Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Voithan kokeilla relekannasta hyppyjohdolla vetääkö magneettikytkin. Jos kyllä niin rele tarkasteluun. Jos rele ehjä niin paineanturia ja höyrystimen lämpöanturia tutkimaan?
    Last edited by JJT; 11-08-2020, 18:59.

    Leave a comment:


  • kautsi300
    replied
    Originally posted by Jesse93 View Post
    Sen että kytkeekö magneettikytkin kompuran niin näkee kyllä auton käydessä että pyöriikö kompura mukana vai pelkkä hihnapyörä
    Ehä kerroin asian huonosti, selvennykseksi, kompura ei pyöri, hihnapyöriä kylläkin. Ja nyt pitäisi testata mangneettikytkin ja paineanturi ja löytää syy miksi kompura ei pyöri.

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    Sen että kytkeekö magneettikytkin kompuran niin näkee kyllä auton käydessä että pyöriikö kompura mukana vai pelkkä hihnapyörä

    Leave a comment:


  • kautsi300
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Pyöriikö kompressori eli toimiiko magneettikytkin ? Josta päästään sen testaukseen, 12 volttia hyppyjohdolla liittimen, joku tietää kumpi karva.
    Ei liity ilmapumppu tähän, se on turha saastehärpäke mutta vihreät tykkää.
    OK, unohtu sanoa kompura pyörii käsin pyörittäen. Nyt pitäis päästä syöttämään viertaa suoraan kompuraa tai auto piuhaan ja INPAlla testaamaan ilmeisesti?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Pyöriikö kompressori eli toimiiko magneettikytkin ? Josta päästään sen testaukseen, 12 volttia hyppyjohdolla liittimen, joku tietää kumpi karva.
    Ei liity ilmapumppu tähän, se on turha saastehärpäke mutta vihreät tykkää.

    Leave a comment:


  • kautsi300
    replied
    Ilmastointiongelma, -02 E46 bensa neloskoneella, käyty ilmastointihuollossa, ei löytynyt vuotoja, ainetta jäljellä 580g, nyt täytettynä 740g (konehuoneen tarran mukainen täyttömäärä) ei lähde päälle.

    Tähän mennessä tehdet havainnot,
    - moottorin kierrokset muuttuu, kun laittaa ilmastoinnin päälle
    - rele naksahtaa hanskalokeron takana
    - moottorin sähköflekti toimii
    - ulkolämpömittari näyttää livedatassa oikein
    - paineanturan johdot katsottu

    Miten testataan paineanturin toimivuus?
    Miten pystyy testaamaan kompuran magneettikytkimen purkamatta kauheesti autoa?

    Vikakoodi auto herjaa secondary air pump, onko tällä merkitystä? (Nollattu mutta tulee aina välillä uudestaan.)
    Last edited by kautsi300; 11-08-2020, 08:32. Reason: Vikakoodit unohtu

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Ei siinä ole mitään sen ihmeempää kun tuollain tehdä TIS ohjeen mukaisesti, kuten mango neuvoo videolla.
    E39/E38/E46 ohjeissa näyttää olevan hieman eroja keskenään TIS:ssä.

    M54 on kyllä niin helppo ilmattava että vaikka noista käyttäisi mitä tahansa versiota ristiin niin pitäisi onnistua.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Bmw:n jäähdytysjärjestelmän ilmaus, elämää suurempaa tiedettä...
    Ei siinä ole mitään sen ihmeempää kun tuollain tehdä TIS ohjeen mukaisesti, kuten mango neuvoo videolla.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Bmw:n jäähdytysjärjestelmän ilmaus, elämää suurempaa tiedettä...
    Se on tärkeä asia. Osaamaton mekaanikko + kuljettaja joka ei ymmärrä mittariston varoituksia = tuhoutunut moottori.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Bmw:n jäähdytysjärjestelmän ilmaus, elämää suurempaa tiedettä...

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    No jos se on kylmänä täynnä.. ei siellä ole tilaa laajentua kun neste kuumenee?
    Tulee se yli määräinen ulos jos vain korkki on ehjä.
    Toki siistimpää on kun ei vain täytä sitä liian täyteen.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    No jos se on kylmänä täynnä.. ei siellä ole tilaa laajentua kun neste kuumenee?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    En muista olenko aiemmin laittanut tätä, mutta tämä tapa ainaskin M54:ssa toimii ihan vaan joka kerta:



    Ja tosiaan, huomattavan tärkeää lopussa imasta paisarista nestettä pois että se tikku putoaa "alueelle". Sitten korkki kiinni ja käyntiin..
    Miksi se on niin huomattavan tärkeää?

    E39:ssä M54 ja M52tu koneilla sitä ei tarvitse edes täyttää täyteen asti kun on jo ilmautunut.
    Last edited by Muurahainen; 02-08-2020, 15:29.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    En muista olenko aiemmin laittanut tätä, mutta tämä tapa ainaskin M54:ssa toimii ihan vaan joka kerta:



    Ja tosiaan, huomattavan tärkeää lopussa imasta paisarista nestettä pois että se tikku putoaa "alueelle". Sitten korkki kiinni ja käyntiin..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by axxu- View Post
    M43:ssa ei vaan ole sähköistä pumppua.
    En siis puhunut moottorin vesipumpusta, vaan siitä sähköisestä lisäpumpusta, joka IHKA käyttää esim. Rest toimintoa varten. En nyt varmaksi sano löytyykö e46, mutta E39 usein on.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