Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axxu-
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 7
    • turku

    Originally posted by jluoma View Post
    Tuohon jäähdytysjärjestelmän ilmaamiseen.. piti ihan kelata taaksepäin..

    M43:seen tein sen hieman hardcore tavalla. Ensin täytetään se mikä menee ja sitten ajoon, loput jäähdytysnesteet mukaan. Aina kun se valo syttyy jäähdytysnesteen vähyydestä, niin auto seis ja ensin ilmausruuvi auki, sitten kun pihinä lakkaa niin sitten korkin voi avata hanska kädessä ja lisätä nestettä. Muutaman kerran kun toistaa niin valmis. M54:seen tehnyt tuolla edellä mainitulla tavalla jossa lopuksi otetaan liikoja pois.
    Syttyikö sulla se valo ajon aikana missä vaiheessa? Mulla tosiaan syttyy vasta kun termari aukeaa eli siellä +100c kohdilla. Kuulostaa aika hasardilta tuossa vaiheessa alkaa availemaan järjestelmää.

    Comment

    • jluoma
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 685
      • Lappeenranta

      Originally posted by axxu- View Post
      Syttyikö sulla se valo ajon aikana missä vaiheessa? Mulla tosiaan syttyy vasta kun termari aukeaa eli siellä +100c kohdilla. Kuulostaa aika hasardilta tuossa vaiheessa alkaa availemaan järjestelmää.
      Juu, kuumaa ilmaa ja höyryä tulee ulos, mutta ilmaakin tulee pois.
      Last edited by jluoma; 30-07-2020, 22:21.
      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Olen M57 ja M54 ilmannut näin;

        Keula ylämäkeen, kone sammuksissa ilmaruuvi auki ja täyttö niin pitkään kuin ilmaruuvista tulee pelkkää nestettä, tästä vielä paisari korkkiin asti täyteen. Kone käyntiin ja seuraa lämpöjä ja että paisarin pikkureiästä suihkuaa koko ajan. Lämppärin säätimet 32C koko operaation. Kun kone lämmin ja paisarissa pinta hieman vajunnut korkki kiinni ja 20-30km lenkki vaihtelevilla nopeuksilla salavalikosta lämpöjen keikkumista seuraamalla.

        Aamulla kylmänä tarkastus. Yleensä ei ole tarvinnut ottaa pois eikä lisätä.
        Tuo oma kommenttini oli tarkoitettu niihin autoihin, joissa on yli 100C. M57 taisi olla 88c joten ei ongelmaa pitää korkkia auki, M54 taisi olla 97c, joten vähä siinä ja siinä,ei pitäisi kiehua kun glykoli nostaa kiehumispisteen johonkin ~105C.

        Jos se sähköinen kiertovesipumppu toimii, niin ei omien kokemusten perusteella vaadi mitään kikkailuja. Täyttää hitaasti vaan lämppärin lämmöt täysillä, niin ilmat tulee pois.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16457
          • Asikkala

          Originally posted by HTK12 View Post
          Jos se sähköinen kiertovesipumppu toimii, niin ei omien kokemusten perusteella vaadi mitään kikkailuja.
          Kuten ei moni muukaan moottori...

          Comment

          • axxu-
            Newbiemmer
            • Jan 2010
            • 7
            • turku

            Originally posted by HTK12 View Post
            Tuo oma kommenttini oli tarkoitettu niihin autoihin, joissa on yli 100C. M57 taisi olla 88c joten ei ongelmaa pitää korkkia auki, M54 taisi olla 97c, joten vähä siinä ja siinä,ei pitäisi kiehua kun glykoli nostaa kiehumispisteen johonkin ~105C.

