Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harrison
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1525
    • Iisalmi

    Originally posted by Veeksi View Post
    2001 vuonna käyttöönotetuthan ne oli jo (alusta lähtien). Eli menee se joka tapauksessa co2-perusteisella verolla...
    Poikkeuksia löytyy?

    ps: rek 00.00.2002 ja 180e/v

    Originally posted by Terou View Post
    SMG:llä ajoin aina ns. manuaalimoodissa, eli vaihdoin vaihteet ratin läpistä. Nopeasti oppii ajamaan ja sen jälkeen meno on erittäin sulavaa, ei todellakaan nykivää. Tykkäsin kyllä niin kaupungissa kuin mutkateilläkin. Nyt ratapelissä vähemmän yllättäen sama vaihteisto.
    Sama täällä. Ajettelee vaan vaihteiston manuaalina, niin oppii ajamaan ens kertalainenkin 2min ajun jälkeen. Yleensä tämänkin vaihteiston maineen tahraavat kädettömät amatöörit, jotka eivät osaa vaihtaa 15e relettä yms. EDIT: Ei herneitä

    Originally posted by ///MJ View Post
    Feisliftiä meinasin, tosin onko jo 02 lopussa vaihtunut :think Tosin yksilöitähän nämä kaikki ovat!

    "2001 ajettu 140tkm (recallina kk-laakerit, öljypumppu puolat vaihdettu oletettavasti 50-70tkm kohdalla = uusilla osilla ajettu ~70tkm "

    Tuossahan nuo minun auton tiedot olikin
    Ei taida faceliftissä olla muuta eroo, kuin led takavalot, takakontinlippa ja noi laakeri yms päivitykset? SMG:ssä(ehkä manuaalissakin, kuin melkein sama aski) on muuten sisuskalut muuttunut 6/2004, tuli huomattua kun upgradetin omasta lootan. Tästä bemari ei ole sanallakaan maininnut missään.
    Last edited by Harrison; 24-03-2013, 22:55.
    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      Originally posted by pyroz View Post
      Veeksi sinun ALPINA-tiedustelut ja suunnitelmat eivät ole oikein verrannollisia tässä. Tullille kun koko ALPINA on aika vieras käsite. M3 cabrio on kuitenkin uutenakin täällä myyty ja tyypitetty malli, sekä nettiautossa niitä on edes se muutama yleensä.

      Kyseenalaistit tuossa, että ottavatko varmasti nettiautosta hintatietoja. Kyllä ottavat, tulli ilmoittaa sivuillaankin, että tietoja toimittaa Nettix Oy (nettiauto.com:n taustayritys). NetWheels taas käsittääkseni hoitaa MAHTI-järjestelmän tietojen toimittamisen.

      Juhiksen kommentti on myös mielenkiintoinen. Mietityttää vaan, että milloin käyttävät aikaisempia myynti-ilmoja vertailuun, kun tässäkin topikissa on muiden autoja verotettu vain kahden nettiautosta löytyvän verrokin mukaan. Omaani verotettaessa toimitin tullille suoraan nettiauto.com tilanteen sinä päivänä kun paperit laitoin postiin. Päätös tippui postiluukusta kolmen (3) arkipäivän jälkeen. Suoraan ottivat niistä verrokit (4 kpl).

