Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • riuska
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1160
    • Lahti

    Originally posted by Ravermeister View Post
    Tottakai olisi, mutta kunhan tuli mieleen toikin kokeilla kun "salavalikossa" kikkailin... Muistan vaan kun jossain topikissa täällä oli noita eri arvoja postailtu, mutta ei nyt enää löydy millään tuota ketjua


    tuolla.
    F30 320d
    F30 320i
    E46 320i
    E36 325i
    E30 316

    Comment

    • riuska
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2008
      • 1160
      • Lahti

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Pointti oli? Suomiauto ja huoltokirjalla(vaikka ruuvataan niitä täälläkin).
      Katsos kun toiset huoltaa autoa ennen kuin se hajoaa. Toiset hinauttaa korjaamolle ja kiroaa
      Juu.. kyllähän jokainen saa huoltaa ja ostaan autoonsa niin paljon uutta ku haluaa, mutta se nyt on eriasia onko mitään hyötyä.. ja tuskin nyt vielä 100tkm. tarvii flektejä yms. sinne vaihella.. mutta onhan jokainen auto oma yksilo.. Vaikka ei ton vanoksen kanssa nyt hirveesti oo tullu oltuu tekemisissä ku ei oo tarvinnu 323 -96 toukka. uudesta asti ollu talossa ja eipä oo tonne konehuoneesee paljon tarvinnut kajota muutaku öljyn vaihdot ja nekin huoltoilmaisimen mukaan...
      F30 320d
      F30 320i
      E46 320i
      E36 325i
      E30 316

      Comment

      • Benzi87
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1106
        • Oulu

        320d perämurikkan huohotin reikä.

        Eli missä kohin tässä mallissa pitäis olla perämurikassa se reikä mistä huohottaa paineen pois?
        Malli on siis e46 320d automaatti farkku vm. 2002.
        Yritin etsiä sitä mutta ei kyllä näkynyt missään.
        Onkohan samassa paikassa ku on e36 mallissa?:think
        Kuvia tai linkkiä?

        Comment

        • van_gils
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 117
          • keski-suomi

          Tutkailin vähän tuota radion hiljenemistä! Elikkä siis kun vika on päällä niin televisio näytössäkin lukee MUTE, eli siis onko tuossa radiossa jokin mute napula? Itse en sitä ainakaan löytänyt vaikka aika tarkkaan tutkiskelin?! Siis ja kun vika ei ole päällä niin televisio suhisee normaalisti ja mute teksti on hävinnyt näytöstä... Eli onko jossain MUTE nappula? Avittakaas nyt hieman...

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            Originally posted by riuska View Post
            Juu.. kyllähän jokainen saa huoltaa ja ostaan autoonsa niin paljon uutta ku haluaa, mutta se nyt on eriasia onko mitään hyötyä.. ja tuskin nyt vielä 100tkm. tarvii flektejä yms. sinne vaihella.. mutta onhan jokainen auto oma yksilo.. Vaikka ei ton vanoksen kanssa nyt hirveesti oo tullu oltuu tekemisissä ku ei oo tarvinnu 323 -96 toukka. uudesta asti ollu talossa ja eipä oo tonne konehuoneesee paljon tarvinnut kajota muutaku öljyn vaihdot ja nekin huoltoilmaisimen mukaan...
            Flekti ja pari hydraulista kiristintä jäi ottamatta, vajaa 400€. Pakkohan ne hihnat ainakin on vaihtaa, samalla sitten muutakin, ehkä vajaa 300€ töihin. Totta kai rahanmeno harmittaa, mutta ei kaduta.

            VANOS-remontti kannatti. Ero on pieni, mutta tällä hetkellä tuntuvin on se, että voimaa tulee heti. Ei ole sellaista tylsää suvantoa ja sitten yht'äkkiä liikahtaa enemmän. Talvikeleillä ja automaatilla saattaa olla hiukan hakemista missä tuntuu, mutta tuntuu. Ja varsinkin automaatti tykkää, kun hyvin pienten kierrosten vääntö nousi edes vähän.

