
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mitä meinaa merkkivalo ns. ratas jonka sisällä huutomerkki ? Ensimmäisen kerran oire ilmeni joskus loppu kesästä, auto ei meinannut millään käynnistyä ja kun usemman starttaus kerran jälkeen lähti käymään kyseinen valo paloi ja vaihteet tuntui menenvän "töksähtäen" sisään. Kun auton sammutti ja antoi hetken olla, valo ei palanut ja kaikki toimi normaalisti aina tähän päivään.. Aamulla taas ei millään käymään, useampi starttaus yritys ja kun lähti käymään valo paloi ja samat oireet.. Taas kun sammutti ja antoi hetken olla, toimi normaalisti
-
-
Talvi tulossa ja eberiä pitäs saada käytettyä ja mielellään viellä auto käyntiinkin. Nykynen orkkis 70ah akku, voiko sen tilalle vaihtaa agm akun? Ajattelin jotain 80-90ah agm akkua, kilometrejä tulee päivässä joku 20-25km 80km/h vauhtia ja aikaa yhteensä noin 25min. Laturillahan tota joutuu välillä latailemaan luultavasti. Laturi lataa 13.5v, eikö toi oo ihan normaali lukema?
Edit: mitään jälkiasennus hifejä autosta ei löydy.Last edited by Madduli; 16-10-2013, 14:48.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by teemu.k View PostAlipaine letkua ei ole tukittu, mutta nyt tukitaan
Vihellystä kuuluu aika paljon, mutta ahtovuotoja ei havaittu missään?
Alipainekellolle menevät putket ovat alkuperäiset ja vuoto on mahdollinen. Alipainekellon kunnosta ei varmuutta.
Ahtopaineanturi Pitää kokeilla putsailla aluksi ainakin.
Miten tuon alipainekellon kuuluu toimia? auto käynnissä kun kaasuttelee niin kellontappi liikkuu tosi vähän ja pätkien?eli ei tasaisia liikkeitä. Vois olla jotain alipaine vikaa?
Myös välijäähdyttimessa voi olla vuoto, pitäisi irroittaa se (tyhjentää se puoli desiä öljyä pois) ja täyttää vedellä niin näkee tiputtaako mistään. Samalla varovasti putsaa välijäähyn ja jäähdyttimen välin kaikesta oravaa pienemmästä.
Vikakoodien luku varmistaisi ettei ole aiheeseen liittyviä vikakoodeja. WDS sanoo turbon säädöstä:
Turbo pressure actuator/turbo pressure control DDE 5.0
A turbocharger with variable turbine geometry and without a ”wastegate” is used for turbo pressure control. On the exhaust side there are adjustable blades on the outside of the turbine on rotating bearings. Those blades vary the force applied to the turbine by the exhaust, thereby altering, as required, the charge pressure generated by the turbocharger.
Components
- Turbocharger with variable turbine geometry
- Vacuum unit with control rod
- Pressure converter, vacuum hoses
Function
The adjustable blades are adjusted by a control lever on the turbine housing. The control lever is linked to the vacuum unit on the turbocharger by a control rod. The vacuum unit moves the control rod in and out according to the vacuum applied to it.
The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. Depending on the activation status and controlled by the DDE control unit, it switches a variable vacuum to the vacuum unit. In this way, the control rod is set in the required position. The pressure converter is activated by a square-wave signal with duty factors (= variable pulse width) between 5% and 95%.
Checking variable turbine geometry
- Maximum stroke of control rod: 10 mm
- the control rod must be fully RETRACTED (= maximum turbo pressure) at 650 mbar vacuum applied at the vacuum unit
- the control rod must be fully EXTENDED (= minimum turbo pressure) at 0 mbar vacuum applied at the vacuum unit
Leave a comment:
-
Originally posted by stts View PostItse vaihdatin omaan toukkaan 2012 kesällä taakse ja 2013 keväällä eteen Sachs Supertouringit. Autossa myöskin ns vakioalusta ja eivät ainakaan vielä ole korkanneet *kop kop* eli ei vuotoja ja vaimentaa töyssyt hyvin. Eteen vaihdatin myös iskareiden yläpäät, joita en harmikseni ymmärtänyt taakse vaihdattaa. Taakse uusin myös pohjaanlyöntikumit ja ne suojamuovit. Oisko ollu osat kaikkineen jotain 450 euroa, en muista tarkalleen.
Leave a comment:
-
-
Moro, mun autoahan tuosa teemu.k:n kanssa rapattu. Kokeilin sitä egr alipaineletkun tukkimista, muuta eroa en huomannut kuin sen että kun auton sammuttaa jää se magneettiventtiili? mistä alipaineletku tulee surisemaan noin minuutin ajaksi aika pahan kuuloisesti. Tukko pois niin ei tee tuota. Normaalia?
Nyt kuitenkin tulpattu siitä imusarjalle menevästä liitoksesta.
Ja taispa imuvuotokin löytyä, coolerin päätystä vähän öljyä puskenu puhdistuksen jälkeen. Itse ahtoputkista en löytänyt mitään. Uus cooleri ebaysta 127e.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huppu View PostMoro,
Onko porukka laittanu bemarin vakioalustalla olevaan sukkulaan alkuperäisiskareita? Itellä on alkanut menemään noita Bilsteinin takaiskareita ku leipää. Puoli vuotta sitten hain takuuseen uudet molemmin puolin ja nyt vaikuttaa siltä että toinen on jo antautunu vaikken ole ajanut kovasti mihinkään monttuun. Tuli tässä samalla mieleen, kannattaisko jo hakea Wetteriltä BMW:n alkuperäiset? Onko ne yhtään sen parempia?
