ok. Lambdat on ok. Ilmeisesti se siis alkaa käymään laihalla isommilla kierroksilla, Antti voi noista tarkemmin kertoa kun mie unohdin jo suurimman osan

    Mutta:


    Vikaahan on näköjään selvitelty jo kaks vuotta sitten ilman ratkasua. Meen huomenna sinne liikkeeseen vähän keskustelemaan tästä, mie en ihan hirveesti tee autolla mitään jossei sillä voi ajaa motarilla, kun suurin osa työmatkaa sattuu olemaan moottoritietä.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Mulla on tosta ämmästä joku hukannut alkuperäisen "ison navin" ja sen oheislaitteet niin joutuuko niitä koodailemaan jos hommaan jostain purkuvehkeestä kyseiset osat? Vai lähteekö pelaamaan kun tökkii vaan johdot kiinni?

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    En kyllä lähtis mitään dme bokseja vaihtelemaan tässäkohtaa. Se bensapainemittaus ajaessa olisi aika hyvä ajatus mitä tossa jo kirjoteltiin.
    Näppärästi saa kiskolta suoraan schrader venttiililtä mitattua.

    Yleensäkin lähtisin ekana tutkimaan miltä seokset näyttää ajossa ja miten lambdasäätö toimii.
    Torque pro apilla näkee puhelimestakin hyvin trimmejä ja lambdojen säätönopeutta.
    Last edited by Antti O; 20-07-2020, 18:17.

    Leave a comment:


  • Bm]V[^]V[3
    replied
    💪

    Testeri kiinni ja ajelemaan?
    Last edited by Bm]V[^]V[3; 20-07-2020, 17:02. Reason: Sensored

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    No siis mullahan on ideat ihan loppu ton kanssa, duunikaveri vaan sano että ecu saattais aiheuttaa ton vian ni ei kai sw auta ku kokeilla sitä seuraavaks. Jos siis saan jostain boksia lainaan niin pitääkö siitä poistaa se ajonesto?
    Miksi kaikki aina heti syyttää ecua, kun eivät vaan löydä vikaa? Ei kyllä ole mikään yleinen ecuvika M54:ssa. Haluat toisella boksilla kokeilla, niin pitää kloonata ecu tai poistaa ajonesto kuten tuossa edellä jo todettiin. Nuo paikallaan katsotut arvot ei vielä kerro auton toiminnasta ajossa paljoa. Siellä voi olla vaikka heikko polttoainepumppu, joka ei ajossa kokoajan tarjoakkaan riittävästi polttoainetta -> missfireä. Ajossa pitäisi katsoa vaikka lambda arvoja, niin näkisi onko seokset kunnossa. Kaasupohjassa pitää pysyä kokoajan rikkaalla. Jos ei pysy, niin vikaa polttoainepuolella. En vaan usko ecu vikaa. Täällä Laakkonen on vaikka kuinka monta kertaa sanonut syyksi ecun ja joka kerta vika on ollut muualla..

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    No siis mullahan on ideat ihan loppu ton kanssa, duunikaveri vaan sano että ecu saattais aiheuttaa ton vian ni ei kai sw auta ku kokeilla sitä seuraavaks. Jos siis saan jostain boksia lainaan niin pitääkö siitä poistaa se ajonesto?
    Pitäähän se jos ei kloonaa ecuja keskenään. Ei sitä muuten saa käymään toisen auton eculla.

    Katsoppa ettei ole käynyt perinteisesti ja termarilta olisi uittanut johtoa pitkin nestettä ecun liittimeen.

    Mitä tuli tulokseksi siitä bensanpaineen mittauksesta?

    Jotenkin vain luulen että ecu olisi kuitenkin OK

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Kyllä sen sieltä pois saa. Luulisin että esim. Pazi88 osaa kyseisen tehdä.

    Jos se oikein mahdottomaksi menee korjata ja jos visiitin jaksat tehdä voin minäkin sitä hieman kurkata.
    No siis mullahan on ideat ihan loppu ton kanssa, duunikaveri vaan sano että ecu saattais aiheuttaa ton vian ni ei kai sw auta ku kokeilla sitä seuraavaks. Jos siis saan jostain boksia lainaan niin pitääkö siitä poistaa se ajonesto?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Onko sellasta ees?
    Kyllä sen sieltä pois saa. Luulisin että esim. Pazi88 osaa kyseisen tehdä.

    Jos se oikein mahdottomaksi menee korjata ja jos visiitin jaksat tehdä voin minäkin sitä hieman kurkata.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Siihen pitää sitten etsiä ajonestoton boksi lainaksi.
    Onko sellasta ees?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Tilannepäivitystä, perjantaina vaihdoin uuden disan, vika ei hävinny. Tänään vaihdoin huohottimen ja letkut, vika ei edelleenkään hävinny. En nyt ppätkääkään usko että se johtuis imuvuodosta. Yritän nyt ettiä lainaksi moottorinohjausboksin että sulkee sen vielä pois. Jos ei siinäkään oo vikaa niin vien ton takas sinne liikkeeseen ja ne saa ettiä sen vian siitä, alkaa pikkusen mennä hermot jo tän kanssa.
    Siihen pitää sitten etsiä ajonestoton boksi lainaksi.

    Leave a comment:


  • Rhodry
    replied
    Tilannepäivitystä, perjantaina vaihdoin uuden disan, vika ei hävinny. Tänään vaihdoin huohottimen ja letkut, vika ei edelleenkään hävinny. En nyt ppätkääkään usko että se johtuis imuvuodosta. Yritän nyt ettiä lainaksi moottorinohjausboksin että sulkee sen vielä pois. Jos ei siinäkään oo vikaa niin vien ton takas sinne liikkeeseen ja ne saa ettiä sen vian siitä, alkaa pikkusen mennä hermot jo tän kanssa.

    Leave a comment:

Working...
X