E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Sansq View Post
    Tuli sanomista katsastuksessa heikosta valotehosta lyhkäsillä lampuilla ja no onhan se nyt sanottava et oon sen myös ite nähny ettei noilla kyllä nää v*ttuakaan eteensä. Kyseessä siis bi-xenonit ja näytti olevan AL(Bosch?) tekeleet.
    Sen verran mitä näihin tutustunut niin isoin ongelma on siellä piilossa olevassa heijastinpinnassa, joka on palanut huonoksi. Mä luulen että Retrofitlab taitaa olla kustannuttehokkain keino ehjätä nuo valot takaisin kuntoon. Jotkut ovat jopa vaihtaneet tilalle halogeniumpiota tuosta syystä, ne nyt lienee toki ihan kaikista edullisin vaihtoehto ja tässä kohtaa jopa ihan oikea päivitys kulahtaneihin xenoneihin verrattuna, niin hullulle kuin se tuntuukin.

    Ne kromatut osat muuten siellä umpionlasin sisällä ei kestä minkäänlaista kosketusta, kromaus lähtee hipaisemalla jo pois ja sitten valo paistaa läpi - ei näytä kovin kivalle

    Leave a comment:


  • Sansq
    replied
    Tuli sanomista katsastuksessa heikosta valotehosta lyhkäsillä lampuilla ja no onhan se nyt sanottava et oon sen myös ite nähny ettei noilla kyllä nää v*ttuakaan eteensä. Kyseessä siis bi-xenonit ja näytti olevan AL(Bosch?) tekeleet. Tarkotus nyt ainakin ois putsailla ja hioo nuo ulkoset linssit puhtaaksi (varsinkin apparin puolella niin sumee ettei ees nää sinne umpion sisään ). Mitähän muuta kannattas kattoa? Mikrokuituliinalla nuo xenonin oma linssi ja se heijastinpinta puhtaaksi. Vähän näyttäs et se xenonin oma linssi ainakin kuskin puolella ois melko sumea ja "tupakansavumainen" kun siitä koittaa läpi kattoa. Heijastinpinta näyttäs olevan kuskin puolella ihan ok, ei ainakaan mustaksi tummunut. Mutta tosiaan valoteho noissa on aivan surkea tällä hetkellä ja varsinkin noiden lisäpitkien kanssa ajaessa tuntuu ettei olis valoja ollenkaan kun vaihtaa takas lyhkäsille...

    Vai olisko helpointa vaan tilailla tuolta retrofitlabilta toi korjaussetti ja asennella se? kun ei nuo nyt älyttömiä näyttänyt maksavan, vähän toista sataa.

    E: uudet polttimot vaihdettu about vuos sitten, mutta kilometrejä niillä ehkä parisen tuhatta.
    Last edited by Sansq; 27-11-2020, 14:43.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by petteripatter View Post
    Kiitos vastauksesta!

    Ensihätään varmaan täytynee repiä sulakkeita irti ettei vaan jää lasit alas näillä keleillä. Sen verta väsyneitä nuo ikkunannostimet on.
    Onko tuon mikrokytkimen korjaamiseen mitään oikotietä onneen vai pitäneekö tuo koko mekanismi oven sisältä uusia että se toimisi normaalisti?
    Kai sen mikrokytkimen voi uusia?

    Leave a comment:


  • petteripatter
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Kuulostaa siltä että lukkopesän mikrokytkin jumittaa ja jää siihen avausasentoon, jolloin myös ikkunoiden comfort-toiminto aktivoituu (joka on ihan vakiona koodattu päälle). Kyllähän tuosta koodaamallakin tietty pääsee eroon, mutta vika siellä on noilla tiedoilla.
    Kiitos vastauksesta!

    Ensihätään varmaan täytynee repiä sulakkeita irti ettei vaan jää lasit alas näillä keleillä. Sen verta väsyneitä nuo ikkunannostimet on.
    Onko tuon mikrokytkimen korjaamiseen mitään oikotietä onneen vai pitäneekö tuo koko mekanismi oven sisältä uusia että se toimisi normaalisti?
    Last edited by petteripatter; 25-11-2020, 20:31.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by petteripatter View Post
    Tuli toukkaan vähän ilkeä ominaisuus näin talvea vasten, kun aukasen ovet avaimella kuskinlukosta niin kaikki sähköikkunat menee alas. Vissii joku comfort toiminto? Pitääkö tuo obd pistokkeen kautta koodata pois vai olisko jotain muuta keinoa? Keskuslukitus pelaa normaalisti avaimesta mutta kaukosäätö ei ole ollut minun aikana käytössä.
    Kuulostaa siltä että lukkopesän mikrokytkin jumittaa ja jää siihen avausasentoon, jolloin myös ikkunoiden comfort-toiminto aktivoituu (joka on ihan vakiona koodattu päälle). Kyllähän tuosta koodaamallakin tietty pääsee eroon, mutta vika siellä on noilla tiedoilla.

