Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by TFV View Post
    Onnistuu ehkä Tareltakin.
    Onnistuu ehkä mutta milloin
    Vaatii ilamauksenkin ja saattaa olla hankalakin jossain tapauksessa.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • nekholm
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 860
      • Porvoo

      Originally posted by TFV View Post
      Vaihdelaatikon vasemalla puolella tuo yleensä möllöttää, putki irti ja oliskohan parilla ruuvilla kiinni. Hyvä olis nosturille päästä, ei pakko. Onnistuu ehkä Tareltakin.
      Tare on kyllä aika taitava olen kuullut, niin en tiedä uskallanko itse kokeilla Vaikeaksi ja kalliiksi vaan menee jos pitää hinata johonkin korjaamoon.
      VW Passat 1.4 TSI -12
      Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        Hinausvakuutusta?
        Pystyy sen kyllä ajamaankin, vaatii vaan vähän kikkailua.
        Hommaat sen osan ja nestettä, jos on hinausvakuutus, niin tuot sen hinurilla Nurmijärvelle. Vaihdetaan se tuolla pappaklubin tallilla.
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • Hawe90
          Bimmer Rookie
          • Nov 2010
          • 85
          • Yka

          Originally posted by Hawe90 View Post
          Tarkemmin ku tänään tarkisteli alustaa niin todellinen välys paikka näyttäisi olevan sittenkin raidetangon sisäpää. Minkälainen homma vaihtaa? onko haitarikumen sisällä jokin mutteri joka aukastaan ja lähtee raidetanko irti vai.?

          Ja tänään tuli vaihdettua perän takimmainen pusla jota kokeilin irrotella 5h ja ei lähteny puslan kehä millään irti joten joudun halkasemaan koko puslan kehikon ja hitsaamaan viillon sitte kiinni.

          Noniin lisää tarkasteltu välyspaikkaa ja nyt se näyttäiski olevan hammastangossa jonkin verran välystä

          Sitä ei taida saada kiristettua e46 bemarissa, mutta saako sinne jotain korjaus sarjaa jotain holkkia tms?

          vai purku osa vaihtoon?
          monenko tunnin homma vaihtaa jossain perus pajalla toi hammastanko?
          Nykyinen E60 530DA

          Entinen e46 330d

          Comment

          • nekholm
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 860
            • Porvoo

            Hinausvakuutus löytyy, mutta ei kai sillä ihan mihin vaan pääse? Täältä kuitenkin ~100km Nurmijärvelle (google mapsin mukaan)..
            VW Passat 1.4 TSI -12
            Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Ei siinä nyt mitään kytkintä tarvi jos väliaikasesti siirtää autoa. Starttaa vaihteella ja vaihtaa oikeilla kierroksilla niin ei mitään ongelmia.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • walde
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 947
                • Melkein Espoo

                Originally posted by nekholm View Post
                Onkohan miten vaikea homma? Ilmeisesti tämä?
                Psst!
                E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                Comment

                • eemi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 297
                  • Heinola

                  Moro!

                  Oon kuullu Shellinbaarissa juttuja et tos mun -03 320d biimeris ois vakiona tehtaalta jonkunlainen polttoainekäyttönen lisälämmitin, mutta se toimii vasta kun auton laittaa käyntiin. Oon itekki jossain määrin uskonu ku toi lämpiää kovallaki pakkasella tosi nopeesti, jopa tyhjäkäynnillä. Oon sitä koittanu sielt ettiä mut en oo kyl varmuudella löytäny. Katoin noit realoemin kuviaki mut en saanu koppia et millä kohtaa se konehuoneessa olis ja minkä näkönen.

                  Ja jos se nyt sielt sattuis löytymää ni eikös se oo mahollista jotenki koodata siihen kello mitä vois käyttää ajotietokoneen kautta?
                  Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

                  ex:
                  e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
                  e91 320d -11 Alpinweiss III
                  e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
                  e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
                  e39 520i -97 touring Schwarz II
                  e34 525i -89 Luxorbeige metallic
                  e34 520i -89 Diamantschwarz

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by eemi View Post
                    Moro!

