Tietääkö kukaan minkälaisella/kokoisella vastuksella voi ”ohittaa” akun plus kaapelissa olevan airbagin paukun? Pitäis saada pikaisesti airbag valo pois,mutta mistään ei tunnu löytyvän tuota kaapelia kohtuu hintaan
Jos olisit säännöt lukenut, niin tietäisit ettei sovi täällä edes kysyä.
Mikä on sitte "kohtuu hintaan" ?
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan E34 540iA 93 sedan E39 530iA 00 touring
316 N42B18A Öljynsuodatinkotelon kyljessä oleva "öljynlauhdutuin".
Voiko lauhduttimen ja öljynsuodatinkotelon välinen tiivite vuotaa "sisäänpäin"? Eli siis voiko sitä kautta mennä öljyä jäähdytys nesteeseen?:think
Ei -> Se tiiviste on pelkästään öljykierron puolella. Sen voi siis vaihtaa ilman että jäähynesteitä tarvii lotrata/ilmailla. Onkohan lauhdutin on halki ja onko vuoto varmasti rajattu sinne?
Morjes,vm 03 e46 316 n42. Mistä löytää sen lamdan mikä säätelee Bank 1 seoksia (1-2syl). Näissä ilmeisesti 4 lamdaa. Onko se jompi kumpi ennen kattia heti pakosarjan jälkeen? Jos on niin kumpi:think
Morjes,vm 03 e46 316 n42. Mistä löytää sen lamdan mikä säätelee Bank 1 seoksia (1-2syl). Näissä ilmeisesti 4 lamdaa. Onko se jompi kumpi ennen kattia heti pakosarjan jälkeen? Jos on niin kumpi:think
Säätölambda aina ensimmäisenä ennen kattia, katin mittauslambda katin jälkeen. Yleensä 6 cyl on 1 säätölambda / 3 sylinteriä - näissä nelareissa on yksi. Tämä kyseessä oleva lambda löytynee aika tasan auton alta ~20cm vaihdekepin edessä.
Säätölambda aina ensimmäisenä ennen kattia, katin mittauslambda katin jälkeen. Yleensä 6 cyl on 1 säätölambda / 3 sylinteriä - näissä nelareissa on yksi. Tämä kyseessä oleva lambda löytynee aika tasan auton alta ~20cm vaihdekepin edessä.
Näissä n42/n46 on 4 lamdaa. 1 ja 4 pytyiältä pakosarja yhdityy ja päättyy etukattiin. Ja 2,3 sylintereitlä vastaavasti.
Molempien kattien edessä lamdat, ja kattien jälkeen lamdat. Eli kumpi etulamda säätelee 1 bakkia (1-2 syl).
Ehkä molemmat ennen kat?:O
E46 325i M sport 2 Touring -03 akku tyhjä ja ovet lukossa.
Iski semmoisen ongelman vastaan, että tosissaan akku tyhjä ja yllätys yllätys se ainoa kuskin oven lukkopesä sökönä... Eli miten päästä sisään? Apuvirran antaminen laturille ei onnistu (tuulitunneli edessä). Ja startille ei myöskään yletä ei sitten mitenkään, kun auto seisoo / seisonut kuukausia hiekka parkissa mikä ei ainakaan asiaa helpota.. :|
Autossa ei ole vetokoukkua mistä kenties saisi apuvirtaa sen verran annettua..Yrittänyt etsiä infoa foorumilta, mutta heikoin tuloksin. Auton alla kyllä on käyty "kuolemaa uhaten" rypemässä ja siellä ei tosiaan kyllä mitään apuvirta paikkaa löytynyt n. polkimien kohdilta (jostain topicista lueskelin) ja startille ei yletä vaikka olisi metrin varsi ja ikävästi myös laturin + napa piilossa muovien takana. Ainut mikä enään mieleeni tulee mistä en löytänyt lainkaan tekstiä foorumilta, että onko, joku onnistunut kenties avata takalasia imukupilla? Manuaalinen veivi, kun vielä löytynee vai "pomppaako yli" ja lasi jää auki mikälisikäli tätä metodia joku kokeillut ja kenties onnistunut?