    Leave a comment:


  • petteripatter
    replied
    Tuli toukkaan vähän ilkeä ominaisuus näin talvea vasten, kun aukasen ovet avaimella kuskinlukosta niin kaikki sähköikkunat menee alas. Vissii joku comfort toiminto? Pitääkö tuo obd pistokkeen kautta koodata pois vai olisko jotain muuta keinoa? Keskuslukitus pelaa normaalisti avaimesta mutta kaukosäätö ei ole ollut minun aikana käytössä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by janycaa View Post
    Missä kaikkialla 320d -04 toukassa sijaitsee maapisteitä? onko moottorin maapiste sama ku 330d:ssä eli hantin puolen moottorinjalassa?
    Miksi ei olisi ? Jotain sähkövikaa ?

    Leave a comment:


  • janycaa
    replied
    Missä kaikkialla 320d -04 toukassa sijaitsee maapisteitä? onko moottorin maapiste sama ku 330d:ssä eli hantin puolen moottorinjalassa?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by airovaurio View Post
    Moi. M54b30 olisi tarkoitus muuttaa sähkökaasusta kaapeli malliin.
    Tilasin adapterin http://bimmertune.com/en/bmw-m54-b30...-throttle-body joka käy imusarjaan. Tähän käy infon mukaan m52b28tu kaasuläppä, mutta kokeilin niin sinkkuvanoksen kaasuläppä menee myös.
    Onko tuo tu läppä täysin mekaaninen? Kuvien perusteella aika iso sähköinen osa ainakin kyljessä kiinni?
    Kun virrat on pois, niin tu läppä on käytännössä mekaaninen. Mutta normaalisti kun ecu ohjaa, niin läpän sisällä oleva moottori ohittaa mekaanisen vaijeri ohjauksen.

    Leave a comment:


  • airovaurio
    replied
    Moi. M54b30 olisi tarkoitus muuttaa sähkökaasusta kaapeli malliin.
    Tilasin adapterin http://bimmertune.com/en/bmw-m54-b30...-throttle-body joka käy imusarjaan. Tähän käy infon mukaan m52b28tu kaasuläppä, mutta kokeilin niin sinkkuvanoksen kaasuläppä menee myös.
    Onko tuo tu läppä täysin mekaaninen? Kuvien perusteella aika iso sähköinen osa ainakin kyljessä kiinni?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mikäs on paras aine muovisen imusarjan pesuun? Tai no ei välttämättä tarvitse olla paras kunhan tulee puhdasta eikä maksa ihan mahdottomia.
    Kidesoodahan ei maksa juuri mitään. Siitä kuumaan veteen emäksinen liuos.

    Leave a comment:


  • Pete_93
    replied
    uita polttoöljyssä yön yli + painepesurii perään?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Täältä ääni brakleenil+painepesuril muovisten imusarjojen putsaukseen.

    edit: sillä oletuksella, että irrallisesta kyse.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tuollaisen metalliseen olisin tuikannut vaan toholla tulta perseeseen . Vähän mutkaisempaan ei tuo pullosarjalla jynssääminen niin hyvin onnistu. Miten lie nuo muoviset imusarjat (vai mitä nyt BMW:ssä ovatkaan) kestää bräkleeniä kun likoja liottelee. :think
    Ei kai bräkekleaneri mitään tee muoville, sehän on jarujen putsaamiseen ja niissä on kumiosia. Mitään en ole ikinä saanut kyllä sillä pilattua. Imusarja kestää lämpöä aika roimasti, naftaa, bensaa jne, miksei kläneriä :think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Tuollaisen metalliseen olisin tuikannut vaan toholla tulta perseeseen . Vähän mutkaisempaan ei tuo pullosarjalla jynssääminen niin hyvin onnistu. Miten lie nuo muoviset imusarjat (vai mitä nyt BMW:ssä ovatkaan) kestää bräkleeniä kun likoja liottelee. :think

    Leave a comment:

Working...
X