Originally posted by Sierrantuoksuinenisäntä
View Post
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
00 vuoden e46 sedani keskuslukossa häikkää. Ovet menevät kiinni aina kun napista painaa, mutta auki ei meinaa saada millään. avaimella kun kääntää lukkopesästä niin vain kuskin ovi aukeaa, myöskin sisäkahvasta avaamalla vain kuskin oven saa auki mikäli ovet ovat lukossa. onko joku viisaampi joskus ratkaissut vastaavanlaisen ongelman. avain on joskus käytetty auki kun on liimattu kasaan. mahtaisiko johtua siitä vai olisiko vika autossa jossain. itse en keksi mistä voisi johtua kyseisen lainen oireilu.
Leave a comment:
-
Originally posted by miikka97 View Post
Tänään kokeilin kuormittaa laturia puhallusteho täysillä, pitkät valot ja takalasinlämppäri päällä ja latausjännite olikin enää 12.7v
Moottorin maadoitus ok, ja laturi > akku piuhat ok.
Voisikohan huono laturi aiheuttaa tämmöisiä käyntiongelmia
Leave a comment:
-
Originally posted by terapia View PostAi näkee:O en löytäny ainakaan tosta versiosta mikä mulla on.
Pitäs varmaan olla valikossa "Read status"? siellä on kyllä Lamda arvoja mutta ei suoranaisia fueltrimmejä.
Test-O:lla noita voi logittaa tarkemmin.
Leave a comment:
-
Originally posted by miikka97 View PostEli sigun auto ja ongelmana kierrosten humppaaminen vapaalla tai kytkin pohjassa rullatessa. Tekee sitä sillointällöin ja jatkuu niin pitkään kun vauhtia on, eli tasaantuu heti kun pysähtyy. Vikakoodeja antaa ainoastaan:
125 E-Luefter
215 Nach-Kat-Sonde, Aktivitaetsueberpruefung BK1 (Sonde 3)
152 Lambdasondenspannung Nach-KAT-Sonde 1
Mistähän voisi johtua?
Kierrosten laskiessa tyhjäkäynnille latausjännitteessä tapahtuu selvä notkahdus varsinkin puhallusteho täysillä (14.2v > 13.0-13.5v)
Laturille jouduin piuhoja vetelemään seuraavan kytkentäkaavion mukaan: https://bmwteka.com/wds/en/e46/8c3b6517
NCSexpertillä sitten mittaristolle: GENERATOR_UEBER_CAN aktiv > nicht_activ. (Tämmöinen ohje löytyi puolan forumilta n42 to m54 swap topicista)
Tänään kokeilin kuormittaa laturia puhallusteho täysillä, pitkät valot ja takalasinlämppäri päällä ja latausjännite olikin enää 12.7v
Moottorin maadoitus ok, ja laturi > akku piuhat ok.
Voisikohan huono laturi aiheuttaa tämmöisiä käyntiongelmia
Leave a comment:
-
Originally posted by terapia View PostAi pääsee noinkin edukkaasti! pitääpä varmaan ostaa tollanenOriginally posted by Muurahainen View PostNo näkeehän ne Inpalla
Ai näkee:O en löytäny ainakaan tosta versiosta mikä mulla on.
Pitäs varmaan olla valikossa "Read status"? siellä on kyllä Lamda arvoja mutta ei suoranaisia fueltrimmejä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Antti O View PostTorque pro appi androidiin ja perus bt-obd elm327 palikalla pääsee jo hyvi lukee.
Näkee hyvi lambdan jännitekäyriä ja pitkän ja lyhyen ajan trimmejä.Originally posted by terapia View PostAi pääsee noinkin edukkaasti! pitääpä varmaan ostaa tollanenettei tartee ootaa 2 viikkoa postissa.
Leave a comment:
-
Originally posted by terapia View PostHittokun ei oo luku laitteita milla näkis trimmit. Käytössä Inpa ja Delphi.
Leave a comment:
-
Torque pro appi androidiin ja perus bt-obd elm327 palikalla pääsee jo hyvi lukee.
Näkee hyvi lambdan jännitekäyriä ja pitkän ja lyhyen ajan trimmejä.
Leave a comment:
-
Miltä ne trimmit näyttää tyhjäkäynnillä ja ajossa. Siitä vois vähän koittaa päätellä miten rajusti se on laihalla.
Leave a comment:
-
Originally posted by Wildchild View PostMuuttuuko käynti mitenkään jos avaa öljyntäyttökorkin?
Käynti notkahtaa mutta ei sammu. Autoon vaihdettu 2kk sitten huohotin + letkut, samalla imusarjan tiivisteet. Ja paljon muutamm Lamdat, pa-suodarin, pa-pumppu, tulpat jne.. On tiukassa vika..
Leave a comment:
-
Originally posted by terapia View PostNiinpä olikinkaveri oli käynyt ostamassa tulptat.. Mietä lie haahuillut.
Mutta kiitos! Laitetaan samaan viestiin kyssäri.
Onko kellään tietoa olisiko Joensuun alueella autokorjaamoita keillä olisi savukonetta? imuvuotojen etsintään. Olen monia kertoja suihkutellut brak cleaneria joka paikkaan, eikä sillä ainakaan ole löytänyt.
Laiha seos on vaivannut 3kk ja paljon on vaihdettu ja tutkittu mitään ei löydy.. Välillä sytyttelee 272c koodia.
Muuttuuko käynti mitenkään jos avaa öljyntäyttökorkin?
Leave a comment:
Leave a comment: