E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jluoma View PostKumilimpun pultteja saatu hieman pyörimään ja kannatinlaakerin muttereita löysätty...
Onko välttämätöntä irrottaa kardaanin taka-osa perästä vaihtaakseen kannatinlaakeri?
Muita hyviä vinkkejä kannatinlaakerin vaihtohommaan liittyen?
Paljonko se kardaani painaa? Pärjääkö yksinään vai onko ehdottomasti oltava lisävoimaa kannattelemaan?
Verrattuna pakoputkistoon, jonka jo nujusin omin voimin?
Leave a comment:
-
Kumilimpun pultteja saatu hieman pyörimään ja kannatinlaakerin muttereita löysätty...
Onko välttämätöntä irrottaa kardaanin taka-osa perästä vaihtaakseen kannatinlaakeri?
Muita hyviä vinkkejä kannatinlaakerin vaihtohommaan liittyen?
Paljonko se kardaani painaa? Pärjääkö yksinään vai onko ehdottomasti oltava lisävoimaa kannattelemaan?
Verrattuna pakoputkistoon, jonka jo nujusin omin voimin?Last edited by jluoma; 18-08-2020, 12:55.
Leave a comment:
-
M54B30 sähkökaasulla pitäisi muuttaa vaijerikaasulle, onko jollakin tullut vastaan ideoita tai settejä millä tämä onnistuisi?
Kaasuläppä oikeastaan se mikä mietityttää, käykö sinne jonkin muun auton kaasuläppä jossa vaijerilla toimiva?
Luistonestot yms häviää tietysti mutta se ei haittaa tässä tapauksessa.
Leave a comment:
-
Originally posted by BMW525Xda View PostLämpöä, vaikka Sievertillä punahehkuun.Originally posted by alpine3 View PostNe on lähteneet ihan moskalla paukuttamalla, tällöin kannattaa tosin ehkä ottaa se lambda (jos sellainen siinä on) siitä liitoksen takaa pakosarjasta irti ettei ota tärähdyksistä itseensä. Voi myös halkaista laipan läpiviillolla esim. Dremelillä pulttiin asti jolloin laipan ja pultin välinen jännitys häviää ja lähtee helpommin.
Taistelu jatkuu huomenna, jos edes osa irtoaisi helpommilla keinoilla.
Leave a comment:
-
Originally posted by jluoma View PostVinkkejä miten irrottaa pakoputkiston pultteja?
Siis ne neljä pulttia jotka yhdistää loppuosan pakosarjoihin. (e46 M54)
Nyt olen jo rikkonut ne sikäli, että saan putkiston pois, mutta ne kannat edelleen istuu aika tukevasti paikoillaan, ja ne pitää saada pois voidakseen laittaa uusia pultteja tilalle.
Irrotusöljyä lotrasin huolella ennenkuin ryömin auton alta, ja poraamista ja tai lyömistä ehkä joutuu harjoittamaan... mutta muita ideoita?
Hommana on kardaanin tukilaakerin vaihto, eli on tässä muutakin...
Leave a comment:
-
Originally posted by Wespa View PostJos on orkkisputkisto niin itse laittaisin kyllä tuossa tilanteessa jo parempaa tilalle.
Ja vaikka olisikin uusi catback putkisto, niin silti ne pultin jämät pitää saada pois.Last edited by jluoma; 17-08-2020, 14:09.
Leave a comment:
-
Jos on orkkisputkisto niin itse laittaisin kyllä tuossa tilanteessa jo parempaa tilalle.
Leave a comment:
-
Originally posted by jluoma View PostVinkkejä miten irrottaa pakoputkiston pultteja?
Siis ne neljä pulttia jotka yhdistää loppuosan pakosarjoihin. (e46 M54)
Nyt olen jo rikkonut ne sikäli, että saan putkiston pois, mutta ne kannat edelleen istuu aika tukevasti paikoillaan, ja ne pitää saada pois voidakseen laittaa uusia pultteja tilalle.
Irrotusöljyä lotrasin huolella ennenkuin ryömin auton alta, ja poraamista ja tai lyömistä ehkä joutuu harjoittamaan... mutta muita ideoita?
Hommana on kardaanin tukilaakerin vaihto, eli on tässä muutakin...
Leave a comment:
-
Vinkkejä miten irrottaa pakoputkiston pultteja?
Siis ne neljä pulttia jotka yhdistää loppuosan pakosarjoihin. (e46 M54)
Nyt olen jo rikkonut ne sikäli, että saan putkiston pois, mutta ne kannat edelleen istuu aika tukevasti paikoillaan, ja ne pitää saada pois voidakseen laittaa uusia pultteja tilalle.
Irrotusöljyä lotrasin huolella ennenkuin ryömin auton alta, ja poraamista ja tai lyömistä ehkä joutuu harjoittamaan... mutta muita ideoita?
Hommana on kardaanin tukilaakerin vaihto, eli on tässä muutakin...
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostOn kyllä aika kapine.
Nyt kyllä hyvin huomaa että jotain vikaa tässä on, ku se toimi ton kaks viikkoa niinku pitäiski. Nyt ei kiihdy kunnolla ja nelos- ja vitosvaihteella ku lähtee kiihdyttämään ni nykäsee aika vahvasti.
Leave a comment:
-
Originally posted by Rhodry View PostVaihdoin viime viikon maanantaina ihan uuden orkkisanturin. Ei se sillä vanhalla ehtiny ainakaan mitään koodia antamaan ku ajelin sen kansaa sen viikonlopun.
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostVaihdoitko sen kampianturin uuteen? Eikö se työntäntänyt vikakoodia anturista sillä vanhalla orginaalilla?
Leave a comment:
-
Originally posted by Rhodry View PostPari sivua taaksepäin selviteltiin tota mun auton vikaa, kappas kun tänään taas lävähti valo tauluun ja alko köymään vajailla. Kestihän tässä jopa kaks viikkoa ajella ilman ongelmia. Misfire tuli kahdelle sylinterille, oliskohan ollu 4 ja 5. Olin jo melkein töissä ku vika tuli, ajattelin että ajan nyt sitte vika päällä töihin että saa katottua livedataa sillon ku se käy vajailla. No valohan samnu tossa vajaa kilometri ennen ku olin perillä ja toimi taas normaalistiMeen tänää käymään siellä liikkeessä, ei tässä nyt oo mitään järkeä enää.
Leave a comment:
-
Pari sivua taaksepäin selviteltiin tota mun auton vikaa, kappas kun tänään taas lävähti valo tauluun ja alko köymään vajailla. Kestihän tässä jopa kaks viikkoa ajella ilman ongelmia. Misfire tuli kahdelle sylinterille, oliskohan ollu 4 ja 5. Olin jo melkein töissä ku vika tuli, ajattelin että ajan nyt sitte vika päällä töihin että saa katottua livedataa sillon ku se käy vajailla. No valohan samnu tossa vajaa kilometri ennen ku olin perillä ja toimi taas normaalistiMeen tänää käymään siellä liikkeessä, ei tässä nyt oo mitään järkeä enää.
Leave a comment:
Leave a comment: