Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    Originally posted by truibeli View Post
    Passaako e36 iskarit ja jouset E46 alle?:think
    Originally posted by jr66 View Post
    Takaiskarit pitkälti samoja, etuiskarit täysin eri rakenne alapäässä, jouset mennee takana mutta e36 taitaa olla kevyempi joten :think
    Eli ei, jos on kokonainen sarja käsissä, niin myy jollekulle, jolla on e36.
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

    Comment

    • >bemari<
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 239
      • P-karjala

      Originally posted by >bemari< View Post
      Mittariston pixelit bugas, oliko näihin jotain suoraa ohjetta korjaukseen?
      Tähän jos jollain ois neuvoja viellä, ja toinen vika et tuolien sähkösäädöt vittuilee että liikuttaa vaan pari senttiä ees taas sit stoppaa? Murtunut johto penkin alla?

      Comment

      • Sasu908
        Bimmer Rookie
        • Mar 2017
        • 59
        • Tre

        320D -00 Teki kerran aikaisemmin niin että pitkän ajon jälkeen flekti jäi huutamaan mutta käynnistyi kuitenkin uudestaan vielä sen jälkeen mutta siitä 3pvä myöhemmin ajoin n.100km ja auton jäädessä parkkiin alkoi taas flekti huutamaan. Myöhemmin menin autolle ja ihmettelin kun ei ovet aukea avaimesta ni oli akku ihan tyhjä. Mikähän tuossa olisi vikana? Jokin lämpöanturi? Vähän aikaa sitten käytin autossa toista akkua ja vaihdoin valoihin ballastit mut en uusia polttimoita, ni tuskin nuo vaikutti siihen mitenkään kun tuo flekti jäi jo kerran huutamaan ennen akun ja ballastien vaihtoa. Annoin lopulta vanhan akun olla etten jättänyt uutta paikalleen mutta ei tässä mallissa varmaan pitänyt vielä mitään koodailla?



        Koitettiin antaa lisävirtaa toisesta akusta, ni flekti rupes sillon heti huutamaan ja söi samantien kaiken virran mitä sai eikä auto suostunu käynnistymään.
        E36 328i coupè Cosmosschwarz Metallic

        Comment

        • greivi
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 173
          • Laihia

          Kuinka ootte uusinu touringin takajarruputket ? Tankin kohilta pamahti, mistään ei vissiin saa suoraan taiteltuja putkia ?
          Todella ahdas tuo abs boksin kohta taitella..

          Mitä jos olis pahis ja jatkais vanhaa putkea piilosta ? Toki vanha on rautaa ja uusi olisi CuNi..
          Vai pitääkö vaan tyytyä kohtaloonsa ja tapella kokonaan uudet putket ?

          Pikasesti kun selailin niin tankkia vähä löysyttää ja takapenkin alta pääsee vähän sörkkimään putkia että ei tartte koko tankkia pudottaa ?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by greivi View Post
            Kuinka ootte uusinu touringin takajarruputket ? Tankin kohilta pamahti, mistään ei vissiin saa suoraan taiteltuja putkia ?
            Todella ahdas tuo abs boksin kohta taitella..

            Mitä jos olis pahis ja jatkais vanhaa putkea piilosta ? Toki vanha on rautaa ja uusi olisi CuNi..
            Vai pitääkö vaan tyytyä kohtaloonsa ja tapella kokonaan uudet putket ?

            Pikasesti kun selailin niin tankkia vähä löysyttää ja takapenkin alta pääsee vähän sörkkimään putkia että ei tartte koko tankkia pudottaa ?
            Onko näissä yhtä putkea koko matka? Ainakin Esim. E39/E60 on kyllä liitokset putkissa, joten ei tarvitse konehuoneesta asti vetää.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9158
              • Oulu

              Originally posted by Sasu908 View Post
              320D -00 Teki kerran aikaisemmin niin että pitkän ajon jälkeen flekti jäi huutamaan mutta käynnistyi kuitenkin uudestaan vielä sen jälkeen mutta siitä 3pvä myöhemmin ajoin n.100km ja auton jäädessä parkkiin alkoi taas flekti huutamaan. Myöhemmin menin autolle ja ihmettelin kun ei ovet aukea avaimesta ni oli akku ihan tyhjä. Mikähän tuossa olisi vikana? Jokin lämpöanturi? Vähän aikaa sitten käytin autossa toista akkua ja vaihdoin valoihin ballastit mut en uusia polttimoita, ni tuskin nuo vaikutti siihen mitenkään kun tuo flekti jäi jo kerran huutamaan ennen akun ja ballastien vaihtoa. Annoin lopulta vanhan akun olla etten jättänyt uutta paikalleen mutta ei tässä mallissa varmaan pitänyt vielä mitään koodailla?