KL:sta maksaa näemmä n. 78 €/kpl...mitä mahtaa olla bemarit omat? :think varmaan ihanan kallista
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MNi View PostOlihan alipaineletkun pää/lähtö tukittu? Jos ei ole niin rip rap tukkimaan, pitäisi tuntua kyllä jarrutehostuksessakin.
Viheltääkö millään kierrosluvulla eli onko ahtoputkissa vuotoa?
Onko turbon alipainekellolle menevä letku alkuperäinen, vuotaisiko jostain? Alipainekello kannattaa vaihtaa myös, se maksaa about 25€.
Myös ahtopaineanturi imusarjassa voi olla moskan tukkima tai kaput.
Vihellystä kuuluu aika paljon, mutta ahtovuotoja ei havaittu missään?
Alipainekellolle menevät putket ovat alkuperäiset ja vuoto on mahdollinen. Alipainekellon kunnosta ei varmuutta.
Ahtopaineanturi Pitää kokeilla putsailla aluksi ainakin.
Miten tuon alipainekellon kuuluu toimia? auto käynnissä kun kaasuttelee niin kellontappi liikkuu tosi vähän ja pätkien?eli ei tasaisia liikkeitä. Vois olla jotain alipaine vikaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by teemu.k View Postegr ei ole tukittu, mutta alipaineletku on otettu pois. Onko tällä vaikutusta asiaan?
Viheltääkö millään kierrosluvulla eli onko ahtoputkissa vuotoa?
Onko turbon alipainekellolle menevä letku alkuperäinen, vuotaisiko jostain? Alipainekello kannattaa vaihtaa myös, se maksaa about 25€.
Myös ahtopaineanturi imusarjassa voi olla moskan tukkima tai kaput.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huppu View PostMoro,
Onko porukka laittanu bemarin vakioalustalla olevaan sukkulaan alkuperäisiskareita? Itellä on alkanut menemään noita Bilsteinin takaiskareita ku leipää. Puoli vuotta sitten hain takuuseen uudet molemmin puolin ja nyt vaikuttaa siltä että toinen on jo antautunu vaikken ole ajanut kovasti mihinkään monttuun. Tuli tässä samalla mieleen, kannattaisko jo hakea Wetteriltä BMW:n alkuperäiset? Onko ne yhtään sen parempia?
KL:sta maksaa näemmä n. 78 €/kpl...mitä mahtaa olla bemarit omat? :think varmaan ihanan kallista
Leave a comment:
-
-
Originally posted by teemu.k View Postpotilaana olisi bmw e46 320da vm.03 ja inpalla tutkiessa huomasin että moottorin pyydetty ilmanmäärä on noin puolet pienempi mitä saatu ilmanmäärä:think mitäs tuo nyt meinaa? onko jossain vuoto josta imasee ilmaa?? käsittääkseni pitäisi olla samat lukemat molemmissa.
Leave a comment:
-
-
E46 coupe vm. 2003 ja etupään nakutus
Hei,
Coupessani on alkanut olemaan hieman vikaa. Kuskin puolelta etupäästä kuuluu pientä nakutusta, kun ajan erittäin hiljaa ja ratti on ääriasennossa / melkein ääriasennossa. Ko. ääni kuuluu myös kun jarrutan hiljaisessa vauhdissa. Ääntä ei kuulu kun vauhtia on yhtään enemmän, 20 km/h ja yli. Auto oli vähän aikaa sitten huollossakin, mutta sieltä ei löydetty mitään. Autoon on juuri vaihdettu uudet koiranluut, mutta se ei auttanut. ABS -huoltovalo on vilkkunut pari kertaa 3 kk:n aikana, voiko tällä olla mitään tekemistä asian kanssa? Kiitokset jo etukäteen!
Leave a comment:
-
-
potilaana olisi bmw e46 320da vm.03 ja inpalla tutkiessa huomasin että moottorin pyydetty ilmanmäärä on noin puolet pienempi mitä saatu ilmanmäärä:think mitäs tuo nyt meinaa? onko jossain vuoto josta imasee ilmaa?? käsittääkseni pitäisi olla samat lukemat molemmissa.
Leave a comment:
-
-
E46 alkuperäisiskarit BMW:lta.
Moro,
Onko porukka laittanu bemarin vakioalustalla olevaan sukkulaan alkuperäisiskareita? Itellä on alkanut menemään noita Bilsteinin takaiskareita ku leipää. Puoli vuotta sitten hain takuuseen uudet molemmin puolin ja nyt vaikuttaa siltä että toinen on jo antautunu vaikken ole ajanut kovasti mihinkään monttuun. Tuli tässä samalla mieleen, kannattaisko jo hakea Wetteriltä BMW:n alkuperäiset? Onko ne yhtään sen parempia?
KL:sta maksaa näemmä n. 78 €/kpl...mitä mahtaa olla bemarit omat? :think varmaan ihanan kallista
Leave a comment:
-
-
Leave a comment: