Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by janycaa View Post
    Hain eilen 320deen (2003) korjaamolta kahen hehkun porauksesta, kun olivat katki. Ei siinä mitään, hommassa oli menny kokonaisuudessaan 5h ja nyt on vihdoin ehjät hehkut. Auto tosin on kussut solkena öljyä sen jälkeen, kun ajoin sen pois korjaamolta ?!
    Vähän aikaa sitten käytin öljypohjan alumiinihitsarilla, kun siellä oli joku onneton pakkelilla paikattu pieni reikä, josta tiputteli vähän sillon tällön... Ei ole vuotanut sen jälkeen, hitsauspaikka on pitänyt. Hitsarin mukaan se paikka tuskin enää tässä kohtaa on voinu pettää, mut koska kaikki voi olla mahollista, ni ei ihan 100 prosenttisesti sulkenu sitä pois.
    Mut onks tuolla korjaamolla jotain voinu mennä pieleen mikä selittäis tuon öljyjen kusemisen? Nopeella vilkasulla ei näyttäny siltä, et mistään ylhäältä moottorista vuotais, mut tänää tarkotus tutkii paremmin.
    Kuten totesit niin tarkempi tutkimus mistä vuotaa, voihan se olla joku ihan uusi kohta :think

    Leave a comment:


  • janycaa
    replied
    Hain eilen 320deen (2003) korjaamolta kahen hehkun porauksesta, kun olivat katki. Ei siinä mitään, hommassa oli menny kokonaisuudessaan 5h ja nyt on vihdoin ehjät hehkut. Auto tosin on kussut solkena öljyä sen jälkeen, kun ajoin sen pois korjaamolta ?!
    Vähän aikaa sitten käytin öljypohjan alumiinihitsarilla, kun siellä oli joku onneton pakkelilla paikattu pieni reikä, josta tiputteli vähän sillon tällön... Ei ole vuotanut sen jälkeen, hitsauspaikka on pitänyt. Hitsarin mukaan se paikka tuskin enää tässä kohtaa on voinu pettää, mut koska kaikki voi olla mahollista, ni ei ihan 100 prosenttisesti sulkenu sitä pois.
    Mut onks tuolla korjaamolla jotain voinu mennä pieleen mikä selittäis tuon öljyjen kusemisen? Nopeella vilkasulla ei näyttäny siltä, et mistään ylhäältä moottorista vuotais, mut tänää tarkotus tutkii paremmin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by greivi View Post
    Vkl olis tarkotus vaihtaa 320d -03 tourinkiin kaikki perän puslat. Nämä on jo hommattu mutta nyt huomasin tuollaisen dampperin räjäytyskuvassa.





    nro. 19


    Tuo olisi varmaan hyvä vaihtaa samalla ? marmorille jo soitin ja sanoivat että 130€ sekä reipas viikko kun tulee saksasta. Jäi ny vielä tilaamatta, mutta ei tuota näytä parissa päivässä saada mistään. Ikävää jos tuo on ihan murusina ja pitää laittaa perä nippuun että pääsee töissä kuklkemaan.
    Turhia osia, oli mulla e36:ssa rikki samanl. ja jätin pois kun vaihdoin kaikki puslat, en ikinä 8 v. aikana huomannut mitään negatiivista.

    Leave a comment:


  • greivi
    replied
    vibraattori

    Vkl olis tarkotus vaihtaa 320d -03 tourinkiin kaikki perän puslat. Nämä on jo hommattu mutta nyt huomasin tuollaisen dampperin räjäytyskuvassa.





    nro. 19


    Tuo olisi varmaan hyvä vaihtaa samalla ? marmorille jo soitin ja sanoivat että 130€ sekä reipas viikko kun tulee saksasta. Jäi ny vielä tilaamatta, mutta ei tuota näytä parissa päivässä saada mistään. Ikävää jos tuo on ihan murusina ja pitää laittaa perä nippuun että pääsee töissä kuklkemaan.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    5W40 on ihan ok öljy kaikkiin M52TU/M54
    Sillä olen ajanut vuosikaudet kesät talvet.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by >bemari< View Post
    Talvea vasten 0 tai 5w30 öljyt myllyyn kannattaako? B28 moottori. Aiemmin ollut 5w40.
    5w30:stä käytän itse, 0w öljyjen pitäisi olla hieman herkempiä kylmäkäynnistyksessä, mutta kalliimpia ovat. Jos kone ei vuotaisi öljyä niin panostaisin laatuun enemmän.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Oletko katsonut minkä kokoiset ne röörit ovat mistä se valuu? Pitää olla aika tönkköä öljyä ettei ehdi alas takaisin.
    Niin, tai pakkautunutta karstaa, kökköä, tiivistejämiä, mitälie.. joku tiiviste joskus vuotanut ja tungettu monta pulloa vuodon tukkimisainetta, mistä näitä tietää.

