E46 328 automaattien omistajille kysymys. Mitä näyttää kierroslukumittari, kun ajatte tasan 100km/h todellista nopeutta vaihteisto asennossa D?
Laitetaan nyt näitä omia rpm lukemia kun tuossa testailin. Eli aina D ja uskoakseni vitosella mentiin. Kierroslukumittarin harvan asteikon takia virhemarginaalia on.
Mittarinopeus / RPM
70km/h n. 1400rpm
80km/h n. 1600rpm
90km/h n. 1800rpm
100km/h n. 1950rpm
110km/h n. 2100rpm
120km/h n. 2300rpm
Öljynvaihto edessä ja meinasin seuraavaksi laittaa Teboilin Diamondia. Onko nuissa nyt jotain merkittävää eroa Teboil Diamond 5W-40/Teboil Diamond diesel 5W-40
?
Öljynvaihto edessä ja meinasin seuraavaksi laittaa Teboilin Diamondia. Onko nuissa nyt jotain merkittävää eroa Teboil Diamond 5W-40/Teboil Diamond diesel 5W-40? :think
Itse oon laittanut jo neljä vaihtoväliä diamond dieseliä, tuntuu olevan hyvä öljy On sitä täällä foorumilla kehuttu monesti En tiedä onko noilla eroa..
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Mitenhän seuraavaa ongelmaa lähtis selvittämään.
Kyseessä serkun auto, 316i vm. 2002 N42-koneella.
Kylmänä lähtee käytiin, mutta saattaa muutaman sekunnin jälkeen
sammua ja täytyy hetki odotella, että käynnistyy uudelleen.
Välillä kone pätkii n. 2500 - 3000 kierroksen kohdilla ja välillä sammuu kyseisiltä kierroksilta.
Pätkiessä vilkuttaa moottorin vikavaloa.
Lämpimänä toimii käsittääkseni ihan kunnolla.
Yleismallinen vikakoodinlukija ei löydä mitään vikakoodeja.
Kuukauden sisään vaihdettu imunokan asentotunnistin (antoi koodin), huohotin (kalvo halki ja piti vinkunaa), sekä moottoriöljyt ja suodatin.
Itsellä on käynyt mielessä, voisiko syyllinen olla kuitenkin tuo varaosa-MAF? :think Voiko olla vaikutusta jos hommaa alkuperäisen tilalle? :think Jännä jos taas olisi suutinvuotoa, onhan se toki mahdollista kun sinne jäi kaksi alkuperäistä paikalleen. Ohivuotomittauksen mukaan ne olivat vielä tuolloin keväällä ok.
Tuskin se auto tietää onko Boschin MAF:issa Bemarin merkki vai ei :think
Joskushan nuo MAF:it pitää koodata mikäli Boschin numero on päivittynyt uudempaan!
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Ei oo DISsiä, eikä piuhoja tms. millä autoon saisi yhteyden. Sen lisäksi olen vasta pari kertaa tankannut täyteen oston jälkeen, joten täytyy vielä jonkin aikaa seurata miten paljon tuo ero oikeasti on ennen kuin vien johonkin kalibroitavaksi. Jos vien - periaatteessa riittää kun tietää miten paljon heittää.
Nopeaa vastausta kaivattaisiin. Eli koneesta mennyt kierteet alipainepumpun toisesta kiinnikkeestä http://realoem.com/bmw/showparts.do?...09&hg=11&fg=45 eli tuo kuvassa vasemman puoleinen kiinnike, jossa on myös EGR termarin teline samassa.
Vaikuttaako tuo jollain lailla pumpun toimintaan kun vain toiselta puolelta kiinni. Tässä alkanut auto vähän heijaamaan tasakaasulla aina välillä. Kierrokset seilaa noin 500rpm ajossa tasakaasulla. Vikakoodi charge-air-pressure control. Uusi turbo 5000km sitten. Veikkaisin alipaineongelmaa, ennen kuin menen pajalle teettämään uuden kierteen niin olisi kiva tietää onko tuossa mahdollisuus vikaan.
Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
Mitenhän seuraavaa ongelmaa lähtis selvittämään.
Kyseessä serkun auto, 316i vm. 2002 N42-koneella.
Kylmänä lähtee käytiin, mutta saattaa muutaman sekunnin jälkeen
sammua ja täytyy hetki odotella, että käynnistyy uudelleen.
Välillä kone pätkii n. 2500 - 3000 kierroksen kohdilla ja välillä sammuu kyseisiltä kierroksilta.
Pätkiessä vilkuttaa moottorin vikavaloa.
Lämpimänä toimii käsittääkseni ihan kunnolla.
Yleismallinen vikakoodinlukija ei löydä mitään vikakoodeja.
Kuukauden sisään vaihdettu imunokan asentotunnistin (antoi koodin), huohotin (kalvo halki ja piti vinkunaa), sekä moottoriöljyt ja suodatin.
Tähän sen verran päivitystä, että nyt
yleismallin vikakoodilukija antoi vikakoodit 2. ja 3. pyttyjen puolista.
Kyseiset puolat vaihdettu kuitenkin lähiaikoina uusiin. :think
Mikä noita puolia noin äkkiä hajottaa vai onko vika mahdollisesti jossain muualla? :think
Comment