Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia XII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    Originally posted by jluoma View Post
    Voi se tuon maksaa, jos normaaleilla tuntihinnoilla mennään. Kyllä multakin monta tuntia meni, kun purin ja kasasin. Mutta, ei kai starttimoottori voi olla "jotenkin vaan vähä heikko"?
    Kun minun e46:seen piti vaihtaa starttimoottori, niin se piti tuoda hinausautolla kotiin lähikaupan parkkipaikalta, jota ennen olin ajanut 50km työpaikalta (joku ruma ääni oli käynnistäessä).
    Kyllä ne startitkin kuluvat ja muuttuvat laiskoiksi vanhemmiten. Ero on monesti melkoinen kun laittaa uuden. Toki tuossa kysyjän tapauksessa voi olla syynä vaikka suuttimet.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • A^A
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 2168
      • Seinäjoki

      Preface e46 sedan. Ei kyynärnojallinen. Saako tuohon jälkikäteen laitettua nojan plugplay vai pitääkö uusia tuo koko keskikonsoli?
      EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

      Comment

      • Tikii
        Newbiemmer
        • May 2019
        • 17
        • Vantaa

        2005 e46 ABS valot palaa

        Moro! Pojan 2005 e46 320d:ssä palaa käsijarrun ja ABSn valot niin pystyyköhän tuota lukemaan/nollaamaan ISTAlla vai vaatiiko INPAn ja k+dcan-johdon?

        Comment

        • niemenmaa
          Newbiemmer
          • Jun 2019
          • 5
          • Kiukainen

          E46 ei pysty lukea vikakoodeja

          Missä mahtaisi olla vikaa, kun ei pysty vikakoodeja lukemaan. Autona e46 330d vm 2001. Ennen on pystynyt lukea vikakoodit ihan normaalisti, ja kaikkialle on päässyt sisälle. Nykyään ei tosiaan pääse juuri mihinkään. Koitettu on mm. Inpalla ja Autocomilla. Konetilassa ei ole toista pistoketta mistä voisi koodit lukea.

          Sillon vielä kun koodit sai luettua ni anto vikakoodia ainakin korin johtosarjasta. Mahtaakohan siellä olla joku tyyppivika kohta mistä johdot menee poikki ja tukkii koko järjestelmän?��

          Comment

          • alpine3
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2010
            • 1229
            • Kajjjaani

            Originally posted by Tikii View Post
            Moro! Pojan 2005 e46 320d:ssä palaa käsijarrun ja ABSn valot niin pystyyköhän tuota lukemaan/nollaamaan ISTAlla vai vaatiiko INPAn ja k+dcan-johdon?
            Toimii istallakin mutta vaatii k+dcan johdon + konffauksen istaan.
            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10923
              • Joensuu

              Originally posted by Tikii View Post
              Moro! Pojan 2005 e46 320d:ssä palaa käsijarrun ja ABSn valot niin pystyyköhän tuota lukemaan/nollaamaan ISTAlla vai vaatiiko INPAn ja k+dcan-johdon?
              Kyllä onnistuu ISTA:lla. Jos ISTA on jo konffattu E-sarjalle, niin piuha kiinni ja ohjelma tunnistaa auton ja lukee koodit. Jos on konffattu F/G/I-sarjalle, niin sitten muuttaa asetusta. Vaihtamiseen menee ehkä 10s.

              Originally posted by niemenmaa View Post
              Missä mahtaisi olla vikaa, kun ei pysty vikakoodeja lukemaan. Autona e46 330d vm 2001. Ennen on pystynyt lukea vikakoodit ihan normaalisti, ja kaikkialle on päässyt sisälle. Nykyään ei tosiaan pääse juuri mihinkään. Koitettu on mm. Inpalla ja Autocomilla. Konetilassa ei ole toista pistoketta mistä voisi koodit lukea.

              Sillon vielä kun koodit sai luettua ni anto vikakoodia ainakin korin johtosarjasta. Mahtaakohan siellä olla joku tyyppivika kohta mistä johdot menee poikki ja tukkii koko järjestelmän?��
              Mittaa onko pistokkeen johdot ehjät. Tuleeko virta obd-pistokkeeseen?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6925
                • N/A

                Originally posted by niemenmaa View Post
                Missä mahtaisi olla vikaa, kun ei pysty vikakoodeja lukemaan. Autona e46 330d vm 2001. Ennen on pystynyt lukea vikakoodit ihan normaalisti, ja kaikkialle on päässyt sisälle. Nykyään ei tosiaan pääse juuri mihinkään. Koitettu on mm. Inpalla ja Autocomilla. Konetilassa ei ole toista pistoketta mistä voisi koodit lukea.

                Sillon vielä kun koodit sai luettua ni anto vikakoodia ainakin korin johtosarjasta. Mahtaakohan siellä olla joku tyyppivika kohta mistä johdot menee poikki ja tukkii koko järjestelmän?��
                Joskus on ollut tapauksia että yksi ohjainlaite on hajonnut ja tukkii canbus liikenteen, jolloin ei pääse käsiksi muihin moduuleihin. Ehkä voisi harkita että ottaisi yhden moduulin kerrallaan irti ja kokeilisi lukea muita.
                Fiksummat voi kertoa toki ja korjata jos oon ihan väärässä.