      Toki yrittää kannattaa aina. Jos Juhiksen mainitsema vanhempien ilmoitusten vertailu on mahdollista, niin paras neuvo Veeksille ja miksei muillekin voisi olla kerätä mahd. pitkällä aikajaksolla vastaavia myynti-ilmoituksia nettiautosta ja toimittaa Tulliin veropapereiden liitteenä. Näin aion itsekin toimia kun näillä näkymin E93 cabrion käyn Saksasta hakemassa. Näin siis tietysti vain avoissa. Coupe M3 taitaa löytyä Mahdista, jolloin näistä ei ole iloa.
      Ei ollut tarkoitus täysin kyseenalaistaa sitä. Kyseenalaistan sen, että ne katsosivat vain noita kahden yksilön pyyntihintaa, jos sieltä tuo kuitenkin varsin toisenlaisen yksilön. Pitäis vissiin tehdä pari ilmoitusta tuonne nettiautoon missä luvataan maksaa 10 000 000€ sille joka hakee tän avo M3:n, niin saan verottajalta miljoonien palautuksia jokaisesta avosta mitä haetan Saksasta. Täytys olla täysin mahdollista, koska ei vaadi sen enempää sokeutta kuin tuo ensimmäinenkään skenaario.

      Noh, katsotaan mitä tuo minun tullimieheni vastaa. Täytys varmaan lähettää sille viskipullo, kun tiedustelen ja valittelen tätä systeemiä parin kuukauden välein. Jos todella aletaan M3 avolle tuollaisia arvoja leipomaan, niin voin kyllä sanoo että pyörrän (jälleen) päätökseni ja sit mennään joko coupella (löytyy mahdista ja se myyntiarvo on tosiaan sen 21 000€) tai vaihdetaan kokonaan automallia. Ja kiitän siinä vaiheessa Pyrozin rohkeaa skeptismiä. Sinänsä kyllä nerokkaasti tuo systeemi ainakin pitäis tuota Suomen kuplaa yllä. Ja ne jotka on hankkinut '01 vuotena tommosen avo M3:n niin voi kyllä taputella itteesä selkään kun 12 vuotta vanhassa autossa on vielä 35 % arvoa jäljellä (vrt. vaikka samanikäiseen M5:een - 17 % arvoa jäljellä).

      En kyllä syksyllä ihan oikeasti uskonut, että tässä autonvaihtoprojektissa olis tämä hankintatilanne se vaikein homma. Lähdin kuitenkin talvea vasten myymään 2-paikkaista Opelin avoa 28 000 eurolla ja e46 330i:tä 16 000 eurolla...
      Last edited by Veeksi; 24-03-2013, 23:14.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • ///MJ
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 1869
        • Joensuu

        Originally posted by Harrison View Post
        Poikkeuksia löytyy?

        ps: rek 00.00.2002 ja 180e/v

        Ei taida faceliftissä olla muuta eroo, kuin led takavalot, takakontinlippa ja noi laakeri yms päivitykset? SMG:ssä(ehkä manuaalissakin, kuin melkein sama aski) on muuten sisuskalut muuttunut 6/2004, tuli huomattua kun upgradetin omasta lootan. Tästä bemari ei ole sanallakaan maininnut missään.
        Tarkoitettiinkohan tässä tuontiveroa joka siis menee 2001 lähtien päästöjen mukaan :think

        Juu eihän siinä älyttömiä päivityksiä ole tullut ehkä myös MK4 navi sekä uusia ulkovärejä mitkä ovat mainittavia...

        Itse ostin tosiaan alkupään avomallin ja manuaalina, tämä oli ehkä se once in a lifetime tilaisuus kun ei ole samanlaista näkynyt myynnissä moneen vuoteen missään...

        EDIT: Tosiaan itselläkin käy myynti välillä mielessä, mutta mitä tilalle :think Uudempaan ämmään kun saa tuplat lyödä ekuja pöytään, huh! Eikä jaksaisi laittaa mitään hinnat alkaen malliakaan...
        Last edited by ///MJ; 25-03-2013, 10:15.
        F36 428iA GC M-Sport
        Z3 2.8i Roadster Myytävänä

        M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

        M: E36 328i osia

        M: E39 business cd ja info display

        M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

        Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

        Comment

        • Harrison
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 1525
          • Iisalmi

          Originally posted by ///MJ View Post
          Tarkoitettiinkohan tässä tuontiveroa joka siis menee 2001 lähtien päästöjen mukaan :think
          Meni taas verot sekasi, mutta anyway


