Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tikkunen85
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 892
    • Paltamo

    #76
    Mitenkäs nuo farkun takavalot pitäisi toimia? kun siinä on se 3:n polttimon rypäs ni niistä ylhäällä vilkku, ulompi jarruvalo ja sisempi parkki vai mitenkä. Mulla nyt ongelmana että tuohon ulompaan jonka siis oletan olevan jarruvalo niin siihen tulee 2.2V kokoajan ja lanka siis hieman hehkuu ja jarrua painettaessa kirkastuu kun tulee 12V.

    Onko kellään ollut vastaavaa onkelmaa, että tietäis mistä persiistä se vuotaa tuon 2.2V jatkuvaa tuohon vaikka jarrua ei paineta:think

    Tämähän ei minua oikeestaan edes muuten häiritse mutta kun nuukana miehenä asensin koukun sähöt releillä ni tuo jatkuva 2.2V pärisyttää vittumaisesti sitä jarruvalon relettä
    Last edited by Tikkunen85; 04-05-2013, 21:45.

    Comment

    • Jesetiz
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 4
      • Rauma

      #77
      330da ja egr

      Voiko tota egr:än putkea tukkia jo tuolta pakosarjan laipasta kun napsahi äsken se joustoputki poikki.... Egr siis nyt tukittuna alipaineletkusta

      Autona: Bmw 330da vm-00

      Comment

      • piippu
        Bimmer Rookie
        • Mar 2013
        • 42
        • Pohojammaa

        #78
        Originally posted by TeiniDX View Post
        Mitenkäs nuo farkun takavalot pitäisi toimia? kun siinä on se 3:n polttimon rypäs ni niistä ylhäällä vilkku, ulompi jarruvalo ja sisempi parkki vai mitenkä. Mulla nyt ongelmana että tuohon ulompaan jonka siis oletan olevan jarruvalo niin siihen tulee 2.2V kokoajan ja lanka siis hieman hehkuu ja jarrua painettaessa kirkastuu kun tulee 12V.

        Onko kellään ollut vastaavaa onkelmaa, että tietäis mistä persiistä se vuotaa tuon 2.2V jatkuvaa tuohon vaikka jarrua ei paineta:think

        Tämähän ei minua oikeestaan edes muuten häiritse mutta kun nuukana miehenä asensin koukun sähöt releillä ni tuo jatkuva 2.2V pärisyttää vittumaisesti sitä jarruvalon relettä
        No tätä uutena bemaristina itsekkin ihmettelin, kun palanutta poltinta tuonne takapäähän ensimmäistä kertaa vaihtelin....mutta sitten hetki tuumattuani ja kiinni-auki jumpattuani totesin että noinhan sen kuuluukin olla Sitä 21w:sta jarruvaloa poltetaan pienemmällä jännitteellä, jolloin kirkkaus sama kuin viereisellä...oliko 5w vai 10w polttimolla, mutta jarrua painettaessa sama lanka kirkastuu täyteen 21w tehoon

        Comment

        • Tikkunen85
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 892
          • Paltamo

          #79
          Originally posted by piippu View Post
          No tätä uutena bemaristina itsekkin ihmettelin, kun palanutta poltinta tuonne takapäähän ensimmäistä kertaa vaihtelin....mutta sitten hetki tuumattuani ja kiinni-auki jumpattuani totesin että noinhan sen kuuluukin olla Sitä 21w:sta jarruvaloa poltetaan pienemmällä jännitteellä, jolloin kirkkaus sama kuin viereisellä...oliko 5w vai 10w polttimolla, mutta jarrua painettaessa sama lanka kirkastuu täyteen 21w tehoon
          No perkele täytyypi sitte vissii koittaa siitä lisäjarruvalolta viiä se herätys sinne releelle ku se ei kyllä pala jatkuvasti

          Comment

          • teemu.k
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 488
            • raahe

            #80
            harman kardon

            Miten helposti hajoaa tuommoinen harmankardon vahvistin? Ois jälkiasennus menossa ja toisesta takakaijuttimesta ei kuulu basso:think subbari kyllä toimii. kaijuttimien paikkoja vaihtaa niin ei muutosta.

            Comment

            • mixoo
              BTCF Member
              • Mar 2012
              • 579
              • Tuusula

              #81
              hei te varmaa viisaammat tiiätte! mulla olis yks ylimääränen akku tuolla tallissa ja konehuoneessa on tuolla vasemmassa yläkulmassa edestäkatsoen tyhjä kolo johon saisin juuri mahtumaan tuon akun. pystynkö laittamaan ihan vain plussan siihen konehuoneen plussapäähän ja maa runkoon vai voiko hajoittaa jotain sähköjärjestelmiä...? vähä tyhmä kysymys mut ei haluis kokeilemalla hajottaa mitään

              Nyt:
              - E91 330D M-Sport
              - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

              Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #82
                milloin 330d tulee n:ä kone kaikkiin??
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • seppo-eno
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 47
                  • Sipoo

                  #83
                  Nyt meni sormi suuhun..

                  Vanos-rempan tekijä löytyi, nyt tarttis vaan palikat saada tilattua.

                  Tuossa jostain threadista löytyi ostolista:

                  -Vanos-yksikön profiilitiivisteen
                  -2kpl prikkoja vanoksen banjoletkuun.
                  -Uudet vanoksen tiivisteet tietenkin.

                  Beisanilta löytyy seuraava:

                  Double Vanos Seals Repair Kit (6-cyl)
                  Item # BS001, $60
                  For BMW engines M52TU

                  Tämä ilmeisesti sisältää ainoastaan nuo Vanoksen tiivisteet? Mistä hitosta tuon profiilitiivisteen ja prikat löytää? Venakopan tiivistekin vissiin menee samalla vaihtoon? Kannattaako tuossa samalla jotain muuta vaihdella samalla? Jotain tuo rempan tekijä höpisi jostain perkuleen remminkiristimestä..?

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #84
                    Originally posted by Anz0r View Post
                    Itse vaihdoin juuri omaan -00 tuon ajovalojen pesurin moottorin, ei ollut hinnalla pilattu ja niin helppo vaihdettava että kannattaa sillä aloittaa. Itsellä ei nostanut myöskään suuttimia ja lopulta poltti aina sulakkeen. Joku relekkin tuolle taitaa kyllä olla... Ja MNi varmaan meinas suuttimilla niitä teleskooppeja? Omassa ainakin vuotaa sieltä varresta (enkeleitä kun laitoin ja venytin sitä teleskooppia ulospäin niin lorina vaan kävi ) mutta kyllä tuo pumppu jaksaa ne silti nostaa. Näkyy myös auton alla lammikkona tuo vuoto.
                    Teleskooppeja joo. Ne suuttimet ovat erilliset, eivät maksa paljoa ja kannattaa vaihtaa samalla. Itsellä ei saanut ehjänä niitä irti. Irrottaessa pitää olla erityisen varovainen niiden peitelevyjen kanssa, molemmat rapsahti poikki omasta joten meni uudet hankintaan ja maalaukseen. Teleskooppeja on tasan yhtä varianttia, menee sekä vasemmalle että oikealle puolelle. Suuttimet ja peitelevyt ovat erilliset vas. ja oik.

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #85
                      Originally posted by mixoo View Post
                      hei te varmaa viisaammat tiiätte! mulla olis yks ylimääränen akku tuolla tallissa ja konehuoneessa on tuolla vasemmassa yläkulmassa edestäkatsoen tyhjä kolo johon saisin juuri mahtumaan tuon akun. pystynkö laittamaan ihan vain plussan siihen konehuoneen plussapäähän ja maa runkoon vai voiko hajoittaa jotain sähköjärjestelmiä...? vähä tyhmä kysymys mut ei haluis kokeilemalla hajottaa mitään
                      Ei toimi suoraan näin. "Tyhjä" kolo on tietty väärältä puolelta ohjattavia varten, kuskin puolen hilut tulee sinne esim. Brittein saarilla.

                      Comment

                      • magilainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1023
                        • Iisalmi

                        #86
                        -01 320 seedani..

                        Sytty sitten bägin valo kesken ajon.

                        Mistä etsimään vikaa ja nollaantuuko vian korjattua vai pitteekö nollata vielä erikseen? :think
                        Bmw e91 330xd -06 msport
                        Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                        Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                        Freude am Fahren

                        Comment

                        • HerraHuu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2012
                          • 355
                          • Keski-Suomi

                          #87
                          Originally posted by magilainen View Post
                          -01 320 seedani..

                          Sytty sitten bägin valo kesken ajon.

                          Mistä etsimään vikaa ja nollaantuuko vian korjattua vai pitteekö nollata vielä erikseen? :think
                          Vikakoodit lukaisee niin selviää missä vika. Yleisin taitaa olla se apukuskin tunnistinmatto mikä pettää. Samallahan se vikavalo nollataan kun korjataan jos siis korjaamolla käyt. Vastuksiakin löytyy väliin mitkä huijaa autoa bägin suhteen mutta niistä ei sen enempää, ei taida kuulua tänne foorumille. Google tietää.


