Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kylyma
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 130
    • Raahe

    Laitoinki jo viihdelaitteet puolelle saman mutta en malta odottaa vastauksia joten kysyn täälläkin seuraavaa.


    Jos tilaan tämän: http://www.ebay.co.uk/itm/2509871331...84.m1497.l2649

    Ja ostan jonkun pioneerin soittimen, esim nyt vaikka tämä: http://www.pioneer-shop.fi/pioneer-d...ub-p-1542.html

    Saanko kaikki härpäkkeet ratiota ja rattinamiskoja myöten pelaamaan? Vai pitääkö olla joku über hifi soitin vai passaakohan nuo lähes jokaiseen pioneerin soittimeen?

    Comment

    • katajama
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 105
      • Tampere

      Originally posted by Enter View Post
      Laitoinki jo viihdelaitteet puolelle saman mutta en malta odottaa vastauksia joten kysyn täälläkin seuraavaa.


      Jos tilaan tämän: http://www.ebay.co.uk/itm/2509871331...84.m1497.l2649

      Ja ostan jonkun pioneerin soittimen, esim nyt vaikka tämä: http://www.pioneer-shop.fi/pioneer-d...ub-p-1542.html

      Saanko kaikki härpäkkeet ratiota ja rattinamiskoja myöten pelaamaan? Vai pitääkö olla joku über hifi soitin vai passaakohan nuo lähes jokaiseen pioneerin soittimeen?
      Ei toimi Ebay linkki..
      Ite ostin Ebaysta Pioneeriin sopivan sovittimen rattiohjaimille.. ja soittimena lähes vastaava soitin kun sun linkissä. Tais olla muutaman pykälän vauraampi (muistaakseni mallilta 4300)
      Toimii ja ei toimii kauko-ohjaus..en tiedä mistä johtuu, mutta rattiohjaus toimii joskus. Toisinaan heti ekalla painauksella toisinaan joutuu painaan useampaan kertaan. (napit toimi orggis soittimella hyvin)

      Comment

      • make2929
        Bimmer Rookie
        • Feb 2012
        • 92
        • etelä-pohjanmaa

        Heitetääs nyt vielä tännekin jos sais vastauksia.
        Eli autosta e46 330d otettiin katit irti ja aluksi toimi hyvin, tänään annoin kunnolla kenkää, ja auto alkoi kovemmassa vauhdissa pukata mustaa savua, himmasin ja kokeilin uudestaa antaa kenkää ja osa tehoista hävisi. Ahtaa kyllä hyvin mutta auto ei tunnu liikkuvan ja pukkaa rajusti mustaa, lisäksi ahdin viheltää kyllä aika rajusti.
        Ahdin pitäisi olla kuulemma kunnossa ahtaa hyvin, vaikka ikkunat kiinni ahtimen vihellys kuuluu sisälle koppiin (normaalia ? ). Autoon laitettu uusi ohjelma 250hv/520nm, mutta tuntuu ettei vedä todellakaan kuten pitää, eilen aamupäivällä vielä toimi moitteetta, eikä ahdin viheltänyt todellakaan näin pahasti.

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          Originally posted by make2929 View Post
          Heitetääs nyt vielä tännekin jos sais vastauksia.
          Eli autosta e46 330d otettiin katit irti ja aluksi toimi hyvin, tänään annoin kunnolla kenkää, ja auto alkoi kovemmassa vauhdissa pukata mustaa savua, himmasin ja kokeilin uudestaa antaa kenkää ja osa tehoista hävisi. Ahtaa kyllä hyvin mutta auto ei tunnu liikkuvan ja pukkaa rajusti mustaa, lisäksi ahdin viheltää kyllä aika rajusti.
          Ahdin pitäisi olla kuulemma kunnossa ahtaa hyvin, vaikka ikkunat kiinni ahtimen vihellys kuuluu sisälle koppiin (normaalia ? ). Autoon laitettu uusi ohjelma 250hv/520nm, mutta tuntuu ettei vedä todellakaan kuten pitää, eilen aamupäivällä vielä toimi moitteetta, eikä ahdin viheltänyt todellakaan näin pahasti.
          No kyllähän se nyt sitten kuullostaa siltä, että ihan kaikki ei siinä turboahtimessa ole kunnossa.
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • make2929
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 92
            • etelä-pohjanmaa

            Originally posted by McBeast View Post
            No kyllähän se nyt sitten kuullostaa siltä, että ihan kaikki ei siinä turboahtimessa ole kunnossa.
            Kaasun kun painaa pohjaan niin turbo alkaa kunnolla viheltää 2500rpm jälkeen, alkaa oikein vituttaa suhina/vihellys, 100kmh jälkeen kiihtyys verkkaista ja 170kmh jälkeen meno on yhtä tuskaa ei meinaa millään enää kiihtyä.

