Originally posted by Hemi
View Post
Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Älä huoli en postaa kuvia omistani
F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
-
Kulmat tarkastettiin tänään alkuvuonna sattuneen oikean takapään kanttaripusu -> kaskokorjaus -> kulmien säätämisen jälkeen. Muuten saatiin arvot suht samoihin mitä oli viime kesänä mutta takaoikealla loppu aurauksen säätövara 0.43 kun ohjearvo on 0.05<->0.11. Takavasen tällä hetkellä 0.05.
Napakannatinko tuo nyt nimeltään on minkä päässä aurauksensäätö tapahtuu ottanut sekin näköjään kipeetä.
Kysymys kuuluu vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen merkittävästi madalletussa e46:ssa?
Ei nappais navan vaihtoa mennä vaatimaan taas kertaalleen korjauksen tehneeseen liikkeeseen.. (oikean takalaakerin kävin jo vaihdattaa heti korjauksen jälkeen kun piti tajutonta huminaa)
Nyt on GT Radial Champiro 328 koossa 225/40-18 + 255/35-18 alla ja ensifiilikset on ihan hyvät. Pahimmat pitkittäisurat näillä kyllä tuntee mutta muuten menee kuin juna. Ero kuluneisiin Falken 452:n aivan älytön, ei kyllä tule moisia gummeja ikinä enää alle..e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
Korotin paineita, nyt on 3 edessä ja 3,2 takana. Parani hiukan maantieajossa. Mutta edelleen tietää, että BMW on "ajajan auto", koska saa tosissaan ajaa, että pysyy tiellä.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
Onkos kokemuksia tuosta ZE912:sta...sellaset tuli tilattua, mut ei oo vielä tulleetOriginally posted by Hemi View PostNuo Falken:it vain ovat hiemankin matalaprofiilisimmissa kokoluokissa suoraan sanoen paska esitys. Oma hermo ei kestä edes nähdä 452:ia auton alla....vaikka ei olisi omakaan.
e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Comment
-
Täytyy sanoa että olen pirun tyytyväinen! Laitoin vihdoin kesätassut alle ja kietaisin päälle orkkis koossa (225/40, 255/35 19") Misukan Pilot Sport 2:set ja ei vetele! Vaikka tiedän että camberitkaan ei ole aivan kohillaan on ero kuin yöllä jä päivällä vrt. GY Eagle F1!
Hiljasemmatkin ovat vaikka ovat tuuman isommat... Kohta vielä kulmat kohdilleen niin luulis olevan hyvä.
Comment
-
huppis, väärä topic.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Originally posted by Proppu View Posthttp://www.btcf.fi/forum/attachment....chmentid=70460
Kulmat tarkastettiin tänään alkuvuonna sattuneen oikean takapään kanttaripusu -> kaskokorjaus -> kulmien säätämisen jälkeen. Muuten saatiin arvot suht samoihin mitä oli viime kesänä mutta takaoikealla loppu aurauksen säätövara 0.43 kun ohjearvo on 0.05<->0.11. Takavasen tällä hetkellä 0.05.
Napakannatinko tuo nyt nimeltään on minkä päässä aurauksensäätö tapahtuu ottanut sekin näköjään kipeetä.
Kysymys kuuluu vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen merkittävästi madalletussa e46:ssa?
Ei nappais navan vaihtoa mennä vaatimaan taas kertaalleen korjauksen tehneeseen liikkeeseen.. (oikean takalaakerin kävin jo vaihdattaa heti korjauksen jälkeen kun piti tajutonta huminaa)
Nyt on GT Radial Champiro 328 koossa 225/40-18 + 255/35-18 alla ja ensifiilikset on ihan hyvät. Pahimmat pitkittäisurat näillä kyllä tuntee mutta muuten menee kuin juna. Ero kuluneisiin Falken 452:n aivan älytön, ei kyllä tule moisia gummeja ikinä enää alle..Originally posted by Proppu View PostHemi, anyone?
Tuo lappu ei oikein tue kertomaasi?
