Originally posted by jluoma
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia XII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
E46 ei pysty lukea vikakoodeja
Missä mahtaisi olla vikaa, kun ei pysty vikakoodeja lukemaan. Autona e46 330d vm 2001. Ennen on pystynyt lukea vikakoodit ihan normaalisti, ja kaikkialle on päässyt sisälle. Nykyään ei tosiaan pääse juuri mihinkään. Koitettu on mm. Inpalla ja Autocomilla. Konetilassa ei ole toista pistoketta mistä voisi koodit lukea.
Sillon vielä kun koodit sai luettua ni anto vikakoodia ainakin korin johtosarjasta. Mahtaakohan siellä olla joku tyyppivika kohta mistä johdot menee poikki ja tukkii koko järjestelmän?
Comment
-
-
Originally posted by Tikii View PostMoro! Pojan 2005 e46 320d:ssä palaa käsijarrun ja ABSn valot niin pystyyköhän tuota lukemaan/nollaamaan ISTAlla vai vaatiiko INPAn ja k+dcan-johdon?BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Originally posted by Tikii View PostMoro! Pojan 2005 e46 320d:ssä palaa käsijarrun ja ABSn valot niin pystyyköhän tuota lukemaan/nollaamaan ISTAlla vai vaatiiko INPAn ja k+dcan-johdon?
Originally posted by niemenmaa View PostMissä mahtaisi olla vikaa, kun ei pysty vikakoodeja lukemaan. Autona e46 330d vm 2001. Ennen on pystynyt lukea vikakoodit ihan normaalisti, ja kaikkialle on päässyt sisälle. Nykyään ei tosiaan pääse juuri mihinkään. Koitettu on mm. Inpalla ja Autocomilla. Konetilassa ei ole toista pistoketta mistä voisi koodit lukea.
Sillon vielä kun koodit sai luettua ni anto vikakoodia ainakin korin johtosarjasta. Mahtaakohan siellä olla joku tyyppivika kohta mistä johdot menee poikki ja tukkii koko järjestelmän?��e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by niemenmaa View PostMissä mahtaisi olla vikaa, kun ei pysty vikakoodeja lukemaan. Autona e46 330d vm 2001. Ennen on pystynyt lukea vikakoodit ihan normaalisti, ja kaikkialle on päässyt sisälle. Nykyään ei tosiaan pääse juuri mihinkään. Koitettu on mm. Inpalla ja Autocomilla. Konetilassa ei ole toista pistoketta mistä voisi koodit lukea.
Sillon vielä kun koodit sai luettua ni anto vikakoodia ainakin korin johtosarjasta. Mahtaakohan siellä olla joku tyyppivika kohta mistä johdot menee poikki ja tukkii koko järjestelmän?��
Fiksummat voi kertoa toki ja korjata jos oon ihan väärässä.
Comment
-
-
Ovet ei aukea sisäkahvasta, ei keskuslukon napista, ei avaimella lukkopesästä eikä kaukosäädöllä. Kontti aukeaa kaukosäädöllä avaimesta. Oliko tämä nimenomaan GM modulin ongelma?
Kuskin ovi teki samaa mutta akun navan irroituksella se alkoi sentään toimimaan.
Auto Sedan xi 12/2000. En oo ihan varma onko facelift vai ei, kone uutta M54B30 mutta sisusta vanhanmallinen. Menee purkuun mut toi ovet pitäisi saada auki ehjänä.Last edited by Wildchild; 04-01-2022, 20:58.Bmw 525iA -02
Comment
-
-
Ei taida olla facelift...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Meniköhän puhaltimen siili vai mitähän ihmettä kun puhallin lähti ihan normaalisti käyntiin ja yhtäkkiä kesken ajon kun piti vähän saada tuulilasille lämpöstä ja laitoin puhaltamaan lasille niin koko hoito mykäksi!? Eikä lähteny enää pyörimään uudestaan vaikka auton sammutinkin. En tuolla keskellä yötä vielä alkanu katteleen sulakkeita mutta täytyy aamusta mennä se tekemään. Ei oo humpannu tai muutenkaan oireillu mitenkään ja autom ilmastoinnin ohjainyksikössä palkit muuttuu nappeja painamalla ihan normaalisti... Moottori vai siili vai molemmat vaihtoon?
Edit: sulakkeet ok ja siili nyt vaihdettu eikä vaikutusta. Huomenna varmaan haettava tuo puhaltimen moottori ja taas näpit jäässä pihalla vaiheltavakuuluu kuitenkin kun läpät menevät kiinni jos puhallustehon laittaa näppäimistä kokonaan pois. Ja tosiaan puhallin ei inahdakaan. Siilikin oli vielä alkuperäinen ja autolla kilometrejä reilu 400t
Last edited by Sansq; 09-01-2022, 19:21.E46 330d touring '03
Comment
-
-
Voi se puhaltimen moottorikin tulla tiensä päähän.
316i:hin aikoinaan vaihdoin. Helsingistä kotiin Lappeenrantaan oltiin matkalla ja Kouvolan jälkeen loppui puhallus. Ehdittiin kotiin ennenkuin tuulilasi muurautui umpeen, mutta se puhallin ei enää inahtanutkaan edes seuraavana päivänä.
Käytetyn vastaavan laitoin tilalle, ja sen jälkeen en ole samaa vikaa tavannut myöhemmissäkään omistamissani autoissa.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Tuohon ylempään puhaltimen ongelmaan, niin vaihdoin tosiaan ensin siilin -> ei mitään vaikutusta. Tänään sitten sain vaihdeltua tuon puhaltimen moottorin ja nyt taas puhaltaa kunnolla. Oli se vanha moottori jo päällepäin sen näköinen että ihme ettei ollut palamaan syttynyt... Mutta joo nyt voi tyytyväisenä ajella taas ikkunat huurustumattomanaE46 330d touring '03
Comment
-
-
Löytyykös täältä foorumilta apua: E46 2003 m57n moottorilla täristää/epätasainen käynti lämpimänä.
Tämmönen mysteeri vika ilmeni termostaain vaihdon yhteydessä, kun livedataa katsoo niin koneen lömpö kun nousee 88c, käynti muuttuu täristävämmäksi tyhjäkäynnillä--> sisäilman puhallin kuumalle ja puhallin täysille, lämpö laskee alle 88c ja kone käy taas normaalisti. Suuttimien korjausarvot näytti olevan ok, rail pressure 300bar, ei vikakoodeja. Kierroksilla tuntuu pelaavan.. Vastaavaa ongelmaa ollut kellään? Mikähän anturi tms sielä voisi aiheuttaa näinkin erikoisen ongelman?:thinke32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
Comment