Itellä näyttäs olevan varustelistassa S226A, sport suspension settings, auto on -99 328i sedan. Paljonkohan tuo tiputtaa noilla jousilla? Keula on munmielestä himpun verran liian korkea. Pitäs laittaa ensviikolla BBS RK2 alle 18x10 ET25 ja 18x8.5 ET22, 225/40 dunlopin kitkoilla jokanurkkaan, takaa saa foorumin mukaan mankeloida jonkuverran mutta sehän kyllä passaa
Tarkottaako tuo 15 että nousi 5mm orkkis ämsportista? Itelle tulee cäbiin tällä viikolla 40/20 eibach pro jouset sekä taakse uudet orkkis ämsportiskarit. Laittelen kuvaa kun auto asettuu helken laiton jälkeen myös
Tarkottaako tuo 15 että nousi 5mm orkkis ämsportista? Itelle tulee cäbiin tällä viikolla 40/20 eibach pro jouset sekä taakse uudet orkkis ämsportiskarit. Laittelen kuvaa kun auto asettuu helken laiton jälkeen myös
Siltä se ainakin näyttää, melkoinen maastoauto . Tulee oma 330xd mieleen ENNEN madallusta .
Sullehan tulee Sachsin iskarit taakse. Tietääkö kukaan, onko se täysin sama kuin alkuperäinen m-sport iskunvaimennin?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Ois kysymys. Tilasin H&R Cup kitin pitkän pohdinnan jälkeen vaikka komfort kittikin houkutteli. Mutta tarviinko siihen niitä pohjaanlyöntikumei ja pölysuojia? Ja jos nii millaset käy? Voin vaikka puukotella vakioita jos nekin käy?
Katsastaja ilmoitti, että toinen takajousi on poikki. Sattui vielä niin, että katsastajalla on itsellään 2004 M-Sport Touring. Neuvo oli, että kannattaa ehkä mieluummin vaihtaa madallusjouset joka nurkkaan samaan rahaan kuin millä saa yhden uuden M-Sport jousen... aika jännä ettei ajossa, ainakaan toistaiseksi, yhtään huomaa että mikään olisi vikana.
No, joka tapauksessa olisi jousisarja hakusessa. Paljon asiaa varmasti tässä ketjussa, mutta vanha ei jaksa lukea 66 sivua, joten kysyn uudemman kerran.
Jos/kun vaihtoehtona on H&R tai Eibach Pro Kit, niin kumpi sopisi paremmin M-Sporttiin ja kuinka paljon pitäisi olla madallus etu/taka, jotta orkkis look suurin piirtein säilyisi? En halua mitään lumiauraa, joten madallus saisi olla varsin konservatiivinen. Toisaalta mikään maastoautokaan ei oikein miellytä. Eli siis semmoinen madallus, joka M-Sportissa on "vakiona" olisi sopiva.
Kiitoksia jo etukäteen kommenteista/neuvoista.
Last edited by Carrera; 29-08-2014, 13:44.
Reason: näppihäiriö...
330Ci M-Sportin vaihtoehdot ovat päivän mittaan kaventuneet. Kisassa on mukana enää Eibachin Prokit 25/10mm ja Eibachin Sportline 30-35/15mm. Onko raadilla näkemyksiä kumpi on soveliaampi M-Sport iskareiden kanssa?
Orggis:
40/20 Eibach pro ja Bilsteinit ympäri auton:
Pudotuksen määrä lievä pettymys.. Perä tuli alemmas, etupää vain nimellisesti. En ole mitannut kaarimittoja. Tämä setti jää, oli mitat mitkä tahansa. Takapäähän koitetaan paksumpaa alakumia jouselle, kaaret on mankeloitu, mut rälläkkähommat ei innosta
Carrera: Orggis ämsportjouset on myytävänä edullisesti
Tilasin H&R Cup Kitin 328i sedaniin ja mitä - keula on navasta kaareen 420mm vaikka muilla on about 330mm mitä täältä oon lukenu.
Nyt se oli kun mittarin 390 mm mutta vieläki kauhee monsteri. Mikä meni vikaan. Vakiona toi ois m-sport mut ei silti pitäs olla noi korkea. Vakio jousilautaset on ja iskari on ihan kunnolla istukassa. 55/35 siis pitäs olla setti. Auttakaa :(
Taakse en oo viel saanu vaihdettua ku on muuttujia nii että pää halkee..
Onko etuiskarit varmasti tarpeeksi pohjassa siinä reijässä mihin ne menee? Tolpassa on se ohjuri mikä pitää mennä uraansa. Tarkastahan nyt tämä ensin, voin vertailuksi mitata tuon -35/15 korkeudet kun käyn tallilla.
Semmoiset kaksi nystyrää tolpassa? En löytäny niille paikkaa siel "istukas"..
Mut jos ne tulee mihi luulen eli se rako mikä kiristyy kun ruuvaa pultin kii, nii sit koiranluu korvakko on oudos paikas? Eikös sen pitäs olla auton perääpäi ja suorassa? Huonosti selitetty täs kiireel mut jos tajusit(te)..
Semmoiset kaksi nystyrää tolpassa? En löytäny niille paikkaa siel "istukas"..
Mut jos ne tulee mihi luulen eli se rako mikä kiristyy kun ruuvaa pultin kii, nii sit koiranluu korvakko on oudos paikas? Eikös sen pitäs olla auton perääpäi ja suorassa? Huonosti selitetty täs kiireel mut jos tajusit(te)..
Tolppa tosiaan mulla ainakin solahti oikein paikalleen kun se ohjuri oli omassa urassaan, ja vielä sitten tunkilla nostin alatukivarresta sitä niin paljon ylös kun se tolppa upposi tukivarteen. Sen kyllä näkee kun se on pohjassa, sitten pultti kiinni.
Minkälaiset ohjurit sulla oli? Samanlaiset tapit? Täytyy viel kerra katsoa..
edit: olit oikees anttipoika ei ollu pohjas asti ohjurit. Sai hakata perkeleesti tunkilla jelppien. Nyt on 340mm navan keskeltä kaareen edessä 225/40/18 renkailla. Tuskinpa enää laskee kauheesti mut just hyvä mun mielestä ! Vielä kun ehtii takatolpat ja jouset laittaa :P
Last edited by jonsered92; 01-09-2014, 22:13.
Reason: Ehjätty
Comment