          Originally posted by ///MJ View Post
          EDIT: Tosiaan itselläkin käy myynti välillä mielessä, mutta mitä tilalle :think Uudempaan ämmään kun saa tuplat lyödä ekuja pöytään, huh! Eikä jaksaisi laittaa mitään hinnat alkaen malliakaan...
          Sanos muuta, ei ainakaan henk.kot iske ajatus

          Itekkii pysyis e46:ssa mutta kerranhan sitä eletään, niin e93 M3 on pakko saada. Euroja tulloo ja mennöö
          Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
          Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
          Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

          Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

          Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

          EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

          Comment

          • Hiace
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2011
            • 1203
            • Helsinki/Joensuu

            Originally posted by Harrison View Post
            Ei taida faceliftissä olla muuta eroo, kuin led takavalot, takakontinlippa ja noi laakeri yms päivitykset? SMG:ssä(ehkä manuaalissakin, kuin melkein sama aski) on muuten sisuskalut muuttunut 6/2004, tuli huomattua kun upgradetin omasta lootan. Tästä bemari ei ole sanallakaan maininnut missään.
            Tämä SMG:n vaihtuminen oli mulle uus tieto. Onko suurikin ero tuossa uudessa boxissa? Saitko jostain edullisesti vai ihanko Avainvaunuun marssit, että löytyskö hyllystä uusinta SMG:tä

            Lisäyksenä jossain vaiheessa vakiovarusteeksi tuli konehuoneen poikkituki (noin 2002 puoliväli) ja DSC-boksi on siirtynyt pois pelkääjän puolen lasinpyyhkijän läheltä tyhjästä tilasta (2003 puoliväli). En tiedä mikä syynä, onko tuossa paikassa ollut sitten alttiina kastumiselle?

            Tuolta myös muuta nippelitietoa: http://m3.madrussian.net/modelchanges.shtml
            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

            Comment

            • raccna
              BTCF Member
              • May 2011
              • 60
              • Newark, NJ

              Omakohtaista kokemusta on noin 10 eri E46 M3, joista kaksi on ollut itsellä (sekä SMG että manuaali). Manuaalin kanssa voi leikkiä enemmän, jos nyt lapsettaa poltella kumia tms. SMG kanssa taasen on omasta mielestäni mukavampi ajaa kovaa ja on todennäköisempää että autoa on "kohdeltu nätimmin" (ei driftailtu). SMG kanssa tuo driftailu on astetta haastavampaa ellei mahdotonta... tosin launchcontrollilla saa tietysti rikottua senkin halutessaan. Jos löytyy sopivat työkalut voit lukea ECU:lta montako launchia on tehty

              Eurooppaa kiertelin ja Nürburgringia rullasin viime kesänä tällä yksilöllä ja mukavaa hupia oli http://www.nettiauto.com/bmw/m3/5080905

              Enabloin tuohon softallisesti M-track moden, joka muutti sen entistä hauskemmaksi. Harmillista vaan että luovuin siitä seuraavalla viikolla niin en päässyt kunnolla testaamaan esim. radalle.

              Ps. offtopicina tunnen tuon madrussian henk.koht. ja se koitti myydä omaa ämmäänsä mulle muinoin erittäin halvalla. Jos se on sillä vielä niin todennäköisesti se makaa edelleen samassa tallissa rengas tussuna ja maileja mittarissa parikymmentätuhatta :P

              Originally posted by Veeksi View Post
              Kevät tekee tuloaan ja erittäin vahvasti alkaa näyttämään siltä, että Juhis saa lähteä Saksan reissulle ja hakea e46 M3:n avona.