                          -e30 2d m10b18

                          EX -e53 X5 3.0D
                          EX -e39 523i Sedan
                          EX -e36 325i Coupe
                          EX -e46 323i Sedan
                          EX -e36 320i Touring

                          Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                          Comment

                          • magilainen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1023
                            • Iisalmi

                            #88
                            Originally posted by HerraHuu View Post
                            Vikakoodit lukaisee niin selviää missä vika. Yleisin taitaa olla se apukuskin tunnistinmatto mikä pettää. Samallahan se vikavalo nollataan kun korjataan jos siis korjaamolla käyt. Vastuksiakin löytyy väliin mitkä huijaa autoa bägin suhteen mutta niistä ei sen enempää, ei taida kuulua tänne foorumille. Google tietää.

                            Korjaamolla en ikinä autoa ole käyttänyt enkä käytä

                            Voisko sen tunniste maton mittailla onko kondiksessa?
                            Tuosta vastus jutusta olen myös tietoinen mutta jääköön ne viritykset..
                            Valo siis ei sammu vaikka vika korjaantuisi?
                            Bmw e91 330xd -06 msport
                            Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                            Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                            Freude am Fahren

                            Comment

                            • HerraHuu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2012
                              • 355
                              • Keski-Suomi

                              #89
                              Originally posted by magilainen View Post
                              Korjaamolla en ikinä autoa ole käyttänyt enkä käytä

                              Voisko sen tunniste maton mittailla onko kondiksessa?
                              Tuosta vastus jutusta olen myös tietoinen mutta jääköön ne viritykset..
                              Valo siis ei sammu vaikka vika korjaantuisi?
                              Täältä löytyy jonkun verran aikaisempaa juttua tuosta e46 airbag-ongelmasta. Searchilla löydät monta topiccia aiheesta.

                              Esim: http://www.btcf.fi/forum/showthread....tunnistinmatto

                              Tunnistinmaton vaihtamiseenkin löytyy ohjeet jos vika siinä. Voihan olla liittimessa, turvavyön kiristimessä yms. Lukaise vikakoodit ensin.. Valo pitää nollata korjauksen jälkeen mutta täältä varmaan löytyy monta avuliasta bmw-miestä/naista jotka voi vikakoodit nollata jos ei se "kuittimies" ole vaihtoehto.
                              Last edited by HerraHuu; 07-05-2013, 07:23.


                              -e30 2d m10b18

                              EX -e53 X5 3.0D
                              EX -e39 523i Sedan
                              EX -e36 325i Coupe
                              EX -e46 323i Sedan
                              EX -e36 320i Touring

                              Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                              Comment

                              • MarQu
                                Moderator
                                • Mar 2006
                                • 5517
                                • Vaasa

                                #90
                                Originally posted by seppo-eno View Post
                                Nyt meni sormi suuhun..

                                Vanos-rempan tekijä löytyi, nyt tarttis vaan palikat saada tilattua.

                                Tuossa jostain threadista löytyi ostolista:

                                -Vanos-yksikön profiilitiivisteen
                                -2kpl prikkoja vanoksen banjoletkuun.
                                -Uudet vanoksen tiivisteet tietenkin.

                                Beisanilta löytyy seuraava:

                                Double Vanos Seals Repair Kit (6-cyl)
                                Item # BS001, $60
                                For BMW engines M52TU

                                Tämä ilmeisesti sisältää ainoastaan nuo Vanoksen tiivisteet? Mistä hitosta tuon profiilitiivisteen ja prikat löytää? Venakopan tiivistekin vissiin menee samalla vaihtoon? Kannattaako tuossa samalla jotain muuta vaihdella samalla? Jotain tuo rempan tekijä höpisi jostain perkuleen remminkiristimestä..?
                                Tuossa beisanin paketissa tulee vain ja ainoastaan nuo vanoksen tiivisteet plus kaksi pientä tiivistettä semmosiin tulppiin.

                                Ite tilasin tälläset osat tuon beisanin paketin lisäksi:
                                -Tiiviste vanoksen ja koneen väliin: 11 36 1 433 817 x1
                                -Pultit vanoksen kiinnitykseen: 11 36 1 748 745 x2
                                -Tiiviste venakoppaan: 11 12 9 070 990 x1
                                -Tiivisteet venakopan ruuvien alle: 11 12 1 437 395 x15

                                M52TU ja M54 koneeseen siis sopii nuo osat. Tarkista tietenkin ensiksi vaikka täältä: www.bmwfans.info
                                itse tilasin merkkiliikkeestä nuo osat mutta esim saksasta saa vähän edullisemmin.

                                Voihan sinne vaihtaa näiden lisäksi kaiken näköistä mutta noilla saa vanoksen rempattua. ite en muistanu vaihtaa banjotiivisteitä mutta ne saa myöhemminkin vaihdettua mikäli eivät pidä.

                                HUOM nuo -745 pultit ovat vasemman käden kierteellä.
                                Last edited by MarQu; 07-05-2013, 08:32.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