E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wespa
    replied
    Jep irti vaan, ei ole paha rasti, itsekin tuli tehtyä vajaa vuosi takaperin.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Kumilimpun pultteja saatu hieman pyörimään ja kannatinlaakerin muttereita löysätty...

Onko välttämätöntä irrottaa kardaanin taka-osa perästä vaihtaakseen kannatinlaakeri?

Muita hyviä vinkkejä kannatinlaakerin vaihtohommaan liittyen?

Paljonko se kardaani painaa? Pärjääkö yksinään vai onko ehdottomasti oltava lisävoimaa kannattelemaan?
    Verrattuna pakoputkistoon, jonka jo nujusin omin voimin?
    Kardaani ei monta kiloa paina jos ei edellinen omistaja ole onttoa putkea valanut betonilla umpeen

Leave a comment:

• jluoma
    replied
    Kumilimpun pultteja saatu hieman pyörimään ja kannatinlaakerin muttereita löysätty...

Onko välttämätöntä irrottaa kardaanin taka-osa perästä vaihtaakseen kannatinlaakeri?

Muita hyviä vinkkejä kannatinlaakerin vaihtohommaan liittyen?

Paljonko se kardaani painaa? Pärjääkö yksinään vai onko ehdottomasti oltava lisävoimaa kannattelemaan?
    Verrattuna pakoputkistoon, jonka jo nujusin omin voimin?
    Last edited by jluoma; 18-08-2020, 12:55.

Leave a comment:

• airovaurio
    replied
    M54B30 sähkökaasulla pitäisi muuttaa vaijerikaasulle, onko jollakin tullut vastaan ideoita tai settejä millä tämä onnistuisi?
    Kaasuläppä oikeastaan se mikä mietityttää, käykö sinne jonkin muun auton kaasuläppä jossa vaijerilla toimiva?
    Luistonestot yms häviää tietysti mutta se ei haittaa tässä tapauksessa.

Leave a comment:

• jluoma
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Lämpöä, vaikka Sievertillä punahehkuun.
    Originally posted by alpine3 View Post
    Ne on lähteneet ihan moskalla paukuttamalla, tällöin kannattaa tosin ehkä ottaa se lambda (jos sellainen siinä on) siitä liitoksen takaa pakosarjasta irti ettei ota tärähdyksistä itseensä. Voi myös halkaista laipan läpiviillolla esim. Dremelillä pulttiin asti jolloin laipan ja pultin välinen jännitys häviää ja lähtee helpommin.
    Noissa voisi olla ideaa. Ehkä lämmittämistä pitäisin vararatkaisuna, koska siellä alhaalla on myös aika paljon öljyä.

Taistelu jatkuu huomenna, jos edes osa irtoaisi helpommilla keinoilla.

Leave a comment:

• alpine3
    replied
    Vinkkejä miten irrottaa pakoputkiston pultteja?

Siis ne neljä pulttia jotka yhdistää loppuosan pakosarjoihin. (e46 M54)
    Nyt olen jo rikkonut ne sikäli, että saan putkiston pois, mutta ne kannat edelleen istuu aika tukevasti paikoillaan, ja ne pitää saada pois voidakseen laittaa uusia pultteja tilalle.

Irrotusöljyä lotrasin huolella ennenkuin ryömin auton alta, ja poraamista ja tai lyömistä ehkä joutuu harjoittamaan... mutta muita ideoita?

Hommana on kardaanin tukilaakerin vaihto, eli on tässä muutakin...
    Ne on lähteneet ihan moskalla paukuttamalla, tällöin kannattaa tosin ehkä ottaa se lambda (jos sellainen siinä on) siitä liitoksen takaa pakosarjasta irti ettei ota tärähdyksistä itseensä. Voi myös halkaista laipan läpiviillolla esim. Dremelillä pulttiin asti jolloin laipan ja pultin välinen jännitys häviää ja lähtee helpommin.

