Marmorilta tilaamalla. Tai ihan mistä vaan, jotka toimittaa BMW:n originaaliosia. Osanumeron löydät vaikka bmwfans.info sivuilta runkonumerosi perusteella.
Tuli marmorilta tilattua, osaa kyllä olla muovinpalalla hintaa.:think
Mitenkäs, tässä m52 koneessa on vissiin kolme hihnaa:
-vesipumpun/laturin hihna
-ohjaustehostimen hihna
- ilmastoinnin kompressorin hihna
Onko näin? Varmaan sama vaihdattaa kaikki kerralla, vai?
Auto siis 320i A vm.99
Vaihdoin itselleni 328i m52 koneiseen hihnat. vesipumppu, laturi ja ohjaustehostin menee samalla hihnalla ja ilmastoinnin kompura omalla. Kannattaa vaihtaa ne ohjainrullat samalla. En löytänyt itse kompuran rullaa, mutta jossain volvossa oli samanlainen. Varaosatiskillä löytyy kun ottaa vanhan rullan mukaan
Mistähän voisi johtua että välillä liikkeelle lähtiessä kojetaulussa palaa vasemman etuvalon merkkivalo n.1km ajan liikkeelle lähdön jälkeen. Tämän jälkeen merkkivalo sammuu. Poltin vaihdettu, ei vaikutusta. Tätä ei kuitenkaan tapahdu ihan jokapäivä mutta viikoittain.
Kosketushäiriö jossain liittimessä, oli sama ongelma ja vika oli polttimon juuresta piuha kuumennu niin paljon, että ei aina yhistäny "kylmänä".
Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
Heitetääs nyt vielä tännekin jos sais vastauksia. Eli autosta e46 330d otettiin katit irti ja aluksi toimi hyvin, tänään annoin kunnolla kenkää, ja auto alkoi kovemmassa vauhdissa pukata mustaa savua, himmasin ja kokeilin uudestaa antaa kenkää ja osa tehoista hävisi. Ahtaa kyllä hyvin mutta auto ei tunnu liikkuvan ja pukkaa rajusti mustaa, lisäksi ahdin viheltää kyllä aika rajusti.
Ahdin pitäisi olla kuulemma kunnossa ahtaa hyvin, vaikka ikkunat kiinni ahtimen vihellys kuuluu sisälle koppiin (normaalia ? ). Autoon laitettu uusi ohjelma 250hv/520nm, mutta tuntuu ettei vedä todellakaan kuten pitää, eilen aamupäivällä vielä toimi moitteetta, eikä ahdin viheltänyt todellakaan näin pahasti.
Päivitän vielä tännekin jos sais nopeammin vastauksia.
Eli alipaineletkuja vaihdeltu,ahtimelta cooleriin menevä letku vaihdettu ei vaikutusta, pakosarjan tiiviste ainakin ilmeisesti irti, tuo turbon vihellys kuulostaa suurinpiirtein tälläiseltä, eli auto ei vieläkään kunnossa.
Kaverin puolesta kyselen...Osti e46 320i 2,2 manuaali ja nyt alkanut tapahtumaan tällaista: Vaihdettaessa vaihdetta vaihde menee sisään hyvin, mutta kuuluu rysähdys jostain, vaikee sanoo mistä. (kaikissa vaihteissa sama ongelma). Koitin käyttää searchia ja googlettaa mutta en löytänyt mitään. Varmaan vääriä hakusanoja käyttänyt, jos joku löytää nopeasti, olisi kiva päästä lukeen vanhoja topicceja. Tai sitten tännekin voi kirjottaa vastauksia.
ex. BMW E46 320i Sedan -03
ex. BMW E39 530dA -01
ex. BMW E36 328i Coupé -97
ex. BMW E36 325i Coupè -93
ex. BMW E36 318iS Coupè -92
Hei pikanen kysymys! Saako 318i bemmiin vaihetua helposti etupyöränlaakerit? Kun en ole itse kyseiseen autoon vielä tehny niin ajattelin kysyä. Tarkoitus olisi siis tehdä himan pihassa jos mahdollista
Edit: ei taida ollakkaan muuta ku rengas pois, jarrukamat pois, navan kuppi ja pölysuoja pois ja tällä pitäis melkeempä olla napa kädessä. Mutta mitenkäs jos tilaan tämän http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...te=31226757024 tuotteen niin tuleeko siinä pelkkä laakeri jonka joudun prässäämään vanhan navan sisään vai tuleeko myös tuo napa mukana? :think: Nimittäin prässiä ei himassa muistaakseni ole joten taidan joutua viemään paketin johonkin liikkeeseen laitettavaksi... toivottavasti tajusitte
Last edited by mixoo; 15-06-2013, 18:52.