    Joskus vanhalle koneelle öljylaadun vaihtaminen voi tehdä sen pienen jeesin mitä tarvittiin.
    Last edited by jluoma; 02-09-2020, 19:17.

    Leave a comment:


  • >bemari<
    replied
    Talvea vasten 0 tai 5w30 öljyt myllyyn kannattaako? B28 moottori. Aiemmin ollut 5w40.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jluoma View Post
    Minähän tulkitsin tuon niin, että kun kone/öljy on kylmä, niin öljy ei valu takaisin öljypohjaan ihan samaa tahtia kuin sitä syötetään yläkertaan, josta johtuu vaje pinnankorkeudessa.
    Oletko katsonut minkä kokoiset ne röörit ovat mistä se valuu? Pitää olla aika tönkköä öljyä ettei ehdi alas takaisin.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Minähän tulkitsin tuon niin, että kun kone/öljy on kylmä, niin öljy ei valu takaisin öljypohjaan ihan samaa tahtia kuin sitä syötetään yläkertaan, josta johtuu vaje pinnankorkeudessa.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Sen tasoanturivian voi myös varmistaa diagnostiikalla lukemalla vikakoodit.
    "Oil level/Thermal sensor"
    Helppo vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä, 3 mutteria auki ja liitin irti.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by wsq´_ View Post
    Sigun e46 m47 moottorin omaava compact välillä kylmällä koneella ajaessa hetken päästä syttyy keltainen tippakannu mittaristoon. Sammuu kun käynnistää auton uudestaa eikä herjaa valoa lämpimällä koneella. Öljyä tarpeeksi koneessa. Vikakoodeja ei luettu. Missähän vois olla vikaa?
    Tippakannu keltaisena on varoitus alhaisesta moottoriöljyn määrästä. Punaisena öljynpaineesta.

    Käyttöohjekirjan mukaan tuo öljyntason herjaus menee niin, että jos tuo keltainen valo syttyy ajon aikana, on öljyn pinta laskenut niin alas, että sitä on lisättävä mahdollisimman nopeasti, eikä autolla saisi ajaa yli 50km/h ennen öljyn lisäämistä. Jos valo taas syttyy moottorin sammuttamisen jälkeen, öljyä kannattaa lisätä heti tilaisuuden tullen, esimerkiksi seuraavan tankkaamisen yhteudessä.

    Viallinen tasoanturi herjaileekin sitten tuolla tavalla, että hetken käynnistyksen jälkeen keltainen tippakannu palaa muutamia sekunteja. Todennäköisesti inpalla (mittariston?) vikakoodit lukemalla löytyy vikakoodi 17 TOG, joka on juurikin viallinen öljyntasoanturi.

    Leave a comment:


  • jluoma
    replied
    Originally posted by wsq´_ View Post
    Sigun e46 m47 moottorin omaava compact välillä kylmällä koneella ajaessa hetken päästä syttyy keltainen tippakannu mittaristoon. Sammuu kun käynnistää auton uudestaa eikä herjaa valoa lämpimällä koneella. Öljyä tarpeeksi koneessa. Vikakoodeja ei luettu. Missähän vois olla vikaa?
    Öljykanavat tukkeessa, tai liian jäykkä öljy. Mitä öljyä käytät millaisella vaihtovälillä?

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by wsq´_ View Post
    Sigun e46 m47 moottorin omaava compact välillä kylmällä koneella ajaessa hetken päästä syttyy keltainen tippakannu mittaristoon. Sammuu kun käynnistää auton uudestaa eikä herjaa valoa lämpimällä koneella. Öljyä tarpeeksi koneessa. Vikakoodeja ei luettu. Missähän vois olla vikaa?
    Tasoanturi öljypohjassa?

    Leave a comment:


  • wsq´_
    replied
    Sigun e46 m47 moottorin omaava compact välillä kylmällä koneella ajaessa hetken päästä syttyy keltainen tippakannu mittaristoon. Sammuu kun käynnistää auton uudestaa eikä herjaa valoa lämpimällä koneella. Öljyä tarpeeksi koneessa. Vikakoodeja ei luettu. Missähän vois olla vikaa?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