                Comment

                • Wildchild
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2016
                  • 244
                  • Päijät-Häme

                  Ovet ei aukea sisäkahvasta, ei keskuslukon napista, ei avaimella lukkopesästä eikä kaukosäädöllä. Kontti aukeaa kaukosäädöllä avaimesta. Oliko tämä nimenomaan GM modulin ongelma?

                  Kuskin ovi teki samaa mutta akun navan irroituksella se alkoi sentään toimimaan.

                  Auto Sedan xi 12/2000. En oo ihan varma onko facelift vai ei, kone uutta M54B30 mutta sisusta vanhanmallinen. Menee purkuun mut toi ovet pitäisi saada auki ehjänä.
                  Last edited by Wildchild; 04-01-2022, 19:58.
                  Bmw 525iA -02

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17441
                    • Turku

                    Ei taida olla facelift...
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Sansq
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2013
                      • 54
                      • Espoo/Lahti

                      Meniköhän puhaltimen siili vai mitähän ihmettä kun puhallin lähti ihan normaalisti käyntiin ja yhtäkkiä kesken ajon kun piti vähän saada tuulilasille lämpöstä ja laitoin puhaltamaan lasille niin koko hoito mykäksi!? Eikä lähteny enää pyörimään uudestaan vaikka auton sammutinkin. En tuolla keskellä yötä vielä alkanu katteleen sulakkeita mutta täytyy aamusta mennä se tekemään. Ei oo humpannu tai muutenkaan oireillu mitenkään ja autom ilmastoinnin ohjainyksikössä palkit muuttuu nappeja painamalla ihan normaalisti... Moottori vai siili vai molemmat vaihtoon?


                      Edit: sulakkeet ok ja siili nyt vaihdettu eikä vaikutusta. Huomenna varmaan haettava tuo puhaltimen moottori ja taas näpit jäässä pihalla vaiheltava kuuluu kuitenkin kun läpät menevät kiinni jos puhallustehon laittaa näppäimistä kokonaan pois. Ja tosiaan puhallin ei inahdakaan. Siilikin oli vielä alkuperäinen ja autolla kilometrejä reilu 400t
                      Last edited by Sansq; 09-01-2022, 18:21.
                      E46 330d touring '03

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1786
                        • Karjaa

                        No siili on ainakin helppo ja edullinen vaihtaa, mutta harvemmin se kai noin oireilee että ns. kerrasta mykäksi. :think
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16296
                          • Asikkala

                          Pyöriikö edes säätö täysillä ?

                          Comment

                          • jluoma
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2015
                            • 685
                            • Lappeenranta

                            Voi se puhaltimen moottorikin tulla tiensä päähän.
                            316i:hin aikoinaan vaihdoin. Helsingistä kotiin Lappeenrantaan oltiin matkalla ja Kouvolan jälkeen loppui puhallus. Ehdittiin kotiin ennenkuin tuulilasi muurautui umpeen, mutta se puhallin ei enää inahtanutkaan edes seuraavana päivänä.
                            Käytetyn vastaavan laitoin tilalle, ja sen jälkeen en ole samaa vikaa tavannut myöhemmissäkään omistamissani autoissa.
                            Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                            325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                            Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                            Comment

                            • Sansq
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 54
                              • Espoo/Lahti

                              Tuohon ylempään puhaltimen ongelmaan, niin vaihdoin tosiaan ensin siilin -> ei mitään vaikutusta. Tänään sitten sain vaihdeltua tuon puhaltimen moottorin ja nyt taas puhaltaa kunnolla. Oli se vanha moottori jo päällepäin sen näköinen että ihme ettei ollut palamaan syttynyt... Mutta joo nyt voi tyytyväisenä ajella taas ikkunat huurustumattomana
                              E46 330d touring '03

                              Comment

                              • Merkki
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2012
                                • 450
                                • Uusikaupunki

                                Löytyykös täältä foorumilta apua: E46 2003 m57n moottorilla täristää/epätasainen käynti lämpimänä.
                                Tämmönen mysteeri vika ilmeni termostaain vaihdon yhteydessä, kun livedataa katsoo niin koneen lömpö kun nousee 88c, käynti muuttuu täristävämmäksi tyhjäkäynnillä--> sisäilman puhallin kuumalle ja puhallin täysille, lämpö laskee alle 88c ja kone käy taas normaalisti. Suuttimien korjausarvot näytti olevan ok, rail pressure 300bar, ei vikakoodeja. Kierroksilla tuntuu pelaavan.. Vastaavaa ongelmaa ollut kellään? Mikähän anturi tms sielä voisi aiheuttaa näinkin erikoisen ongelman?:think
                                e32 730i
                                e34 m5
                                e34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