Leave a comment:

• jluoma
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Jos on orkkisputkisto niin itse laittaisin kyllä tuossa tilanteessa jo parempaa tilalle.
    Tietysti uudet pultit laitan, mutta miksi pitäisi ehjä putki korvata jollain toisella? Ja tietysti nyt joutuu uudet tiivisteetkin.. mut just nyt ei olis ylimääräistä rahaa heittää johonkin mitä ei tarvi.

Ja vaikka olisikin uusi catback putkisto, niin silti ne pultin jämät pitää saada pois.
    Last edited by jluoma; 17-08-2020, 14:09.

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    Jos on orkkisputkisto niin itse laittaisin kyllä tuossa tilanteessa jo parempaa tilalle.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied

Nyt olen jo rikkonut ne sikäli, että saan putkiston pois, mutta ne kannat edelleen istuu aika tukevasti paikoillaan, ja ne pitää saada pois voidakseen laittaa uusia pultteja tilalle.

Irrotusöljyä lotrasin huolella ennenkuin ryömin auton alta, ja poraamista ja tai lyömistä ehkä joutuu harjoittamaan... mutta muita ideoita?

Lämpöä, vaikka Sievertillä punahehkuun.

Leave a comment:

• jluoma
    replied

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    On kyllä aika kapine.
    Juu tää on kyllä hirveen kiva. Vien sen ens viikolla sinne liikkeeseen ni ne vie sen tutkittavaks.

Nyt kyllä hyvin huomaa että jotain vikaa tässä on, ku se toimi ton kaks viikkoa niinku pitäiski. Nyt ei kiihdy kunnolla ja nelos- ja vitosvaihteella ku lähtee kiihdyttämään ni nykäsee aika vahvasti.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Vaihdoin viime viikon maanantaina ihan uuden orkkisanturin. Ei se sillä vanhalla ehtiny ainakaan mitään koodia antamaan ku ajelin sen kansaa sen viikonlopun.
    On kyllä aika kapine.

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Vaihdoitko sen kampianturin uuteen? Eikö se työntäntänyt vikakoodia anturista sillä vanhalla orginaalilla?
    Vaihdoin viime viikon maanantaina ihan uuden orkkisanturin. Ei se sillä vanhalla ehtiny ainakaan mitään koodia antamaan ku ajelin sen kansaa sen viikonlopun.

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by Rhodry View Post
    Pari sivua taaksepäin selviteltiin tota mun auton vikaa, kappas kun tänään taas lävähti valo tauluun ja alko köymään vajailla. Kestihän tässä jopa kaks viikkoa ajella ilman ongelmia. Misfire tuli kahdelle sylinterille, oliskohan ollu 4 ja 5. Olin jo melkein töissä ku vika tuli, ajattelin että ajan nyt sitte vika päällä töihin että saa katottua livedataa sillon ku se käy vajailla. No valohan samnu tossa vajaa kilometri ennen ku olin perillä ja toimi taas normaalisti Meen tänää käymään siellä liikkeessä, ei tässä nyt oo mitään järkeä enää.
    Vaihdoitko sen kampianturin uuteen? Eikö se työntäntänyt vikakoodia anturista sillä vanhalla orginaalilla?

Leave a comment:

• Rhodry
    replied
    Pari sivua taaksepäin selviteltiin tota mun auton vikaa, kappas kun tänään taas lävähti valo tauluun ja alko köymään vajailla. Kestihän tässä jopa kaks viikkoa ajella ilman ongelmia. Misfire tuli kahdelle sylinterille, oliskohan ollu 4 ja 5. Olin jo melkein töissä ku vika tuli, ajattelin että ajan nyt sitte vika päällä töihin että saa katottua livedataa sillon ku se käy vajailla. No valohan samnu tossa vajaa kilometri ennen ku olin perillä ja toimi taas normaalisti Meen tänää käymään siellä liikkeessä, ei tässä nyt oo mitään järkeä enää.

Leave a comment:

Working...
X