Iso kiitos pikaisista avuista miten toimia tässä tilanteessa!! Myös konepellin lukkoja katsellut, mutta edessä metallilevy suojat jnejne.. Alkaa pikkuhiljaa vitsit loppua kesken...
Autossa ei ole käsijarrua päällä, mutta vaihde kylläkin. Kiitos vielä, jos jollain olisi selkeä konsti miten toimia!
Iski semmoisen ongelman vastaan, että tosissaan akku tyhjä ja yllätys yllätys se ainoa kuskin oven lukkopesä sökönä... Eli miten päästä sisään? Apuvirran antaminen laturille ei onnistu (tuulitunneli edessä). Ja startille ei myöskään yletä ei sitten mitenkään, kun auto seisoo / seisonut kuukausia hiekka parkissa mikä ei ainakaan asiaa helpota.. :|
Autossa ei ole vetokoukkua mistä kenties saisi apuvirtaa sen verran annettua..Yrittänyt etsiä infoa foorumilta, mutta heikoin tuloksin. Auton alla kyllä on käyty "kuolemaa uhaten" rypemässä ja siellä ei tosiaan kyllä mitään apuvirta paikkaa löytynyt n. polkimien kohdilta (jostain topicista lueskelin) ja startille ei yletä vaikka olisi metrin varsi ja ikävästi myös laturin + napa piilossa muovien takana. Ainut mikä enään mieleeni tulee mistä en löytänyt lainkaan tekstiä foorumilta, että onko, joku onnistunut kenties avata takalasia imukupilla? Manuaalinen veivi, kun vielä löytynee vai "pomppaako yli" ja lasi jää auki mikälisikäli tätä metodia joku kokeillut ja kenties onnistunut?
Iso kiitos pikaisista avuista miten toimia tässä tilanteessa!! Myös konepellin lukkoja katsellut, mutta edessä metallilevy suojat jnejne.. Alkaa pikkuhiljaa vitsit loppua kesken...
Autossa ei ole käsijarrua päällä, mutta vaihde kylläkin. Kiitos vielä, jos jollain olisi selkeä konsti miten toimia!
Avain ei siis pyöri lukossa? Jos näin niin onko kokeiltu aseöljy/paineilma seosta, jotta saisi puhdistettua sen. Pari "rikkinäistä" lukkoa eri autoista korjaantunut tällä.
Jos ei edelleen toimi niin muistaakseni vasemman maskisäleikön kun lyö sisään nii pääsee konepellin aukasemaan.
Avain ei siis pyöri lukossa? Jos näin niin onko kokeiltu aseöljy/paineilma seosta, jotta saisi puhdistettua sen. Pari "rikkinäistä" lukkoa eri autoista korjaantunut tällä.
Jos ei edelleen toimi niin muistaakseni vasemman maskisäleikön kun lyö sisään nii pääsee konepellin aukasemaan.
Avain pyörii kyllä lukossa, mutta täysin ilman vastusta. Eli kumpaakin suuntaan n.90 astetta. Hmm en oikein tiedä tuosta maskisäleikön sisään lyönnistä, kun mitä kuvia mm. googlesta selailin niin tuntuu, että yhdessäkään ei ole edes samassa kohtaa pellin nosto "vipu". Tiedä häntä onko tuossa -03vm M sport 2 faceliftissä jtn eroa normi e46? Eli tuo pellin vipu joka maskista tulee on tossa aikalailla oikeassa laidassa (edestä katsottuna). Kun kuvissa mitä kattelin näyttää olevan monessa enemmän keskellä/vasemmassa laidassa oikeanpuoleisessa säleikössä (jälleen edestä katsottuna).
Merkkiliikkeeseen itseasiassa kahteen soitettua asiasta (eli juurikin pellin aukaisusta niin sieltäkin tuli suoraan, että ihan turhaan särjet niitä, kun pitäisi saada auto nosturille ja purkaa alakautta lukkojen/vaijerien suojat edestä, että onnistunee tuo pellin avaus). :S
Stna mun puolesta voisin vaikka hinauttaa samantien korjaamolle, mutta sekin kun tahtonee olla suht vaikeaa, kun autossa on coilit ja suhteellisen tontissa ja vaihde päällä... Ja toki rattilukossa niin tiedä sitten, kun hinurilta kysyin, että onnistuuko perä ilmassa vetää lavetille kosla niin menikin vaikeammaksi ja saada se sieltä vielä pois..... Kun tokaisin tuon korkeuden eli 9cm puskurista maahan ihan vaakatasossa kun ollaan vielä.
