Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 423
    • Rovaniemi

    Turbossako vikaa?

    Terve! äsken ilmeni autolla ajaessani seuraavaa: Kiihdytin normaalisti moottoritielle ja vaihtaessani kolmoselta isommalle vaihteelle ja antaessani kierroksia, ei kaasun painallus tuntunut kiihdyttävän autoa normaalisti vaan kiihtyvyys oli tahmeaa. Ihan kuin turbo ei puuttuisi peliin ollenkaan. Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia, entä millaisia oireita turbo yleensä antaa julki, ennen kuin savu nousee konepellin alta? :think Pitäisikö nyt olla huolissaan?

    (318d M47N kone, eli 2-litrainen diesel 115 hv).

    Pikaista tietoa tarvitaan, kiitos
    BMW E46 318d 10/04

    Comment

    • Kangas
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 166
      • Hämeenlinna

      Kysymystä liittyen e46 00" coupen parkkitutkiin.

      Eli kun pakin laittaa päälle niin ei kuulu yhtään mitään, mutta kaikki parkkianturit kyllä "naputtavat". Eikö nuo silloin pääsääntöisesti ole ehjiä ja vaikka joku antureista olisi rikki, niin pitäisihän kuulua muutaman sekunnin verran ääni kun pakki kytketään päälle??

      Tämä ei tosiaan pidä minkäänlaista ääntä.

      Mistähän vikaa lähtisi seuraavaksi etsimään?

      Comment

      • toNmbbA
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2009
        • 2329
        • Espoo

        Originally posted by Eeeemeli View Post
        Olen tähän asti tankannut aina 98 oktaavista bensaa mutta olen ruvennut nyt miettimään että kävisköhän 95 oktaavinenkin? autona siis e46 320ci vm99.

        Meinaatko et ääni muuttunut paljonkin korkeammaksi tuolla 3oktaavin korotuksella?

        Btw. Polttoaineessa kyseessä on OKTAANI, ei oktaavi.
        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

        Comment

        • plyttis
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 36
          • Lahti

          laitetaas vielä tännekkin tämä.
          On tutkittu ja lueskeltu ei vain tunnu löytyvän syytä.
          kohde on siis e46 320 ciA.
          Ongelmana/vikana ilmenee tasakaasulla matalilla ja korkeammilla kierroksilla. Suuremmissa määrin matalilla kierroksilla (1200-2000)
          Samalla kun kierrokset tippuu, alkaa jurinaa kuulumaan auton peräpäästä joka tuntuu myös persuksissa.
          Autosta on tutkittu vikakoodit -> ei koodeja.
          Huoltamolta ilmoittivat ettei imuvuotoja. Ei Löytänyt vikaa tähän suoranaisesti.
          Nyt tarvitsisi sitten vinkkejä ohjeita mitä lähteä seuraavaksi koittamaan?

          Samalla kyselisin että miten nuo automaatin laatikkoöljyt? kannattaako niitä vaihtaa? vai ovatko yleensä edes vaihdettavissa? ja mahtaisiko tästä olla hyötyä edelliseen pulmaan?

          pieni video vielä miten heijaa kierrokset: kierrokset

          edit: tähän lisänä. että keskikulutus heiluu 12l/100 nurkilla. ei liene normaalia? :o
          Last edited by plyttis; 11-09-2012, 21:37. Reason: tuli mieleen
          e91 320da

          Comment

          • Jsj75
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 80
            • Hyvinkää

            Originally posted by jsk View Post
            316 tkm mittarissa. Ei minun tietääkseni ole suuttimille mitään koskaan tehty.
            Ja kuuluu ainoastaan täyskaasulla. Tuokaan ei taida kuulua edes aina mutta sillon ainaki ku se sen savupilven tekee.
            Oisko siirtopumppu kuskinpenkin alla joka naputtaa kiihdyttäessä?
            Mulla se ainakin se siellä naputtelee kun reilummin kiihdyttää.
            Uusi on odottamassa vaihtoa.
            G21 320da M-sport -22
            e61 530da M-sport -05

            Comment

            • niko123
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 148
              • Kesälahti

              Kuuluu bemarista häiritsevää ääntä, eniten 40 ja 80 vauhdissa. Kuulostaisi vähän kardaaniakselilta tulevan. Joskus muistelen lukeeneeni samanlaisesta ongelmasta. Osaisiko joku kertoa mikähän sieltä olisi menossa?

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Originally posted by huppu View Post
                Terve! äsken ilmeni autolla ajaessani seuraavaa: Kiihdytin normaalisti moottoritielle ja vaihtaessani kolmoselta isommalle vaihteelle ja antaessani kierroksia, ei kaasun painallus tuntunut kiihdyttävän autoa normaalisti vaan kiihtyvyys oli tahmeaa. Ihan kuin turbo ei puuttuisi peliin ollenkaan. Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia, entä millaisia oireita turbo yleensä antaa julki, ennen kuin savu nousee konepellin alta? :think Pitäisikö nyt olla huolissaan?

                (318d M47N kone, eli 2-litrainen diesel 115 hv).

                Pikaista tietoa tarvitaan, kiitos
                Vikakoodit lukuun. Voisi hyvin olla turbon siipien juuttuminen. Ahtaa liikaa --> mennään vikatilaan.

                Turbossa päittäsvälystä? Alipaineletkut kunnossa? Ilmamassamittari kunnossa eli paljonko ajettu ja onko MAFfia vaihdettu? Katso lisää arpomista täältä tai täältä. Kannattaa ehkä jatkaa noita threadeja.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  Originally posted by shakaali91 View Post
                  Eikö kukaan tiiä? Ja 6 napainenhan se liitin onkin..
                  Webaston troubleshootingin voi aloittaa vaikka tällä dokulla, vaikka onkin wanha.

