Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 423
    • Rovaniemi

    Originally posted by riuska View Post
    veikkaan inspection1:stä. eli ei mitää ihmeempää paitsi öljyt..
    Kiitän ja kumarran tuosta linkistä! oon tässä jo tovin metsästänyt tietoa siitä, mitä nuissa inspectioneissa oikein tehdään ja milloin auto tulisi niiden ohjelman mukaan huoltaa.

    v. 2009 lokakuussa vaihdettiin öljyt ja suodattimet, v. 2011 tammikuussa öljyt ja suodattimet kun oli tullut n. 32.000 km reilussa vuodessa mittariin. Näytössä ei oo koskaan näkynyt inspectionia, paitsi nyt kun käytin edellisen kerran huollossa. Käynnistäessä näkee vas. puolen oilservice ja vas. puolen inspection. Eli ilmeisesti ens kerralla on vähän isompi projekti
    BMW E46 318d 10/04

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      Aika erikoiselta kuulostaa tuo sinun huoltonäyttö. Itsellä kyllä tulee vuorotellen oilservice-inspection-oilservice-inspection järjestyksessä tekstit huoltonäyttöön, eli samalla tavalla kuin tuolla linkissäkin on mainittu. Ei pala yhtäaikaa kyllä koskaan.

      "Huollot menevät seuraavasti: Oilservice - Inspection I - Oilservice - Inspection II - Oilservice - Inspection I - Oilservice - jne."

      Onko näissä sitten eroja?

      Tuolta listauksesta näytti puuttuvan peräöljyjen vaihto, itse olen vaihtanut aina inspection 2:ssa
      Last edited by Antsah; 16-02-2011, 09:47.

      Comment

      • ilu
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 79
        • Lapinlahti

        Meinasin et ois linkittäny lohkolämppärin piuhaan sisätilanpistokkeen + jonkun sortin ylläpitolaturin. Koska akku takakontissa kylmettyy / ei ota virtaa samaanmalliin vrt. moottoritilassa oleva.

        Niin onko vänkärin puolella läpivientejä miten cabiniin ajatellen sisätilanpiuhaa/pistoketta ?

        Ja eikös se oo se ja sama kytkeekö ylläpitolaturin konehuoneen + napaan vai suoraan akkuun. On aikaspaljon helpompi vaan toteuttaa tämä vaihtoehto nro.1 ja käsittääkseni siitä se akulle suorilla menee mörkö kaapelia pitkin..

        Comment

        • Jolli
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2556
          • Virolahti

          Originally posted by ilu View Post
          Meinasin et ois linkittäny lohkolämppärin piuhaan sisätilanpistokkeen + jonkun sortin ylläpitolaturin. Koska akku takakontissa kylmettyy / ei ota virtaa samaanmalliin vrt. moottoritilassa oleva.

          Niin onko vänkärin puolella läpivientejä miten cabiniin ajatellen sisätilanpiuhaa/pistoketta ?

          Ja eikös se oo se ja sama kytkeekö ylläpitolaturin konehuoneen + napaan vai suoraan akkuun. On aikaspaljon helpompi vaan toteuttaa tämä vaihtoehto nro.1 ja käsittääkseni siitä se akulle suorilla menee mörkö kaapelia pitkin..
          On läpiviennit olemassa ja ei väliä vaikka vetäisit konehuoneen +-napaan,kuten itsellä esimerkiksi on. Pirun toimiva keksintö tuo ylläpitolaturi
          Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

          Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
          PM tavoittaa, puhelimella ei.

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            Tekisi itse mieli vaihtaa peräöljyt. Aloittelijan kysymyksiä:

            - Missä on täyttöaukko?
            - Voiko vanhat öljyt vain pumpata pois?
            - Tarvitseeko työ tasaisen alustan / autonosturin?
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              Originally posted by Petteri75 View Post
              Tekisi itse mieli vaihtaa peräöljyt. Aloittelijan kysymyksiä:

              - Missä on täyttöaukko?
              - Voiko vanhat öljyt vain pumpata pois?
              - Tarvitseeko työ tasaisen alustan / autonosturin?
              Täyttöaukko on perän yläreunassa.

              Älä pumppaa vanhoja pois, vaan valutat ne alatulpasta, jonka avaat ensin. Avausjärjestys: Alatulppa, ylätulppa ja huohotinreiän putsaus. Sitten alatulppa kiinni, uudet ölpät sisään ja ylätulppa kiinni.

              Autonosturi helpottaa työtä, mutta ei ole pakollinen. Tasainen alusta mielellään, koska perään tulevaa öljyä on sopivasti kun ylätulpan alareunassa on öljypinnan taso.
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • Hawe90
                Bimmer Rookie
                • Nov 2010
                • 85
                • Yka

                Originally posted by Jolli View Post
                Täyttöaukko on perän yläreunassa.