Rikkomaan jotain varmaan joutuu.
Lasi rikki ja ryömimällä takakonttiin, sen lukon voi vapauttaa manuaalisesti, jonka jälkeen pääsee ihan akulle käsiksi.
Konepellin avaaminen väkisin myös vaihtoehto, mutta työläämpi syöttää virtaa sieltä käsin.
Merkkiliikkeelle on turha soitella näistä asioista. Ei heidän nykyiset asentajat niin paljon tunne vanhempia malleja, ja toisaalta heidän intresseissä ei ole neuvoa, miten autoon pääsee helposti sisään ilman avainta.
Rikkomaan jotain varmaan joutuu.
Lasi rikki ja ryömimällä takakonttiin, sen lukon voi vapauttaa manuaalisesti, jonka jälkeen pääsee ihan akulle käsiksi.
Konepellin avaaminen väkisin myös vaihtoehto, mutta työläämpi syöttää virtaa sieltä käsin.
Kuinka niin työläämpi? Eikö siellä ole ihan pistokkeet sitä varten, että voipi ladata/antaa apuvirtaa?
Sisälle kun autoon pääsee, niin voi vaikka avata sen konepellin...
Erääseen vastaavaan tapaukseen möin takaoven isomman lasin. Lienee helpoimpia vaihdettavia.
Kiitos paljon neuvoista kaikille! Täytyy ihmetellä vkl aikana tuota peltiä, jos se sieltä aukeisi minimi vahingoilla. Mitenkäs tuo takaikkunan vetäminen 90kg tupla imukupilla? Meinaa on sitä ainakin, joskus tullu imukuppi metodilla noita ikkunoita vedettyä ilman vahinkoa alas jostain sunnyn/626, kun amiksessa autopuoli tuli käytyä reilu 10v sitten. Onko kukaan tällä metodilla onnistunut pääsemään sisälle e46 tai johonkin saman ikäluokan malleihin? Infoa kuulisin mieluisasti! Kuitenkin, kun takana on vielä käsiveivi eikä sähköikkunat niin ihmetellyt, kun ei tuosta ole lainkaan kukaan kirjotellut. Jollain makaa varmasti, joku varaosa lotjake pihalla niin käykää ihmeessä kokeilemassa, jos ei niin väliä enää nouseeko ikkuna veivistä/saako koko paskaa mahollisesti auki noin.
HUOM. Jos vkl aikana mahdollisesti, joku foorumilainen kuka ON AVANNUT/tietää varmasti miten pelti aukeaa minimi vahingoilla ja olisi Lappeenrannan lähettyvillä niin pistä YV tulemaan! Toki maksan X summan ilomielin, kun saisi nyt vaan auton nopiaan ajoon tuosta! Ei kärsisi 180tkm rullattua erittäin siistissä kunnossa olevaa alkaa särkemään, JOS kenties läheltä löytyy osaava kaveri tämmöiseen ongelmaan. Kiitos ja kumarrus.
Avain pyörii kyllä lukossa, mutta täysin ilman vastusta. Eli kumpaakin suuntaan n.90 astetta.
Koita nyt vielä pitää ulkokahva ulosvedettynä kun kierrät avainta lukkosylkässä 90 astetta vastapäivään. Tai sitten kierrät ensin avaimen vastapäivään, pidät siellä ja vedät ulkokahvasta. Jotenkin näin aukee ainakin e39:n ovilukko kuolleen akun kanssa.
Olisko kellään myydä tälläsee sumareitten niit pidikkeitä tai sattusko kukaa tietämää mistä semmoset vois löytyä. oon ite kyselly kaikilt kavereilt ja selannu paripäivää intternettiä eikä oo mistää tullu vastaa. Kyseessä siis MTECH 1 puskuri.
Comment