Veikkaisin, että osasyy tuohon E46:n uraherkkyyteen on vanteiden ET luku. Vakiovanteet on ET:llä 47 ja siten melko sisässä.
Jos taas haluaa laittaa vähänkään leveämmät ja isommat vanteet alle niin ET pitää äkkiä olla jotain luokkaa 30-35. Tuolla on se vaikutus, että vanteen keskilinja tulee paljon ulommaksi ja luultavasti samalla "olkavarteen" renkaasta vaikuttava momentti kasvaa huomattavasti. Pyörä siis oikeastaan pääsee ohjailemaan enemmän.
Esim. Ykköskoppanen Toyota Avensishan aikoinaan oli herkkä tuolle vanteen ET:lle. Jos muutti vakiosta niin jopas alkoi uria etsiä.
Niin ja sitten jos miettii esim. 5- sarjan bemareita niin yleensä vanteiden ET:tä ei tarvitse muuttaa vaikka punois kuinka leveitä renkaita alle.
Jos taas haluaa laittaa vähänkään leveämmät ja isommat vanteet alle niin ET pitää äkkiä olla jotain luokkaa 30-35. Tuolla on se vaikutus, että vanteen keskilinja tulee paljon ulommaksi ja luultavasti samalla "olkavarteen" renkaasta vaikuttava momentti kasvaa huomattavasti. Pyörä siis oikeastaan pääsee ohjailemaan enemmän.
Esim. Ykköskoppanen Toyota Avensishan aikoinaan oli herkkä tuolle vanteen ET:lle. Jos muutti vakiosta niin jopas alkoi uria etsiä.
Niin ja sitten jos miettii esim. 5- sarjan bemareita niin yleensä vanteiden ET:tä ei tarvitse muuttaa vaikka punois kuinka leveitä renkaita alle.
Comment