Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6936
    • N/A

    5W40 on ihan ok öljy kaikkiin M52TU/M54
    Sillä olen ajanut vuosikaudet kesät talvet.

    Comment

    • greivi
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 173
      • Laihia

      vibraattori

      Vkl olis tarkotus vaihtaa 320d -03 tourinkiin kaikki perän puslat. Nämä on jo hommattu mutta nyt huomasin tuollaisen dampperin räjäytyskuvassa.





      nro. 19


      Tuo olisi varmaan hyvä vaihtaa samalla ? marmorille jo soitin ja sanoivat että 130€ sekä reipas viikko kun tulee saksasta. Jäi ny vielä tilaamatta, mutta ei tuota näytä parissa päivässä saada mistään. Ikävää jos tuo on ihan murusina ja pitää laittaa perä nippuun että pääsee töissä kuklkemaan.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16450
        • Asikkala

        Originally posted by greivi View Post
        Vkl olis tarkotus vaihtaa 320d -03 tourinkiin kaikki perän puslat. Nämä on jo hommattu mutta nyt huomasin tuollaisen dampperin räjäytyskuvassa.





        nro. 19


        Tuo olisi varmaan hyvä vaihtaa samalla ? marmorille jo soitin ja sanoivat että 130€ sekä reipas viikko kun tulee saksasta. Jäi ny vielä tilaamatta, mutta ei tuota näytä parissa päivässä saada mistään. Ikävää jos tuo on ihan murusina ja pitää laittaa perä nippuun että pääsee töissä kuklkemaan.
        Turhia osia, oli mulla e36:ssa rikki samanl. ja jätin pois kun vaihdoin kaikki puslat, en ikinä 8 v. aikana huomannut mitään negatiivista.

        Comment

        • janycaa
          Newbiemmer
          • Sep 2020
          • 16
          • TKU

          Hain eilen 320deen (2003) korjaamolta kahen hehkun porauksesta, kun olivat katki. Ei siinä mitään, hommassa oli menny kokonaisuudessaan 5h ja nyt on vihdoin ehjät hehkut. Auto tosin on kussut solkena öljyä sen jälkeen, kun ajoin sen pois korjaamolta ?!
          Vähän aikaa sitten käytin öljypohjan alumiinihitsarilla, kun siellä oli joku onneton pakkelilla paikattu pieni reikä, josta tiputteli vähän sillon tällön... Ei ole vuotanut sen jälkeen, hitsauspaikka on pitänyt. Hitsarin mukaan se paikka tuskin enää tässä kohtaa on voinu pettää, mut koska kaikki voi olla mahollista, ni ei ihan 100 prosenttisesti sulkenu sitä pois.
          Mut onks tuolla korjaamolla jotain voinu mennä pieleen mikä selittäis tuon öljyjen kusemisen? Nopeella vilkasulla ei näyttäny siltä, et mistään ylhäältä moottorista vuotais, mut tänää tarkotus tutkii paremmin.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16450
            • Asikkala

            Originally posted by janycaa View Post
            Hain eilen 320deen (2003) korjaamolta kahen hehkun porauksesta, kun olivat katki. Ei siinä mitään, hommassa oli menny kokonaisuudessaan 5h ja nyt on vihdoin ehjät hehkut. Auto tosin on kussut solkena öljyä sen jälkeen, kun ajoin sen pois korjaamolta ?!
            Vähän aikaa sitten käytin öljypohjan alumiinihitsarilla, kun siellä oli joku onneton pakkelilla paikattu pieni reikä, josta tiputteli vähän sillon tällön... Ei ole vuotanut sen jälkeen, hitsauspaikka on pitänyt. Hitsarin mukaan se paikka tuskin enää tässä kohtaa on voinu pettää, mut koska kaikki voi olla mahollista, ni ei ihan 100 prosenttisesti sulkenu sitä pois.
            Mut onks tuolla korjaamolla jotain voinu mennä pieleen mikä selittäis tuon öljyjen kusemisen? Nopeella vilkasulla ei näyttäny siltä, et mistään ylhäältä moottorista vuotais, mut tänää tarkotus tutkii paremmin.
            Kuten totesit niin tarkempi tutkimus mistä vuotaa, voihan se olla joku ihan uusi kohta :think

            Comment

            • JorKsX
              Bimmer Rookie
              • Feb 2020
              • 56
              • Kokemäki

              Onko e46 prefacelift sedanin ja farkun kuskinovi samallainen?
              Tarvisin siis kuskin etuoven uuden ja ainoa värikoodilla samallainen on sedanista.