            Jos se sähköinen kiertovesipumppu toimii, niin ei omien kokemusten perusteella vaadi mitään kikkailuja. Täyttää hitaasti vaan lämppärin lämmöt täysillä, niin ilmat tulee pois.
            M43:ssa ei vaan ole sähköistä pumppua.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by axxu- View Post
              M43:ssa ei vaan ole sähköistä pumppua.
              En siis puhunut moottorin vesipumpusta, vaan siitä sähköisestä lisäpumpusta, joka IHKA käyttää esim. Rest toimintoa varten. En nyt varmaksi sano löytyykö e46, mutta E39 usein on.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6937
                • N/A

                En muista olenko aiemmin laittanut tätä, mutta tämä tapa ainaskin M54:ssa toimii ihan vaan joka kerta:



                Ja tosiaan, huomattavan tärkeää lopussa imasta paisarista nestettä pois että se tikku putoaa "alueelle". Sitten korkki kiinni ja käyntiin..

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Antti O View Post
                  En muista olenko aiemmin laittanut tätä, mutta tämä tapa ainaskin M54:ssa toimii ihan vaan joka kerta:



                  Ja tosiaan, huomattavan tärkeää lopussa imasta paisarista nestettä pois että se tikku putoaa "alueelle". Sitten korkki kiinni ja käyntiin..
                  Miksi se on niin huomattavan tärkeää?

                  E39:ssä M54 ja M52tu koneilla sitä ei tarvitse edes täyttää täyteen asti kun on jo ilmautunut.
                  Last edited by Muurahainen; 02-08-2020, 16:29.

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

                    No jos se on kylmänä täynnä.. ei siellä ole tilaa laajentua kun neste kuumenee?

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Antti O View Post
                      No jos se on kylmänä täynnä.. ei siellä ole tilaa laajentua kun neste kuumenee?
                      Tulee se yli määräinen ulos jos vain korkki on ehjä.
                      Toki siistimpää on kun ei vain täytä sitä liian täyteen.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16457
                        • Asikkala

                        Bmw:n jäähdytysjärjestelmän ilmaus, elämää suurempaa tiedettä...

                        Comment

                        • jluoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2015
                          • 685
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Bmw:n jäähdytysjärjestelmän ilmaus, elämää suurempaa tiedettä...
                          Se on tärkeä asia. Osaamaton mekaanikko + kuljettaja joka ei ymmärrä mittariston varoituksia = tuhoutunut moottori.
                          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Bmw:n jäähdytysjärjestelmän ilmaus, elämää suurempaa tiedettä...
                            Ei siinä ole mitään sen ihmeempää kun tuollain tehdä TIS ohjeen mukaisesti, kuten mango neuvoo videolla.

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Antti O View Post
                              Ei siinä ole mitään sen ihmeempää kun tuollain tehdä TIS ohjeen mukaisesti, kuten mango neuvoo videolla.
                              E39/E38/E46 ohjeissa näyttää olevan hieman eroja keskenään TIS:ssä.

                              M54 on kyllä niin helppo ilmattava että vaikka noista käyttäisi mitä tahansa versiota ristiin niin pitäisi onnistua.

                              Comment

                              • kautsi300
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 214
                                • Järvenpää

                                Ilmastointiongelma, -02 E46 bensa neloskoneella, käyty ilmastointihuollossa, ei löytynyt vuotoja, ainetta jäljellä 580g, nyt täytettynä 740g (konehuoneen tarran mukainen täyttömäärä) ei lähde päälle.

                                Tähän mennessä tehdet havainnot,
                                - moottorin kierrokset muuttuu, kun laittaa ilmastoinnin päälle
                                - rele naksahtaa hanskalokeron takana
                                - moottorin sähköflekti toimii
                                - ulkolämpömittari näyttää livedatassa oikein
                                - paineanturan johdot katsottu

                                Miten testataan paineanturin toimivuus?
                                Miten pystyy testaamaan kompuran magneettikytkimen purkamatta kauheesti autoa?

                                Vikakoodi auto herjaa secondary air pump, onko tällä merkitystä? (Nollattu mutta tulee aina välillä uudestaan.)
                                Last edited by kautsi300; 11-08-2020, 09:32. Reason: Vikakoodit unohtu

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