                  Siinä todetaan mm:

                  "After 3 consecutive unsuccessful startup attempts, the heater will lock itself out from any further start attempts. The heater may also enter the lockout mode after experiencing an overheat condition."

                  Comment

                  • Eeeemeli
                    Newbiemmer
                    • Sep 2012
                    • 11
                    • Tampere

                    Originally posted by toNmbbA View Post
                    Meinaatko et ääni muuttunut paljonkin korkeammaksi tuolla 3oktaavin korotuksella?

                    Btw. Polttoaineessa kyseessä on OKTAANI, ei oktaavi.
                    Anteeksi kamalasti virheestäni. Onneksi taisit kuitenkin ymmärtää kysymykseni.

                    Comment

                    • huppu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 423
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by MNi View Post
                      Vikakoodit lukuun. Voisi hyvin olla turbon siipien juuttuminen. Ahtaa liikaa --> mennään vikatilaan.

                      Turbossa päittäsvälystä? Alipaineletkut kunnossa? Ilmamassamittari kunnossa eli paljonko ajettu ja onko MAFfia vaihdettu? Katso lisää arpomista täältä tai täältä. Kannattaa ehkä jatkaa noita threadeja.
                      Mitään vikakoodia ei ainakaan tietokoneelle tullut. Tänään kävin kiekan ajamassa ja auto pelasi normaalisti. Autolla ajettu nyt sopivasti 209tkm eikös ne turbot ruukaa just tällöin poksahdella? Alipaineletkuja ei ole ainakaan minun toimesta vaihdatettu. Tarkoituksena on kyllä ollut mutta jäänyt se projekti tulevaisuuteen. Sitten mm. kampikammion huohotinventtiili on vaihtamatta. Tämäkin on pitänyt vaihtaa kun ei ole tietoa onko ikinä sakemanni uusinut :think tiedä miten tukkoinen sekin on. Tosin auton kulutuslukemat ovat olleet normaalit.
                      BMW E46 318d 10/04

                      Comment

                      • joccede
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 856
                        • Vaasa

                        Mikäköhän on, koitin tänään lukea E46 330d -01sestä vikakoodeja, mutten päässyt edes lukemaan niitä moottorinohjauksesta? Kaikki muut boksit sain luettua mutta moottorinohjaukseen en päässyt käsiksi. Kuulemma ollut samaa ongelmaa merkkihuollossakin Luin pari päivää aikasemmin aivan identtisestä autosta koodit ongelmitta.
                        K100
                        E31 850i
                        E83 X3 3,0d

                        Comment

                        • jumuli
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2010
                          • 496
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by joccede View Post
                          Mikäköhän on, koitin tänään lukea E46 330d -01sestä vikakoodeja, mutten päässyt edes lukemaan niitä moottorinohjauksesta? Kaikki muut boksit sain luettua mutta moottorinohjaukseen en päässyt käsiksi. Kuulemma ollut samaa ongelmaa merkkihuollossakin Luin pari päivää aikasemmin aivan identtisestä autosta koodit ongelmitta.
                          OT: Pari päivää aikasemmin luetussa autossa on kuitenkin eri moottori eli ei aivan identtinen
                          Nyt
                          Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                          Ex
                          F25 30d M-sport GNA-500
                          E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                          F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                          E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                          F25 20d M-Sport UZV-655
                          Audi B8 S4 ILM-448
                          F31 330d M-Sport VYZ-717
                          E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                          E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                          F30 320d M-Sport VXU-494
                          E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                          E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                          E91 335d M-Sport NJN-958
                          E91 330d M-Sport GJB-752
                          E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                          E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                          Comment

                          • masa83
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 67
                            • Helsinki

                            Kuinkas paljon 330xi ja 330i putkistot eroavat toisistaan?? uusi takavaimenni olisi hakusessa ja realoemän mukaan ainakin takavaimennin olisi noissa ja muutamassa muussa mallissa sama?? vuosimalli on 2000 ja sedanista kyse.

                            Comment

                            • August_S
                              Newbiemmer
                              • Aug 2012
                              • 3
                              • Suomi

                              E46 Coupé M-sport 2 psukuri

                              Sopiiko M-sport 2 puskurit ja helmalevikkeet tavalliseen coupéhen ilman mitään "asennuskittiä"? Ja miten on M3 peilien kanssa, sopiiko nekin tavallisille peilien tilalle ilman paljon muokkauksia?

                              Näin netillä että saa esim. m-sport 2 look ABS-muovi etupuskurin todella halvalla, mutta jos sittenkin pitäis löytää jonkunlainen asennuskitti?
                              Tästä löytyy kuinka paljon tahansa: http://www.streettuningcar.net/produ...bmw/16/300-e46

                              Mutta niidenhän varmasti pitää maalatakin.

                              Comment

                              • JMTN
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2010
                                • 338
                                • Haukipudas

                                Originally posted by masa83 View Post
                                Kuinkas paljon 330xi ja 330i putkistot eroavat toisistaan?? uusi takavaimenni olisi hakusessa ja realoemän mukaan ainakin takavaimennin olisi noissa ja muutamassa muussa mallissa sama?? vuosimalli on 2000 ja sedanista kyse.
                                Ei kait neliveto vaikuta putkiston eroihin, kun kori on kumminkin sama.
                                BMW e91 320d -08
                                ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                                ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                                ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                                Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