              Koitettiin antaa lisävirtaa toisesta akusta, ni flekti rupes sillon heti huutamaan ja söi samantien kaiken virran mitä sai eikä auto suostunu käynnistymään.
              Flekti on PWM-ohjattu, eli siihen tulee jatkuva jännite/maa ja PWM-ohjaus. Itse flekti/sen rungossa oleva ohjainlaite viallinen.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Sasu908
                Bimmer Rookie
                • Mar 2017
                • 59
                • Tre

                Originally posted by Clavurion View Post
                Flekti on PWM-ohjattu, eli siihen tulee jatkuva jännite/maa ja PWM-ohjaus. Itse flekti/sen rungossa oleva ohjainlaite viallinen.
                Eli tämän kuvassa olevan jos vaihtaisi kokonaan niin luultavasi rupeaisi taas toimimaan?
                Tuossahan on vissiin ite flektissä kiinni se ohjainlaite, vai onko se jokin toinen osa? Jossain luki myös että vika voisi olla sähköinen termari?
                Mites jos tuon joutuu vaihtamaan ni pitääkö irrottaa puskuri vai saako sen vaihettua siitä välistä?
                E36 328i coupè Cosmosschwarz Metallic

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9158
                  • Oulu

                  Originally posted by Sasu908 View Post
                  Eli tämän kuvassa olevan jos vaihtaisi kokonaan niin luultavasi rupeaisi taas toimimaan?
                  Tuossahan on vissiin ite flektissä kiinni se ohjainlaite, vai onko se jokin toinen osa? Jossain luki myös että vika voisi olla sähköinen termari?
                  Mites jos tuon joutuu vaihtamaan ni pitääkö irrottaa puskuri vai saako sen vaihettua siitä välistä?
                  Se ohjainlaite on tuo metallinen laatikko. Noita ei taida ainakaan uutena saada erikseen, joten koko flekti vaihtoon, niin homma korjaantuu. Puskurin irrotuttaa.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • jluoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 685
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by Sasu908 View Post
                    Eli tämän kuvassa olevan jos vaihtaisi kokonaan niin luultavasi rupeaisi taas toimimaan?
                    Tuossahan on vissiin ite flektissä kiinni se ohjainlaite, vai onko se jokin toinen osa? Jossain luki myös että vika voisi olla sähköinen termari?
                    Mites jos tuon joutuu vaihtamaan ni pitääkö irrottaa puskuri vai saako sen vaihettua siitä välistä?
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Se ohjainlaite on tuo metallinen laatikko. Noita ei taida ainakaan uutena saada erikseen, joten koko flekti vaihtoon, niin homma korjaantuu. Puskurin irrotuttaa.
                    Sijaitseeko tuo siis moottorin ja jäähdyttimen välissä vai jäähdyttimen etupuolella?
                    Bensakoneisessa sen pääsee vaihtamaan yläkautta ilman, että puskuria tai jäähdytintä tarvii liikuttaa. Onko dieselissä niin erilainen?
                    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16475
                      • Asikkala

                      Originally posted by jluoma View Post
                      Sijaitseeko tuo siis moottorin ja jäähdyttimen välissä vai jäähdyttimen etupuolella?
                      Pitäiskö avata konepelti ja katsoa :think

                      Comment

                      • greivi
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 173
                        • Laihia

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Onko näissä yhtä putkea koko matka? Ainakin Esim. E39/E60 on kyllä liitokset putkissa, joten ei tarvitse konehuoneesta asti vetää.
                        E39 on jatkos, e46 vain tuossa perän päällä menevässä putkessa jatkos

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9158
                          • Oulu

                          Originally posted by jluoma View Post
                          Sijaitseeko tuo siis moottorin ja jäähdyttimen välissä vai jäähdyttimen etupuolella?
                          Bensakoneisessa sen pääsee vaihtamaan yläkautta ilman, että puskuria tai jäähdytintä tarvii liikuttaa. Onko dieselissä niin erilainen?
                          E46:ssa moottorista ja vaihteistotyypistä riippuen autossa voi olla myös viskoflekti, jolloin sähköflekti on jäähdytinten etupuolella. Ilman viskoa sähköflekti on konehuoneessa jäähdyttimen takapuolella.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Polttimovalvontaa

                            E46C

                            Polttimovalvonta on ilmoittanut jatkuvasti hanttarin toimimattomasta takavalosta. Edellisessä Katsastuksessa katsuri sanoi että ei siellä muuta ole mykkämä kun rekisterikilven polttimo kuskin puolelta. Tänään vaihdoin kaikki takapään polttimot, kaikki pelaa kuten pitääkin. Jarruvalot testattu yms. Mutta edelleen sama vikailmo mittaristossa ja vain kun painaa jarrua pidempään. Nyt vilkku tekee sitä että alkuun vilkuttaa nopeasti kuin jokin polttimo hajalla, mutta eipäs olekkaan vaan 2-3sek kuluttua alkaa vilkkua normaalisti.

                            Palaneen polttimon ilmo tulee aina käynnistäessä ja kun valot laittaa päälle ilmo häviää. Seuraavan jarrun (pitemmän) painalluksen jälkeen ilmo tulee ja kun jarrun päästää katoaa.

                            Kontin johtosarja korjattu pari vuotta sitten, sama ennen ja jälkeen korjauksen eli tämän en usko olevan syyllinen.

                            Comment

                            • Ode12
                              Newbiemmer
                              • Apr 2019
                              • 6
                              • Finland

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              E46C

                              Palaneen polttimon ilmo tulee aina käynnistäessä ja kun valot laittaa päälle ilmo häviää. Seuraavan jarrun (pitemmän) painalluksen jälkeen ilmo tulee ja kun jarrun päästää katoaa.
                              Mitä tekee, jos laitat valot päälle ennen käynnistystä?

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by Ode12 View Post
                                Mitä tekee, jos laitat valot päälle ennen käynnistystä?
                                Ei anna vikailmoa ennenkuin painaa jarrua pidempään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