Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kulmat tarkastettiin tänään alkuvuonna sattuneen oikean takapään kanttaripusu -> kaskokorjaus -> kulmien säätämisen jälkeen. Muuten saatiin arvot suht samoihin mitä oli viime kesänä mutta takaoikealla loppu aurauksen säätövara 0.43 kun ohjearvo on 0.05<->0.11. Takavasen tällä hetkellä 0.05.
Napakannatinko tuo nyt nimeltään on minkä päässä aurauksensäätö tapahtuu ottanut sekin näköjään kipeetä.
Kysymys kuuluu vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen merkittävästi madalletussa e46:ssa?
Ei nappais navan vaihtoa mennä vaatimaan taas kertaalleen korjauksen tehneeseen liikkeeseen.. (oikean takalaakerin kävin jo vaihdattaa heti korjauksen jälkeen kun piti tajutonta huminaa)
Nyt on GT Radial Champiro 328 koossa 225/40-18 + 255/35-18 alla ja ensifiilikset on ihan hyvät. Pahimmat pitkittäisurat näillä kyllä tuntee mutta muuten menee kuin juna. Ero kuluneisiin Falken 452:n aivan älytön, ei kyllä tule moisia gummeja ikinä enää alle..e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNuo Falken:it vain ovat hiemankin matalaprofiilisimmissa kokoluokissa suoraan sanoen paska esitys. Oma hermo ei kestä edes nähdä 452:ia auton alla....vaikka ei olisi omakaan.e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Comment
-
-
Täytyy sanoa että olen pirun tyytyväinen! Laitoin vihdoin kesätassut alle ja kietaisin päälle orkkis koossa (225/40, 255/35 19") Misukan Pilot Sport 2:set ja ei vetele! Vaikka tiedän että camberitkaan ei ole aivan kohillaan on ero kuin yöllä jä päivällä vrt. GY Eagle F1! Hiljasemmatkin ovat vaikka ovat tuuman isommat... Kohta vielä kulmat kohdilleen niin luulis olevan hyvä.
Comment
-
-
huppis, väärä topic.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Proppu View Posthttp://www.btcf.fi/forum/attachment....chmentid=70460
Kulmat tarkastettiin tänään alkuvuonna sattuneen oikean takapään kanttaripusu -> kaskokorjaus -> kulmien säätämisen jälkeen. Muuten saatiin arvot suht samoihin mitä oli viime kesänä mutta takaoikealla loppu aurauksen säätövara 0.43 kun ohjearvo on 0.05<->0.11. Takavasen tällä hetkellä 0.05.
Napakannatinko tuo nyt nimeltään on minkä päässä aurauksensäätö tapahtuu ottanut sekin näköjään kipeetä.
Kysymys kuuluu vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen merkittävästi madalletussa e46:ssa?
Ei nappais navan vaihtoa mennä vaatimaan taas kertaalleen korjauksen tehneeseen liikkeeseen.. (oikean takalaakerin kävin jo vaihdattaa heti korjauksen jälkeen kun piti tajutonta huminaa)
Nyt on GT Radial Champiro 328 koossa 225/40-18 + 255/35-18 alla ja ensifiilikset on ihan hyvät. Pahimmat pitkittäisurat näillä kyllä tuntee mutta muuten menee kuin juna. Ero kuluneisiin Falken 452:n aivan älytön, ei kyllä tule moisia gummeja ikinä enää alle..Originally posted by Proppu View PostHemi, anyone?
Tuo lappu ei oikein tue kertomaasi?
No kyllä sielä mun mielestä on liikaa aurausta, jos on niin kuin kerroit. Toisella puolella kun on vielä tuon verran poikkeamaa auraus kulmissa niin auto kulkee todennäköisesti hiukan ajokoiran lailla..''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
-
Originally posted by Proppu View PostHemi, anyone?
Takana aurausta saisi olla aavistuksen enemmän ja meno tien kallistuksissa vielä hieman rauhoittuisi?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNuo Falken:it vain ovat hiemankin matalaprofiilisimmissa kokoluokissa suoraan sanoen paska esitys. Oma hermo ei kestä edes nähdä 452:ia auton alla....vaikka ei olisi omakaan.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis parempia kulmia e46:een jossa on vähänkään isomman vannehalkaisijan pyörät saa hakea, mikäli tämä suuntaustodistus viittaa kertomaasi(siis en löydä lapusta viitettä kertomallesi)?
Takana aurausta saisi olla aavistuksen enemmän ja meno tien kallistuksissa vielä hieman rauhoittuisi?
Eli vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen? Lievästi vetelee takapää tällä hetkellä mutta mitä tässä olis järkevin tehdä? Vinguttaa lisää säätövaraa tohon oikeanpuolen aurauksen säätöön vai säätää vasen samoihin 0.43 arvoihin (0.05 tällä hetkellä)?
Tota napakannatinta en saa enää kaskon piikkiin vaihdettua kun alkuperäisen korjauksenkin kanssa sai tapella et vakuutusyhtiö suostui korvaamaan kun tuli lunariraja melkein vastaan euromääräisesti.e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostMinulle on sitten sattunut varmaan jotkut maanantaikappaleet noista Falkeneista, kun tuntuvat niin hyviltä. Kai nuokin sitten muuttuvat aivan surkeiksi kuluessaan?e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
-
Menee kyllä oikeasti hermot tuon vetelyn kanssa! Kulmat tarkistettu kahteen kertaan, alustan puslat vaihdettu. Mikään ei tunnu auttavan. Renkaina uudet Kumho Ecsta 225/40 R18 ja vanteet 8x18" ET 40. Aivan kauhea ajettava tuolla rengastuksella! Huomenna nykin nastat talvirenkaista ja nakkaan ne orkkisvanteineen alle, loppuu se saatanan vetely! Järki menee näiden kanssa. Onko tuossa rengasmerkissä vika, vai onko vika alkuperäisestä poikkeavasta ET lukemasta??Nykyinen: Volvo V70 D5 -04
Ex: BMW 330 dA Touring -03 & BMW 525 Tds -93
Comment
-
Comment