No kyllä sielä mun mielestä on liikaa aurausta, jos on niin kuin kerroit. Toisella puolella kun on vielä tuon verran poikkeamaa auraus kulmissa niin auto kulkee todennäköisesti hiukan ajokoiran lailla..''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
Siis parempia kulmia e46:een jossa on vähänkään isomman vannehalkaisijan pyörät saa hakea, mikäli tämä suuntaustodistus viittaa kertomaasi(siis en löydä lapusta viitettä kertomallesi)?Originally posted by Proppu View PostHemi, anyone?
Takana aurausta saisi olla aavistuksen enemmän ja meno tien kallistuksissa vielä hieman rauhoittuisi?
Comment
-
Minulle on sitten sattunut varmaan jotkut maanantaikappaleet noista Falkeneista, kun tuntuvat niin hyviltä. Kai nuokin sitten muuttuvat aivan surkeiksi kuluessaan?Originally posted by Hemi View PostNuo Falken:it vain ovat hiemankin matalaprofiilisimmissa kokoluokissa suoraan sanoen paska esitys. Oma hermo ei kestä edes nähdä 452:ia auton alla....vaikka ei olisi omakaan.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
Otin tuon viime kesän lapun verrokiksi, nyt kun säädettiin saatiin kaikki muut arvot about noihin samoihin mutta tuo auraus takaoikealla jäi 0.43 kun loppu säätövara kesken. Johtuen tuosta alkuvuoden kanttaripususta ja liike joka korjas tuon takakulman ei vaihtanu napakannatinta joka nähtävästi väänty samas rytäkässä.Originally posted by Hemi View PostSiis parempia kulmia e46:een jossa on vähänkään isomman vannehalkaisijan pyörät saa hakea, mikäli tämä suuntaustodistus viittaa kertomaasi(siis en löydä lapusta viitettä kertomallesi)?
Takana aurausta saisi olla aavistuksen enemmän ja meno tien kallistuksissa vielä hieman rauhoittuisi?
Eli vaikuttaako tuo 0.43 auraus renkaan kulumiseen? Lievästi vetelee takapää tällä hetkellä mutta mitä tässä olis järkevin tehdä? Vinguttaa lisää säätövaraa tohon oikeanpuolen aurauksen säätöön vai säätää vasen samoihin 0.43 arvoihin (0.05 tällä hetkellä)?
Tota napakannatinta en saa enää kaskon piikkiin vaihdettua kun alkuperäisen korjauksenkin kanssa sai tapella et vakuutusyhtiö suostui korvaamaan kun tuli lunariraja melkein vastaan euromääräisesti.e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
Kyllä ne Falken 452:t hyvin toimi yhden kesäsesongin (bout 15tkm -08 kesä). Viime kesänä sitten alko vetelee ihan urakalla kun kulutuspintaa oli joku 4-5mm jäljellä, sai oikeesti pitää ratista kaksin käsin kiinni ettei lähteny lapasista..Originally posted by Tomba87 View PostMinulle on sitten sattunut varmaan jotkut maanantaikappaleet noista Falkeneista, kun tuntuvat niin hyviltä. Kai nuokin sitten muuttuvat aivan surkeiksi kuluessaan?e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
Menee kyllä oikeasti hermot tuon vetelyn kanssa! Kulmat tarkistettu kahteen kertaan, alustan puslat vaihdettu. Mikään ei tunnu auttavan.
Renkaina uudet Kumho Ecsta 225/40 R18 ja vanteet 8x18" ET 40. Aivan kauhea ajettava tuolla rengastuksella! Huomenna nykin nastat talvirenkaista ja nakkaan ne orkkisvanteineen alle, loppuu se saatanan vetely! Järki menee näiden kanssa.
Onko tuossa rengasmerkissä vika, vai onko vika alkuperäisestä poikkeavasta ET lukemasta??
Nykyinen: Volvo V70 D5 -04
Ex: BMW 330 dA Touring -03 & BMW 525 Tds -93
Comment
-
Mitkäs rengaspaineet sulla mahtaa olla edessä ja takana?
EDIT: ota kuvat sun suuntauslapuista ja laita ne tänne näytille.
Comment
Comment