                Älä pumppaa vanhoja pois, vaan valutat ne alatulpasta, jonka avaat ensin. Avausjärjestys: Alatulppa, ylätulppa ja huohotinreiän putsaus. Sitten alatulppa kiinni, uudet ölpät sisään ja ylätulppa kiinni.

                Autonosturi helpottaa työtä, mutta ei ole pakollinen. Tasainen alusta mielellään, koska perään tulevaa öljyä on sopivasti kun ylätulpan alareunassa on öljypinnan taso.
                Eiköhän tuo ylätulppa kannata ensiksi avata että ei käy vaan niin, että vanhat öljyt lasketaan pois eikä saa uusia kaadettua sitten sisään.
                Nykyinen E60 530DA

                Entinen e46 330d

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Originally posted by Hawe90 View Post
                  Eiköhän tuo ylätulppa kannata ensiksi avata että ei käy vaan niin, että vanhat öljyt lasketaan pois eikä saa uusia kaadettua sitten sisään.
                  Ääni tälle ehdotukselle

                  Comment

                  • Jolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2556
                    • Virolahti

                    Originally posted by Hawe90 View Post
                    Eiköhän tuo ylätulppa kannata ensiksi avata että ei käy vaan niin, että vanhat öljyt lasketaan pois eikä saa uusia kaadettua sitten sisään.
                    Juurinäin, jonkinlainen aivopieru kävi itselläni
                    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                    PM tavoittaa, puhelimella ei.

                    Comment

                    • mandariini_
                      Newbiemmer
                      • Jan 2011
                      • 16
                      • oulu

                      Originally posted by mandariini_ View Post
                      Alko tuo 320d nykiä/hyytyä kun ajaessa laskee kierrokset n.1600-1800... pa-suodatin on vasta vaihdettu. Olisikohan kenelläkän viisaammalla kokemusta moisesta...?

                      Juu elikkä ei tainnut ollakkaan pakkasen aiheuttama... Lämppärin asennuksessa huomattiin että vuotaa polttoainetta jostakin kohtaa konetta ja taitaapi sieltä vedellä hieman ilmoja... Vloppuna auto halliin ja tutkailemaan... :think

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        Originally posted by mandariini_ View Post
                        Juu elikkä ei tainnut ollakkaan pakkasen aiheuttama... Lämppärin asennuksessa huomattiin että vuotaa polttoainetta jostakin kohtaa konetta ja taitaapi sieltä vedellä hieman ilmoja... Vloppuna auto halliin ja tutkailemaan... :think
                        Voisinpa lyödä vaikka vetoa ettei se sieltä ilmaa vedä..:think
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • mandariini_
                          Newbiemmer
                          • Jan 2011
                          • 16
                          • oulu

                          No ainaskin vuotaapi sieltä... Kooditkin nollailtiin ja ei ollut mitään joka vaikuttaisi hyytyilyyn...Ideoita...? :think

                          Comment

                          • _Hämis_
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2009
                            • 238
                            • Raahe

                            Originally posted by mandariini_ View Post
                            No ainaskin vuotaapi sieltä... Kooditkin nollailtiin ja ei ollut mitään joka vaikuttaisi hyytyilyyn...Ideoita...? :think
                            Ääni ahtopaineanturille, aiheuttaa nykimistä ja hyytymistä juurikin vajaalla 2000kierroksella.

                            Ja jos tuo on 100kw moottorilla, niin polttoaine vuoto saattais löytyä suodattimelta syöttöpumpulle menevistä putkista.
                            :think
                            320d -02
                            Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
                            Astra 1.6 -00

                            Comment

                            • mandariini_
                              Newbiemmer
                              • Jan 2011
                              • 16
                              • oulu

                              Originally posted by _Hämis_ View Post
                              Ääni ahtopaineanturille, aiheuttaa nykimistä ja hyytymistä juurikin vajaalla 2000kierroksella.

                              Ja jos tuo on 100kw moottorilla, niin polttoaine vuoto saattais löytyä suodattimelta syöttöpumpulle menevistä putkista.
                              :think
                              vuotohan olikin juuri tuossa letkussa...tai sen oli joku patentoinut aikasemmin ja se patentti vuosi...Huomenissa niputella tuo ja metästää tuo ahtopaineanturi...

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6935
                                • N/A

                                Onko muilla ollut oireita että akku ei lataannu tarpeeksi näillä pakkasilla? Tuo akku on melko kylmässä paikassa siellä kontin sivussa.
                                Työmatka noin 10km suuntaansa ja muita ajoja ei juuri ole, ja pakkanen huitelee -35-30 aamulla ja iltapäivällä -20. Lämmintä paikkaa mihin sais auton ja laturin kiinni ei ole.
                                Akku kuulostaa viikko toisensa jälkeen tyhjemmältä. Olen yrittänyt saada virtaa riittämään lopettamalla penkinlämmittimen käytön ja pitänyt muutenkin puhallusta normaalia pienemmällä. Latausjännite livedatalla katsottuna 13.9V, ilmeisesti eculta mittaa.
                                Ainiin, akku on reilu vuoden vanha.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