            Ei tällä nyt muuten väliä mutta kun autoon laitettu rahaa haluaisi sen olevan täysin kunnossa.

            Comment

            • JMTN
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 338
              • Haukipudas

              Originally posted by make2929 View Post
              Heitetääs nyt vielä tännekin jos sais vastauksia.
              Eli autosta e46 330d otettiin katit irti ja aluksi toimi hyvin, tänään annoin kunnolla kenkää, ja auto alkoi kovemmassa vauhdissa pukata mustaa savua, himmasin ja kokeilin uudestaa antaa kenkää ja osa tehoista hävisi. Ahtaa kyllä hyvin mutta auto ei tunnu liikkuvan ja pukkaa rajusti mustaa, lisäksi ahdin viheltää kyllä aika rajusti.
              Ahdin pitäisi olla kuulemma kunnossa ahtaa hyvin, vaikka ikkunat kiinni ahtimen vihellys kuuluu sisälle koppiin (normaalia ? ). Autoon laitettu uusi ohjelma 250hv/520nm, mutta tuntuu ettei vedä todellakaan kuten pitää, eilen aamupäivällä vielä toimi moitteetta, eikä ahdin viheltänyt todellakaan näin pahasti.
              ahtoputki jostakin puhki. Kun kerran mustaa alkanut yhtäkki pukkaan ja vedot hukassa.
              Mustaa putkesta = soppaa reilusti.
              ahtopaineen alaisena suhisee = ahtopaine vuoto.

              Tutki ekana ahtopaineputket ja sen jälkeen siirryt siihen turpoon.
              Last edited by JMTN; 03-06-2013, 19:57.
              BMW e91 320d -08
              ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
              ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
              ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
              Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

              Comment

              • Kylyma
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 130
                • Raahe

                Originally posted by katajama View Post
                Ei toimi Ebay linkki..
                Ite ostin Ebaysta Pioneeriin sopivan sovittimen rattiohjaimille.. ja soittimena lähes vastaava soitin kun sun linkissä. Tais olla muutaman pykälän vauraampi (muistaakseni mallilta 4300)
                Toimii ja ei toimii kauko-ohjaus..en tiedä mistä johtuu, mutta rattiohjaus toimii joskus. Toisinaan heti ekalla painauksella toisinaan joutuu painaan useampaan kertaan. (napit toimi orggis soittimella hyvin)
                Eipä tietenkään toimi! Prkl.. No, tilasin kuitenki liitinkisysteemit ebaystä n.40€ kotiin tuotuna ja oulusta ois ollu 99€ =) Antenniadapteri piti hommata kans, vittu että se on vaikiaa nykyään mankan vaihtaminen.. Koitin asennella mankkaa hienoon asennuskehykseen tai johonki nii eihän sekään mahtunu. Kauhulla ootan sitä ku pääsee tositoimiin ku on kaikki piuhat ja nippelit völijyssä, varmaan pittää purkaa koko kojelauta että saa ne kaikki mahtumaan sinne

                Comment

                • katajama
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 105
                  • Tampere

                  Originally posted by Enter View Post
                  Eipä tietenkään toimi! Prkl.. No, tilasin kuitenki liitinkisysteemit ebaystä n.40€ kotiin tuotuna ja oulusta ois ollu 99€ =) Antenniadapteri piti hommata kans, vittu että se on vaikiaa nykyään mankan vaihtaminen.. Koitin asennella mankkaa hienoon asennuskehykseen tai johonki nii eihän sekään mahtunu. Kauhulla ootan sitä ku pääsee tositoimiin ku on kaikki piuhat ja nippelit völijyssä, varmaan pittää purkaa koko kojelauta että saa ne kaikki mahtumaan sinne
                  Kyllä ne adapterit ja nippelit sinne mahtuu. Ei tosin ole yhtään ylimäärästä tilaa, mutta kun rauhassa asettelee niin menee. Jotkut on purkanut ilmantulo räppänätkin pois, mutta mulla ei tarvinnut. Niitä "mokkuloita" kun yksitellen pujottelee sinne syvemmälle niin onnistuu.