                    Oon kuullu Shellinbaarissa juttuja et tos mun -03 320d biimeris ois vakiona tehtaalta jonkunlainen polttoainekäyttönen lisälämmitin, mutta se toimii vasta kun auton laittaa käyntiin. Oon itekki jossain määrin uskonu ku toi lämpiää kovallaki pakkasella tosi nopeesti, jopa tyhjäkäynnillä. Oon sitä koittanu sielt ettiä mut en oo kyl varmuudella löytäny. Katoin noit realoemin kuviaki mut en saanu koppia et millä kohtaa se konehuoneessa olis ja minkä näkönen.

                    Ja jos se nyt sielt sattuis löytymää ni eikös se oo mahollista jotenki koodata siihen kello mitä vois käyttää ajotietokoneen kautta?
                    Kurkkaa kuskin penkin paikkeilta pohjan alle, pikkupikku pakotutki siellä irvistää. Pane vaikka kone käyntiin, niin höyry helpottaa etsintää.
                    Jos ei ilmene putkea eikä höyryä/pakokaasua, ei ollu ninnunnanna webastoa.
                    Sitten vaan virman piikkiin.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by eemi View Post
                      Moro!

                      Oon kuullu Shellinbaarissa juttuja et tos mun -03 320d biimeris ois vakiona tehtaalta jonkunlainen polttoainekäyttönen lisälämmitin, mutta se toimii vasta kun auton laittaa käyntiin. Oon itekki jossain määrin uskonu ku toi lämpiää kovallaki pakkasella tosi nopeesti, jopa tyhjäkäynnillä. Oon sitä koittanu sielt ettiä mut en oo kyl varmuudella löytäny. Katoin noit realoemin kuviaki mut en saanu koppia et millä kohtaa se konehuoneessa olis ja minkä näkönen.

                      Ja jos se nyt sielt sattuis löytymää ni eikös se oo mahollista jotenki koodata siihen kello mitä vois käyttää ajotietokoneen kautta?
                      Sähköinen lisälämmitin siellä on luultavasti. Ainakin omassa exässä oli semmotis.
                      Webasto on sitten ollunna lisävarusteena.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • nekholm
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 860
                        • Porvoo

                        Jaa, mistä toi löytyisi? :think
                        VW Passat 1.4 TSI -12
                        Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

                        Comment

                        • jrr
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 104
                          • Riihimäki

                          Pitäisi vaihtaa tuohon omaan e46:een iskarit. Mitäs kaikkea siinä nyt kannattaisi sitten laittaa? Autolla on mittarissa reilut 230tkm ja ei mitään tietoa mistä asti nykyiset osat ovat olleet autossa. Jouset, puslat ja mitä kaikkea kannattaa tilailla heti suoralta kädeltä iskarien lisäksi?

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17508
                            • Turku

                            Originally posted by jrr View Post
                            Pitäisi vaihtaa tuohon omaan e46:een iskarit. Mitäs kaikkea siinä nyt kannattaisi sitten laittaa? Autolla on mittarissa reilut 230tkm ja ei mitään tietoa mistä asti nykyiset osat ovat olleet autossa. Jouset, puslat ja mitä kaikkea kannattaa tilailla heti suoralta kädeltä iskarien lisäksi?
                            Iskarien yläpäät nyt ainakin.
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • riuska
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1160
                              • Lahti

                              hyvät jarrupalat

                              en tossa nyt äkkiseltää löytäny oikeaa tropicia.. Ni hyvän merkkisiä jarrupaloja?? marmorilta yleensä haettu ja on kyllä kestäneet ihan hyvin, mutta vaihtoehtoja ku halvemmallakin saa hyviä, mutta minkämerkkisiä ja mista?
                              F30 320d
                              F30 320i
                              E46 320i
                              E36 325i
                              E30 316

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17508
                                • Turku

                                Mulla on Ferodon palat, hyvät ja kohtuuhintaiset. Saat mistä tahansa varaosaliikkeestä tilattua, Koivusen maahantuomat. Kaverina mulla Zimmermannin levyt - hyvin pelaavat yhteen.

                                EDC:n paloja saat mm. Schmiedmannilta ja varaosaliikkeistä. Hinta hieman edellistä korkeampi.

                                Ferodojen ja EDC:n molempien etuna on se, että pölyttävät vanteita vähemmän kuin orkkikset.
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