              Suurin vaikeus yksilön valinnassa on nyt sen, että en todellakaan osaa päättää haluanko SMG-vaihteisen vai enkö halua. Joten nyt kiinnostaisi mielipiteet ja muiden asenteet näitä vaihteistoja kohtaan. Itsellä ei ole SMG:stä minkäänlaista kokemusta. Mielikuvien perusteella SMG kiinnostaisi siinä mielessä, että se tekee tuosta autosta selvästi eksoottisemman ja urheilullisemman. Toisaalta on tullut sellainen mielikuva, että siinä voi tulla eteen kalliita vikoja (vanha autohan tuo alkaa jo olemaan). Ja joskus oon kuullut, että meno olis nykivää. Mutta te joilla on kokemusta, niin kumminko valitsisitte (vaihteisto ei näy hinnassa tuntuvan)? Auto ei tule mihinkään rata-ajoon eikä matka-ajoon, vaan kaupunkipyöritykseen.

              Toinen vähäpätöisempi kysymys on että, jos haluaa että autossa soi ihan hyvin musiikki ja mielellään esim. kännykän kautta Spotify niin onko viisasta ottaa isolla navilla oleva... vai eikö? Minkälaisia ratkaisuja noihin on tehty (omassa 330i:ssä ei isossa navissa ollut minkäänlaista aux-iniä edes)?

              Ja Juhis takuulla osaa valkata ihan ehjän yksilön, mutta silti haluan varmasti jo tämän ensimmäisen kesän vaihdattaa kk-laakerit ja kiristyttää tai uusia nokkapyörän pultit, joten tietääkö tai tunteeko kukaan kenties Savon, Keski-Suomen tai Oulun lähistöltä sellaista tahoa, kuka osais nuo hommat laittaa? Tai mitä tuo ilo maksaa Hartikaisella/Avain vaunulla (merkkihuollossa)?

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                Spekuloidaan hieman lisää. Jos verotuskäytäntö joskus muuttuu ja veroprosentti ei saa olla suurempi kun mitä autolla ollut uutena, niin mitä näiden 2001-2005 M3:n veroprosentit ovat olleet?
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • Harrison
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 1525
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Hiace View Post
                  Tämä SMG:n vaihtuminen oli mulle uus tieto. Onko suurikin ero tuossa uudessa boxissa? Saitko jostain edullisesti vai ihanko Avainvaunuun marssit, että löytyskö hyllystä uusinta SMG:tä
                  Itsellekkin tuli tämä asia "puun takaa", mutta jenkki pojat tästä jauhaneet omalla foorumilla ja kehuneet uudempaa mallia sulavammaksi. Suurin ero on syncroissa, mutta tätäkään ei pysty 100% toteamaan, kun smg/manu lootaan ei myydä erillisiä sisus osia

                  Uus avainvaunulla ~6500e, niin "sopivaan" hintaan tuli hankittua loppuvuotisesta 2005:sta ja eron tässä kyllä huomas vaihdon jälkeen, mutta ei nyt mitään järisyttävää. Esim nämä jouset tuppaavat rikkoutumaan jossain vaiheessa laatikoista, sitten meno on kuulema hankalaa (koskee kumpaakin manu/smg)?

                  Osanumero yksi maksoi vaivaiset 135e (jousi, kara ja pikkumetalli lätkä). Meinas naurattaa vähä varaosa myyjän edessä

                  Originally posted by raccna View Post
                  tosin launchcontrollilla saa tietysti rikottua senkin halutessaan. Jos löytyy sopivat työkalut voit lukea ECU:lta montako launchia on tehty
                  EDIT:
                  Mun mielestä noi launchin kierrokset on liian korkeet, kun ainakin 265/35/19 asetuksilla + mitä pellin alta löytyy, niin aika herkkä lyömään kumit katuun. Itte testaillu ns:nopeeta lähtöö, niin ihan pikkusen yli 1000rpm pääsee liikkeelle pahempia sutimatta ja rivakasti. Tämä nyt aika henk.koht / auto kohtanen, mutta lauchilla ei tee pahemmin mitään (paitsi jos kumeksia tykkää poltella).
                  Last edited by Harrison; 26-03-2013, 10:06.
                  Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                  Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                  Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                  Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                  Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                  EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                  Comment

