E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jiberish
    replied
    Airbag valo syttyi, halpa kiinanlukija b800 antaa koodiksi 10-06, "firing circuit, side airbag, front light side". Osaisko koku valaista, että mitä tarkalleen tarkoittaa ja mitä lähteä korjaamaan? Koodin kun yrittää nollata niin airbagvalo vilkkuu pari kertaa, mutta ei poistu.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    On siellä siis tuo jousikin, mutta liikkeen pysäyttää kuvan mukaiset kumitallukat. Litistyneet ajan oloon, niin luukku kääntyy liian pitkälle. Maali lohjennut luukun reunoista.

    https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...1-17-1-911-306
    Tuossa numero 9:
    https://www.bmwautoparts.net/en/cata.../47620/L/0/0/0
    Saa näköjään kahta paksuutta
    1mm = 51 17 8 156 239
    1,5mm = 51 17 1 911 306

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    On siellä siis tuo jousikin, mutta liikkeen pysäyttää kuvan mukaiset kumitallukat. Litistyneet ajan oloon, niin luukku kääntyy liian pitkälle. Maali lohjennut luukun reunoista.

    https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...1-17-1-911-306
    Niinkö? Maali lohjennut? Ai, niin näköjään on mullakin..

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Rajoitinnastat?
    On siellä siis tuo jousikin, mutta liikkeen pysäyttää kuvan mukaiset kumitallukat. Litistyneet ajan oloon, niin luukku kääntyy liian pitkälle. Maali lohjennut luukun reunoista.

    Stop Buffer for fill in flap - 51171911306, 51 17 1 911 306, 1911306, 51-17-1-911-306 - Sopii malleihin: E30 E36 E46

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    T Mutta, näköjään korkin ja luukun välistä kuminarua ei taida saada erikseen, pitänee paikkansa? Sekin on ajan saatossa hävinnyt jonnekin. Suht merkityksetön, mutta olishan tuo kiva olla.
    Kuminarulle ei tosiaan ole omaa varaosanumero, ja korkin varaosanumerolla 16117193372, antaa googlen kuvahaku osumia korkeista, joissa tuo "naru" on paikoillaan, eli ilmeisesti tulee uuden korkin mukana. Pelkkää "narua" haluava joutunee siis tyytymään tarvikkeisiin.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Tankin luukun rajoitinnastat, lienevät pienimmät varaosanumeron omaavat osaset. Niitä on tilattava pari kpl, kun luukku aukeaa liian pitkälle ja ottaa kylkeen kiinni. Mutta, näköjään korkin ja luukun välistä kuminarua ei taida saada erikseen, pitänee paikkansa? Sekin on ajan saatossa hävinnyt jonnekin. Suht merkityksetön, mutta olishan tuo kiva olla.

    Ai niin... Voiko etuvetarin sisemmän kumin vaihtaa purkamatta ulompaa niveltä ja kumia? En nyt muista ulkoa rakennetta, että miten sisäpää purkaantui.

    Rajoitinnastat?


    Eiks siinä pitäs olla tämmönen?
    Get the best deals for Bmw Fuel Flap Spring Hinge E46 at eBay.com. We have a great online selection at the lowest prices with Fast & Free shipping on many items!



    Ja se kuminaru


    Get the best deals for Bmw Fuel Tank Cap Band Cord E46 at eBay.com. We have a great online selection at the lowest prices with Fast & Free shipping on many items!



    Etuvetareihin en ota kantaa, en harrasta.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Tankin luukun rajoitinnastat, lienevät pienimmät varaosanumeron omaavat osaset. Niitä on tilattava pari kpl, kun luukku aukeaa liian pitkälle ja ottaa kylkeen kiinni. Mutta, näköjään korkin ja luukun välistä kuminarua ei taida saada erikseen, pitänee paikkansa? Sekin on ajan saatossa hävinnyt jonnekin. Suht merkityksetön, mutta olishan tuo kiva olla.

