Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • randy_
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 53
    • PK-seutu

    Kuinka usein peräöljyt pitäisi vaihtaa? Omastani ei ainakaan huoltokirjan perusteella ole vaihdettu kertaakaan. Onko nuo oletuksena "elinikäiset", kuten automaattilaatikon öljyjä mainostetaan?

    Comment

    • Iltsu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 778
      • Espoo

      Onhan ne olevinaan lifetime-öljyt. Mutta reilu 20e tulee kuluja jos itse vaihdat joten miksei.
      Tesla Model Y Performance
      E36 318iS "jäärata/rallicross"

      Comment

      • JMTN
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2010
        • 338
        • Haukipudas

        Originally posted by randy_ View Post
        Kuinka usein peräöljyt pitäisi vaihtaa? Omastani ei ainakaan huoltokirjan perusteella ole vaihdettu kertaakaan. Onko nuo oletuksena "elinikäiset", kuten automaattilaatikon öljyjä mainostetaan?
        Samaan aikaan ku vaihdelaatikkoon, 60tkm välein :think
        BMW e91 320d -08
        ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
        ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
        ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
        Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

        Comment

        • Iltsu
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 778
          • Espoo

          Originally posted by janne30 View Post
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=225999
          Tuolla on keskusteltu aiheesta. Onko vehkeitä jos tekisit itsetyökalun?
          No itsellä ei ole mutta löytyyhän noita tarvittaessa. Tietty jos ottaisi vaahtomuovilla muotin siitä kruunusta ja johonkin putkenpätkään tekisi lovet.
          Tesla Model Y Performance
          E36 318iS "jäärata/rallicross"

          Comment

          • Juh4
            Moderator
            • Oct 2004
            • 5446
            • Seinäjoki

            e46 -03 ja ongelmana on ollut, että tyhjentelöö akkua itsekseen. Lepovirtoja on mittailtu ja se sulake minkä takana on navi, radio ja cd näyttää 0.6 ampeeria, kun auto on ns. nukkumatilassa. Onko tietoa onko tuo normaalia ja jos ei ole niin mistäköhän kannattaisi alkaa vikaa etsimään?
            -Official member of BTCF-Sauna team-

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              Originally posted by Juh4 View Post
              e46 -03 ja ongelmana on ollut, että tyhjentelöö akkua itsekseen. Lepovirtoja on mittailtu ja se sulake minkä takana on navi, radio ja cd näyttää 0.6 ampeeria, kun auto on ns. nukkumatilassa. Onko tietoa onko tuo normaalia ja jos ei ole niin mistäköhän kannattaisi alkaa vikaa etsimään?
              Tuo 0,6A on liikaa, nyt vaan sitten ottamaan niitä käyttölaitteita irti töpselin nokasta mitä on tuon sulakkeen takana ja katsoa milloin virrankulutus tipahtaa lähelle nollaa.
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • randy_
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 53
                • PK-seutu

                Onko normaalia, että öljytikku näyttää epätasaisesti. Toinen puoli on melkein täynnä ja toinen minimimerkinnässä?

                Comment

                • JMTN
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2010
                  • 338
                  • Haukipudas

                  Originally posted by randy_ View Post
                  Onko normaalia, että öljytikku näyttää epätasaisesti. Toinen puoli on melkein täynnä ja toinen minimimerkinnässä?
                  Mitäs luulisit ? Kone kallellaan niin näyttää mitä sattuu.
                  BMW e91 320d -08
                  ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                  ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                  ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                  Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                  Comment

                  • randy_
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 53
                    • PK-seutu

                    Originally posted by JMTN View Post
                    Mitäs luulisit ? Kone kallellaan niin näyttää mitä sattuu.
                    Mistä kohtaa sitten katsotaan, pitäisikö oljyä lisätä? Alimman kohdan perusteella?

                    Auto on toki parkkeerattu tasaiselle (ei liiku vapaa päällä).

                    Comment

                    • JMTN
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 338
                      • Haukipudas

                      Originally posted by randy_ View Post
                      Mistä kohtaa sitten katsotaan, pitäisikö oljyä lisätä? Alimman kohdan perusteella?