            Suosittelen. Jopa siinä määrin, että itse pidän tätä nyt perusremonttina kaikkiin vanoksellisiin vekottimiin.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • Petteri80
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 578
              • Joensuu

              Originally posted by van_gils View Post
              Tutkailin vähän tuota radion hiljenemistä! Elikkä siis kun vika on päällä niin televisio näytössäkin lukee MUTE, eli siis onko tuossa radiossa jokin mute napula? Itse en sitä ainakaan löytänyt vaikka aika tarkkaan tutkiskelin?! Siis ja kun vika ei ole päällä niin televisio suhisee normaalisti ja mute teksti on hävinnyt näytöstä... Eli onko jossain MUTE nappula? Avittakaas nyt hieman...
              Ymmärtääkseni se mute näkyy aina kun ei ole signaalia, eli näkyy pelkkää "lumisadetta". (jos sulla on siis pelkkä analogi-viritin).

              Tota äänen häipymistä on ollu muillakin, muunmuassa allekirjoittaneella.. Mulla on ainakin auttanu radion liittimien irti käyttäminen. Mutta aina sillon tällöin edelleen pätkii..

              Comment

              • Dzeini
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 329
                • Seinäjoki

                Ratin sopivuudesta epätietoisuutta... 12/98 e46 pitäis hankkia nelipuolaisen ratin tilalle kolmipuolaista. "salmiakki" ratista löytyy ilmeisesti yksi malli mikä tähän sopii.

                epd tuning/verhousliike meinas että m-tech3 ratti jota e39:ssäkin enemmän on ollut sopisi autooni. eli tämä http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...acturers_id=14

                Tämä ratti itseä enemmän miellyttäisikin kuin salmiakkiratti.

                realoemista kun yritin katsella slip ring sopivuuksia, en omaani löytänyt sellaista laisinkaan.

                olisko jollakulla tähän pulmaan tietoa
                Gotta love V8

                E36 E46 E61 E39 F20...

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by riuska View Post
                  Juu.. kyllähän jokainen saa huoltaa ja ostaan autoonsa niin paljon uutta ku haluaa, mutta se nyt on eriasia onko mitään hyötyä.. ja tuskin nyt vielä 100tkm. tarvii flektejä yms. sinne vaihella.. mutta onhan jokainen auto oma yksilo.. Vaikka ei ton vanoksen kanssa nyt hirveesti oo tullu oltuu tekemisissä ku ei oo tarvinnu 323 -96 toukka. uudesta asti ollu talossa ja eipä oo tonne konehuoneesee paljon tarvinnut kajota muutaku öljyn vaihdot ja nekin huoltoilmaisimen mukaan...
                  No niinkuin sanoin. Toiset huoltaa ennakkoon ja toiset sitten kun vehkeet laukeaa. Kumpikin tyyli on vapaasti valittavissa. Kerran on oltu hinurin lavetilla ja kyllä muuten vitutti

                  Monen mielestä auto on ehjä jos ei pomppaa leimalta mutta toiset taas, no eipä jaksa enempää
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Petteri75
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2540
                    • Kirkkonummi

                    Adaptaatioiden nollaus, mitä tekee -01 M54:ssa automaatilla? Jäi muistaakseni tekemättä viimeisimmässä vikakoodien luvussa & nollauksessa.
                    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                    Comment

                    • Weuli
                      BTCF Member
                      • Feb 2008
                      • 1169
                      • Turku

                      Originally posted by Dzeini View Post
                      Ratin sopivuudesta epätietoisuutta... 12/98 e46 pitäis hankkia nelipuolaisen ratin tilalle kolmipuolaista. "salmiakki" ratista löytyy ilmeisesti yksi malli mikä tähän sopii.

                      epd tuning/verhousliike meinas että m-tech3 ratti jota e39:ssäkin enemmän on ollut sopisi autooni. eli tämä http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...acturers_id=14

                      Tämä ratti itseä enemmän miellyttäisikin kuin salmiakkiratti.