    Ai niin... Voiko etuvetarin sisemmän kumin vaihtaa purkamatta ulompaa niveltä ja kumia? En nyt muista ulkoa rakennetta, että miten sisäpää purkaantui.
    Last edited by 525iiäxä; 01-09-2020, 10:52.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Muista nyt kuiteskin että M54 imusarjan takanakin on vaikka miten paljon hapristuvia alipaineletkuja. Se että brakecleaneri ei osu sinne ei kerro vielä mitään.
    Kato fuel trimmejä vaikka torquella, paljon on stft1+2 / ltft1+2 ?
    Keskity nyt siihen että siellä ei varmasti ole imuvuotoa, ja mieti sit vasta disan toimintaa.
    Tommonen moottori ei tarvi kun sopivan imuvuodon ni se humppailee ja nykii.

    Tossa havaintokuva mitkä arvot tutkintaan:



    Tai savutesteriin. Ihan imuvuodon oireilta kuulostaa.
    Last edited by Antti O; 31-08-2020, 08:47.

    Leave a comment:


  • makke122
    replied
    On testattu nuokin. Tosin remontista jo sen verran aikaa että ei haittaa vaikka tarkistaisi uudelleen. Enemmän mietityttää tuo disan liikkumattomuus että onko koko disa pimeänä.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Entäs disan tiivisterengas, onko ehjä? Teitkö disalle ns. sormitestin eli pysyykö läppä auki kun käännät sen auki ja vapautat tukkien samalla alipaineliitännän sormella? En tosin tiedä voivatko ongelmat disan kanssa aiheuttaa tuommoista hummaamista, ennemmin kait yleistä puhdittomuutta. :think

    Leave a comment:


  • makke122
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Kuulostaa kuitenkin niin imuvuodolta, että. Jos et jo ole niitä ilmanputsarin ja kaasuläpän välisiä haitarikumeja vaihtanut, niin tutkipa ne kunnolla. En minäkään bräkleenillä saanut reagoimaan, mutta niin vain oli nuo haitarikumit halki.
    Haitariputket tutkittu huohotinremontin yhteydessä...

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by makke122 View Post
    Painiminen mystisen kierrosten humppaamisen kanssa jatkuu...
    Kuulostaa kuitenkin niin imuvuodolta, että. Jos et jo ole niitä ilmanputsarin ja kaasuläpän välisiä haitarikumeja vaihtanut, niin tutkipa ne kunnolla. En minäkään bräkleenillä saanut reagoimaan, mutta niin vain oli nuo haitarikumit halki.

    Leave a comment:


  • makke122
    replied
    Painiminen mystisen kierrosten humppaamisen kanssa jatkuu. Kuuluuko m54b25 disaventtiilin liikkua kun laittaa virrat autoon päälle? Tai kun käynnistää auto? Oireena siis humppaava tyhjäkäynti liikennevaloihin tullessa ja puoli lämpimällä konella kaasua painaessa kierrosten nyykähtäminen. Auto ollut testerin päässä eikä suoranaista vikaa siellä löydetty eikä anna koodeja. Vaihdettu tähän mennessä vanoksen tiivisteet, huohotin vaihdettu uuteen, imusarjan kumitulpat vaihdettu, tyhjäkäyntiventtiili putsattu ja tutkittu imuvuotojen varalta jarrujen puhdistusaineella.

    Leave a comment:


  • happee
    replied
    Juu jännite tulee liittimeen ja ilmastointi toimii. Täytyy siis hankkia uus flekti.

    Leave a comment:


  • JorKsX
    replied
    Originally posted by happee View Post
    Flekti ei toimi 320d -04. Inpalla antaa vikakoodit

    41F1 Elektroluefter
    41F2 Elektroluefter

    Alempi tulee joka käynnistyksellä uudelleen, ylempi satunnaisesti. Sulake ehjä ja virta tulee liittimelle asti. En saanut inpalla flektiä käyntiin. Onko flekti rikki tai onko jotain muuta mitä vielä voi tarkistaa ennen uuden ostoa?
    Toimiiko ilmastointi? Eikös näissä e46's ollu että jos flekti ei pyöri niin ei ilmastoinnin kompura lähe myöskään päälle?

    Itselläni on flektin ohjauksessa vikaa / johtopoikki. Ei anna vikakoodia mutta liittimelle ei myöskään tule jännitettä. Aakulta suoraan liittimelle ni lähtee flekti pyörimään.
    Eli sun tapauksessa taitaa flekti itse olla rikki jos kerran liittimeltä jännite mitattu?

    Leave a comment:

Working...
X