                      Auto on toki parkkeerattu tasaiselle (ei liiku vapaa päällä).
                      Jos varoitusvalo ei vilku, niin ei minimissä ainakaan ole.
                      Mittatikun asteikko on molemmin puolin symmetrinen.
                      Ainoa vaihtoehto on, että tikku ottaa putken seinämään kiinni nostaessa ja sotkee asteikon.
                      BMW e91 320d -08
                      ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                      ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                      ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                      Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                      Comment

                      • randy_
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 53
                        • PK-seutu

                        Originally posted by JMTN View Post
                        Jos varoitusvalo ei vilku, niin ei minimissä ainakaan ole.
                        Mittatikun asteikko on molemmin puolin symmetrinen.
                        Ainoa vaihtoehto on, että tikku ottaa putken seinämään kiinni nostaessa ja sotkee asteikon.
                        Sepä siinä onkin kun tuo varoitusvalo tulee välillä ja sitten voi olla monta päivää ettei tule. Olen tulkinnut että anturi temppuilee.

                        Ylitäyttöä vain mietin, että en vahingossa pistä liikaa.

                        Comment

                        • ntjt
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2010
                          • 166
                          • Jyväskylä

                          0A [010] Control, start of injection
                          48 [072] Control, timing device

                          Tuollaiset vikakoodit, kun vika on päällä.
                          Viittaisi siis edelleen tuohon VP44 pumppuun.
                          Täytyy kokeilla vanhan pumpun ohjausyksiköllä, joka oli ehjä, että toimisiko.
                          Kusista hommaa nämä syöttöongelmat.

                          Siis autohan toimii muuten ihan hienosti ja täydellisesti heti käynnistyksen jälkeen noin viisi minuuttia. Ei väliä onko kylmä vai kuuma kone. Tämän jälkeen kun kaasun painaa pohjaan, mitään ei tapahdu. Kulutusneula ei liikahda ja kierrokset kasvaa hitaammin kuin e200 diesel mersussa vuodelta -87.
                          Joskus auttaa kun heittää vapaalle ja polkee kaasua muutaman kerran kunnolla.

                          Pitäisikö nuo jotenkin koodata ymmärtämään toisiaan, vai olenko käyttänyt 700e asennuksiin turhaan ja asennuttanut valmiiksi rikkinäisen "korjatun" pumpun...
                          Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                          Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                          Comment

                          • MikaelW
                            Newbiemmer
                            • Feb 2013
                            • 9
                            • Länsi-Suomi

                            Mistäköhän johtuu että jos pistää heimankin enemmän volyymia stereosta rupevat etukaiuttimet pätkimään? Ja tämä ei siis tarkoita mitään armotonta jumputusta vaan ihan kohtuu normaalia kuuntelu volyymia.

                            Aivan kuin etukaiuttimet eivät kestäisi tuota bassoa ollenkaan, vaikka sysipaskat ovatkin niin ei noin kuitenkaan pitäisi käydä. Ei ainakaan kaverin E46 käy näin.


                            Kaikki kaiuttimet ovat käsittääkseni alkuperäiset, mutta stereo vaihdettu. Kaksi eri stereota ollut ja sama ongelma.

                            Comment

                            • ntjt
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 166
                              • Jyväskylä

                              Kajarit vaihtoon, tai kokeile toimivilla. Kuulostaa siltä, kuin olis vanhuuttaan lahot kaiuttimet.
                              Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                              Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                              Comment

                              • MikaelW
                                Newbiemmer
                                • Feb 2013
                                • 9
                                • Länsi-Suomi

                                Kajarien vaihtamista olenkin jo miettiny mutta kovin paljoa en viitsi siihen panostaa. Bassopuoli on kovin heikkoa edessä mutta miten hyvin tavallinen 4x50w stereo jaksaa soittaa joitakin halvahkoja midibassoja?

                                Onko edes mitään järkeä laittaa midibassot eteen vai onko vaan paras pistää kunnon erkkasarja?

                                Onko esim. näin halvoista mihinkään:

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