                      realoemista kun yritin katsella slip ring sopivuuksia, en omaani löytänyt sellaista laisinkaan.

                      olisko jollakulla tähän pulmaan tietoa

                      edit: eivät kuulemma sovi kyseiseen vuosimalliin
                      Last edited by Weuli; 13-02-2011, 17:26.
                      F10 530da xDrive -14
                      ----------------
                      E92 330d -09
                      E93 325i -08
                      E92 330d -08
                      E61 535d -06
                      E91 320d -08
                      E46 330Ci -01
                      E61 525d -06
                      E90 320i -05
                      E46 325i -01
                      E46 318i -99
                      E36 316i -91

                      Comment

                      • buksin-1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 4592
                        • Keski-Pohjanmaa

                        Originally posted by Weuli View Post

                        Kumpikaan ei sovi kyseiseen vuosimalliin.
                        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                        SISUSTAT modaukset

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          Originally posted by Dzeini View Post
                          Ratin sopivuudesta epätietoisuutta... 12/98 e46 pitäis hankkia nelipuolaisen ratin tilalle kolmipuolaista. "salmiakki" ratista löytyy ilmeisesti yksi malli mikä tähän sopii.

                          epd tuning/verhousliike meinas että m-tech3 ratti jota e39:ssäkin enemmän on ollut sopisi autooni. eli tämä http://epdmotorsport.valmiskauppa.fi...acturers_id=14

                          Tämä ratti itseä enemmän miellyttäisikin kuin salmiakkiratti.

                          realoemista kun yritin katsella slip ring sopivuuksia, en omaani löytänyt sellaista laisinkaan.

                          olisko jollakulla tähän pulmaan tietoa
                          Ei taida sopia kun se salmiakki malli vain.
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • Dzeini
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 329
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by buksin-1 View Post
                            Kumpikaan ei sovi kyseiseen vuosimalliin.
                            Jeb nämä kans ite jo huomannut sopimattomiksi, tää on aina hienoa ku porukka "neuvoo" vaikka ei tiedäkään, ihan kuin ulkomailla turistikohteissa

                            No perkeles huonon vuosimallin oon menny hankkimaan kun on niin suppeasti päivitysvaihtoehtoja ainakin näin rattipuolella.

                            Pitääpä jatkaa tutkimuksia, tuo m-tech3 ratti uudelleen verhoiltuna kuitenkin sen verran himottais.. Eli faktaa saa laittaa lisää jos vaan löytyy!
                            Gotta love V8

                            E36 E46 E61 E39 F20...

                            Comment

                            • mandariini_
                              Newbiemmer
                              • Jan 2011
                              • 16
                              • oulu

                              Alko tuo 320d nykiä/hyytyä kun ajaessa laskee kierrokset n.1600-1800... pa-suodatin on vasta vaihdettu. Olisikohan kenelläkän viisaammalla kokemusta moisesta...?

                              Comment

                              • Mitza
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2006
                                • 158
                                • Mäntsälä

                                Olis tarkoitus ensikuussa lähteä hakemaan saksasta e46 330CD. vm 03-05. Ku ei suomesta tunnu löytyvän kuin karvalakkimalleja.

                                Oon käynyt vähän tässä mailikeskusteluaja varteenotettavien ehdokkaitten kanssa. tekninen sanasto ei oo ihan täydellisesti hallussa, joten miten kysyisin, että onko läpät poistettu? Ja entä onko automaattilaatikolle tehty öljynvaihtoa siitä huolimatta että on muka "ikiöljyt"?


                                Mulla on toi auto saksasta kirja, ja sen avulla meinasin reissusta selvitä. Reissu on samalla myös viikon lomareissu.

                                Sen verran foorumia lukeneena että ESP ei aina tarkoita DSC järjestelmää, vaan saksalaiset voi ymmärtää sen luistonestona. Eli onko tuon ikäisissä miten ollut vakiona tuota?

                                Mihin kyseisessä mallissa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota kun koeajaa ja katselee sitä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