Originally posted by katajama
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 keskuslukitus häikkää
Collapse
X
-
Nyt sit kävi sama mulle, tai no kaukosääteinen keskuslukitus ei ole toiminut muutamaan kuukauteen mutta ajatellut että ilman sitä pärjää hyvin kun avaimesta on toiminut hyvin. Kyseessä E46 -03 mallia Farmari ja nyt ei sit enää aukea edes kuskinpuoleisesta lukkopesästä. Ennen on sentään siitäkin toiminut mutta nyt liikkuu vain vapaasti oikealle ja vasemalle. Mitään ei tapahdu... Takaluukussa ei ole avaimelle paikkaa joten onko jotain muuta tapaa päästä autoon sisälle? Jos ikkunan joutuu hajottaa niin sit tulee hieman kylmä ajella 50km lähimpään paikkaan mistä voisi saada uuden :F
EDIT:
Senverran päivitystä että soittelin huoltoliikkeeseen niin ilmeisesti lukkopesässä on joku muovinen osa joka ei kestä että ovet avataan toistuvasti avaimella. Ompa hienoa tekniikkaa nykypäivänä kun ei saa lukkopesästä autoa enää jatkuvasti avata. Vaihtoehtoina on porata lukko auki (Lukko menee muutenkin vaihtoon, ~100 uusi lukko), hajottaa lasi(120€+työt) tai hinata automaattinen auto (250€). Mites tuommoisen lukkopesän poraaminen, onko joku tuommoista koskaan tehnyt ja osaisi sanoa et jos tuon nyt lähtis tekemään, niin mitä pitää varoa ja mitä voi odottaa että tulee vastaan? Jos tuon auton nyt saisi auki niin pääsis sentään ajamaan huoltoliikkeelle. Tässä nyt tämä ja huominen aikaa Lasi tuossa lukon takana varmaan tulee vastaan, jos liian pitkälle menee...Last edited by zimeon; 31-12-2012, 11:53.
Comment
-
-
Originally posted by zimeon View PostNyt sit kävi sama mulle, tai no kaukosääteinen keskuslukitus ei ole toiminut muutamaan kuukauteen mutta ajatellut että ilman sitä pärjää hyvin kun avaimesta on toiminut hyvin. Kyseessä E46 -03 mallia Farmari ja nyt ei sit enää aukea edes kuskinpuoleisesta lukkopesästä. Ennen on sentään siitäkin toiminut mutta nyt liikkuu vain vapaasti oikealle ja vasemalle. Mitään ei tapahdu... Takaluukussa ei ole avaimelle paikkaa joten onko jotain muuta tapaa päästä autoon sisälle? Jos ikkunan joutuu hajottaa niin sit tulee hieman kylmä ajella 50km lähimpään paikkaan mistä voisi saada uuden :F
EDIT:
Senverran päivitystä että soittelin huoltoliikkeeseen niin ilmeisesti lukkopesässä on joku muovinen osa joka ei kestä että ovet avataan toistuvasti avaimella. Ompa hienoa tekniikkaa nykypäivänä kun ei saa lukkopesästä autoa enää jatkuvasti avata. Vaihtoehtoina on porata lukko auki (Lukko menee muutenkin vaihtoon, ~100 uusi lukko), hajottaa lasi(120€+työt) tai hinata automaattinen auto (250€). Mites tuommoisen lukkopesän poraaminen, onko joku tuommoista koskaan tehnyt ja osaisi sanoa et jos tuon nyt lähtis tekemään, niin mitä pitää varoa ja mitä voi odottaa että tulee vastaan? Jos tuon auton nyt saisi auki niin pääsis sentään ajamaan huoltoliikkeelle. Tässä nyt tämä ja huominen aikaa Lasi tuossa lukon takana varmaan tulee vastaan, jos liian pitkälle menee...
