Jos se auto oli vaan siinä säätölevyjen päällä eikä sitä oltu nostettu ylös tunkilla erikseen niin kyllä sitä lekaa saa antaakin... Etupää ylös niin että pyörät ilmassa ja sen jälkeen liikkuu ihan käsipelillä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uraherkkyys ja rengasvalinta (E46)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nosturissa oli kyl 2 erillistä pitkittäis palkkia keskellä minkä varassa auto oli (normi? teboilin hallinosturi). Siis sama asia kun esim renkaita vaihdettaessa. Noh jarruremppa kohta tulossa nii pitää samal kattoo uudestaan noi etupään kulmat. Eikait tommonen -1,05/-1,06 camberi etupääs vaikuta pahemmin renkaitten kulumiseen tällä kokoonpanolla?e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
-
Originally posted by Proppu View PostHmm nosturilla tuo oli ihan normaalissa asennossa kun kulmia säädetään, eli nähtävästi tuennat vapaana?
Eli jos auto on ollut säädön alla, niin säätäjän olisi kuulunut nostaa etupäätä hieman ylös, jotta saadaan kevitettyä painoa pois tolppien päistä. Silloin niitä saa liikutettua ilman lekaa ja väkivaltaa."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Itsellä kesänakkeina Continentalin kakkoset kokoa 215/45ZR17 (joo - on sentin liian kapeat), joissa pintaa enää 4-5 mm. Kaikesta tämän threadin pelottelusta huolimatta en kyllä ole havainnut mainittavaa vetelyä. Ihmetyttää lähinnä se, että ohjaus keskittää näin voimakkaasti (paljon paremmin kuin 15" Hakkapelittat). Voiko ohjaus keskittää tavallista enemmän jos kulmat ovat johonkin suuntaan pielessä? Auto kulkee suoraan ja värinättömästi. Urat tuntuvat, mutta vetelyä ei siis ole nimeksikään (voi hyvin ohjata kahdella sormella kuten Hemi kuvasi).X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Mitä mieltä porukka näistä Hankookin EVO S1, kokona 19" E46:ssa ?
Parilla kaverilla on toisella oli 118d:ssä ja toisella on 328Ci:ssä, kehuivat ainakinNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Hankook Ventus S1 EVOt mulla koossa 235/35 ja 255/30-19" E46 sedanissa ja toimii omasta mielestäni täydellisesti näillä kulmilla:
Originally posted by Dani View PostTässä omat etupään arvot ohjaustapilla ja pyöreillä reijillä:
Camber:
Vasen: -0º52' (vihreä)
Oikea: - 0º50' (vihreä)
Ero: -0º02' (vihreä)
Tavoitetieto:
Vasen ja oikea: -0º43' +/-0º20'
Ero: 0º00' +/-0º30'
H&R 55/35mm satsi siis alla.
Comment
-
-
Originally posted by JJay View PostMenee aika rankasti offtopiciks, mutta mutta: oon hommaamas kesävanteita autoon, ja nyt löyty aika nätit ja edulliset tomason tn6, mutt niiden ET on 15... onko paha ku alkuperäinen ET on 20...
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostNiin vähän eroa että ei luultavasti mitään vaikutusta, jos alkup. sovitus on tarkka voi uudella et;llä ottaa johonkin kiinni mutta epäilen. Mikä auto ?Tomason TN6 19"/8,5" vanne ja siihen Kumho KU19, 245/35.. Vähän polttelee jo laittaa kesäreleet alle, talvivanteet 16"
Melko nopea kulumaan toi rengas mutt ei vissiin pitäis ihan älytön uraohjuskaan olla..
-----
2004 645Ci
-----
Ex: 330i Cabrio -02, 320d -05, 525i -06
-----
Comment
-
-
Nyt on alkanut vähän nyppimään tuo urissa vetely. Pakko se on viedä pajalle kulmien säätöön. Riittääkö vakioalustalla ihan vaan kulmien säätö toleranssien sisään siihen, että vetely loppuu? Vai pitääkö pyrkiä toleranssialueiden ylä- tai alapäähän? Rengastuksena Nokian NRY 225/45/r17.Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Originally posted by Olsberg View PostNyt on alkanut vähän nyppimään tuo urissa vetely. Pakko se on viedä pajalle kulmien säätöön. Riittääkö vakioalustalla ihan vaan kulmien säätö toleranssien sisään siihen, että vetely loppuu? Vai pitääkö pyrkiä toleranssialueiden ylä- tai alapäähän? Rengastuksena Nokian NRY 225/45/r17.
Eli sinne on laitettava niin pienet camberit ja auraukset kuin tehdastoleranssi antaa myöden. Tosin 17" NRY menee aavistuksen vähemmälläkin, mutta suunta on se toleranssirajan sisässä. Etupäästä personin ylälautasista nyt ihan ensin ohjurit pois ja tolpat niin pystyyn kuin säätö riittää.
Comment
-
-
Originally posted by dsl Bimmer View PostMinkäverran auraus muuttu, jos kääntää tolpat niin pystyy kuin mahdollista. Tällä hetkellä mulla on molemmat tolpat ihan säätöjen keskikohdassa. Jos aurauskulmat ei paljoa muuta, niin voisi kokeilla kotona camberin säätöä ilman, että veisi heti nelipyöräsuuntaukseen.
Comment
-
-
Kävin säädättämässä kulmat vaikka vetely ei pahaa ollut ennenkään. Alla siis Continentalin 17" renkaat, joissa pintaa n. 5 mm. Camberit olivat edessä aika kohdillaan, mutta vähän tuotiin vielä pystympään lähemmäs nollaa, nyt taitaa olla siinä -0,10 molemmin puolin. Edessä sen sijaan auraus oli aivan pielessä valtavasti miinuksella ja takana taas camberit todella paljon liikaa plussalla. Nyt kun nämä säädettiin, ei urakäyttäytyminen muuttunut ainakaan pahemmaksi, mutta suht urattomalla maantiellä ilmennyt suunnan hakeminen etenkin tuulisella säällä hävisi - nyt kulkee kuin kiskoilla.X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Originally posted by vaviah View PostKävin säädättämässä kulmat vaikka vetely ei pahaa ollut ennenkään. Alla siis Continentalin 17" renkaat, joissa pintaa n. 5 mm. Camberit olivat edessä aika kohdillaan, mutta vähän tuotiin vielä pystympään lähemmäs nollaa, nyt taitaa olla siinä -0,10 molemmin puolin. Edessä sen sijaan auraus oli aivan pielessä valtavasti miinuksella ja takana taas camberit todella paljon liikaa plussalla. Nyt kun nämä säädettiin, ei urakäyttäytyminen muuttunut ainakaan pahemmaksi, mutta suht urattomalla maantiellä ilmennyt suunnan hakeminen etenkin tuulisella säällä hävisi - nyt kulkee kuin kiskoilla.
Comment
-
Comment