                  • Terou
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 791
                    • Tampere

                    Originally posted by Doni View Post
                    Spekuloidaan hieman lisää. Jos verotuskäytäntö joskus muuttuu ja veroprosentti ei saa olla suurempi kun mitä autolla ollut uutena, niin mitä näiden 2001-2005 M3:n veroprosentit ovat olleet?
                    Olikos se niin, että ainakin vuosina 2003-2007 autovero oli Suomessa 28%.
                    E46 M3 perän lukkoyksikkö
                    Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                    www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6752
                      • PK-seutu

                      Originally posted by Terou View Post
                      Olikos se niin, että ainakin vuosina 2003-2007 autovero oli Suomessa 28%.
                      Ainakin cabrioita on verotettu 29%:lla Tullin taulukoista katsottaessa vuosilta 2005-2007. Onko sitten ollut vielä pienempi prosentti ennen sitä(?).
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Doni
                        Moderator
                        • Sep 2004
                        • 2842
                        • Kyrsälä

                        Aika moni alkupään malleista alkaa olemaan 200tkm ajettuja. Mieleen tulee heti että missä kunnossa 200tkm ajettu korkeaviritteinen moottori on. Jos omalle työlle ei lakse hintaa, niin tällaisen moottorin rengastaa, laakeroi ja tekee perus kansirempan yhteensä 1500-2000 eurolla jonka jälkeen moottori on taas iskussa.

                        Onko jossain tullut vastaan kokemuksia avatusta 200tkm ajetusta S54-moottorista? Mitä sellainen on syönyt?
                        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10506
                          • Saaressa

                          Originally posted by Doni View Post
                          Aika moni alkupään malleista alkaa olemaan 200tkm ajettuja. Mieleen tulee heti että missä kunnossa 200tkm ajettu korkeaviritteinen moottori on. Jos omalle työlle ei lakse hintaa, niin tällaisen moottorin rengastaa, laakeroi ja tekee perus kansirempan yhteensä 1500-2000 eurolla jonka jälkeen moottori on taas iskussa.

                          Onko jossain tullut vastaan kokemuksia avatusta 200tkm ajetusta S54-moottorista? Mitä sellainen on syönyt?
                          Jep tämä kiinnostaa itseänikin, koska S62 moottorissa nämä jutut on ollut jo muutaman vuoden "arkipäivää"

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11701
                            • Kouvola

                            Originally posted by duuk View Post
                            Jep tämä kiinnostaa itseänikin, koska S62 moottorissa nämä jutut on ollut jo muutaman vuoden "arkipäivää"
                            Vaan en tiedä olisko ilman Raikkua. Porukka ajelisi vaan autuaan tyytyväisinä autoillaan vaihtaen tulppia ja öljyjä kunnes kävisi ohari. Sama pätee varmasti S54:een.

                            Comment

                            • ande182
                              Newbiemmer
                              • Nov 2005
                              • 22
                              • Helsinki

                              Onko tästä kellään mitään tietoa? Kulemma moottori vaihdettu kokonaan 2006 (kiertokangen laakerit hajonneet).

                              Huomenna olisi tarkoitus lähteä autoa katsomaan joten kaikesta infosta autoon liittyen olen kiitollinen.

                              Comment

                              • TNT
                                BTCF Member
                                • Dec 2005
                                • 3522

                                Originally posted by ande182 View Post
                                Onko tästä kellään mitään tietoa? Kulemma moottori vaihdettu kokonaan 2006 (kiertokangen laakerit hajonneet).

                                Huomenna olisi tarkoitus lähteä autoa katsomaan joten kaikesta infosta autoon liittyen olen kiitollinen.

                                http://www.nettiauto.com/bmw/m3/5519645
                                Originally posted by Jube
                                Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