Itellä myös prkl. Mutta rupes taas vehkeet toimimaan kun räläsin sulake pesää. Tuntuu noi ilmat näköjään vaikuttavan noitten toimintaan
Comment
-
-
Terve. Itselläni myös ongelma keskuslukituksessa. Auto on 2000vm 316i ja keskuslukitus reistailee.. Välillä kun avausnappia painaa kaukosäädöllä niin auton sisällä valot menee päälle ja kaikki antaa olettaa että "auto" olisi auki, mutta ovien tapit pysyvät pohjassa... Eli ovet eivät aukea. Sitten kun taas painaa lukitusnappia niin kuuluu "naks" ja ovet "lukittuvat" niinkuin kuuluukin. Kuskin ovessa on ainoa lukkopesä josta kuskinovi aukeaa normaalisti avainta käännettäessä lukkopesässä, mutta muut ovet eivät siitä aukea.. Mitään ei tapahdu myöskään auton sisällä olevasta "lukitusnapista". Takakontti aukeaa normaalisti ja kaikki muu pelittää..
Tänään aamulla vielä kaikki toimi oikein mallikaasti mutta nyt päivällä en saanut ovia auki. Ongelma on esiintynyt jo aikaisemmin mutta aina on ovet avautuneet kun sitä nappia on räplännyt tovin..
Onko teillä joilla on ollut kokemusta asiasta ongelma ratkennut releen vaihdossa? Vai onko joku selvinnyt sulaketta vaihtamalla? Itse en ole vielä tarkistanut sulakkeita kun ei tuolta alkp. ohjekirjasta löyty sulakekarttaa. Auto tuotu saksasta 2006 joten ohjekirja saksankielellä :think
Comment
-
-
Originally posted by DaNU_92 View PostTerve. Itselläni myös ongelma keskuslukituksessa. Auto on 2000vm 316i ja keskuslukitus reistailee.. Välillä kun avausnappia painaa kaukosäädöllä niin auton sisällä valot menee päälle ja kaikki antaa olettaa että "auto" olisi auki, mutta ovien tapit pysyvät pohjassa... Eli ovet eivät aukea. Sitten kun taas painaa lukitusnappia niin kuuluu "naks" ja ovet "lukittuvat" niinkuin kuuluukin. Kuskin ovessa on ainoa lukkopesä josta kuskinovi aukeaa normaalisti avainta käännettäessä lukkopesässä, mutta muut ovet eivät siitä aukea.. Mitään ei tapahdu myöskään auton sisällä olevasta "lukitusnapista". Takakontti aukeaa normaalisti ja kaikki muu pelittää..
Tänään aamulla vielä kaikki toimi oikein mallikaasti mutta nyt päivällä en saanut ovia auki. Ongelma on esiintynyt jo aikaisemmin mutta aina on ovet avautuneet kun sitä nappia on räplännyt tovin..
Onko teillä joilla on ollut kokemusta asiasta ongelma ratkennut releen vaihdossa? Vai onko joku selvinnyt sulaketta vaihtamalla? Itse en ole vielä tarkistanut sulakkeita kun ei tuolta alkp. ohjekirjasta löyty sulakekarttaa. Auto tuotu saksasta 2006 joten ohjekirja saksankielellä :think
Comment
-
-
Originally posted by zimeon View PostEDIT:
Senverran päivitystä että soittelin huoltoliikkeeseen niin ilmeisesti lukkopesässä on joku muovinen osa joka ei kestä että ovet avataan toistuvasti avaimella. Ompa hienoa tekniikkaa nykypäivänä kun ei saa lukkopesästä autoa enää jatkuvasti avata. Vaihtoehtoina on porata lukko auki (Lukko menee muutenkin vaihtoon, ~100 uusi lukko), hajottaa lasi(120€+työt) tai hinata automaattinen auto (250€).
