Originally posted by keitiim
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jsk View PostAutona 320d uudemmalla koneella. Mistä kannattais lähteä etsimään vikaa kun savuttaa mustaa aika rankasti. Tekee sen aina kerran päivässä kun kiihdyttää kunnolla, siitä seuraavalla kerralla ei savuta paitsi sitten kun odottaa tarpeeksi kauan. Tehot ovat mielestäni pysyneet normaalina. On se tuota tehny jo osto hetkestä asti eli sen pari vuotta eikä ole vähentyny tai lisääntynyt savutus. Voiko egr temppuilla ja aiheuttaa tuollasta?
Sen jälkeen kun imusarjan läpät poistettiin ni alkoi savuttamaan enemmän. Onko sulla noi imusarjan läpät kiinni, se vaikuttaa myös.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by bmw89 View Postei taida olla normaalia, kun suoraan ajaessa on sentinverran ratissa tyhjää molempiin suuntiin.
Oiskohan hammastangossa väljyyttä?
raidetankojen sisä/ulkopäät uudet.
328i ja 300tkme46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
-
Originally posted by keitiim View PostVaikka edellisiinkään kysymyksiin en ole saanut kovin montaa vastausta niin rohkenen kysästä jo seuraavan Eli ne kenellä on toi 100 kilowattinen E46 320 diesel kone, kertokaa millä kierrosalueella auton pitäis alkaa liikkumaan? Tarkotan että mulla toi on tosi nuhanen alkuun, mutta 3000 kiekan kohalla se alkaa vetämään "normaalisti". Eli kuuluuko toi koneen luonteeseen vai onko mulla kenties ilmamassamittari skeidana? Kylvetin sitä jo CRC:n air sensor cleanerissä mutta ei auttanut. Miten voin testata ton toiminnan / toimimattomuuden? Piuha irti ja koittaa kulkeeko samalla tavalla? Minkä hintaisia ilmamassamittarit näihin on ja mistä se kannattaa ostaa?
Comment
-
-
Originally posted by jsk View PostAutona 320d uudemmalla koneella. Mistä kannattais lähteä etsimään vikaa kun savuttaa mustaa aika rankasti. Tekee sen aina kerran päivässä kun kiihdyttää kunnolla, siitä seuraavalla kerralla ei savuta paitsi sitten kun odottaa tarpeeksi kauan. Tehot ovat mielestäni pysyneet normaalina. On se tuota tehny jo osto hetkestä asti eli sen pari vuotta eikä ole vähentyny tai lisääntynyt savutus. Voiko egr temppuilla ja aiheuttaa tuollasta?Originally posted by janne30 View PostItselläni savuttaa jokaisen käyttökerran parit ensimmäiset polkasut. Tulee aika perkeleesti mustaa onneks auto ei ole valkoinen.
Sen jälkeen kun imusarjan läpät poistettiin ni alkoi savuttamaan enemmän. Onko sulla noi imusarjan läpät kiinni, se vaikuttaa myös.
Esimerkkinä. Eli arkisin työmatkan alkutaipaleen n. 9km ajelen yleensä rauhallisesti sen 60-80km/h -rajoituksen mukaisesti (4-5 vaihteella) ja tapana ei ole polettaa vajaalämpöisellä koneella. Sitten alkaa motariosuus kiihdytysrampista, missä yleensä lyön tarkoituksella lämän pohjaan, että ahdinkin tykkää. Tuossa yhteydessä, sivupeilistä näen, pölläyttää kyllä tummempaa savua sen parin kiihdytysvaihteen (3. & 4., n. 3000-3500rpm asti) verran. Vaikuttaisi, että pölläyttää sen jälkeen vähemmän. Runsaampaa pöllyä siis yleensä ajokerran ensimmäisessä/ensimmäisissä kiihdytyksissä. Loput kerrat vaisumpaa.
Lisätietona, että auto on ollut mulla nyt reilun vuoden. Imusarjan läpät on poistettu 40tkm sitten ja pöllytys on saattanut hieman lisääntyä. Viime huollossa tarkistutin "huohottimen suodattimen", joka oli vortex-mallinen. EGR-venttiiliä vähän puhaltelin pari kk sitten puhtaammaksi hehkujen vaihdon yhteydessä. Ahdin on vaihdettu uuteen 140tkm sitten. Suuttimia ei ole tietääkseni vaihdettu. Koneen käyntiääni on kylmänä karkeahko, mutta lämmettyä tasaisempi. Täyskaasukiihdytyksissä ei kuulu terävää nakutusta. Tehopuolella tai väännöissä ei ole ollut huomattavaa muutosta.-03 E46 320d Touring
Comment
-
-
Originally posted by MNi View PostMilloin lie huohottimen suodatin vaihdettu? Osa 15 osakuvassa eli oil separator. Jos siellä on vielä huoparullaversio - siis alkuperäinen - niin kannattaa aloittaa vaihtamalla se tuoreempaan vortex-tyyppiseen. Osakuvassa tuo uudempi tyyppi.
Edit: tuolla näkyy millainen se huoparulla on vaikka eri kone.
Kun kerran tuossa ylempänä tuli puhe tuosta terävästä nakuttavasta äänestä niin mulla tuo auto pitää semmosta ääntä. Liittyskö se tähän mitenkään. Eli kiihdyttäessä tulee se ääni ja erityisesti sillon ku turbo lähtee mukaan kunnolla.
Tähänkin on turbo vaihettu joskus mutta en usko siinä olevan mitään kun ei ainakaa viheltele mitenkään erityisemmin kylmänäkään.
Ja imusarjan läpät on vielä paikallaan.
Comment
-
-
voivoi
Originally posted by Supa View PostVenyttämällä, siihen on omanlainen työkalukin olemassa.bmw e65 730d vm - 05
ex:audi a6 2.7tdi vm-06
ex: BMW 320d vm-05
ex: seat cordoba vm-00
ex: mb 2.6 sportline vm-91
ex: e36 318tds vm-97
ex: e36 318is vm 93
Comment
-
-
Originally posted by Eeeemeli View PostOlen tähän asti tankannut aina 98 oktaavista bensaa mutta olen ruvennut nyt miettimään että kävisköhän 95 oktaavinenkin? autona siis e46 320ci vm99."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by Eeeemeli View PostMitä pitäisitte hyvänä hintana e46 alacantaare sport sisustalle? Tuolla yhellä kolariautopaikassa olisi sellaiset sähkösäädöillä.now: Mercedes Benz 350e AMG
ex: f30 320i M-Sport
ex: e46 320i M-Sport II
ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
ex: e36 316i Compact
ex: e39 530i M-Sport
ex: e46 320Cd M-Sport II
Comment
-
Comment