Reason: lisä kysymys
Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
Hei pikanen kysymys! Saako 318i bemmiin vaihetua helposti etupyöränlaakerit? Kun en ole itse kyseiseen autoon vielä tehny niin ajattelin kysyä. Tarkoitus olisi siis tehdä himan pihassa jos mahdollista
Edit: ei taida ollakkaan muuta ku rengas pois, jarrukamat pois, navan kuppi ja pölysuoja pois ja tällä pitäis melkeempä olla napa kädessä. Mutta mitenkäs jos tilaan tämän http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e46...te=31226757024 tuotteen niin tuleeko siinä pelkkä laakeri jonka joudun prässäämään vanhan navan sisään vai tuleeko myös tuo napa mukana? :think: Nimittäin prässiä ei himassa muistaakseni ole joten taidan joutua viemään paketin johonkin liikkeeseen laitettavaksi... toivottavasti tajusitte
Tuli joskus tilattua tuo ja on kyllä ihan laadukas. Pakettiin kuuluu napa,laakeri ja napamutteri. Ei muuta kun laittaa paikalleen.
Vaihdoin itselleni 328i m52 koneiseen hihnat. vesipumppu, laturi ja ohjaustehostin menee samalla hihnalla ja ilmastoinnin kompura omalla. Kannattaa vaihtaa ne ohjainrullat samalla. En löytänyt itse kompuran rullaa, mutta jossain volvossa oli samanlainen. Varaosatiskillä löytyy kun ottaa vanhan rullan mukaan
Jep, itse vien varmaan ton auton huoltamolle, menee korjattavaksi kun vissiin kampikammion tuuletusventtiili rikki niin samalla vaihdatan nuo hihnat. Olipa hyvä että mainitsit nuo ohjainrullat, enpä olisi älynnyt niitä varmaan vaihdattaa muutoin
Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
Onkohan hehkut sökönä 330d:ssä
hehkuvalo vilahtaa alle sek. kylmänä ja kuumana samanlain. Nykyään starttaa sekunninpitempään kuin ennen.
Eikös hehkuvalon pitäs palaa pitkään jos hehkut paskana?
Onko iso operateisson alkaa vaihtaa ne ja mistä halvimmalla kestävät.
Onkohan hehkut sökönä 330d:ssä
hehkuvalo vilahtaa alle sek. kylmänä ja kuumana samanlain. Nykyään starttaa sekunninpitempään kuin ennen.
Eikös hehkuvalon pitäs palaa pitkään jos hehkut paskana?
Onko iso operateisson alkaa vaihtaa ne ja mistä halvimmalla kestävät.
Ei käytä hehkuja näillä keleillä. Eikös se hehku/DDE valo toimi myös polttoainejärjestelmän vikavalona. Esim. vuotava suutin aiheuttaa tuollaista startin pidentymistä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ei käytä hehkuja näillä keleillä. Eikös se hehku/DDE valo toimi myös polttoainejärjestelmän vikavalona. Esim. vuotava suutin aiheuttaa tuollaista startin pidentymistä.
Omassa vaihdettiin alkutalvesta hehkut ja hehkurele kun lähti huonosti käyntiin. Kevättalvella sitten vaihtoon meni kaks suutinta, kun just jakso lähtä käyntiin ja kävi tosi huonosti aluksi. Nykyään hörähtää saman tien käyntiin kun vääntää avaimesta samalla väheni kierroshumppaus tyhjäkäynnillä. Tosin vielä tekee satunnaisesti.....
Last edited by huppu; 16-06-2013, 23:32.
Reason: Korjaus
Omassa vaihdettiin alkutalvesta hehkut ja hehkurele kun lähti huonosti käyntiin. Kevättalvella sitten vaihtoon meni kaks suutinta, kun just jakso lähtä käyntiin ja kävi tosi huonosti aluksi. Nykyään hörähtää saman tien käyntiin kun vääntää avaimesta samalla väheni kierroshumppaus tyhjäkäynnillä. Tosin vielä tekee satunnaisesti.....
Juu mahtaa mullaki suutin vikaa olla, ennen lähteny samantien kun vääntäny avaimesta.
Alkanu tekeen tuota sen jälkeen kun pesin konehuoneen niin voiskohan se silti olla tuo kampuran asentotunnistin?
Juu mahtaa mullaki suutin vikaa olla, ennen lähteny samantien kun vääntäny avaimesta.
Alkanu tekeen tuota sen jälkeen kun pesin konehuoneen niin voiskohan se silti olla tuo kampuran asentotunnistin?
Paljoko sulla maksoi vaihtaa/huoltaa suutin?
Ainoa oikea ratkaisu lienee vaihtaa uutta suutinta tilalle. Näin mulle ainaki suositeltiin. Suuttimen korjauksella tuskin saa mitään pidempiaikaista iloa
Pajalla tekivät suuttimien ohivuotomittauksen, missä todettiin kahden suuttimen vuotavan.
Uudet suuttimet tilattiin muistaakseni Osaset-liikkeestä ja hinta tais olla 450€/kpl (laatukamaa siis). Koko roskalle tuli hintaa n. 1500€ töineen työ on tehty pajalla, missä tuntiliksa 46€.
Last edited by huppu; 17-06-2013, 11:24.
Reason: Korjaus
Comment