Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
320D -00 Teki kerran aikaisemmin niin että pitkän ajon jälkeen flekti jäi huutamaan mutta käynnistyi kuitenkin uudestaan vielä sen jälkeen mutta siitä 3pvä myöhemmin ajoin n.100km ja auton jäädessä parkkiin alkoi taas flekti huutamaan. Myöhemmin menin autolle ja ihmettelin kun ei ovet aukea avaimesta ni oli akku ihan tyhjä. Mikähän tuossa olisi vikana? Jokin lämpöanturi? Vähän aikaa sitten käytin autossa toista akkua ja vaihdoin valoihin ballastit mut en uusia polttimoita, ni tuskin nuo vaikutti siihen mitenkään kun tuo flekti jäi jo kerran huutamaan ennen akun ja ballastien vaihtoa. Annoin lopulta vanhan akun olla etten jättänyt uutta paikalleen mutta ei tässä mallissa varmaan pitänyt vielä mitään koodailla?
Koitettiin antaa lisävirtaa toisesta akusta, ni flekti rupes sillon heti huutamaan ja söi samantien kaiken virran mitä sai eikä auto suostunu käynnistymään.E36 328i coupè Cosmosschwarz Metallic
Comment
-
-
Kuinka ootte uusinu touringin takajarruputket ? Tankin kohilta pamahti, mistään ei vissiin saa suoraan taiteltuja putkia ?
Todella ahdas tuo abs boksin kohta taitella..
Mitä jos olis pahis ja jatkais vanhaa putkea piilosta ? Toki vanha on rautaa ja uusi olisi CuNi..
Vai pitääkö vaan tyytyä kohtaloonsa ja tapella kokonaan uudet putket ?
Pikasesti kun selailin niin tankkia vähä löysyttää ja takapenkin alta pääsee vähän sörkkimään putkia että ei tartte koko tankkia pudottaa ?
Comment
-
-
Originally posted by greivi View PostKuinka ootte uusinu touringin takajarruputket ? Tankin kohilta pamahti, mistään ei vissiin saa suoraan taiteltuja putkia ?
Todella ahdas tuo abs boksin kohta taitella..
Mitä jos olis pahis ja jatkais vanhaa putkea piilosta ? Toki vanha on rautaa ja uusi olisi CuNi..
Vai pitääkö vaan tyytyä kohtaloonsa ja tapella kokonaan uudet putket ?
Pikasesti kun selailin niin tankkia vähä löysyttää ja takapenkin alta pääsee vähän sörkkimään putkia että ei tartte koko tankkia pudottaa ?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Sasu908 View Post320D -00 Teki kerran aikaisemmin niin että pitkän ajon jälkeen flekti jäi huutamaan mutta käynnistyi kuitenkin uudestaan vielä sen jälkeen mutta siitä 3pvä myöhemmin ajoin n.100km ja auton jäädessä parkkiin alkoi taas flekti huutamaan. Myöhemmin menin autolle ja ihmettelin kun ei ovet aukea avaimesta ni oli akku ihan tyhjä. Mikähän tuossa olisi vikana? Jokin lämpöanturi? Vähän aikaa sitten käytin autossa toista akkua ja vaihdoin valoihin ballastit mut en uusia polttimoita, ni tuskin nuo vaikutti siihen mitenkään kun tuo flekti jäi jo kerran huutamaan ennen akun ja ballastien vaihtoa. Annoin lopulta vanhan akun olla etten jättänyt uutta paikalleen mutta ei tässä mallissa varmaan pitänyt vielä mitään koodailla?
Koitettiin antaa lisävirtaa toisesta akusta, ni flekti rupes sillon heti huutamaan ja söi samantien kaiken virran mitä sai eikä auto suostunu käynnistymään.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostFlekti on PWM-ohjattu, eli siihen tulee jatkuva jännite/maa ja PWM-ohjaus. Itse flekti/sen rungossa oleva ohjainlaite viallinen.
Tuossahan on vissiin ite flektissä kiinni se ohjainlaite, vai onko se jokin toinen osa? Jossain luki myös että vika voisi olla sähköinen termari?
Mites jos tuon joutuu vaihtamaan ni pitääkö irrottaa puskuri vai saako sen vaihettua siitä välistä?
E36 328i coupè Cosmosschwarz Metallic
Comment
-
-
Originally posted by Sasu908 View PostEli tämän kuvassa olevan jos vaihtaisi kokonaan niin luultavasi rupeaisi taas toimimaan?
Tuossahan on vissiin ite flektissä kiinni se ohjainlaite, vai onko se jokin toinen osa? Jossain luki myös että vika voisi olla sähköinen termari?
Mites jos tuon joutuu vaihtamaan ni pitääkö irrottaa puskuri vai saako sen vaihettua siitä välistä?
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Sasu908 View PostEli tämän kuvassa olevan jos vaihtaisi kokonaan niin luultavasi rupeaisi taas toimimaan?
Tuossahan on vissiin ite flektissä kiinni se ohjainlaite, vai onko se jokin toinen osa? Jossain luki myös että vika voisi olla sähköinen termari?
Mites jos tuon joutuu vaihtamaan ni pitääkö irrottaa puskuri vai saako sen vaihettua siitä välistä?
Originally posted by Clavurion View PostSe ohjainlaite on tuo metallinen laatikko. Noita ei taida ainakaan uutena saada erikseen, joten koko flekti vaihtoon, niin homma korjaantuu. Puskurin irrotuttaa.
Bensakoneisessa sen pääsee vaihtamaan yläkautta ilman, että puskuria tai jäähdytintä tarvii liikuttaa. Onko dieselissä niin erilainen?Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by jluoma View PostSijaitseeko tuo siis moottorin ja jäähdyttimen välissä vai jäähdyttimen etupuolella?
Bensakoneisessa sen pääsee vaihtamaan yläkautta ilman, että puskuria tai jäähdytintä tarvii liikuttaa. Onko dieselissä niin erilainen?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Polttimovalvontaa
E46C
Polttimovalvonta on ilmoittanut jatkuvasti hanttarin toimimattomasta takavalosta. Edellisessä Katsastuksessa katsuri sanoi että ei siellä muuta ole mykkämä kun rekisterikilven polttimo kuskin puolelta. Tänään vaihdoin kaikki takapään polttimot, kaikki pelaa kuten pitääkin. Jarruvalot testattu yms. Mutta edelleen sama vikailmo mittaristossa ja vain kun painaa jarrua pidempään. Nyt vilkku tekee sitä että alkuun vilkuttaa nopeasti kuin jokin polttimo hajalla, mutta eipäs olekkaan vaan 2-3sek kuluttua alkaa vilkkua normaalisti.
Palaneen polttimon ilmo tulee aina käynnistäessä ja kun valot laittaa päälle ilmo häviää. Seuraavan jarrun (pitemmän) painalluksen jälkeen ilmo tulee ja kun jarrun päästää katoaa.
Kontin johtosarja korjattu pari vuotta sitten, sama ennen ja jälkeen korjauksen eli tämän en usko olevan syyllinen.
Comment
-
Comment