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1837
                • Karjaa

                Facelifteissa ainakin on, joten uskallan väittää että niin on prefaceissakin. Osanumeroa vertaamallahan tuo selviää, esim. RealOEM.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • janycaa
                  Newbiemmer
                  • Sep 2020
                  • 16
                  • TKU

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Kuten totesit niin tarkempi tutkimus mistä vuotaa, voihan se olla joku ihan uusi kohta :think
                  Tuli mieleen pieni aavistus, mistä se vois vuotaa. En jaksanu tänää mennä tutkimaan yhtään, koska vesisade öljypohjan hitsauksen jälkeen öljytikku ei ollut kunnolla öljypohjassa, joten sillon se lorotti myös kaikki öljyt pihalle, mutta vasta pienen matkan ajamisen jälkeen... ja nimenomaan sielt öljytikun putkilon kolosta. Nytkään ei vielä korjaamolla ole ilmesesti vuotanut vaan vasta kun ajoin sielt auton pois:think mahollisesti tikku saanu köniinsä ja menny taas persiilleen, kuiteki se vähä siinä ahdistaa imusarjaa pois ottaessa ja takas laittaessa.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by janycaa View Post
                    Tuli mieleen pieni aavistus, mistä se vois vuotaa. En jaksanu tänää mennä tutkimaan yhtään, koska vesisade öljypohjan hitsauksen jälkeen öljytikku ei ollut kunnolla öljypohjassa, joten sillon se lorotti myös kaikki öljyt pihalle, mutta vasta pienen matkan ajamisen jälkeen... ja nimenomaan sielt öljytikun putkilon kolosta. Nytkään ei vielä korjaamolla ole ilmesesti vuotanut vaan vasta kun ajoin sielt auton pois:think mahollisesti tikku saanu köniinsä ja menny taas persiilleen, kuiteki se vähä siinä ahdistaa imusarjaa pois ottaessa ja takas laittaessa.
                    Öljytikun putken alaosassa on O-rengas joka häviää vuosien mittaan sieltä itsekseen tai putoaa remontissa irroitusten aikana. Kannattaa hakea uusi ja alakautta sen saa vaihdettua ilman imusarjan osien irrotusta.

                    Comment

                    • jluoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2015
                      • 685
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Öljytikun putken alaosassa on O-rengas joka häviää vuosien mittaan sieltä itsekseen tai putoaa remontissa irroitusten aikana. Kannattaa hakea uusi ja alakautta sen saa vaihdettua ilman imusarjan osien irrotusta.
                      Kannattaa puhdistaa paikka ja laittaa huolella kohdalleen. Vaikka O-rengas olisi paikallaankin, mutta huonosti, niin sieltä välistä pääsee uittamaan öljyä.
                      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                      Comment

                      • janycaa
                        Newbiemmer
                        • Sep 2020
                        • 16
                        • TKU

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Öljytikun putken alaosassa on O-rengas joka häviää vuosien mittaan sieltä itsekseen tai putoaa remontissa irroitusten aikana. Kannattaa hakea uusi ja alakautta sen saa vaihdettua ilman imusarjan osien irrotusta.
                        Juu tiedossa on ja uus o-rengas vaihdettiinkin öljypohjan hitsauksen yhteydessä itteeni arvelutti kyllä se, miten huono ainaki tuossa omassa sen putkilon kiinnitys on.. siks veikkaan, et on lähteny kävelee sielt alhaalta taas.

                        Comment

                        • JorKsX
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2020
                          • 56
                          • Kokemäki

                          Nyt voi tulla tyhmä kysymys mutta miten näis nelikutosis jarrusatuloitten männät menee sisään?
                          Uloshan ne tulee ku polkee poljinta mutta nyt on uudet palat eikä tahdo mikään neljästä mennä vaan painamalla.
                          Motonetista ostettu jarrusatulan mäntätyökalu joka siis vaan painaa sisäänpäin.
                          Vai onko sellaset niinku joissain VAG'eis että tarvii kääntää samalla ku painaa?
                          onvaa niin vähän tilaa painaa ja kääntää samalla ilman että tiivisteitä hajottaa ympäriltä

                          Comment

                          • Wespa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2016
                            • 1837
                            • Karjaa

                            Kyllä ne ihan painamalla menee, eivät ole kierrettävät.


                            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                            Porsche 944 -86 (DE)
                            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by JorKsX View Post
                              Nyt voi tulla tyhmä kysymys mutta miten näis nelikutosis jarrusatuloitten männät menee sisään?
                              Uloshan ne tulee ku polkee poljinta mutta nyt on uudet palat eikä tahdo mikään neljästä mennä vaan painamalla.
                              Motonetista ostettu jarrusatulan mäntätyökalu joka siis vaan painaa sisäänpäin.
                              Vai onko sellaset niinku joissain VAG'eis että tarvii kääntää samalla ku painaa?
                              onvaa niin vähän tilaa painaa ja kääntää samalla ilman että tiivisteitä hajottaa ympäriltä
                              Kahdet isot papukaijapihdit ja puristat tasaisesti männän sisään. Ei hajota tiivistettä ja männän saa pohjaan asti. Puristus sylinteri irrallaan. Jos ei mene kohtuullisella voimalla puristamalla on tiiviste jostain jo rikki ja vesi päässyt syövyttämään mäntään kynnyksen, silloin sylinteri purkuun ja isompi jarruhuolto.

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6936
                                • N/A

                                Semmonen puusepän liimapuristin on myös hyvä mäntien sisään painamiseen. Kevyt pyöritellä mäntä sisään.
                                Ja E46 ei tarvi tosiaan mitään pyörittämistä männälle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