                  Comment

                  • -jartza80-
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 85
                    • Kirkkonummi

                    Missäköhän mahtaa olla vika kun -02 318i toukassa ei ilmastoinnin kompura lähde päälle. Sulakkeet hanskalokerosta tarkastettu ja kaikki on ehjänä. Järjestelmässä aineet ja silläkin puolella kaikki kunnossa.

                    edit: kyseessä manuaali ilmastointi, ei tässä muuten mitään kiirettä mutta emännän pitäis huomenna lähteä toukalla liikenteeseen niin tulee vaan liiankin hikinen reissu.
                    Last edited by -jartza80-; 04-06-2013, 15:26.
                    E34 535i -89
                    E46 318i Touring -02
                    E36 323i Touring -97

                    Comment

                    • stts
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 70
                      • Finland

                      Laittaisiko joku ystävällisesti vakioalustaiseen facelift (vm-03) e46 toukkaan mahdollisimman kattavat varaosanumerotiedot etualatukivarsille, Lemförderiltä.

                      -Oikea Art.Nr. + Vgl.Nr.?
                      -Vasen Art.Nr. + Vgl.Nr.?

                      Kiitos!
                      -03 E46 320d Touring

                      Comment

                      • NokiLeka
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2341
                        • Eurajoki

                        Originally posted by stts View Post
                        Laittaisiko joku ystävällisesti vakioalustaiseen facelift (vm-03) e46 toukkaan mahdollisimman kattavat varaosanumerotiedot etualatukivarsille, Lemförderiltä.

                        -Oikea Art.Nr. + Vgl.Nr.?
                        -Vasen Art.Nr. + Vgl.Nr.?

                        Kiitos!
                        Tuolta selaamaan ZF:n online kataloogi (sisältää mm.Lemförderin)
                        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                        Comment

                        • huupi
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 1197
                          • Tyrnävä

                          Syttyykö aina jokin merkkilamppu mittaristossa, jos automaattilaatikko menee vikatilaan? Mitään merkkilamppua minulla ei kuitenkaan ole syttynyt toistaiseksi. Inpalla en löytänyt sellaista modulia, josta olisi päässyt lukemaan laatikkoa.

                          Tilanne on sellainen, että reiluhkon tehonlisäyksen jälkeen auto on alkanut satunnaisen epäsäännöllisesti menemään johonkin vikatilaan, jolloin auto ei hetkeen kiihdy kuin vaivalloisesti. Aina, kun vikatila tulee, tilannetta on edeltänyt nopea kaasupolkimen pohjaan painaminen, minkä seurauksena laatikko vaihtaa pienemmälle, mutta ei enää isommalle vaikka kierrokset olisivat n.4300rpm ja kaasu pohjassa. Vikatila menee ohi hetken päästä, olisiko ½-1 min. Tuntuu, että vikaa edeltävässä tilanteessa laatikko ei osaa päättää pitääkö laittaa 1 vai 2 pykälää pienempi vaihde, vaiko ei vaihtaa ollenkaan. Jos pedaaliin painaa lattiaan rauhallisemmin ilman "kickdown-napsahdusta", laatikko vaihtaa siististi yhden pykälän pienemmälle ja hetken päästä yhden isommalle ilman vikatilaa.

                          Onko tuttu tilanne kellekään?
                          I01 i3s 94

                          Comment

                          • Jonbeam
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 65
                            • Unknown

                            Originally posted by huupi View Post
                            Syttyykö aina jokin merkkilamppu mittaristossa, jos automaattilaatikko menee vikatilaan? Mitään merkkilamppua minulla ei kuitenkaan ole syttynyt toistaiseksi. Inpalla en löytänyt sellaista modulia, josta olisi päässyt lukemaan laatikkoa.