RASVATKAA SE LUKKOPESÄ HYVIN ENNEN TALVEA NIIN SE TOIMII OIKEIN HIENOSTI!!! Jos se pääsee jäätymään niin toiminta loppuu hyvin nopeasti.."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by DaNU_92 View PostTerve. Itselläni myös ongelma keskuslukituksessa. Auto on 2000vm 316i ja keskuslukitus reistailee.. Välillä kun avausnappia painaa kaukosäädöllä niin auton sisällä valot menee päälle ja kaikki antaa olettaa että "auto" olisi auki, mutta ovien tapit pysyvät pohjassa... Eli ovet eivät aukea. Sitten kun taas painaa lukitusnappia niin kuuluu "naks" ja ovet "lukittuvat" niinkuin kuuluukin. Kuskin ovessa on ainoa lukkopesä josta kuskinovi aukeaa normaalisti avainta käännettäessä lukkopesässä, mutta muut ovet eivät siitä aukea.. Mitään ei tapahdu myöskään auton sisällä olevasta "lukitusnapista". Takakontti aukeaa normaalisti ja kaikki muu pelittää..
Tänään aamulla vielä kaikki toimi oikein mallikaasti mutta nyt päivällä en saanut ovia auki. Ongelma on esiintynyt jo aikaisemmin mutta aina on ovet avautuneet kun sitä nappia on räplännyt tovin..
Onko teillä joilla on ollut kokemusta asiasta ongelma ratkennut releen vaihdossa? Vai onko joku selvinnyt sulaketta vaihtamalla? Itse en ole vielä tarkistanut sulakkeita kun ei tuolta alkp. ohjekirjasta löyty sulakekarttaa. Auto tuotu saksasta 2006 joten ohjekirja saksankielellä :think
Löytyy releitä tai vaihtoehtoisesti voin vaihtaakkin mikäli tarvetta. Ovat juotettuna piirilevylle siis.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostRelevika korimoduulissa, ihan tyyppivika.
Löytyy releitä tai vaihtoehtoisesti voin vaihtaakkin mikäli tarvetta. Ovat juotettuna piirilevylle siis.
Comment
-
-
Jees, autoon tuli päästyä sisälle, ilman että tarvitsi mitään rikkoa. Hieman kekseliäisyyttä ja aikaa se vei että pääsi takaikkunasta sisälle (onneksi oli vanhat käsiveivit takaikkunoissa ). Nyt on auto tallissa ikkunat auki odottaen huomista että saa uuden vastaanottimen.
Pientä huomiota jos joku nyt on jäänyt ulos ja ovet lukkoasennossa. Kahvasta ei saa auki, keskuslukituksen napista ei saa auki mikä siinä keskikonsolissa on. Kaikki lähti sitten toimimaan kun sai avaimen virtalukkoon. Murtovarma siinä mielessäLast edited by zimeon; 02-01-2013, 08:11.
Comment
-
-
Onko noissa korimoduleissa kuinka paljon eroa eri mallien välillä? Bmwfans antaa ainakin 2 eri osanumeroa mun autolle (328 4d). Onko mitään väliä esim. sähköikkunoiden määrällä tai kattoluukuulla..? Että uskallanko ostaa käytetyn modulin jostain muusta mallista? Koodaamaanhan tuon uuden modulin joutuu joka tapauksessa.
Comment
-
-
Originally posted by Ezcu View PostOnko noissa korimoduleissa kuinka paljon eroa eri mallien välillä? Bmwfans antaa ainakin 2 eri osanumeroa mun autolle (328 4d). Onko mitään väliä esim. sähköikkunoiden määrällä tai kattoluukuulla..? Että uskallanko ostaa käytetyn modulin jostain muusta mallista? Koodaamaanhan tuon uuden modulin joutuu joka tapauksessa.
Low versiosta puuttuu takalasien ohjauksen elektroniikka sekä hälytoiminnot ainakin.
Eli sen mukaan kun hommaa niin pitäisi käydä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Nyt ois vikaselvityksen aika..
Auto on E46 318D Touring 10/03
Vika seuraavanlainen
Ovet menee aina lukkoon kaukosäätimestä mutta välillä(melko usein) ei Aukea.
Vain kuskinovessa on lukkopesä,tämä rasvattu ja tutkittu.
Lukosta avaimella kääntämällä ei myöskään aukea mutta menee kiinni.
Mistä vikaa kannattaa alkaa etsimään Actuaattori,korimodulin releet vai antenni ?
Akku ladattu ja tarkistettu ei vaikuttanut mitenkään toimintaan.E30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
Comment