                            Tilanne on sellainen, että reiluhkon tehonlisäyksen jälkeen auto on alkanut satunnaisen epäsäännöllisesti menemään johonkin vikatilaan, jolloin auto ei hetkeen kiihdy kuin vaivalloisesti. Aina, kun vikatila tulee, tilannetta on edeltänyt nopea kaasupolkimen pohjaan painaminen, minkä seurauksena laatikko vaihtaa pienemmälle, mutta ei enää isommalle vaikka kierrokset olisivat n.4300rpm ja kaasu pohjassa. Vikatila menee ohi hetken päästä, olisiko ½-1 min. Tuntuu, että vikaa edeltävässä tilanteessa laatikko ei osaa päättää pitääkö laittaa 1 vai 2 pykälää pienempi vaihde, vaiko ei vaihtaa ollenkaan. Jos pedaaliin painaa lattiaan rauhallisemmin ilman "kickdown-napsahdusta", laatikko vaihtaa siististi yhden pykälän pienemmälle ja hetken päästä yhden isommalle ilman vikatilaa.

                            Onko tuttu tilanne kellekään?
                            Eli siis auto lastutettu? Päivitettiinkö laatikon softa? Eikö se aina pidä päivittää myös?

                            Kaverilla oli samanlaista oiretta kun laatikkoa ei päivitetty muun softauksen yhteydessä.
                            e46 320d pre-FL -01 Touring

                            Comment

                            • huupi
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 1197
                              • Tyrnävä

                              Originally posted by Jonbeam View Post
                              Eli siis auto lastutettu? Päivitettiinkö laatikon softa? Eikö se aina pidä päivittää myös?

                              Kaverilla oli samanlaista oiretta kun laatikkoa ei päivitetty muun softauksen yhteydessä.
                              Hmm... Enpä ole kuullutkaan, että laatikkoa pitäisi päivittää myös. Mikä auto tuolla kaverillasi oli kyseessä? Joo, autooni tehtiin uusi viriohjelma entisen viriohjelman tilalle, jonka kanssa ei tätä ongelmaa esiintynyt.
                              I01 i3s 94

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Originally posted by huupi View Post
                                Syttyykö aina jokin merkkilamppu mittaristossa, jos automaattilaatikko menee vikatilaan? Mitään merkkilamppua minulla ei kuitenkaan ole syttynyt toistaiseksi. Inpalla en löytänyt sellaista modulia, josta olisi päässyt lukemaan laatikkoa.

                                Tilanne on sellainen, että reiluhkon tehonlisäyksen jälkeen auto on alkanut satunnaisen epäsäännöllisesti menemään johonkin vikatilaan, jolloin auto ei hetkeen kiihdy kuin vaivalloisesti. Aina, kun vikatila tulee, tilannetta on edeltänyt nopea kaasupolkimen pohjaan painaminen, minkä seurauksena laatikko vaihtaa pienemmälle, mutta ei enää isommalle vaikka kierrokset olisivat n.4300rpm ja kaasu pohjassa. Vikatila menee ohi hetken päästä, olisiko ½-1 min. Tuntuu, että vikaa edeltävässä tilanteessa laatikko ei osaa päättää pitääkö laittaa 1 vai 2 pykälää pienempi vaihde, vaiko ei vaihtaa ollenkaan. Jos pedaaliin painaa lattiaan rauhallisemmin ilman "kickdown-napsahdusta", laatikko vaihtaa siististi yhden pykälän pienemmälle ja hetken päästä yhden isommalle ilman vikatilaa.

                                Onko tuttu tilanne kellekään?
                                EGS on automaattilaatikon ohjausmoduulin nimi. Mittaristossa on laatikolle oma oranssinvärinen varoitusledi, ratas jonka sisällä huutomerkki. (Bensamoottoristen 2004- manuaalit BMW USA:n sivuilta: KLIK).

                                Voihan olla että EGS haistelee ettei moottorilta tuleva data ole järkevää ja menee nilkutusmoodiin hetkeksi.

                                Manuaali sanoo:

                                If the indicator lamp comes on, there is a malfunction in the transmission system.
                                Bring the vehicle to a stop. Move the transmission selector lever to P. Set the
                                parking brake and turn the engine off – ignition key to position 0.
                                Wait a few seconds, then start the engine.
                                If the indicator lamp goes out after a few seconds, normal transmission performance has been restored. You may continue to drive as usual.

                                If the indicator lamp does not go out, you can place the selector lever in all positions. However, the vehicle will now
                                only operate in 3rd and 4th gear.
                                If this happens, avoid extreme engine loads and consult the nearest authorized BMW center.
                                Last edited by MNi; 05-06-2013, 15:28.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